Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mennään lujaa vauhtia suhteessa. Skeptisenä ihmisenä olen hämilläni. Mitä mieltä?

Vierailija
21.07.2019 |

Pelkään, että minun käy huonosti ja että juttu onkin vedätystä mutta toisaalta mies osaa olla hyvin vakuuttava. Hän sanoo olevansa minulle aina rehellinen ja voin kysyä mitä vain.
On fiksu, vaativassa työssä, taloudellinen tilanne on erittäin hyvä. Hän on myös todella hyvännäköinen ja pitää kunnostaan huolta, hänellä on paljon ystäviä ja vaikuttaa aidosti lojaalilta ihmiseltä.
Kaikinpuolin loistava kumppani ja naisia olisi jonoksi asti.

Ekasta tapaamisesta lähtien ollaan oltu tiiviisti yhteydessä, hänestä kuuluu jatkuvasti ja keksii yhteisiä suunnitelmia ja myös toteuttaa ne. Olemme jo tehneet kaikenlaista vaikka vasta hetken olemme tunteneet.
Olen myöskin tavannut hänen kavereitaan ja hän on myös monille minusta kertonut.
Haluaa jo minut kokonaan, puhuu häistä ja talosta jne. On todellakin piirittänyt minut kunnolla ja haluaa pitää minusta huolta. Alkuun ajattelin vain näiden olevan turhia höpinöitä, jotta pinnallinen suhde jatkuisi mutta mies on tosissaan. Vakuuttelee olevansa rehellinen ja olevansa yhden naisen mies, hänellä on ollut muutenkin vain muutama suhde, jotka molemmat johtivat pitkään avioliittoon.
Hmm..
Tämä on oikeasti ihan hullua mutta nautin tilanteesta. Tuntuu hyvälle mutta pelottaa olenko nyt ryhtynyt johonkin jossa satutan pahasti itseni vaikka toisaalta en tiedä sitä muuta kun ottamalla selvää ja ajan kuluessa.

Koskaan ei kukaan mies ole rakastunut minuun näin täysillä, tilanne on ihan uusi.
Tiedän, että järki pitäisi pitää päässä ja tunnustella tilannetta rauhassa ja hän itsekin tätä ehdottaa toisinaan. Tilanteessa on vielä paljonkin tiettyjä vaikeuksia mutta jostain syystä minä nyt olen tuonut elämään iloa ja haluaa olla yhdessä.
Mielestäni en ole itse mitenkään ihmeellinen kuitenkaan ja olen vain nyt mennyt virran mukana jossa en pysykään ehkä perässä.

Kommentit (303)

Vierailija
101/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia. Omaksi onnekseni mies oli sen verran etova ulkomuodoltaan, että se esti suuremmat rakkaudentunteet vaikka se kuullostaakin todella pinnalliselta, vaikka myöhemmin huomasin ajattelevani että se saattoi olla vain omalla tavallaan keksitty klikki jonka kautta alitajunta huusi "EI". 

Mies rakkauspommitti. Olin jumalainen nainen, jonka hän halusi - ja samaan aikaan hän antoi kaiken aikaa signaaleja siitä miten en kuitenkaan kelvannut vaan tarvitsin muutosta parempaan sekä hänen huolenpitoaan ja holhoamistaan. Joku muu olisi ottanut suurena romanttisena elkeenä kantapäiden rasvaamisen ensitreffeillä mutta itse aavistelin sen olevan ensimmäisiä merkkejä pahemmasta ja miten oikeassa olinkaan. Seuraavilla kerroilla mies haroi hiukseni aina sormin läpi ja arvosteli ovatko ne hänen mielestään hyvässä kunnossa ja jos muotoilutuotteiden takia sormet tyssäsivät ennen latvaa niin hän yritti väkisin saada ne läpi. Hän valvoi koska pesen saunassa hiukseni, ja änki joka kerta suihkuun perään saadakseen pestä mut. Olin todella ärtynyt tuollaiseen jatkuvaan touhuun, ja joskus riensin suihkuun edeltä ja laitoin ovet lukkoon että saan hetken olla rauhassa. 

