En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.
Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitan tilauksen näin: "Puolikas tonnikalasubi hunajakauralla". Tuo ensimmäinen lause on haastavin, kun siinä pitää olla kolme eri informaatiota: leivän koko, täyte sekä leivän tyyppi, ja ne on käytännössä pakko sanoa samassa lauseessa. Sen jälkeen keskustelu lutviutuukin jo normaalisti, subin työntekijä vie hommaa eteenpäin.
A: Moi
M: Moi, mitä saisi olla?
A: Puolikas tonnikalasubi hunajakauralla
M: Mikä leipä laitetaan?
A: Puolikas hunajakaura
M: 15 vai 30 cm?
A: Puolikas, eli 15cm
M: Tuleeko juusto?
A: Ei
M: Paahdetaanko leipä?
M: Mitä täytteitä?
A: Tonnikala
jne.
Noin ei ole käynyt kertaakaan. Ei ole ydinfysiikkaa sisäistää kolme eri tietoa kerralla. Ja vaikka niin joskus kävisi, olemme inhimillisiä ja ihmisiä vaan kaikki. Tuo aloituslauseeni on toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen leivän tilaamiseen tehdään vaikka tarkoituksella kiireen tuntu. Vaikkei ole ketään takana jonossa. Silti se leipäkauppias saa siitä tilanteesta sellaisen, että on jotenkin hirveä hoppu kertoa pitääkö leipään laittaa paprikaa tai pippuria.
Lopetin käymästä ja ostan patongin Cittarista nykyään. Ne on oikeasti valmiita, eikä ole kiire.
Just näin! Tämä ihmeellinen kiire on ärsyttävää ja hermostuttavaa. Tosin sama "kiire" tuntuu olevan muissakin ns. pikaruokaloissa.
No voisiko syy olla siinä että ne ovat PIKARUOKALA eli siis mahdollisimman nopeasti asiakas sisään tilaus ja asiakas ulos tilauksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ains kerrottu että haluaako LISÄHINTAAN pekonia, avokadoa, lisöjuustoa, tuplataytettä jne. Ja kaikki täytteetkäön eivät ole saman hintaisia mm tonnikala hieman kalliimpi kuin kinkku. Missä ihmeessä käytte kun kaikki aspat ovat paskoja ja huijaavat? Vqi voisiko olla että jännitätte niin paljon että osa aspan puheesta menee ohi.
Ei, minä en jännitä enkä hermostu jos en jotain asiaa ensimmäisellä kerralla etukäteen ymmärrä (missä järjestyksessä ilmoitetaan mitäkin) mutta minulle EI ole koskaan kerrottu mistään lisähinnasta, on vain kysytty laitetaanko sitä sun tätä. Ensimmäisen kerran jälkeen olen itse osannut kysyä kuuluuko se hintaan vai ei ja sanonut että se pitäisi asiakkaalle kertoa eikä yllättää kassalla maksun koittaessa.
Eipä oikein mitään ole vastattu.
Ihmettelen tätä alapeukuttajaa joka laittaa peukun ihmisten kokemuksiin. etkö usko heitä vai mikä ihme on pointtisi kun et hyväksy kritiikkiä Subwayta kohtaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ains kerrottu että haluaako LISÄHINTAAN pekonia, avokadoa, lisöjuustoa, tuplataytettä jne. Ja kaikki täytteetkäön eivät ole saman hintaisia mm tonnikala hieman kalliimpi kuin kinkku. Missä ihmeessä käytte kun kaikki aspat ovat paskoja ja huijaavat? Vqi voisiko olla että jännitätte niin paljon että osa aspan puheesta menee ohi.
Ei, minä en jännitä enkä hermostu jos en jotain asiaa ensimmäisellä kerralla etukäteen ymmärrä (missä järjestyksessä ilmoitetaan mitäkin) mutta minulle EI ole koskaan kerrottu mistään lisähinnasta, on vain kysytty laitetaanko sitä sun tätä. Ensimmäisen kerran jälkeen olen itse osannut kysyä kuuluuko se hintaan vai ei ja sanonut että se pitäisi asiakkaalle kertoa eikä yllättää kassalla maksun koittaessa.
Laittakaa asiakaspalutetta kyseiseen ravintolaan, se on PAKKO ILMOITTAA jos tulee LISÄHINTAA. Ja edelleen haluaisin tietäö missäpäin Suomea olette käyneet subwayssa kun kaikki on huonosti. Aina kun minä olen käynyt ei ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitan tilauksen näin: "Puolikas tonnikalasubi hunajakauralla". Tuo ensimmäinen lause on haastavin, kun siinä pitää olla kolme eri informaatiota: leivän koko, täyte sekä leivän tyyppi, ja ne on käytännössä pakko sanoa samassa lauseessa. Sen jälkeen keskustelu lutviutuukin jo normaalisti, subin työntekijä vie hommaa eteenpäin.
A: Moi
M: Moi, mitä saisi olla?
A: Puolikas tonnikalasubi hunajakauralla
M: Mikä leipä laitetaan?
A: Puolikas hunajakaura
M: 15 vai 30 cm?
A: Puolikas, eli 15cm
M: Tuleeko juusto?
M: Paahdetaanko leipä?
M: Mitä täytteitä?
A: Tonnikala
jne.
Noin ei ole käynyt kertaakaan. Ei ole ydinfysiikkaa sisäistää kolme eri tietoa kerralla. Ja vaikka niin joskus kävisi, olemme inhimillisiä ja ihmisiä vaan kaikki. Tuo aloituslauseeni on toiminut hyvin.
Minulle on käynyt, vaikka en ole edes kovin monesti käynyt koko paikassa. Ehkä on ollut vaan huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa asiakaspalutetta kyseiseen ravintolaan, se on PAKKO ILMOITTAA jos tulee LISÄHINTAA. Ja edelleen haluaisin tietäö missäpäin Suomea olette käyneet subwayssa kun kaikki on huonosti. Aina kun minä olen käynyt ei ole ollut mitään ongelmia.
Näissä tilanteissahan pitäisi aina pyytää ottamaan pois sen mikä aiheutti lisähintaa. Suomalaiset vaan hämmästyy, maksaa ja kitisee myöhemmin kavereille.
Tulipa tästä suomen asiakas"palvelusta" mieleen se taannoinen ketju, missä kassahenkilö valitti siitä että asiakkaat alkaa kitsemään jos tuotteen hinta on pari euroa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yrittäjän myynnissä aika iso juttu, jos saa sopivalla kysymyksell ujutettua vaikka puoleen ostoksista yhden euron lisätäytteen mukaan, jos asiakas olisi muuten jättänyt sen ostamatta.
En käy Subwayssa syystä että a)täkäläisissä ravintoloissa on aina pitkät jonot, b)supernälkäisenä ja verensokerit alhaalla on kiusallista yrittää mongertaa koko tilaussysteemi läpi. Ostan mielummin valmissapuskaa lähimarketin hyllyltä. Pitänee kokeilla subien tilaamista Woltin kautta joku päivä.. :D
Kyllä, yhden leivän tilaamisesta on tehty turhan hankalaa. Usein skippaan subin juuri sen takia, etten jaksa käydä sitä dialogia leiväntekijän kanssa. Silloin kun haluan olla epäsosiaalinen itseni ja haluaisin vaan murahtaa, että yks teriyakikanaleipä, kiitos.
Heillä pitäisi olla joku standardimalli joka leivästä, jonka voisi vaan tilata eikä ei tarttis yhtään kustomoida. Asiakas voisi tilata sen tai halutessaan käydä läpi sen koko kaavan.
Ihan sama vika täällä.
Ensimmäisen kerran kun kävin, niin myyjä kohteli kuin jälkeenjäänyttä idioottia kun en tiennyt miten siellä pitää tilata.
Erehtyny 2 kertaa käymään uudestaan ja molemmilla kerroilla olen saanu slaagin, kun ei luulisi leivän tilaamisen olevan niin vaikeaa.
Ei ole minulle tuo konsepti ja lupaan pysyä jatkossa pois sieltä, mutta ymmärrän että joku haluaa aloittaa pikaruokalassa melkein leipomaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä paikka. Hidas systeemi. Onneksi tosiaan ei tarvitse mennä finninaamaisten teinien tekemiä leipiä syömään.
Oma hatunnostoni nuorille työntekijöille - finneillä tai ilman. Työnvieroksujia on jo muutenkin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaikeeta kysyä työntekijältä apua. Itse oon subissa töissä ja aina välillä tulee niitä jotka ei ole käynyt ikinä subissa ja mielelläni opastan sekä kerron eri vaihtoehdoista.
Olet poikkeus. Yleensä myyjät näyttävät, että kysymyksille ei ole aikaa.
Esim:
M: Mikä leipä?
A: Mitä niitä on?
M: Tosson lista (vain tekstiä, ei kuvia). Silmienpyörittelyä.
A: Milä toi tumma leipä on?
M: Se on tum-maa lei-pää. Silmienpyörittelyä.
A: Mä otan ton. Näytän sormella vitriiniä.
M: Ai hunajakaura?
A: En mä tiiä, ton.
M: Silmienpyörittelyä
Jne.
Lisähinnoista ei todellakaan kerrota, eikä millään suostuta suosittelemaan pääraaka-aineeseen sopivaa kastiketta.
Nykyisin olen jo kokenut Subbailija, mutta ne alun kokemukset olivat hirveitä. Nyt vaan harmittaa toisten asiakkaiden puolesta. Viimeksi jo meinasin karjasta myyjälle toisen asiakkaan puolesta, että etkö sä nyt vaan voi kertoa sille asiakkaalle mistä se gluteeniton sämpylä on tehty. Myyjä vaan toteaa sen olevan gluteeniton kun asiakas kysyy onko siinä vehnätärkkelystä (gluteenitton ei siis tarkoita vehnätöntä, mutta ei se myyjä millään tajunnut vaan kohteli asiakasta todellakin kuin idioottia).
Miksi tällainen aloitus? Pitäisikö mun alkaa tehdä keskustelu jokaisesta paikasta jossa en käy?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa? Henkilökunta kyllä varmasti auttaa, jos olet henkisesti jälkeenjäänyt.
Kuulostat ihan Subwayn henkilökunnalta.
Miksi joillain on pelkästään huonoja kokemuksia kyseistä paikasta ja toisilla ei ollenkaan
Jos tilaa subin listalta niin miksi siltikin pitää vastata miljoonaan kysymykseen? Miksei vaan saa sitä leipää minkä tilasi?
Mikä siinä on niin vaikeaa? Meet linjan alkuun, sanot puolikas tai kokonainen ja mikä leipä. Sitten kerrot minkä täytteen haluat. Ne kysyy mieto vai mausteinen juusto, tuleeko lisäksi pekonia tai aurajuustoa ja paahdetaanko, vastaat kysymyksiin. Sit sanot mitkä kasvikset. Ne kysyy mikä kastike ja tuleeko suolaa, pippuria tai oreganoa. Vastaat. Otatko mukaan vai syötkö täällä? Vastaat.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaa subin listalta niin miksi siltikin pitää vastata miljoonaan kysymykseen? Miksei vaan saa sitä leipää minkä tilasi?
Koska se lista/tarjous koskee vain sitä lihatäytettä ja leipää. Kasvikset ja mausteet on edelleen ihan vapaavalintainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se lista/tarjous koskee vain sitä lihatäytettä ja leipää. Kasvikset ja mausteet on edelleen ihan vapaavalintainen juttu.
Eli tilaus mäkissä subwayn tyyliin:
- otan Big Macin
- Mites tomaatti? Entä kurkku? Millainen sämpylä? Siemenillä? Montako pihviä? Kanaa, nautaa vai vege? Sipulia? Lämmitetäänkö. Jne. ikuisuuteen asti
Milloinkohan subway ymmärtää kuinka vaikeaa tilaaminen on.
Toisaalta ymmärrän tuon kiireen, koska siinä tiskillä menee tooooooooooodella pitkään, jos edessä on asikas jolle konsepti ja tuote ei ole tuttu ja jos se asiakas haluaa että hänelle selitettään ja kerrotaan kaikki vaihtohdot.