Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
521/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Oma vakiotilaus: vegepihvi flatbreadiin, maustamaton juusto ja paahto, kaikki tuoreet täytteet, southwest-kastike ja oreganoa.

-520

Vierailija
522/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksi havaittu tarjoiluehdotus:

Yks puolikas päivän subi, 9 viljan leipään. Paahto, mut ei juustoa. Kaikki kasvikset ja kastikkeeksi hot Louisianaa ja raita valkosipulimajoneesia kiitos.

Etikka ja mausteet , ei öljyä. Otan mukaan. Lähimaksu kiitos.

Saa lainata ja jakaa.

Eipä mene noin. Viimeistään kastikekohdassa menee mönkään. Myyjä kysyy usein, että "mitä kastiketta otat?" Kun tähän vastaa yhden, koska kerran kysyttiin yksikössä, selviää myöhemmin, että kyllä kaveri juurikin vaan tuohon edellä kuvattuun tapaan kykeni ottamaan sitä sun tätä. Joku ottaa jopa kahta salaatinkastiketta.

Mulle ei ole vieläkään selvinnyt, mitä noista saa ottaa ilman lisämaksuja - eikä tätä asiaa myöskään selvitetä nettisivuilla. Mä en ole myöskään perehtynyt, mitä eri majoneeseja heillä on, eli siis multa on aika turhaa kysyä, että mitä kastiketta mä haluan, jos mä en edes tiedä, mitkä mun mahdollisuuteni on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks puolikas päivän subi, 9 viljan leipään. Paahto, mut ei juustoa. Kaikki kasvikset ja kastikkeeksi hot Louisianaa ja raita valkosipulimajoneesia kiitos.

Saa lainata ja jakaa.

Eipä mene noin. Viimeistään kastikekohdassa menee mönkään. Myyjä kysyy usein, että "mitä kastiketta otat?" Kun tähän vastaa yhden, koska kerran kysyttiin yksikössä, selviää myöhemmin, että kyllä kaveri juurikin vaan tuohon edellä kuvattuun tapaan kykeni ottamaan sitä sun tätä. Joku ottaa jopa kahta salaatinkastiketta.

Mulle ei ole vieläkään selvinnyt, mitä noista saa ottaa ilman lisämaksuja - eikä tätä asiaa myöskään selvitetä nettisivuilla. Mä en ole myöskään perehtynyt, mitä eri majoneeseja heillä on, eli siis multa on aika turhaa kysyä, että mitä kastiketta mä haluan, jos mä en edes tiedä, mitkä mun mahdollisuuteni on. 

Kastikkeet lukee listassa sekä niissä pulloissa, joista saat sen/ne valikoida.

Vierailija
524/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa lainata ja jakaa.

https://www.subway.fi/fi/tuotteet/kastikkeet

Vierailija
525/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä vahvasti, että tää yksi vaan esittää tyhmää/provoilee. Kysyy samoja asioita sivutolkulla ja ei muka ymmärrä.

Vierailija
526/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa lainata ja jakaa.

Kun Subissa käy 2 kertaa 10 vuodessa, nää ei ole kovin hyvin hallussa. Jono etenee nopeammin kuin oma pää vieraassa paikassa. 

Mutta edelleen, mun ongelmaa edes ulkoa opettelu ei ratkaise. Mä en edelleenkään ymmärrä, miksi kysytään, että mitäs kastiketta (eikä kastikkeita) mä haluan, jos todellisuudessa voinkin ottaa ihan kaikkea mahdollista  majoneeesia ja kastiketta rajattomasti. Voinko? Hatara muistikuva olis, että joku olisi puhunut parista kastikkeesta, mutta sekin on ehkä ollut vain makuasia.

Ja en tiedä, viittaako tuo yllä oleva minun viestiini vai ei, mutta olen kirjoittanut tähän ketjuun tasan 2 viestiä ja ne löytyvät viimeiseltä sivulta. Tämä on niistä toinen.  

Anyhow, ei miellyttävä paikka minunkaan mielestäni. Liian vaikeata. 

Vierailija
527/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa lainata ja jakaa.

Kun Subissa käy 2 kertaa 10 vuodessa, nää ei ole kovin hyvin hallussa. Jono etenee nopeammin kuin oma pää vieraassa paikassa. 

