En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.
Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy sen takia, että subwayssa käytetään jotain thaimaalaista kanaa. Hyi!!
Nykyään se on ihan Hollantilaista :D t. subin työntekijä
Aikoinani kun menin ensimmäistä kertaan subweihin niin piti psyykata itseään autossa 30min ennen kuin sain itseni liikkeen sisään. Taisin siinä autossa hieman itkeäkkin. Tilatessa iski pakokauhuntunne. Niin paljon valintoja ja vaikeita kastikkeiden nimiä mm shoutwest chilipod. Änkytin ja sitten tunsin miten maailma romahti. Haukoin henkeä ja purskahdin kyyneliin. Juoksin liikkeestä ulos. Perään katsoessa näin miten ihmiset nousivat pöydistä seisomaan ja katsoivat ikkunasta perääni. Juoksin autolle ja ajoin suoraan kotiin hieman ylinopeutta ajaen. Taisin yhdet valot ajaa punaisia päinkin. Kotona otin 4 opamoxia ja soitin etnisestä pizeriasta pitsan itselleni kotiinkuljetuksella. En mene enään koskaan subbariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy sen takia, että subwayssa käytetään jotain thaimaalaista kanaa. Hyi!!
Nykyään se on ihan Hollantilaista :D t. subin työntekijä
No on se sitten laadukasta varmasti.
Itse en myöskään jaksa seurustella myyjän kanssa koko sitä linjaston matkaa, kun 5 sekunnin välein pitää olla kertomassa mitä haluaa.
Ovatkohan edes kokeilleet valmista listaa, jossa olisi jotain suosituimpia yhdistelmiä valmiina valittvissa?
Onko niillä edes mobiilisovellusta, jossa voisi tehdä tilauksen valmiiksi ja saapastella sitten vaan hakemaan valmiin leivän?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaikeeta kysyä työntekijältä apua. Itse oon subissa töissä ja aina välillä tulee niitä jotka ei ole käynyt ikinä subissa ja mielelläni opastan sekä kerron eri vaihtoehdoista.
Itse olen kerran seurannut ihan vaan Hesburgerissa, miten keski-ikäinen pariskunta taisi olla ensimmäistä kertaa hampurilaispaikassa ja ihan kuutamolla annosten ja niiden nimien kanssa ja se myyjä ei osannut yhtään auttaa, vaan alkoi närkästyä, kun asiakas ei osaa päättää minkä nimisen annoksen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää etukäteen netistä tulostaa ohjeet, opiskella tusinan eri leipälaadun nimet ja sisällysluettelot, raaapustella paperillisen verran muistiinpanoja, selvitäkseen esteradan läpi kassalle saakka, niin ei todellakaan kiitos. Subin olisi tarkoitus olla pikaruokaa. Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa, ettei sitä mallisämpylää siitä kuvasta saa vain sanomalla ”tollanen”. Olkoon hifistelijöillä mahdollisuus tuunata jokaikinen osa, mutta mulle - ei kiitos. Haluan täytetyn patongin, sen verran voin valita että otanko kinkkua vai kanaa. En perhana enempää. Muutoin saan nopeammin ja helpommin tehtyä itse ihmesämpylät kotona. Rahani kelpaavat onneksi sellaisillekin liikeyrityksille joissa tuotteistamista ja asiakaskokemusta on mietitty eikä v*ttuilla päin näköä jos asiakas ei tunne firman raaka-aineita ja prosesseja ennakkoon yksityiskohtaisesti. Hyi saakeli, pyh.
Ei taida sinun ostamattomuutesi ketjun menestystä määrittää. Ja kuten todettu, sama malli on tulossa myös moniin muihin ravintoloihin, kun ihmiset haluavat tehdä yksilöllisempiä valintoja.
Osaatko Picnicistä ostaa salaatin tai uuniperunat?
Picnic onkin melkein yhtä ärsyttävä kuin subway, en tykkää asioida sielläkään.
Ensimmäisen kerran kun kaverin kanssa menin, tilasin tismalleen saman leivän kuin hän. Sen jälkeen olen tainnut tilata aina samanlaisen leivän, ihan vaan koska oli hyvää ja jotenkin tuntuu että en viitsi alkaa kyselemään hirveästi muista vaihtoehdoista kun tuntuu että jonon täytyy liikkua nopeasti ja takana olevat odottaa kärsimättömästi.
Mikä leipä, kokonainen vai puolikas?
Mitä lihaa/lihoja?
"Laitetaanko juusto ja paahto?" (Taitaa olla normaalia juustoa ja jotain pippurijuustoa mitä lie, mitä en ikinä ole ottanut. mutta normaali juusto ja paahto)
Mitä salaatteja? Katsot altaasta mieleiset.
Kastikkeet/mausteet?
Otetaanko ateria vai pelkkä leipä? (ateriaan kuuluu valinnan mukaan joko pieni sipsipussi tai sellanen keksi, sekä juoma, ainakin muistaakseni.)
Itselläni menee jotenkin näin;
-Kokonainen hunajakaura
-Kanateriyaki
-normaali juusto ja paahto
-kaikkea salaattipuolelta
-southwest (olisko ollu joku tuollanen, sopivasti pieni tulisuus) ja kevytmajoneesi
-ei mausteita
-pelkkä subi, ei ateriana.
Itse tykkään kerran parin kk välein vähän herkutella ja hakea subista leivän, ei jää ihan niin raskas olo kun jostain mäkkärin ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en myöskään jaksa seurustella myyjän kanssa koko sitä linjaston matkaa, kun 5 sekunnin välein pitää olla kertomassa mitä haluaa.
Ovatkohan edes kokeilleet valmista listaa, jossa olisi jotain suosituimpia yhdistelmiä valmiina valittvissa?
Onko niillä edes mobiilisovellusta, jossa voisi tehdä tilauksen valmiiksi ja saapastella sitten vaan hakemaan valmiin leivän?
Sama täällä. Yritän sanoa jo puolivälissä loputkin valinnat kuten kaikki paitsi jalapeno tai ei öljyä ja oregano voidakseni puhua mukana olijoiden kanssa. Ei pysty myyjä muistamaan paria steppiä, vaan uudestaan pitää kysyä joka vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Usein vaihtoehdot ovat pikkupräntillä lapulla piilossa jossain tiskin nurkassa. Takana tuleva huokailee jo niskaan, kun en osaa päättää haluamaani kastiketta.
En tiedä kaikkien chilipaprikoiden ynnä vastaavien nimiä, joten joudun sanomaan "kaikki kasvikset". Siinäpä on kiva sitten nakertaa oliiveja, joista en tykkää yhtään.
Raivostuttava paikka. Pari kertaa olen käynyt, ja myyjät ovat olleet kaikki nyrpeitä.
Noin niin kuin yleisiesti on helvetin ärsyttävää, että tuotteille keksitään nimiä, jotka eivät kerro suoraan mitä se on. Esimerkkinä nyt kastike souhtwest, ei kyllä hirveästi kerro että mitä on saamassa. Olen joskus ihan vittuillessani kysellyt kaikista että mitä ne sisältää ja miltä ne mastuu ja sopiiko se tilaukseeni.
Vierailija kirjoitti:
Kerran erehdyin menemään ja kohdeltiin kuin idioottia kun en heti tiennyt mitä tilaisin.
Tämä on klassinen esimerkki suomalaisesta asiakaspalvelusta. Yleensä vittuillaan jos jotain ei tiedä, osaa tai ymmärrä. Tätä tapahtuu lähes kaikkialla Suomessa missä on asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Yritän sanoa jo puolivälissä loputkin valinnat kuten kaikki paitsi jalapeno tai ei öljyä ja oregano voidakseni puhua mukana olijoiden kanssa. Ei pysty myyjä muistamaan paria steppiä, vaan uudestaan pitää kysyä joka vaihe.
Sama ärsyttäny. Usein kysyvät siinä heti alussa mitä laitetaan ja sitten nollaavat muistinsa, ja edetään vaihekerrallaan uudestaan kysellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran erehdyin menemään ja kohdeltiin kuin idioottia kun en heti tiennyt mitä tilaisin.
Tämä on klassinen esimerkki suomalaisesta asiakaspalvelusta. Yleensä vittuillaan jos jotain ei tiedä, osaa tai ymmärrä. Tätä tapahtuu lähes kaikkialla Suomessa missä on asiakaspalvelua.
Tuo valitettavan tavallista. Henkilökunta tuntee tuotteensa kuin omat taskunsa ja sitten pyöritellään silmiä kun asiakaspa ei tiedäkkään mitä on "aurinkokastikke" ja "kuutamokastike".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut vähän sellaisen ujona miehenä että naisilta voi saada vähän tuollaista asiakaspalvelua ilkeällä nasaalisella äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaikeeta kysyä työntekijältä apua. Itse oon subissa töissä ja aina välillä tulee niitä jotka ei ole käynyt ikinä subissa ja mielelläni opastan sekä kerron eri vaihtoehdoista.
Itse olen kerran seurannut ihan vaan Hesburgerissa, miten keski-ikäinen pariskunta taisi olla ensimmäistä kertaa hampurilaispaikassa ja ihan kuutamolla annosten ja niiden nimien kanssa ja se myyjä ei osannut yhtään auttaa, vaan alkoi närkästyä, kun asiakas ei osaa päättää minkä nimisen annoksen haluaa.
Hesen hamppareilla on sentään suunnilleen suomalaiset nimet, mutta mäkkärin hampparit ovatkin sitten ihan latinaa sellaiselle, joka ei niitä tunne. Kylmiltään on ihan mahdoton tietää millainen on BigMac tai McFeast.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaako tuon juuston joku ilman paahtamista? Leivän paahtamista ei kysytä.
Kaupasta saa täytetyn patongin ilman kamalaa kysymystulvaa.
Kaupassa ei voi valita ottaako sen täytetyn patongin paahdettuna tai millä kastikkeella. Subwayn juttu on siinä, että saa oman maun mukaisen patongin. Kannattaa vaikka etukäteen miettiä oma tilaus ja kirjoittaa paperille tai kännykkään ylös jos meinaa itse tilaustilanteessa jäätyä.
No sehän se, olen ehkä neljästi käynyt Subissa ja joka kerta se leipä on ollut pettymys. En tiedä kuinka monta kertaa vielä pitää harjoitella ja ostaa niitä ylihintaisia leipiä, että löytää "oman maun mukaisen" kombon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sub vielä menee mutta ravintolat
??? Mikä ravintoloissa on vaikeaa?
Mikä ei. Heti kynnyksellä pitää alkaa miettiä saako mennä pöytiin vai odotellaanko.
Subwaystä ainoastaan jäänyt mieleen henkilökunnan stressaantunut ja ärtynyt tapa palvella asiakkaita. Mutta olenkin lievästi näkövammainen enkä näe kunnolla mitä niissä lapuissa lukee, voi "syvä huokaus" kun on taas tällainen hankala asiakas, eikä ole kyllä ainut pulju joka ottaa maksavan asiakkaan huonosti huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sub vielä menee mutta ravintolat
??? Mikä ravintoloissa on vaikeaa?
Mikä ei. Heti kynnyksellä pitää alkaa miettiä saako mennä pöytiin vai odotellaanko.
Mikä siinä ahdistaa? Jos henkilökunta ei osaa sitä ilmaista kyltillä tai kertomalla niin sehän on heidän vikansa ja häpeänsä, ei sinun.
Netistä voi katsoa valmiiksi leivön minkö haluaa, ei ole vaikeaa. Tosin jos on mielestäsi ylihintaista paskaa niin miksi murehdit sitä ettet osaa tilata subia?