euvo Hakkarainen EU:ssa "Minä puhun suomea, vaikka osaisin mitä”
– Täällä ei osata kerman päälle, hän tuskastelee kaataessaan 10-prosenttista kermaa kahviinsa.
– Ruoka täällä on hyvää. Vaikka kyllä minä pidän suomalaisesta enemmän, Hakkarainen toteaa.
Kielitaidon hän uskoo Brysselissä riittävän, vaikkei juuri englantia puhukaan. Isoissa kokouksissa parlamentissa korvaan tulee tulkkaus, koska iso osa edustajista puhuu omalla kielellään. Pienemmissä ryhmäkokouksissa tulkki istuu vieressä.
– Minä puhun suomea, vaikka osaisin mitä, hän laukoo.
Kommentit (51)
Teuvo on idioluution edustajana siellä. Kai sitäkin tarvitaan muistuttamaan idioluution vaaroista.
"Ei osata kerman päälle".
Eihän tuo osaa edes suomea. Pitäisi saada toi kuvatus keinolla millä hyvänsä pois noista kuvioista, häpäisee totaalisesti maansa.
Teuvo on oikeassa, pienen kielialueen ihmisten pitää aktiivisesti käyttää kieltään maailmalla ja näin ylläpitää sitä. Ei sitä kukaan muukaan tee meidän puolesta.
EU:ssa on 28 virallista kieltä, ja niistä yksi on suomi.
Jos muutkin puhuu omilla kielillään, miksei suomalainen myös?
Vai onko ne muut niin tyhmiä, ettei opi suomea?
Euvostoliitossa kaikki kielet on tasa-arvoisia, repikää siitä.
Kielitaito ei taida olla nyt se juttu tässä.... mutta kiva että mestarin opetuslapset säntäävät paikalle puolustamaan teuvo-rukkaa.
Parempi ettei osaa Englantia lainkaan, jos ulosanti on Antti Rinteen tasoa.
Jos käsitellään tärkeitä asioita niin silloin on hyvin tärkeää tulla ymmärretyksi täsmälleen oikein. Jos kielitaidossa on vähänkin puutteita niin silloin on aivan järkevää puhua omaa äidinkieltään. Palstalaisista 99 % ei osaisi noita EU-asioita englanniksi selittää muutenkaan, joten aivan turha jeesustella täällä.
Näin sitä verkostoidutaan ja edistetään Suomen asioita. Ei tulkki kulje mukana koko aikaa, mutta epävirallisia "käytäväpalavereita" käydään jatkuvasti. Niihin ei nämä teuvot pääse osallistumaan.
Virossa on muuten uusi ulkomaankauppa- ja infoteknologiaministeri Kert Kingo, joka ei aio myöskään puhua juuri muuta kuin viroa, ja välttää viimeiseen asti myös ulkomaanreissuja. Ei välittänyt mennä Euroopan Unionin neuvoston kokoukseen ja jätti väliin sellaisen pikkutekijän kuin Justin Trudeaun tapaamisen. Mitäs turhista.
Lienee tarpeetonta sanoakin, että Kingo edustaa persujen virolaista vastinetta EKREä,
Pääasia että palkkiot juoksee, muulla ei niin väliä.
Täällä asialle vinoillaan ja naureskellaan, kuitenkin suomen kansa on hänet sinne valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä asialle vinoillaan ja naureskellaan, kuitenkin suomen kansa on hänet sinne valinnut.
Kannattanee muistaa että suurin osa ei valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan pieni osa kansasta. Minä en häntä äänestänyt, kuten ei suurin osa muistakaan. Äänestitkö sinä?
Suomi on 1 EU:n virallisista kielistä. Aika moni muukin käyttää omaa äidinkieltään. Ottakaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan pieni osa kansasta. Minä en häntä äänestänyt, kuten ei suurin osa muistakaan. Äänestitkö sinä?
Kuinka moni poliitikko on saanut yli 50 % suomalaisten äänistä EU- tai eduskuntavaaleissa?
Miehemme maailmalla. Kyllä on mestari varmaan ylpeä.