Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
41/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu :D Kotiinkuljetuksena voi tilata tai sitten laittaa poikaystävän hoitamaan tilaamisen puolestani...

Vierailija
42/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tunnustaa, etten itsekään tykkää ulkomailla käydä Subissa, vaikka matkustan paljon ja olen asioinut monenlaisissa paikoissa ja Suomessa tilaaminen ei ole mikään ongelma. Eli ei siinä ole mitään hävettävää.

Lisään vielä, että samalla konseptilla toimivia paikkojahan on muitakin jo Suomessakin ja vielä enemmän ulkomailla. Eli esim. meksikolaistyyppisessä ravintolassa ensin päätetään otetaanko salaattipohja, "bowl" vai burrito, sitten siihen täytteet, lisukkeet ja kastike. Ja nuudelipaikoissa olen ollut jossain samanlaisessa, siitä en muista missä se oli. Eli kannattaa rohkeasti mennä ja opetella, koska muuten kaventaa vain turhaan omaa elämäänsä.

Vaikka en silti itse tosiaan edelleenkään ulkomailla käy Subwayssa :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subin sivulta saa ladattua ja tulostettua myös listan josta voi ruksia millaisen haluaa. Sen lapun voi sitten ojentaa myyjälle ja sanoa että tällänen. Ei oo kovin vaikeeta.

no kun tämä on ihan järjetön ajatus, että pikaruokapaikassa asioiminen on niin monimutkaista ja polveilevaa, että pitää ihan lomake tulostaa ja täyttää. Miksi pizza/hampurilais/kebap-mestat selviää tästä huomattavasti asiakasystävällisemmin? Miksi niissä asiakaspalvelijat on ihan kohteliaita? Mikä subista tekee noin haastavan, en käsitä.

No ei se suurimmalle osalle varmaan olekaan vaikeaa mutta aina mahtuu joukkoon joku. Konsepti on niin erilainen kuin monessa muussa joten mun mielestä on vaan hyvä että ensikertalaisten tai muuten vaan tilanteessa jäätyvien tilauksen tekoon on apuväline vaikka ite en ookkaan tarvinnu sitä. Pizza ym. paikoissa on annokset valmiina joihin kuuluu tietyt kasvikset ym., subilla sä päätätä ite jokaisen raaka-aineen. Ja voithan sä vaan sanoa että työntekijä yllättää sut ja saa päättää leivän tai kasvikset tai ihan mitä vaan.

Vierailija
44/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sub vielä menee mutta ravintolat

??? Mikä ravintoloissa on vaikeaa?

Vierailija
45/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, first world problems mut muistui mieleen, kuinka paljon ahdisti käydä ekoja kertoja siellä. Kärsin tosi pahasta sos. tilanteiden pelosta, ja sellanen kassatilanne, joka kestää ja kestää ja jossa pitää muistaa monta asiaa on ihan helvetillinen. Lopulta opettelin ulkoa ne leivän kokoamisen vaiheet niin hyvin, että voisin ladella valintani kuin apteekin hyllyltä vaikka keskellä yötä herätettäis :D

Vierailija
46/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harjottelin autokaistalla ensin ja nyt menee jo ulkomuistista kun en juurikaan vaihtele tilausta BMT täysjyvällä, paahdetaan, pippurijuusto, kaikki kasvikset paitsi maissi, South West kastike ja Oliiviöljy kans 30cm 

Vierailija
47/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway on just hyvä, kun siellä saa vaikuttaa itse paremmin annoksen sisältöön. Mäkissä, Hesessä ja Burger kingissä en löydä listalta mitän, kun kaikessa on jotain väärää.

Vierailija
48/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää etukäteen netistä tulostaa ohjeet, opiskella tusinan eri leipälaadun nimet ja sisällysluettelot, raaapustella paperillisen verran muistiinpanoja, selvitäkseen esteradan läpi kassalle saakka, niin ei todellakaan kiitos. Subin olisi tarkoitus olla pikaruokaa. Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa, ettei sitä mallisämpylää siitä kuvasta saa vain sanomalla ”tollanen”. Olkoon hifistelijöillä mahdollisuus tuunata jokaikinen osa, mutta mulle - ei kiitos. Haluan täytetyn patongin, sen verran voin valita että otanko kinkkua vai kanaa. En perhana enempää. Muutoin saan nopeammin ja helpommin tehtyä itse ihmesämpylät kotona. Rahani kelpaavat onneksi sellaisillekin liikeyrityksille joissa tuotteistamista ja asiakaskokemusta on mietitty eikä v*ttuilla päin näköä jos asiakas ei tunne firman raaka-aineita ja prosesseja ennakkoon yksityiskohtaisesti. Hyi saakeli, pyh.