Jossain vaiheessa ne miehen ap:n aloituksesta tutut lausahdukset muuttuivat painostaviksi. Jos hän aluksi kuullosti rakastuneelta niin sitten hän kuullosti ihmiseltä joka rakastaa kyllä mutta kohde on naiset yleensä. Yhtäkkiä hän keksi että meidän pitää muuttaa yhteen ja hän suunnitteli puolestani mitä tavaroita minulta tulee hänen luoksensa. Olin ihan et mitä ja lupasin harkita asiaa ja tuollainen vastaus yleensä saa fiksumman tajuamaan et tulikohan mentyä liian pitkälle. Humalassa mies vuoroin kiukutteli ja vuoroin maanitteli tulemaan omalle paikkakunnalleen, koska elämäntilanteeni oli sellainen etten ehtinyt tapailemaan Keravalla asuvaa miestä jos itse asuin tyyliin Turussa, opiskelin ja kävin töissä. Hänen mielestään minun piti olla siellä joka ikinen viikonloppu, satoi tai paistoi tai oli mitä vain. Kerrankin kun jäin kotiin enkä mennyt sinne, mies suuttui kun olinkin mennyt kavereitten kanssa baariin - eli kotiin olisi saanut jäädä, kunhan ei mene mihinkään? 

Jossain vaiheessa mies alkoi heitellä todella inhottavia kommentteja ulkomuodostani, käytöksestäni ja keksi minulle mielisairauksia. Kuulemma olen selkeä tapaus maanisdepressiivistä, epävakaata ja mitä vielä, ja tämä siitäkin huolimatta että hän itse vihjaili puhelimessa alituisesti itsemurhalla ja pommitti minua viestein ja soitoin KOKO ajan. Yllättäen seuraava tyttöystävä jonka hän sai oli myös mt- ongelmainen, mutta yllättäen en uskonut puoliakaan kuulemastani. Jatkuu

Vierailija
102/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juttumme sai karun lopun ihan sillä, että kyllästyin siihen miten mies halusi piilottaa minut selkäni taakse, vuoroin kiusasi ja vuoroin oli kuin enkeli ja hänellä oli valtava kiire edetä. Äkkiä lapsia, äkkiä naimisiin ja äkkiä yhteen että saadaan homma luonnaamaan. Kun en suostunut tällaiseen, niin hän alkoi hankalaksi ja syytellä minua ties mistä. Kun mikään muu ei tehonnut, hän sammui baarin vessaan ja suuttui kun en rientänyt huolesta soikeana hänen luoksensa hoitamaan häntä.. 

Ap:n aloituksen mies kuullostaa melkein samalta kaiffarilta. Testaapa miten mustauskkainen hän on ja miten hän itse reagoi omaan käytökseensä? Omani myönsi olevansa ylpeä siitä piirteestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele kun kuvottaa lukea tää aloitus, koska tulee mieleen oma exä, josta erosin vuoden painajaisen jälkeen  Tavattiin Tinderissä ja mieshän siis piiritti mua. Mä en ollut edes kiinnostunut siitä, oli mua nuorempi eikä edes komea. Onnistui kaivamaan mut Instagramista, jonka tulkitsin, että on tosissaan kiinnostunut. Koska takana oli pari ghostannutta treffikumppania, muhun teki vaikutuksen toi sitkeys. Oli romanttista, kun se oli ihan somesta mut etsinyt. Kiinnostuin siitä koska se esitti olevansa jotain muuta kun on, mm. harrastukset ja elämäntavat valehteli suoraan. Karrikoidusti: savuton teatteria rakastava raitis mies paljastui ketjupolttavaksi tissuttelijaksi, jolla ei ollut varaa teatterilippuun.

Jälkikäteen kaikki on selvää: love bombing. Tallensin kaikki viestivaihdot pilveen, myös Instagramissa laitetut privaviestit.

Onneksi, koska pystyin palaamaan sitten tarkistamaan tiettyjä juttuja kun hälärit alkoi soida päässä. Mies jätti ekan kerran kahden viikon rakkauspommituksen jälkeen, koska muka säikähti mun menneisyyttä (kahdet seksiin päätyneet treffit pitkän avioliiton jälkeen, hui), vaikka ite oli ollu sinkkuna kolme vuotta ja sarjadeittaillut ja hakenut baarista panoja. Tekopyhyys oli ensimmäinen kummallisuus.

Sitten tuli ihmeellistä kritiikkiä, jotka ei olleet haukkuja. Oli pakkomielteinen eksästään ja puhui siitä jatkuvasti, mutta alkoi syyttää mua exästä jauhamisesta ja jättikin sitten loukkaantuneena. Tarkastin viesteistä, että se oli itse puhunut mulle kymmenien viestien verran exästään (mm. ihan ensimmäisissä viesteissä selitti, miten ex ei päässy hänestä yli). Kun näytin sille ne viestit, syytti hulluksi mustasukkaiseksi. :D

Mies oli narsisti mutta tyhmä sellainen, ei riittäny raksamiehellä älliä punoa verkkoja kunnolla. Mies petti ja tinderöi salaa koko suhteen ajan, tosin ite olin jo ihan ulkona siitä paljon ennen kun katkasin välit. Mies oli liian yksinkertainen pystyäkseen pitämään kulisseja yllä. Kun ulosotot ja pikavipit ja velaksi eläminen paljastui mulle, näytti koko tyyppi vaan säälittävältä reppanalta.

Lopullisesti pääsin henkisesti eroon kun otin yhteyttä sen exään, josta se jauhoi. Tismalleen sama kokemus hällä ja kertoi, että kesti kauan päästä eroon siitä, koko meidän suhteen ajan oli mm. viestitellyt tälle exälle eri numeroista. :D Nyt se on mullekin laittanut eri meiliosoitteista jotain sähköposteja, mutta olen ohjannut ne suoraan roskapostiin. Blokannut olen sen kaikkialta. Hauskin asia oli, että kun aiemmin kysyin miks sen ex on blokannut sen niin arveli, että koska se ei varmaan päässyt hänestä muuten yli. Tottahan se puhui, mut vähän eri nyansseilla. :D

Nyt jo naurattaa ja säälittää koko ihminen, surullista. Mut siellä se eteläisessä Suomessa saalistaa jo uusia uhreja Tinderissä, sääliksi käy naisia, jotka eivät älyä väistää sitä luotia ajoissa.

Vierailija
104/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, hyvä että tämä tuli esille! Olen sattuneesta syystä perehtynyt narsismiin parisuhteessa (omakohtainen kokemus). Olen lukenut aiheesta paljon sekä tieteellistä tekstiä että myöskin lukuisia omakohtaisia kertomuksia siitä, millaista on ollut elää ja olla suhteessa, jossa toisella osapuolella on esim. narsistinen persoonallisuushäiriö.

Luota vaistoosi juurikin siinä  kohtaa, jos ja kun tuntuu siltä, että kaikki on liian hyvää ollakseen totta. Narsisti löytää kyllä heikot kohtasi tavalla tai toisella. esim. huono itsetunto, tarve miellyttää muita, heikko itsearvostus jne. Pahinta tässä lienee se, ettet itsekään tiedosta näitä syvällä sisimmässäsi olevia "haavoja", mutta jotka narsisti kyllä hoksaa ja toimii sen mukaan esim. nostaa sinut jalustalle ja kehuu maasta taivaaseen. "Minulla ei ole koskaan ollut noin ihanaa ja ymmärtävää kumppania" on varmaankin aika klassikkoheitto narsistin suusta suhteen alkuvaiheissa.

Terve ja tasapainoinen kumppani hyväksyy ja ymmärtää siis sen, että haluaisit tutustua vähän hitaammassa tahdissa. Tutkiskele itseäsi ja omaa oloasi, äläkä yksinkertaisesti tee mitään sellaista, mitä et oikeasti haluaisi tehdä. Jatkuva yhteydenpito ja hirmuinen kiire edetä suhteessa on yksi tyypillisin narsistisen ihmisen toimintapa - vastapuoli on saatava nopeasti ja tehokkaasti (tunne)koukkuun ja esim. saman katon alle asumaan. Näin kontrolli pysyy paremmin yllä ja mahdollisuus jatkuvaan manipulaatioon on helpompaa.

Kehotan sinua pysymään skeptisenä ja lukemaan netistä tietoa aiheesta nimeltään narsismi - ihan vain varmuudenkin vuoksi. Tarinasi luettuani alkoi liian moni punainen lippu liehua mielessäni, toivottavasti kyseessä on kuitenkin vain väärä hälytys. Tällaisella suhteella voi kuitenkin olla pahimmillaan hyvin kohtalokkaat seuraukset, joten siksi päätin kirjoittaa ja varoittaa. Pidä huolta itsestäsi ja kaikkea hyvää elämässä eteen päin!

Vierailija
105/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, hyvä että tämä tuli esille! Olen sattuneesta syystä perehtynyt narsismiin parisuhteessa (omakohtainen kokemus). Olen lukenut aiheesta paljon sekä tieteellistä tekstiä että myöskin lukuisia omakohtaisia kertomuksia siitä, millaista on ollut elää ja olla suhteessa, jossa toisella osapuolella on esim. narsistinen persoonallisuushäiriö.

Luota vaistoosi juurikin siinä  kohtaa, jos ja kun tuntuu siltä, että kaikki on liian hyvää ollakseen totta. Narsisti löytää kyllä heikot kohtasi tavalla tai toisella. esim. huono itsetunto, tarve miellyttää muita, heikko itsearvostus jne. Pahinta tässä lienee se, ettet itsekään tiedosta näitä syvällä sisimmässäsi olevia "haavoja", mutta jotka narsisti kyllä hoksaa ja toimii sen mukaan esim. nostaa sinut jalustalle ja kehuu maasta taivaaseen. "Minulla ei ole koskaan ollut noin ihanaa ja ymmärtävää kumppania" on varmaankin aika klassikkoheitto narsistin suusta suhteen alkuvaiheissa.

Terve ja tasapainoinen kumppani hyväksyy ja ymmärtää siis sen, että haluaisit tutustua vähän hitaammassa tahdissa. Tutkiskele itseäsi ja omaa oloasi, äläkä yksinkertaisesti tee mitään sellaista, mitä et oikeasti haluaisi tehdä. Jatkuva yhteydenpito ja hirmuinen kiire edetä suhteessa on yksi tyypillisin narsistisen ihmisen toimintapa - vastapuoli on saatava nopeasti ja tehokkaasti (tunne)koukkuun ja esim. saman katon alle asumaan. Näin kontrolli pysyy paremmin yllä ja mahdollisuus jatkuvaan manipulaatioon on helpompaa.

Kehotan sinua pysymään skeptisenä ja lukemaan netistä tietoa aiheesta nimeltään narsismi - ihan vain varmuudenkin vuoksi. Tarinasi luettuani alkoi liian moni punainen lippu liehua mielessäni, toivottavasti kyseessä on kuitenkin vain väärä hälytys. Tällaisella suhteella voi kuitenkin olla pahimmillaan hyvin kohtalokkaat seuraukset, joten siksi päätin kirjoittaa ja varoittaa. Pidä huolta itsestäsi ja kaikkea hyvää elämässä eteen päin!

Jos seurustelukumppaniaan epäilee persoonallisuushäiriöiseksi, niin siinä vaiheessa erotaan eikä jäädä himmailemaan suhteeseen. Tuollainen epäluottamus ei kuulu ihmissuhteisiin - varsinkaan kaikkein lähimpään. 

On hyvin erikoista kehottaa aloittajaa pysymään suhteessa, mutta epäilemään kaikkea. 

Mies voi olla limerenssipäissään elämänsä suuresta rakkaudesta tai aiemmissa viesteissä mainitun kaltainen sarja-salamarakastuja. Hän voi olla vielä hiukan henkisesti ruvella edellisen eronsa takia, ja satsaa siksi poikkeuksellisen paljon tähän suhteeseen. Tai sitten hän on luonteeltaan hyvin tunteikas ja suureellinen yksilö, mikä toimii hyvin seurustelusuhteessa, mutta käy rasittavaksi siinä vaiheessa kun perheeseen syntyy lapsi. Melodramaattisten ihmisten kanssa ihana on IHANAA mutta riidatkin ovat vastaavasti repiviä ja tuhoisia - mutta sekin on ihmisluonnon normaalia vaihtelua. On miestä kohtaan kohtuutonta epäillä häntä pahimmasta ja silti roikkua mukana suhteessa.

Vierailija
106/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako miehen nimi E:llä?

Vierailija
107/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin erikoista kehottaa aloittajaa pysymään suhteessa, mutta epäilemään kaikkea. 

Mielestäni on hyvin erikoista antaa neuvoja miehen suhteen, jota kukaan ei tunne, saati edes olisi tavannut kertaakaan.

Vierailija
108/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, taas nähtiin että se mitä naiset arvostaa on komea naama plus paksu lompsa.

Toivottavasti ap:n kaltaiselle pinnalliselle mulkulle tulee paskainen loppu.

Sinä reppana se jaksat ketjusta toiseen yrittää saada tappelua aikaiseksi noilla typerillä provoillasi. Ja ei onnistu sitten millään. Aika säälittävää. 

Vierailija
109/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista puhua exän kanssa?

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Samat lauseet itselläkin päässä pyörivät..

Liian hyvin ollakseen totta. Hemmetti.

En tiedä mitä teen. Mutta jos tämä on totta niin en halua menettää.

No hän on puhunut paljon edellisistä suhteista. Ovat hyvissä väleissä niin lapsien kun exien kanssa. Puhuu heistä hyvällä mielellä.

Tietysti täytyy ehkä ottaa selvää enemmän jossain kohtii jos alkaa huomaamaan jotain vielä oudompaa tai jos miehen käytöksessä on jotain inhottavaa tms.

Ap

Ei se ole totta. Liian hyvältä vaikuttava EI OLE KOSKAAN TOTTA. Jatka eteenpäin.

Vierailija
110/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hieman exältäni. Oltiin naimisissa 5vuotta kunnes petti, löysi uuden ja sama nopea eteneminen hänen kanssaan. Miehellä oli takana yksi avioliitto ja avoliitto. Samaa kaavaa noudattanut jokaisen kanssa. Nyt menossa kolmatta kertaa naimisiin.

Ei osaa olla itsensä kanssa yhtään, näköjään rakastaa rakastumista, ei jaksa arkea. Raha tärkeää ja että kulissit kunnossa.

Vierailija
111/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa eronnut? Ei ne kyllä silloin ole mitään pitkiä liittoja ole olleet.

Niinpä. Kaksi avioeroa takana? Eipä taida avioliitto paljon hänelle merkitä...

Vierailija
112/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näistä ap:n viesteistä välittyy kuva myötäilevästä ihmisestä, joka on myös ehkä vähän hyväuskoinen ja empaattinen. Eli täydellinen naristin uhri, oikea narskun namupala. Eiväthän ne mitään kovismuijia ota, vaan herkkiä ja anteeksi antavaisia.

Mulla soi hälärit ja lujaa, etenkin tuosta palvomisesta ja liiasta rakastumisesta. Omalla kohdallani käynyt toteen neljä kertaa: jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se ei ole totta. Nämä opin kahdesta pitkästä suhteesta ja kahdesta lyhemmästä. KAIKISSA näissä suhteissa mies palvoi ja nosti alussa jalustalle, sitten alkoi mustasukkaisuus ja piinaaminen. Kahden kanssa tilanne rauhoittui, sitten pettivät itse. Intuitio havahdutti joka kerta jo alussa, en uskonut. Jokin oli pielessä ja suhteiden alut täynnä hälytyskelloja.

Nyt viidennessä suhteessani olen tainnut viisastua. Mies ei ole missään vaiheessa ollut liian hyvää ollakseen totta, vaan alusta asti hyvin tavallinen, normaali mies ilman hömpötystä. Itse olin aika runneltu henkisesti kun tulin tähän ja pelkäsin pahinta, mutta mikään intuitio ei ole varoittanut ja miehen tavassa olla on jotain turvallista.

Kaikki aiemmat suhteeni ovat olleet turvattomia, koska miehet eivät ole pitäneet lupauksiaan ja ovat valehdelleet. Enhän toki nytkään voi mitään tietää, mutta on vain sellainen tunne, että tää mies ei ole kuten ne aiemmat. Olenhan toki itsekin viisastuneempi, tässä olen pari piirittäjää torjunut aiemmin ihan sen takia, kun vaikuttivat samoilta kuin edelliset.

Jos mies piirittää ja etenee liian nopeasti, siinä on jotain mätää. 

Vierailija
113/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oppikirjanarsistilta. Nyt kannattaa testata miestä jollain tavalla, jos meinaa jatkaa. Seuraukset voivat oikeasti olla huonot, jos on kyse luonnehäiriöisestä.

Narsistit eivät voi sietää heikkoutta ja ovat usein äärimmäisen pinnallisia ja tarkkoja kumppaninsa ulkonäöstä. Mustasukkaisuus kuuluu myös kuvioon sekä kyvyttömyys kunnioittaa toisen rajoja ja oikeutta päättää itse elämästään.

Ap voisi ehkä tehdä hiuksilleen jotain vähemmän imartelevaa, tai alkaa pukeutua huonosti vähäksi aikaa ja katsoa miten mies reagoi. Tai sitten keksiä jonkin nolon puutteen tai vian itsessään ja kertoa tästä miehelle. Yksin tai kavereiden kanssa festareille, tai matkalle lähteminen voisi olla myös hyvä ajatus ja katsoa miten mies reagoi. Näistä asioista yksikään ei pitäisi olla sellainen, josta aidosti rakastunut, terve mies vetää kilarit.

Vierailija
114/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eräs tuntemani patologinen valehtelija muistaa kertoa rehellisyydestään ja kuinka hän "ei voi sietää valehtelua".

Just näin, ja listaan voi lisätä

-en ikinä löisi naista = on pahoinpidellyt menneitä kumppaneitaan mutta kun ne ärsytti/pitelin vain kiinni/tönäisin vahingossa/siitä on niin kauan, käytin silloin huumeita, en enää

-en tekisi pahaa kärpäsellekään = mutta kaikille muille kyllä

-I don't have a racist bone in my body = pesunkestävä vanhanajan rasisti.

Vierailija
115/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole naiselle hyvin. Jos kehuu, niin mies on manipuloiva narsku. Jos ei kehu, niin ottaa itsestäänselvyytenä ja on kylmä ja välinpitämätön.

Ymmärrät varmaan että monissa asioissa molemmat ääripäät ovat negatiivisia. Esimerkiksi useimmista ei ole kivaa elää äärimmäisen sotkuisen tyypin kanssa, eikä myöskään sellaisen kanssa joka suuttuu jos matonhapsut menevät vinoon. Tuohon väliin mahtuu se enemmistö, jonka kanssa useimmat tulevat toimeen.

Ja varmaan ymmärrät, että kehut voivat olla tapa manipuloida toista . Ja tuo, että kun ap toppuuttelee niin mies vaan lisää kehuja ja ylistystä ja painostusta, normaali reaktio olisi rauhoittua ja antaa vähän tilaa.

Jos mies ei ole tehnyt oikeasti mitään epäilyttävää, vaan ollut kaiken aikaa sanojensa mitttainen, niin kyllä kyseessä on perussuomalainen negatiivisuus, mikä nostaa päätään. Eivät kaikki miehetkään ole tunne-elämältään puupökkelöitä, vaikka aivan liian moni onkin ja suomalainen kulttuuri itseasiassa ruokkii sellaista. Mukaanlukien suomalaisten naisten stereotyyppinen käytös.

Eli sä et yksinkertaisesti usko näitä, jotka kertovat tasan samanlaisesta suhteen alusta kuin ap, ja että mies osoittautui väkivaltaiseksi sekopääksi.

Vierailija
116/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eräs tuntemani patologinen valehtelija muistaa kertoa rehellisyydestään ja kuinka hän "ei voi sietää valehtelua".

Just näin, ja listaan voi lisätä
-en ikinä löisi naista = on pahoinpidellyt menneitä kumppaneitaan mutta kun ne ärsytti/pitelin vain kiinni/tönäisin vahingossa/siitä on niin kauan, käytin silloin huumeita, en enää

-en tekisi pahaa kärpäsellekään = mutta kaikille muille kyllä

-I don't have a racist bone in my body = pesunkestävä vanhanajan rasisti.

HAH, ihan kun tää mun seko exä. Mulle se väitti, ettei voisi ketään lyödä ikinä eikä etenkään naista. Väitti exänsä valheellisesti väittäneen, että hän löi VAIKKA OLI TÖNÄISSYT VAAN.

Mua se löi kerran, ja selitti sitten MULLE että oli vaan läpsäissyt ja sitten lopulta sepusteli, että TÖNÄISI. Sehän tarkoitti vaan, että oli lyönyt eksäänsäkin. Sitten tuo, ettei voisi koskaan tehä pahaa kellekään. Ja myöhemmin kehui hakanneensa kaverinsa, joka oli kaatanut grillihiilet muijansa päälle. Että hän ritarina puolusti naista vaan hakkaamalla kaverinsa...

Ja just tuo, että oli olevinaan niin suvaitsevainen, vaikka oli umpimielisin tyyppi mitä tiedän ja haukkui Kallion viherhihhuleita ja hengasi natsien kanssa. On uskomatonta, miten sekaisin jotkut ihmiset ovat ja miten silmien edessä he muuntavat totuutta...

Vierailija
117/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää "rakkauden pauloissa" tunnelukkotestit? Oikeutuksen ja kietoutuneisuuden tunnelukkojen yhdistelmä on aika killeri. Silloinhan henkilö katsoo olevansa etuoikeutettu, ja kietoutuneisuuden vuoksi hän ei hahmota yksilöiden välisiä normaaleja rajoja... Ja itse saisit tietää, onko sinulla taipumusta esim uhrautumiseen...

https://www.tunnelukkosi.fi/testi.php

Vierailija
118/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oppikirjanarsistilta. Nyt kannattaa testata miestä jollain tavalla, jos meinaa jatkaa. Seuraukset voivat oikeasti olla huonot, jos on kyse luonnehäiriöisestä.

Narsistit eivät voi sietää heikkoutta ja ovat usein äärimmäisen pinnallisia ja tarkkoja kumppaninsa ulkonäöstä. Mustasukkaisuus kuuluu myös kuvioon sekä kyvyttömyys kunnioittaa toisen rajoja ja oikeutta päättää itse elämästään.

Ap voisi ehkä tehdä hiuksilleen jotain vähemmän imartelevaa, tai alkaa pukeutua huonosti vähäksi aikaa ja katsoa miten mies reagoi. Tai sitten keksiä jonkin nolon puutteen tai vian itsessään ja kertoa tästä miehelle. Yksin tai kavereiden kanssa festareille, tai matkalle lähteminen voisi olla myös hyvä ajatus ja katsoa miten mies reagoi. Näistä asioista yksikään ei pitäisi olla sellainen, josta aidosti rakastunut, terve mies vetää kilarit.

Jep. Ihan suhteen alussa laitoin pitkävartiset ylipolven saappaat ja mekon ja verkkosukkikset, eli sukkaosaa näkyi polven yläpuolelta vähän, mekko oli peittävä. Mies kertoi minun näyttävän prostituoidulta.

Huomautteli ihan koko ajan kun pukeuduin jotenkin erilailla ja puuttui kampaukseen ja meikkiin. Suhteen alussa kertoi inhoavansa silareita ja ettei olisi kiinnostunut musta jos mulla olisi silarit,sitten kertoi panneensa naista jolla silarit, että ne olivat ihan kovat. Suhteen loppuvaiheessa sitten sanoi mulle, että muutti mielensä, kyllä mulle sopiskin ne silarit... 

Vierailija
119/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole naiselle hyvin. Jos kehuu, niin mies on manipuloiva narsku. Jos ei kehu, niin ottaa itsestäänselvyytenä ja on kylmä ja välinpitämätön.

Ymmärrät varmaan että monissa asioissa molemmat ääripäät ovat negatiivisia. Esimerkiksi useimmista ei ole kivaa elää äärimmäisen sotkuisen tyypin kanssa, eikä myöskään sellaisen kanssa joka suuttuu jos matonhapsut menevät vinoon. Tuohon väliin mahtuu se enemmistö, jonka kanssa useimmat tulevat toimeen.

Ja varmaan ymmärrät, että kehut voivat olla tapa manipuloida toista . Ja tuo, että kun ap toppuuttelee niin mies vaan lisää kehuja ja ylistystä ja painostusta, normaali reaktio olisi rauhoittua ja antaa vähän tilaa.

Jos mies ei ole tehnyt oikeasti mitään epäilyttävää, vaan ollut kaiken aikaa sanojensa mitttainen, niin kyllä kyseessä on perussuomalainen negatiivisuus, mikä nostaa päätään. Eivät kaikki miehetkään ole tunne-elämältään puupökkelöitä, vaikka aivan liian moni onkin ja suomalainen kulttuuri itseasiassa ruokkii sellaista. Mukaanlukien suomalaisten naisten stereotyyppinen käytös.

Eli sä et yksinkertaisesti usko näitä, jotka kertovat tasan samanlaisesta suhteen alusta kuin ap, ja että mies osoittautui väkivaltaiseksi sekopääksi.

Se ei ole mikään raskauttava todiste. Edelleenkään kukaan muu kuin ap ei tätä miestä tunne. Hän voi olla sitä taikka tätä, mutta kenelläkään täällä ei ole siitä oikeasti mitään aavistustakaan.

Vierailija
120/303 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette ap jos miehesi ollut parissa pitkässä avioliitossakin?