Nyt mennään lujaa vauhtia suhteessa. Skeptisenä ihmisenä olen hämilläni. Mitä mieltä?
Pelkään, että minun käy huonosti ja että juttu onkin vedätystä mutta toisaalta mies osaa olla hyvin vakuuttava. Hän sanoo olevansa minulle aina rehellinen ja voin kysyä mitä vain.
On fiksu, vaativassa työssä, taloudellinen tilanne on erittäin hyvä. Hän on myös todella hyvännäköinen ja pitää kunnostaan huolta, hänellä on paljon ystäviä ja vaikuttaa aidosti lojaalilta ihmiseltä.
Kaikinpuolin loistava kumppani ja naisia olisi jonoksi asti.
Ekasta tapaamisesta lähtien ollaan oltu tiiviisti yhteydessä, hänestä kuuluu jatkuvasti ja keksii yhteisiä suunnitelmia ja myös toteuttaa ne. Olemme jo tehneet kaikenlaista vaikka vasta hetken olemme tunteneet.
Olen myöskin tavannut hänen kavereitaan ja hän on myös monille minusta kertonut.
Haluaa jo minut kokonaan, puhuu häistä ja talosta jne. On todellakin piirittänyt minut kunnolla ja haluaa pitää minusta huolta. Alkuun ajattelin vain näiden olevan turhia höpinöitä, jotta pinnallinen suhde jatkuisi mutta mies on tosissaan. Vakuuttelee olevansa rehellinen ja olevansa yhden naisen mies, hänellä on ollut muutenkin vain muutama suhde, jotka molemmat johtivat pitkään avioliittoon.
Hmm..
Tämä on oikeasti ihan hullua mutta nautin tilanteesta. Tuntuu hyvälle mutta pelottaa olenko nyt ryhtynyt johonkin jossa satutan pahasti itseni vaikka toisaalta en tiedä sitä muuta kun ottamalla selvää ja ajan kuluessa.
Koskaan ei kukaan mies ole rakastunut minuun näin täysillä, tilanne on ihan uusi.
Tiedän, että järki pitäisi pitää päässä ja tunnustella tilannetta rauhassa ja hän itsekin tätä ehdottaa toisinaan. Tilanteessa on vielä paljonkin tiettyjä vaikeuksia mutta jostain syystä minä nyt olen tuonut elämään iloa ja haluaa olla yhdessä.
Mielestäni en ole itse mitenkään ihmeellinen kuitenkaan ja olen vain nyt mennyt virran mukana jossa en pysykään ehkä perässä.
Kommentit (303)
Kuulostaa aivan samalta kuin elämäni rakkaus. Itse olin niin tottunut siihen , että miehet vain vedättävät, ja ovat kiinnostuneita aluksi, tekevät suunnitelmia jne. mutta eivät toteuta niitä. Mutta tässä suhteessa erona muihin oli se, että mies vain innostui koko ajan enemmän ja enemmän. Se ehkä on juuri selkein merkki, eli jos innostus ei ole aluksi korkeimmillaan, vaan se kasvaa ajan kuluessa. Ja juuri tuo kuulostaa myös tutulta, että hän toteutti kaikki suunnitelmat. En olisi sellaisiakaan odottanut. Eli joo, tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itsekin ajattelin koko ajan, että tämä on vaan liian täydellistä, mies on aivan liian hyvä ollakseen totta. Ja minusta suhde eteni aivan liian nopeasti. Mutta se ei haitannut, eikä alkanut ahdistaa.
Nämä neljä sivua keskustelua voidaan tiivistää näin:
JSS (jätä se sika)
Meillä oli vähän samanlainen alku. Miehellä myös kaksi eksää. Olin alkuun tosi skeptinen, mutta niinhän pitää ollakin. Luottamus pitää ansaita, ei toiseen saa koskaan sokeasti luottaa. Intuitioni kuitenkin käski luottamaan. Ja mies osoittautui luottamuksen arvoiseksi. Parisuhteiden loppumiset olivat ymmärrettäviä. Mies tunnisti omat menneet virheensä.
Tuosta tapaamisesta on jo kauan, ja nykyään olemme olleet vuosia jo naimisissakin. Miehessä ei ole löytynyt mitään sellaista vikaa, mikä selittäisi eroamiset. Puhuu vieläkin minusta elämänsä naisena, jota ilman ei voi elää.
Neuvoni kuitenkin ap:lle on, että älä sitoudu, etene hitaasti, ole varuillasi, seuraa etenkin onko mitään kontrolloimisen tai dominoivuuden merkkejä. Jos on, niin älä mielistele yhtään kertaa.
Älä missään tapauksessa jatka suhdetta. Lähde ennen kuin satutat itsesi, se on nimittäin pian edessä joka tapauksessa.
Me salamarakastuimme mieheni kanssa. Yhdessä oli hyvä olla, helppo olla ihan oma itsensä. Kummankaan ei tarvinnut esittää mitään. Seurustelimme kuitenkin 4 vuotta ennen naimisiinmenoa, ja näimme että myös arki sujuu. Ja siitä neljän vuoden kuluttua teimme ensimmäisen lapsemme. Aina voi käydä myös onnellisesti, mutta mikään kiire ei pidä olla. Jos mies kiirehtii asioiden edelle, sanot vaan, että nautitaan ja tutustutaan. Älä muuta yhteen tai kihlaudu vielä, äläkä missään nimessä jätä ehkäisyä pois. Jos miehen puheet alkavat tuntua painostukselta, hän ei ole oikea sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan samalta kuin elämäni rakkaus. Itse olin niin tottunut siihen , että miehet vain vedättävät, ja ovat kiinnostuneita aluksi, tekevät suunnitelmia jne. mutta eivät toteuta niitä. Mutta tässä suhteessa erona muihin oli se, että mies vain innostui koko ajan enemmän ja enemmän. Se ehkä on juuri selkein merkki, eli jos innostus ei ole aluksi korkeimmillaan, vaan se kasvaa ajan kuluessa. Ja juuri tuo kuulostaa myös tutulta, että hän toteutti kaikki suunnitelmat. En olisi sellaisiakaan odottanut. Eli joo, tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itsekin ajattelin koko ajan, että tämä on vaan liian täydellistä, mies on aivan liian hyvä ollakseen totta. Ja minusta suhde eteni aivan liian nopeasti. Mutta se ei haitannut, eikä alkanut ahdistaa.
No, mites tämä homma jatkui? Jätit tämän tarinan aivan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Me salamarakastuimme mieheni kanssa. Yhdessä oli hyvä olla, helppo olla ihan oma itsensä. Kummankaan ei tarvinnut esittää mitään. Seurustelimme kuitenkin 4 vuotta ennen naimisiinmenoa, ja näimme että myös arki sujuu. Ja siitä neljän vuoden kuluttua teimme ensimmäisen lapsemme. Aina voi käydä myös onnellisesti, mutta mikään kiire ei pidä olla. Jos mies kiirehtii asioiden edelle, sanot vaan, että nautitaan ja tutustutaan. Älä muuta yhteen tai kihlaudu vielä, äläkä missään nimessä jätä ehkäisyä pois. Jos miehen puheet alkavat tuntua painostukselta, hän ei ole oikea sinulle.
No, mutta tuliko sulle tällaisia epämääräisiä intuitiivisia olotiloja, että miehessä on jotain mätää, kuten ap:lle nyt kävi?
Narsistia ei ikinä päästetä lähelle perhettä eikä ystäviä. Sen tarkoituskin on tuhota kaikki uhrin läheiset ihmissuhteet. Kannattaa tähänkin kuvioon tutustua. Siihen mihin narsku koskee, siitä pitää luopua kun lähtee. Narsistin kanssa ei ikinä olla kuin kahden välisissä tekemisissä koska narsku ei hahmota muiden ja itsensä eroa. Tyypillisesti narsku aina yrittää käyttää kolmatta osapuolta kommunikointiin manipuloimalla tilanteita ja osapuolia. Silloinkin kun kolmas osapuoli ei ole läsnä tai on jopa täysin tietämätön että häntä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistiselta persoonallisuushäiriöltä. Onko miehen toiminnassa tai sanomisissa ollut mitään sellaista pientä negatiivista pilkahdusta, joka on saanut hälytyskellot soimaan edes pikkuisen?
Hmm......
No totta puhuakseni kyllä olen joitakin juttuja ihmetellyt mutta vain koska itse olen paljon lukenut ja muutenkin analysoin aika herkästi nykyään tällaisia tapauksia koska olen ollut huonossa suhteessa aikaisemmin. Tosin se mies ei ollut lainkaan tällainen kuin tämä on.Mutta ne oudot jutut..
Kehuu itseään paljon. Haluaa pitää minusta huolen ja hän tahtoo vain minut. Muuta ei tarvitse ja hän tarjoo kaiken mitä tarvitsen. Kunhan saa vain minut. Yhteisen ihanan tulevaisuuden minunlaiseni ihanan ihmisen kanssa. Rakastaa minua.
Kuulemma sillä ole väliä kauan olemme tunteneet, hän vain hullaantui.
Voi apuaaaa...
Mihin paskaa sitä itsensä onkin ehkä tunkenut.
Mutta puhuin tästä tunteestani miehelle ja hän pahoitteli sekä ymmärsi ahdistukseni, että menemme liian lujaa nyt. Kuitenkin itse tulin katumapäälle kun olen jo ihan sekaisin koko kuviosta. Mies vähän pahoitti mielensä mutta oli kuitenkin iloinen kun en lopettanut suhdetta ja lupasi kahta kovemmin melkein kuun taivaalta.
Kuulemma koskaan ei ole naisilleen pahaa tehnyt ja voin häneen luottaa, hänelle voin puhua aina kaikesta jne.
Mutta on kyllä ylpeä mies, ei pidä yksinäisyydestä ja hänet on suhteissa jätetty. On laittanut itsensä uhrin asemaan eroissa mutta toisaalta myös kehunut exiään.Minussa itsessäni huutaa kyllä kaksi puolta. Haluan nähdä tämän homman mutta toisaalta luulen, että tässä voi sattua ja kovaa. Aina rakastuminen on riski. Tämä mies kuitenkin haluaa nyt minut ja sanoo, että olen vapaa kyllä lähtemään jos haluan mutta hän odottaa. Voisi oikeasti melkein samantien muuttaa kanssani yhteen. Ikävöi kuin hullu jne...
Mitä mä teen..
Ymmärrän täysin teidän puolen ja olipa ikäviä kokemuksia toisilla. Olen pahoillani varsinkin tuosta kohtalosta jossa se mies kuoli lopulta. ♡ kiitos kun jaoit kokemuksesi.Alan olemaan sanaton kohta. Tiedän tämän jo kuulostavankin silkalta hulluudelta.
Kuitenkin kun näemme niin vaikuttaa selväjärkiseltä tyypiltä, viesteissä ehkei aina niinkään..
Ap
No voithan sä jatkaa vielä suhdetta, mutta tosiaan anna noiden lapsia, häät, yhteenmuutto.-,juttujen mennä ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jatka suhdetta sillä asenteella ja tahdilla kuin itsellesi sopii ja katso mitä tapahtuu. Sano simppelisti että et ole valmis edes muuttamaan yhteen vielä pitkään aikaan että siitä on turha puhua, mutta yhdessä on hauskaa jne.
Tuo on kyllä vähän red flag että sanoo "en ole koskaan mitään pahaa kenellekään naiselle tehnyt" - Eihän tuollaista pitäisi joutua erikseen sanomaan, eikö tuo ole aika defaultti.
Koskaan ei ole naiselle hyvin. Jos kehuu, niin mies on manipuloiva narsku. Jos ei kehu, niin ottaa itsestäänselvyytenä ja on kylmä ja välinpitämätön.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole naiselle hyvin. Jos kehuu, niin mies on manipuloiva narsku. Jos ei kehu, niin ottaa itsestäänselvyytenä ja on kylmä ja välinpitämätön.
Ymmärrät varmaan että monissa asioissa molemmat ääripäät ovat negatiivisia. Esimerkiksi useimmista ei ole kivaa elää äärimmäisen sotkuisen tyypin kanssa, eikä myöskään sellaisen kanssa joka suuttuu jos matonhapsut menevät vinoon. Tuohon väliin mahtuu se enemmistö, jonka kanssa useimmat tulevat toimeen.
Ja varmaan ymmärrät, että kehut voivat olla tapa manipuloida toista . Ja tuo, että kun ap toppuuttelee niin mies vaan lisää kehuja ja ylistystä ja painostusta, normaali reaktio olisi rauhoittua ja antaa vähän tilaa.
Miksi maalata piruja seinille ihan turhan takia. Mun rakas mies aloitti täsmälleen samalla tyylillä ja on jatkanut nyt viisi vuotta samaan malliin. Hän vaikuttaa edelleen yhtä vastarakastuneelta kuin alussa, mitä totta puhuen olen minä itsekin:)
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen hahmottaa sen kuuluisan kultaisen keskitien.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalata piruja seinille ihan turhan takia. Mun rakas mies aloitti täsmälleen samalla tyylillä ja on jatkanut nyt viisi vuotta samaan malliin. Hän vaikuttaa edelleen yhtä vastarakastuneelta kuin alussa, mitä totta puhuen olen minä itsekin:)
Pitikö hän tarpeellisena vakuutella, että on aina rehellinen eikä ole koskaan tehnyt pahaa naiselle?
Ap:lle edelleen ehdotan miehen tutustuttamista ystäviin. Ja jos on asioita, joita et kehtaa ystäville kertoa saati jos mies kieltää kertomasta, se on hälytysmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan että monissa asioissa molemmat ääripäät ovat negatiivisia. Esimerkiksi useimmista ei ole kivaa elää äärimmäisen sotkuisen tyypin kanssa, eikä myöskään sellaisen kanssa joka suuttuu jos matonhapsut menevät vinoon. Tuohon väliin mahtuu se enemmistö, jonka kanssa useimmat tulevat toimeen.
Ja varmaan ymmärrät, että kehut voivat olla tapa manipuloida toista . Ja tuo, että kun ap toppuuttelee niin mies vaan lisää kehuja ja ylistystä ja painostusta, normaali reaktio olisi rauhoittua ja antaa vähän tilaa.
Jos mies ei ole tehnyt oikeasti mitään epäilyttävää, vaan ollut kaiken aikaa sanojensa mitttainen, niin kyllä kyseessä on perussuomalainen negatiivisuus, mikä nostaa päätään. Eivät kaikki miehetkään ole tunne-elämältään puupökkelöitä, vaikka aivan liian moni onkin ja suomalainen kulttuuri itseasiassa ruokkii sellaista. Mukaanlukien suomalaisten naisten stereotyyppinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö hän tarpeellisena vakuutella, että on aina rehellinen eikä ole koskaan tehnyt pahaa naiselle?
Ap:lle edelleen ehdotan miehen tutustuttamista ystäviin. Ja jos on asioita, joita et kehtaa ystäville kertoa saati jos mies kieltää kertomasta, se on hälytysmerkki.
Kyllä piti, koska mua oli satutettu tosi pahasti.......:(
Narsisti sitten grooming vaiheessa kerää kaikki tiedot heikkouksistasi ja tahallaan antaa sinun laskea suojat alas, koska käyttää näitä tietoja myöhemmin sinun koukuttamiseen ja kiusaamiseen. Hän tietää valmiiksi miten satuttaa sinua jotta välttääksesi kipua alat käyttäytyä hänen haluamallaan tavalla. Siitä on hyvä jatkaa kovempaankin hyväksikäyttöön kun valmiiksi tietää mitkä on kipupisteet.
Mitä itse oikeasti tunnet? On kovin helppoa lähteä toisen mielialaan mukaan ja ottaa se omakseen, antaa toisen johtaa kun hän tuntuu tietävän niin selvästi.
Eikä se ole ollenkaan huono mielipide, että minä olen ihana, kuten hän sanoo.
Mutta kaksi eksää ehkä kertoo siitä, että vaikka huuma ei kantaisi eläkepäiviin, niin ehkä se kannattaa kokea.