Vierailija
49/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää siellä se, että pitäis osata itse päätellä, esim mikä kastike sopii maultaan täytteeseen. Joskus oon tilannut pahan makuisia yhdistelmiä. Ois hyvä, jos siellä olisi vaikka pari valmiiksi mietittyä vaihtoehtoa.

Vierailija
50/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää etukäteen netistä tulostaa ohjeet, opiskella tusinan eri leipälaadun nimet ja sisällysluettelot, raaapustella paperillisen verran muistiinpanoja, selvitäkseen esteradan läpi kassalle saakka, niin ei todellakaan kiitos. Subin olisi tarkoitus olla pikaruokaa. Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa, ettei sitä mallisämpylää siitä kuvasta saa vain sanomalla ”tollanen”. Olkoon hifistelijöillä mahdollisuus tuunata jokaikinen osa, mutta mulle - ei kiitos. Haluan täytetyn patongin, sen verran voin valita että otanko kinkkua vai kanaa. En perhana enempää. Muutoin saan nopeammin ja helpommin tehtyä itse ihmesämpylät kotona. Rahani kelpaavat onneksi sellaisillekin liikeyrityksille joissa tuotteistamista ja asiakaskokemusta on mietitty eikä v*ttuilla päin näköä jos asiakas ei tunne firman raaka-aineita ja prosesseja ennakkoon yksityiskohtaisesti. Hyi saakeli, pyh.

Ei taida sinun ostamattomuutesi ketjun menestystä määrittää. Ja kuten todettu, sama malli on tulossa myös moniin muihin ravintoloihin, kun ihmiset haluavat tehdä yksilöllisempiä valintoja.

Osaatko Picnicistä ostaa salaatin tai uuniperunat?

Vierailija
51/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää siellä se, että pitäis osata itse päätellä, esim mikä kastike sopii maultaan täytteeseen. Joskus oon tilannut pahan makuisia yhdistelmiä. Ois hyvä, jos siellä olisi vaikka pari valmiiksi mietittyä vaihtoehtoa.

Minä olen tämän kaltaisissa paikoissa kysynyt myyjältä (mm. meksikolaisessa, jossa annos kootaan samalla tavalla), mikä sopisi täytteeseen parhaiten.

Vierailija
52/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siella kuvia eri vaihtoehdoista. Kai tiedat mita haluat syoda, kinkkua vai kalkkunaa? Mita siihen lisaksi? Helppoahan se on , ei mikaan yliopistotutkinto.

no kun se on! Vaikka kuinka olisit suorittanut mielikuvaharjoittelua siitä, mitä tilaat, niin aina ne (ylimieliset) "asiakaspalvelijat" onnistuu jotenkin nujertamaan sut. Sit siinä rupee tankkaamaan ja änkyttämään ja tuntee kokeneiden asiakkaiden katseet selässään ja sit vaan haluu pois siitä tilanteesta ja ostaa jotain ihan mitä vaan.

Ollaan tästä juteltu tuttujen kesken ja muillakin on vastaavia kokemuksia. Ihme, ettei kyseinen ketju tee mitään tälle imago-ongelmalleen. Luulisi, että ketjuakin kiinnostelisi se, että ihmiset mieltää asioimisen kyseisessä paikassa hankalaksi ja siksi valitsevat tämän vuoksi jonkun muun paikan.

Jos asiakaspalvelu on ylimielistä ja huonoa tai tilaaminen liian vaikeeta ni kantsis laittaa palautetta, ei kai muutosta tule jos ei tiedetä että joku mättää. En mä ainakaan koe tilaamista mitenkään vaikeana joten voisko se olla että paineet ja takana tulevien katseet on vaan omaa mielikuvitusta?

Huono asiakaspalvelu tuntuu olevan tämän puljun tavaramerkki. Googlaamalla asian voi helposti tarkistaa. Palautteen antaminen ei siis tunnu johtavan mihinkään konkreettiseen muutokseen. Mielenkiintoista olisikin tietää, miten juuri kyseiseen ketjuravintolaan on "hakeutunut" noin paljon asenne-ongelmaisia asiakaspalvelijoita. Onko niin, että koulutus ja perehdytys on heikkoa tai sitä ei ole? Vai onko kyse siitä, että esimiesasemassa olevat kohtelevat työntekijöitä asiattomasti ja tämä sitten heijastuu juurikin huonona asiakaspalveluna. Joka tapauksessa juuri henkilökunnan ynseys on suurin syy itselläni siihen, että en käytä heidän palveluitaan. Ei se voi olla niin että 'valita, jos saat huonoa palvelua'-mantra oikeuttaa välinpitämättömän asenteen palvelun tason suhteen. Ei jokaisen huonon kokemuksen jälkeen jaksa/viitsi antaa palautetta. Mieluummin sitä välttelee niitä huonoja kokemuksia.  

Vierailija
53/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa, ja monessa Subwayssa. Minulla on lukihäiriö ja hahmotushäiriö. Aina, kun on ollut pidempi aika, etten ole ko. paikoissa käynyt, tunnen aluksi olevani ihan pihalla. Myyjät ovat aina osanneet opastaa kohteliaasti. Ainut kerta, kun asiakaspalvelussa on ollut jotain moitittavaa, oli kesäkuun eka päivä, ja työntekijä oli todella hidas. Epäilimme, että hän oli ehkä ekaa päivää töissä oleva kesätyöntekijä.

Vierailija
54/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Meillä kyllä lapsetkin osannut tilata leivän.

Vierailija
55/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahani kelpaavat onneksi sellaisillekin liikeyrityksille joissa tuotteistamista ja asiakaskokemusta on mietitty eikä v*ttuilla päin näköä jos asiakas ei tunne firman raaka-aineita ja prosesseja ennakkoon yksityiskohtaisesti. Hyi saakeli, pyh.

TÄMÄ! Homman pitää lähteä siitä, että asiakkaan ei tarvitse olla asiantuntija.

Vierailija
56/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy sen takia, että subwayssa käytetään jotain thaimaalaista kanaa. Hyi!!

Vierailija
57/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida sinun ostamattomuutesi ketjun menestystä määrittää. Ja kuten todettu, sama malli on tulossa myös moniin muihin ravintoloihin, kun ihmiset haluavat tehdä yksilöllisempiä valintoja.

Osaatko Picnicistä ostaa salaatin tai uuniperunat?

Kautta aikain on ravintoloissa saanut tuunata ateriansa jättämällä asioita pois, lisäämällä mitä nyt sattuu keittiössä olemaan jne. Jopa mäkkäristä saa viritetyn purilaisen jos pyytää. Usein ravintoloiden listoillakin on kasapäin valinnaisia lisukkeita. Perus nakkikioskillakin on ne ”mausteet”. Subin konseptissa ei ole yhtään mitään uutta, hienoa ja yksilöllistä. Paitsi se, että ajatus tuotteista on hävitetty ja kaikki pakotetaan typerään täyteralliin. Vinoilun uhalla.

Minä en osaa, koska en halua osata. En pakotettuna. Haluan palvelua ja valmiin ruoan, en ryhtyä pääkokin virkaa hoitamaan miettien menua alkutekijöistään alkaen. Mua ei kiinnosta tehdä ilmaiseksi sitä työtä, missä en ole ammattilainen j minkä tämä ku*inen firma nyt asiakkailleen sälyttää. Siinä kuluu hukkaan kaikkien aikaa ja minun rahani. Siksi annan ne minua miellyttävää palvelua tarjoaville firmoille.

Vierailija
58/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se monimutkaista ole mutta hidasta. Yksi leipä helppoa, kaksi onnistuu ehkä. Koko perheellä? Ei tule mitään. Sellaista myyjää ei vielä ole kohdalle osunut että neljän hengen patongit onnistuisi tehdä.

Vierailija
59/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa mun mielestä, mutta olenkin syönyt lukemattomia subeja lukioajoista asti. Varmaan oli hankalaa ekalla kerralla, ja luultavasti kopioin silloin kaveriltani lähes kaikki valinnat, mutta niillä on pärjätty tähän asti. Tänä vuonna uskalsin kokeilla parmesan-oreganon sijaan täysjyväleipää, takaisin en ihan heti vaihda. Muuten samat täytteet vuodesta 2001. Otan aina kalkkunaa, molempia juustoja ja tuplana (ennen vanhaan oli vain yhtä sorttia, enkä ole aina ottanut tuplanakaan), EI PAAHDETA (tässä pitää olla tarkkana kun usein leipä on menossa uuniin kysymättä), kaikki kasvikset paitsi jalapeño, majoneesi. Suolaa ja pippuria, kyllä kiitos.

Ruotsiin muuton jälkeen (tästäkin 12 vuotta) piti opetella ääntämään kalkon oikein (muistaakseni sanoin alussa kalkkon eikä kalkuun), totutella siihen että se leipä onkin vain ost&oregano, majoneesi ei kulje kevyen nimellä ja se kasvis jota ei laiteta lausutaan halapenjo, ei jalopeeno. Hyvin sujuu. Ai niin, nykyisin niillä on maissiakin, sitäkään en ota.

Panikoin helposti uusissa tilanteissa ja minulla on ihan diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko, mutta tuo sujuu niin rutiinilla että uskaltaisin helposti tilata samanlaisen leivän ulkomaillakin. Jos valikoima olisikin aivan erilainen, voisi mennä pupu pöksyyn.

Vierailija
60/715 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkaan ei kannata käydä, myyvät halalia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä