Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen kahvikulttuuri

Vierailija
08.07.2019 |

Muualla maailmalla juodaan lattea ja cappuccinoa, niiden kanssa syödään macaronseja ja tiramisua
Suomessa juodaan suodatinkahvia mokkakakkujen ja kampanisujen kanssa.
Että me ollaan junttia kansaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun ihanaa, taas saadaan hävetä!

Vierailija
2/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latessa ja cappuccinossa ei ole paskaakaan kahvia, pelkkää maitoa se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi av-mammat kopioivat aloituksensa ylikseltä? Tästäkin näkee että naiset eivät keksi itse mitään. 

Vierailija
4/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi vapaus juoda lattea ja cappuccinoa, ja syödä macaronseja ja tiramisua. Kukaan ei kiellä.

Vierailija
5/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ollaan hienoa kahvikansaa. Meinasin jo 30 vuotta sitten pyörtyä, kun Lontoossa tarjottiin vieraille mukeista mikrolämmitettyä kahvia seisaaltaan.

Meillä duukataan parhaat kupit vieraille sen seitsemän sortin kanssa. Ollaan kohteliaita. Eläköön suomalainen kahvikulttuuri!

Vierailija
6/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viikon matkalla Keski-Euroopassa. Yksi parhaista asioista Suomeen paluussa on se, että saa taas hyvää kahvia.

Vierailija
7/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampanisut ovat tosi hyviä. Maistapa sinäkin. Ja ne on nopea leipoa.

Vierailija
8/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi av-mammat kopioivat aloituksensa ylikseltä? Tästäkin näkee että naiset eivät keksi itse mitään. 

Oon toi kissa

Vierailija
9/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon sekä cappuccinoa että perus suodatinkahvia, mutta en mielelelläni aivan vaalea paahtoisena. En mieti sitä, että otanko mokkapalan, tiramisua vaiko macaronseja, kaikki maistuvat. Ja vastaleivotut korvapuustit ne vasta hyviä ovatkin!

Vierailija
10/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaiset joisivat lattea ja söisivät macaronseja, se olisi sinusta junttia.

Vierailija
11/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon toi kissa

ET OO KOSKAAN TEHNY NOIN

Vierailija
12/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari on italialainen Caffè al Ginseng. 

Vierailija
13/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maailmaa kahvin kanssa syödään macaroneja ja tiramisua? Enpä ole juurikaan moiseen törmännyt vaikka melko paljon ulkomailla matkustan. Italiassakin asun 2-3kk vuodesta eikä sielläkään moista ole.

Kyllä suodatinkahvi nyt vaan on niin aivan loistava tuote. Sitä ulkomailla eniten kaipaan. Aika moni ulkomaalainen vieraani on ihastellut mm. korvapuusteja kahviloissa ja pitänyt sitä erinomaisena särpimenä kahville.

Vierailija
14/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hienoa on keitetyn maidon juonnissa? Italiassa hotellin aamupalalla tulee lähinnä itku, kun vertaa suomalaisten hotellien aampalabuffetteihin...

Vierailija
15/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa Suomessa mitään suodatinkahvia juomaan? Itse juon pelkkää lattea ja välillä myös macchiatoa jollain makusiirapilla. Ei ole iso vaiva tehdä, tulee jopa nopeammin kuin kahvinkeittimessä vesi tippuu.

Mutta se on kyllä tosi, että kun espressopohjaiseen tottuu niin suodatinkahviin ei halua enää koskea.

Vierailija
16/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hienoa on keitetyn maidon juonnissa? Italiassa hotellin aamupalalla tulee lähinnä itku, kun vertaa suomalaisten hotellien aampalabuffetteihin...

Itku? Juuri tulin kotiin Italiasta. Aamiaisella oli toki suklaacroissantteja ym. mutta siellä tarjoiltiin myös mm. marjoja, puuroa, erilaisia leipiä sekä hedelmiä. Kahvi oli myös tosi hyvää.

Vierailija
17/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tyypiltä, joka kaipaa ulkomailla keitettyä perunaa ja karjalanpaistia. Kyllä Italiassakin saa tosi hyvää aamupalaa, kyse on lähinnä hotellin tasosta ja siitä, mitä aamiaisella haluaa syödä. Sama juttu suomalaisten hotellien suhteen.

Vierailija
18/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kahviloita joka lähtöön ja sen tietää myös Ap. Täältä saa perinteisen kahvin ja korvapuustin lisäksi vaikka mitä erikoista, ihan niin kuin muissakin maissa.

Vierailija
19/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

latte on mun lempikahvi<3 ja noista syötävistä mokkapalat. :)

Vierailija
20/51 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa on mussuttaa pullaa laihan kahvin kanssa. Eurooppalainen tyyli on espresso/capuccino ilman leivonnaisia. Maksimissaan pikkuinen keksi. Siellä kahvi on pääosassa, tummapaahtoinen vahva kahvi. Suomalaista laihaa kahvinlitkua en tahtoisi enää juoda. Kyläillessä on pikku pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan