Mikä siinä naisten matkustelussa ärsyttää?
Tai, jos nainen haluaa sivistynyttä miestä. Sellaista, jonka kanssa voi puhua vaikka kirjallisuudesta tai kuvataiteesta?
Kommentit (280)
Tietenkin se, että miehet projisoivat oman käytöksensä naisiin. Nämä miehet itse haluaisivat mennä pan eskelemaan päättömästi ulkomaille -> ne matkustavat naiset ihan varmasti tekee kans niin, siellä per settä jakavat vaan kaikille, muttei minulle, mokomat huo rat. Ja kun näkevät niitä instatyrkkyjä Dubaissa shoppaamassa ja rannalla per settä keikuttamassa niin poloiset kiimansekaisessa kateusraivossaan yleistävät että kaikki naiset menevät matkoille vain shoppaamaan, rannalle ja jakamaan itseään ul komaalaisille miehille. Katsos kun näille miehille vain se instatyrkky, kaunis ja viimeisen päälle laitettu NUORI nainen on Nainen. Muut naiset ovat tuskin olemassa, aivan ilmaa. Ja jos ei saa tuota Oikeaa Naista niin kyllähän siinä kitkeröityy.
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkustava nainen = paljon kuu kerin nellia.
Ja sehän on mitä hirveintä, jos nainen on herran vuonna 2019 mennyt harrastamaan haureutta, ja vieläpä jonkun ulkomaalaisen otuksen kanssa 😱!
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkustava mies = paljon huo rissa käyntiä. Ihan todistetusti hyvin suuri osa Suomessa todetuista HIV-tapauksista tulee nimenomaan Kaakkois-Aasiasta - miesten suosikkikohteista ja testeissä sitten todetaan niillä matkaajamiehillä. Naiset sentään osaavat käyttää kumia, vaikka sen "kuu kerin" kanssa. Miehet eivät osaa sitäkään, tartuttavat jopa vaimoilleen ties mitä tippureita jos ei ihan hiviä.
P.S. kerrotko vielä, missä päin vaikka Puolaa tai Japania on paljon "kuu kereita"? Matkustan aika paljon Itä-Euroopassa ja Itä-Aasiassa, eipä paljoa näy. Ketä nyt oikein nus sin??? :((( :DD
Tulkitsen miesten viestin näin ap:n alkuperäiseen kysymykseen : koska matkustava nainen on silloin saavuttamaton miehille ja naiset pitäisi olla pelkästään miehiä varten. No, olenko oikeassa palstajonnet?
Vierailija kirjoitti:
Se vähän hämää, että on monessa maassa "ystävä" jonka kanssa on ollut säpinää. Takaportti suhteessa pidetään auki ja lomaillessa yksin ei voi sitten viikkoon viestitellä tai edes sanoa , että on kunnossa ja lomalta palatessa ihmetellään miksi olen epäluuloinen.
tämä omasta kokemuksesta.
Mustasukkaisuus on sairaus. Pettäjät epäilevät eniten muita ihmisiä. Jos ihminen matkustaa muutaman kerran vuodessa eri paikoissa niin mitä takaportin aukipitämistä se on? Minkä takaportin? Nainenhan voi jättää sinut myös Suomessa, joten ei siihen mitään ulkomaanmatkaa tarvita avuksi. Koetko voivasi kontrolloida naista paremmin Suomessa? Mielikuvitus laukkaa kirjoittajalla todella pahasti. Miksi et mene matkoille mukaan?
Ärsyttää sellainen höpöhöpö mitä erityisesti naisille markkinoidaan, että ollakseen menestynyt ja itsenäinen, pitäisi muka koko ajan ottaa instagramiin kuvia eri maiden hotelleista ja ostaa merkkilaukkuja. Yäk!
Mihin on kadonnut sivistys ja ammattitaito, harrastuneisuus ja taiteet, kirjallisuus ja urheilullisuus, itsensä kehittäminen ja ystävyys? Tilalle on tullut rahan törsääminen mauttomuuksiin, saastutuslennot Dubaihin ja aivojen sulattaminen Netflixillä. Onhan se vastenmielistä vai onko täällä joku muka eri mieltä? Teihin on mainonta uponnut hyvin siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten matkustelu on tyyliä hotellin uima-allas, ranta, rantaruokala, krääsäkauppa. Ei miehiä kiinnosta sellainen. Miehet haluaa mieluummin jonnekin vuoristovaellukselle tai ajamaan rundia vesiskootterilla. Naiset taas ei tällaisista innostu.
Millä vuosikymmenellä elät? Eihän tuollaisia perinteisiä "etelänmatkoja" harrasta nykyään kuin lapsiperheet ja eläkeläiset. Naiset, jotka ilmoittavat harrastavansa matkailua, suosivat tyypillisesti kaupunkilomia kulttuurikohteissa. Myös aktiivilomailu, kuten nyt mainitut vuoristovaellukset, on todella suosittua nykyään.
Niin eikä kaikki eläkeläisetkään. Minä olen juuri jäänyt eläkkeelle ja olen ollut rantalomalla 80-luvulla. Tykkään kaupunkikohteista. Krääsänostelukin jäi sinne nuoruuteen. On jo niin paljon materiaa ettei shoppailu kiinnosta.
Olen ollut elämässäni vain muutamalla rantalomalla, mutta kyllä kelpaisi nytkin. Miksi sitä paheksutaan niin paljon enemmän kuin vaikka laiturinnokassa istumista mökillä? Oltiin kerran ystävän kanssa stressinpurkulomalla ja iso osa lomasta meni aurinkovarjon alla rannalla kirjaa lukien, meressä uiden ja hyvästä ruuasta nauttien. Ei olisi siinä saumassa kyllä halunnut mihinkään kaupungin ruuhkaan museioihin tai taidenäyttelyihin tai edes puistoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos unohdetaan saastuttamisnäkökulma, mikä on kylläkin aika olellinen koska juuri naisissa on paljon punavihreiksi tunnistautuvia, ei se ärsytä että joku matkustelee.
Se on rasittavaa että koko vuosi pyörii matkojen ympärillä. Joko odotetaan että pääsisi matkalle, tai hehkutetaan matkaa. On arki joka on tylsää, ja matkat jotka ovat jotain käsittämättömän hienoa.
Pakkomielle ulkomaista on toinen, ja "ulkomaiden" ihaileminen. Ulkomaille pääseminen on olevinaan itsessään hyvä asia. Mahdollisesti myös puhutaan jatkuvasti muutosta ulkomailla, sen sijaan että ryhdytään tuumasta toimeen ja muutetaan sinne.
Joku mainitsi että etelänlomat ovat historiaa ja kaupunkilomat nykypäivää. Ne ovat sama asia. Hotellia, syömistä, shoppailua. Samaa luksus-hemmottelu-mukavuus-asiaa joka harvemmin kiinnostaa miehiä. Sivistyneemmäksi ei muutu sillä että pyörii Pariisissa viikon, parempi satsaus olisi muutama hyvä kirja.
Parisuhteessa ärsyttävyyskerroin nousee lisäksi koska kuvioon astuu se että matkoja halutaan aina enemmän, ja myös se että ne maksavat kun rahan voisi käyttää muuhunkin.
No, joillain varmaan on.
Hyvät kirjat ja matkustus eivät muuten sulje toisiaan pois. Itse matkustin naisseurassa Pariisiin ekan kerran reilin yhteydessä alle parikymppisenä. Silloin ohjelmassa oli Victor Hugon "Kurjien" tapahtumapaikkojen kiertäminen (kartta tehtiin kotona etukäteen), Père-Lachaise, Musée de l'Orangerie, Panthéon (jossa mm. seuralaiseni selitti minulle Focault'n heilurikokeen), katakombit, Notre Dame, Luxembourgin puisto. Hemmotteluksi voisi ehkä laskea sen, että ostimme yhtenä päivänä leipomosta molemmille oman kakkupalan, jotka söimme puiston penkillä. Koko reissun suurin shoppailu oli se, että ostin Espanjasta Lorcan teoksen "Romancero gitano". Majoituimme hostelleissa, söimme halvalla. Köyhäilystä huolimatta matka oli mahtava.
Silti, nykyään kun en enää ole köyhä opiskelija, niin en kieltämättä koe tarvetta majoittua Pariisissa halvimpiin hostelleihin. En myöskään näe, mitä lisäarvoa se toisi, että en kävisi hyvissä ravintoloissa. Muuten reissuohjelma ei ole juuri muuttunut, viimeksi esim. käytiin l'Orangeriessa katsomassa saksalaista eksperssionismia ja Boulognen puistossa, Musée Marmottan Monet'ssa sekä Montmartren museossa, joissa emme olleet aiemmin käyneet. Shoppailen edelleen mieluiten kirjoja.
En toki väitä, että suurin osa naisista matkustaisi näin, mutta en kyllä myöskään usko, että olisimme jotenkin tosi ainutlaatuisia puolisoni kanssa. Etenkin, kun vaikka Pariisin kulttuurikohteet on usein aika täynnä porukkaa, myös naisia. (Ja ei, he eivät ole kaikki eläkeläisiä.)
Vierailija kirjoitti:
Naisten matkustelu on tyyliä hotellin uima-allas, ranta, rantaruokala, krääsäkauppa. Ei miehiä kiinnosta sellainen. Miehet haluaa mieluummin jonnekin vuoristovaellukselle tai ajamaan rundia vesiskootterilla. Naiset taas ei tällaisista innostu.
Tämä nyt on aivan täyttä scheissea. Matkustusmieltymykset kun eivät liity sukupuoleen millään lailla.
Meillä suunnitellaan seuraavaa lomaa; minä haluan Chernobyliin ja mies rantalomalle. Kuten aina. Hänen mielestään ainut oikea loma on sellainen, jossa maataan suurin osa päivästä rannalla ja illalla sitten syödään ja ehkä juodaan. Onneksi pidän myös sellaisista lomista, mutta muunkinlaiset kiinnostaisivat välillä. Miehen mielestä kaikki muu kuin rantaloma on rahan ja lomapäivien tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää sellainen höpöhöpö mitä erityisesti naisille markkinoidaan, että ollakseen menestynyt ja itsenäinen, pitäisi muka koko ajan ottaa instagramiin kuvia eri maiden hotelleista ja ostaa merkkilaukkuja. Yäk!
Mihin on kadonnut sivistys ja ammattitaito, harrastuneisuus ja taiteet, kirjallisuus ja urheilullisuus, itsensä kehittäminen ja ystävyys? Tilalle on tullut rahan törsääminen mauttomuuksiin, saastutuslennot Dubaihin ja aivojen sulattaminen Netflixillä. Onhan se vastenmielistä vai onko täällä joku muka eri mieltä? Teihin on mainonta uponnut hyvin siinä tapauksessa.
Jälleen kerran naiset = instajulkkikset. Vai lentelevätkö siskosi, serkkusi, naapurisi ja muut tuntemasi naiset Dubaihin kuvailemaan itseään hotelleissa merkkilaukkujen kanssa? Omaan tuttavapiiriini - joka on laaja ja johon kuuluu monen ikäisiä - ei kuulu yhtäkään tuollaista naista. En tiedä yhdenkään tuntemani naisen, nuoren tai vanhan, shoppailevan merkkilaukkuja tai lentelevän Dubaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on aivan täyttä scheissea. Matkustusmieltymykset kun eivät liity sukupuoleen millään lailla.
Meillä suunnitellaan seuraavaa lomaa; minä haluan Chernobyliin ja mies rantalomalle. Kuten aina. Hänen mielestään ainut oikea loma on sellainen, jossa maataan suurin osa päivästä rannalla ja illalla sitten syödään ja ehkä juodaan. Onneksi pidän myös sellaisista lomista, mutta muunkinlaiset kiinnostaisivat välillä. Miehen mielestä kaikki muu kuin rantaloma on rahan ja lomapäivien tuhlausta.
Miksi ette mene erikseen? Molemmat pääsevät sellaiseen kohteeseen, joka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet panisivat itse lomalla kaikkea mikä liikkuu. Projektoivat tätä sitten naisiin. Kuvittelevat että naiset vain harrastavat seksiä koko loman. :D
Minulle ei edes tullut mieleen tämä pettämisnäkökulma. Loma yleensä kestää viikon. En harrasta seksiä tuntemattoman ihmisen kanssa ja viikossa en ehtisi tutustua. Enkä petä. Käsittämätön ajatusmalli.
Siis ihan taatusti siihen liittyy tämä näkökulma, että kun naiset pääsevät maailmalle, avautuu mahdollisuudet vaikka mille kanssakäymiselle.
Olen päässyt moneen paikkaan ja matkustellut. Olisi ollut mahdollisuus kyllä, mutta kun minulla on edelleen nämä periaatteeni niin ei liity tätä näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkustava mies = paljon huo rissa käyntiä. Ihan todistetusti hyvin suuri osa Suomessa todetuista HIV-tapauksista tulee nimenomaan Kaakkois-Aasiasta - miesten suosikkikohteista ja testeissä sitten todetaan niillä matkaajamiehillä. Naiset sentään osaavat käyttää kumia, vaikka sen "kuu kerin" kanssa. Miehet eivät osaa sitäkään, tartuttavat jopa vaimoilleen ties mitä tippureita jos ei ihan hiviä.
P.S. kerrotko vielä, missä päin vaikka Puolaa tai Japania on paljon "kuu kereita"? Matkustan aika paljon Itä-Euroopassa ja Itä-Aasiassa, eipä paljoa näy. Ketä nyt oikein nus sin??? :((( :DD
roppongissa ja harajukussa on mustia sisäänheittäjiä noin metrin välein .
Nainen kuuluu kotiin hellan ääreen! Eikä sen kanssa mitään keskustella, naisen kuuluu olla hiljaa! Ärsyttää naiset jotka eivät ymmärrä omaa paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette mene erikseen? Molemmat pääsevät sellaiseen kohteeseen, joka kiinnostaa.
Koska haluamme matkustaa yhdessä.
/180
Vierailija kirjoitti:
Paljon matkusteleva nainen = paljon kuu kerin nellia
Naisten matkustelusta huolissaan oleva= impo luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä elät? Eihän tuollaisia perinteisiä "etelänmatkoja" harrasta nykyään kuin lapsiperheet ja eläkeläiset. Naiset, jotka ilmoittavat harrastavansa matkailua, suosivat tyypillisesti kaupunkilomia kulttuurikohteissa. Myös aktiivilomailu, kuten nyt mainitut vuoristovaellukset, on todella suosittua nykyään.
Niin eikä kaikki eläkeläisetkään. Minä olen juuri jäänyt eläkkeelle ja olen ollut rantalomalla 80-luvulla. Tykkään kaupunkikohteista. Krääsänostelukin jäi sinne nuoruuteen. On jo niin paljon materiaa ettei shoppailu kiinnosta.
Olen ollut elämässäni vain muutamalla rantalomalla, mutta kyllä kelpaisi nytkin. Miksi sitä paheksutaan niin paljon enemmän kuin vaikka laiturinnokassa istumista mökillä? Oltiin kerran ystävän kanssa stressinpurkulomalla ja iso osa lomasta meni aurinkovarjon alla rannalla kirjaa lukien, meressä uiden ja hyvästä ruuasta nauttien. Ei olisi siinä saumassa kyllä halunnut mihinkään kaupungin ruuhkaan museioihin tai taidenäyttelyihin tai edes puistoihin.
Tämä on kyllä kanssa totta! Itseä ei niin kiinnosta lähteä mihinkään kauas etelään rantalomalle, mutta olen kyllä joskus ollut esim. Pärnussa niin, että tavoitteena on ollut rannalla hengailu, kylpylässä saunominen, kiireettömän ateriat hyvissä ravintoloissa ja pitkät yöunet mukavassa hotellissa. Eri tarpeisiin eri lomat.
Ehkä rantaloma vs. mökkiloma paheksunta liittyy jotenkin tähän "mökki on työleiri"-kulttuuriin? Että joo, kyllä siellä mieli lepää laiturinnokassa, KUNHAN lepo on ensin ansaittu jollain korjaamisella, puunaamisella, huoltamisella tai kuokkimisella. Rantalomalle suuntaava on sitten vähän laiskuri, kun siihen ei liity vastaavaa? En tiedä, tuli vaan mieleen...
- Se, joka rakastaa Pariisin museoissa ravaamista
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä ympäriinsä matkustelusta ärsyttää se, että ei mietitä sitä, kuinka paljon matkustaminen saastuttaa. Minä, minä, minä.
Vaikea on puhua kuvataiteesta tai kirjallisuudesta, jos ei ole koskaan lukenut yhtään kirjaa tai käynyt taidenäyttelyssä.
Asenteeni varmasti aiheuttaa ärsytystä kaltaisissasi ihmisissä, mutta minä elän ennen kaikkea itseäni ja läheisiäni varten. Elän vain kerran ja jos haluan nähdä maailmaa, silloin teen niin ja matkustan vaikka se muita ärsyttäisikin. Voit kutsua itsekkääksi, mutta en halua viime hetkillä katua sitä etten täyttänyt unelmiani ja elänyt kuten halusin. Pyrin tietysti vaikuttamaan tavallani ja teen muita ratkaisuja ilmastonmuutosta hidastaakseni. En kuitenkaan aio tinkiä asioista jotka ovat minulle tärkeitä, sorry!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä kanssa totta! Itseä ei niin kiinnosta lähteä mihinkään kauas etelään rantalomalle, mutta olen kyllä joskus ollut esim. Pärnussa niin, että tavoitteena on ollut rannalla hengailu, kylpylässä saunominen, kiireettömän ateriat hyvissä ravintoloissa ja pitkät yöunet mukavassa hotellissa. Eri tarpeisiin eri lomat.
Ehkä rantaloma vs. mökkiloma paheksunta liittyy jotenkin tähän "mökki on työleiri"-kulttuuriin? Että joo, kyllä siellä mieli lepää laiturinnokassa, KUNHAN lepo on ensin ansaittu jollain korjaamisella, puunaamisella, huoltamisella tai kuokkimisella. Rantalomalle suuntaava on sitten vähän laiskuri, kun siihen ei liity vastaavaa? En tiedä, tuli vaan mieleen...
- Se, joka rakastaa Pariisin museoissa ravaamista
Tässä kaupungistuneessa teknologiakulttuurissa koen ansainneeni sen levon työaikaisella raatamisella, enkä koe tarvitsevani ansaita sitä vielä uudelleen loman aikana. Mutta joo, tuollainen eetos istuu monessa syvällä, mitä kuvailet.
Lisäksi koen arkeni olevan liian kaupunkimaisessa ympäristössä, joten haluan pienempiin ja rauhallisempiin kuvioihin lomalla, joten kreikkalainen pikkukylä tai suomalainen vuokramökki tai kylpylä sopii siihen paremmin kuin Pariisi, missä saisin vaan rytmihäiriöitä ja stressiä, vaikka kuinka hieno paikka olisikin muuten.
Lika barn leka bäst. Sinulle sopii nainen, joka tykkää lukea mutta ei matkustella, itselleni sopi mies, joka tykkää lukea JA matkustella. Kummankaan meistä on turha ärsyyntyä toistemme elämäntavoista ja valinnoista.