Mutta edelleen, mun ongelmaa edes ulkoa opettelu ei ratkaise. Mä en edelleenkään ymmärrä, miksi kysytään, että mitäs kastiketta (eikä kastikkeita) mä haluan, jos todellisuudessa voinkin ottaa ihan kaikkea mahdollista  majoneeesia ja kastiketta rajattomasti. Voinko? Hatara muistikuva olis, että joku olisi puhunut parista kastikkeesta, mutta sekin on ehkä ollut vain makuasia.

Ja en tiedä, viittaako tuo yllä oleva minun viestiini vai ei, mutta olen kirjoittanut tähän ketjuun tasan 2 viestiä ja ne löytyvät viimeiseltä sivulta. Tämä on niistä toinen.  

Ongelmasi ratkeaa helposti. Seuraavalla kerralla kun olet Subwaylla ja on kastikkeen valinnan aika, avaat suusi ja kysyt "Voiko kastikkeita ottaa useampia kerralla?". Uskoisin, että vastaus on kyllä, en tosin tiedä varmaksi, koska itse en missään nimessä haluaisi sekoittaa useampia kastikkeita yhteen, ja näin ollen ei ole tullut kysyttyä asiasta.

Itselläni on tapana pyytää enemmän punasipulia ja kurkkua, salaattia taas pyydän pikkuisen vähemmän kuin normaalisti, en nimittäin pidä siitä, että salaattia tippuu leipää syödessä. Aina ovat asiakaspalvelijat noudattaneet toiveitani ilman mitään mukinoita.

Vierailija
528/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on hankala avata se suu ja kysyä asioita asiakaspalvelijalta. Hän on siellä sitä varten, että myy asiakkaille niitä leipiä ja että asiakas poistuu ravintolasta tyytyväisenä.

Vierailija
529/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen tuolla käynyt. Ekalla kerralla leipätaiteilija huokaili, kun en ollut opiskellut tilausprosessia etukäteen. Toisella kerralla vastailin nälissäni kysymyspatteriin mitä sattuu ja hinta oli sitten sen mukainen. Varmasti oli elämäni kallein leivänkäntty. Mielestäni kokin, eikä asiakkaan, pitäisi tietää, mitä ruokaan laitetaan. Teen kokonaan itse, jos haluan päättää kaikki raaka-aineet.

Vierailija
530/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Oma vakiotilaus: vegepihvi flatbreadiin, maustamaton juusto ja paahto, kaikki tuoreet täytteet, southwest-kastike ja oreganoa.

-520

Mikä on "flatbread"? Littuleipä? Pitääkö subissa puhua tollasilla sanoilla?

Vierailija
531/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkalla Subiin, kiitos tämän ketjun. :P raportoin sitten kokemuksestani.

Yksi oli jonossa ennen minua. Tilasin puolikkaan subin kananrinnalla, 9 viljan leipään. Otin juuston ja sai paahtaa. Otin kaikki kasvikset paitsi oliivit, suolakurkun ja maissin. Kastikkeeksi otin valkosipulin ja mausteeksi oreganoa. Hyvää oli, saa käyttää!

Mitä viljaa on 9 viljan leivässä? :o

Vierailija
532/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka osaatte tilata baaritiskillä tai kahvilassa mitään, jos ei ole selkeää listaa esillä koko valikoimasta?

Baaritiskillä tai kahvilassa on mahdollista tilata niin, ettei tarvitse itse kehittää drinkin tai erikoiskahvin reseptiä. Toki joissakin paikossa voi halutessaan niin tehdä.

Osaatko kotona tehdä itsellesi voileivän keittiösi aineksista, vai tarvitsetko voileipäartistin kertomaan, mitkä päälliset sopivat yhteen?

Vierailija
533/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa lainata ja jakaa.

Ongelmasi ratkeaa helposti. Seuraavalla kerralla kun olet Subwaylla ja on kastikkeen valinnan aika, avaat suusi ja kysyt "Voiko kastikkeita ottaa useampia kerralla?". Uskoisin, että vastaus on kyllä, en tosin tiedä varmaksi, koska itse en missään nimessä haluaisi sekoittaa useampia kastikkeita yhteen, ja näin ollen ei ole tullut kysyttyä asiasta.

Itselläni on tapana pyytää enemmän punasipulia ja kurkkua, salaattia taas pyydän pikkuisen vähemmän kuin normaalisti, en nimittäin pidä siitä, että salaattia tippuu leipää syödessä. Aina ovat asiakaspalvelijat noudattaneet toiveitani ilman mitään mukinoita.

Esimerkissä, jota kommentoin, oli otettu etikkaa, majoneesia ja kastiketta. Kun tsekkaa Subwayn sivut, siellä on niputettu majoneesi kastikkeisiin. Ilmaisu on myös edelleen siellä, että "kruunaa maittava kastike". Tuosta voisi siis päätellä, että onnistuu, vaikka Subwayn omilla sivuilla annetaankin ymmärtää, että vain yksi kastike. 

Kyse kai on ensisijaisesti siitä, että kuka haluaa mennä innoissaan paikkaan, jossa shoppailu on aktiivista kyselemistä ja selvittämistä. Omasta mielestäni nuo Subin tyttäret tuntuvat myös olevan vähän vähemmän palvelualttiita eli möllöttävät helposti leipä kourassa, tajuamatta lainkaan sitä, että okei, tuo asiakas on vähän daiju. Monet ovat kai niin nuoria, että eivät myöskään tiskin sillä puolen osaa reilusti omatoimisesti selvittää ja avustaa. Itse olen mumissut kaverillekin jotain heeelp-tyyliin, niin silti ei mitään reaktiota. 

Vierailija
534/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Subwayssa. Yritin noudattaa täällä saatuja ohjeita, mutta paniikki iski kun piti niitä täytteitä ja kastikkeita valita, kun valinta ei heti onnistunut ja aloin änkyttää, jolloin myyjä alkoi huokailla. Eli juuri samalla tavalla meni kuin aiemminkin. Juoksin sitten pois ostamatta mitään.

Vierailija
535/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Subwayssa. Yritin noudattaa täällä saatuja ohjeita, mutta paniikki iski kun piti niitä täytteitä ja kastikkeita valita, kun valinta ei heti onnistunut ja aloin änkyttää, jolloin myyjä alkoi huokailla. Eli juuri samalla tavalla meni kuin aiemminkin. Juoksin sitten pois ostamatta mitään.

Mitä :D onhan sulla joku lääkitys?

Vierailija
536/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun innoittamana oli pakko käydä tänään subissa kun tuo sämpylä alkoi pyörimään mielessä. Maistui paljon paremmalta kuin ennen ja syynä varmaan se että nyt tiedän miten sen tilaaminen voi olla joillekkin niin kovin hankalaa.

Vierailija
537/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaamisen vaikeus Subwayssa johtuu siitä, että hinnoittelu on erittäin epäselvä ja läpinäkymätön. Mistään ei selviä, miten täytevalinnat vaikuttavat tuotteen hintaan, montako täytettä kuuluu settiin ja mistä tulee maksaa ekstraa ja minkä verran.

Ihan tarpeettoman hankalaa verrattuna salaattibaareihin, joissa vastaava kokoa-itse-haluamasi on selkeästi hinnoiteltu.

Ja kyllä viimeksi käydessäni kysyin myyjältä, montako täytettä siihen siis kuuluu, mutta hän ei tuntunut ymmärtävän kysymystä. Voi ottaa mitä täytteitä haluaa. Ok, ja sitten hinta vaihtelee mutta minkä mukaan...

PS. Tämä on ainoa viestini tässä ketjussa, eli meitä on muitakin kuin ap.

Vierailija
538/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaamisen vaikeus Subwayssa johtuu siitä, että hinnoittelu on erittäin epäselvä ja läpinäkymätön. Mistään ei selviä, miten täytevalinnat vaikuttavat tuotteen hintaan, montako täytettä kuuluu settiin ja mistä tulee maksaa ekstraa ja minkä verran.

Ihan tarpeettoman hankalaa verrattuna salaattibaareihin, joissa vastaava kokoa-itse-haluamasi on selkeästi hinnoiteltu.

Ja kyllä viimeksi käydessäni kysyin myyjältä, montako täytettä siihen siis kuuluu, mutta hän ei tuntunut ymmärtävän kysymystä. Voi ottaa mitä täytteitä haluaa. Ok, ja sitten hinta vaihtelee mutta minkä mukaan...

PS. Tämä on ainoa viestini tässä ketjussa, eli meitä on muitakin kuin ap.

Subiin valitaan vain yksi päätäyte ja hinta määräytyy sen mukaan. Toki jos otat tuplajuuston tai extrana pekonia tai avokadoa niin hinta nousee mutta nämä ovat mielestäni kyllä selkeästi kerrottu.

Vierailija
539/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItte kun pitää joka välissä kysyä, että mitä eri leipiä on? MItä juustoja on? Niitä öljyjäkin on useampi, hitsi, jos otankin jonkun pahan.

540/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko kävi teini-ikäisenä Subwayn tyylisessä paikassa kahden kaverin kanssa, mutta hän ei ostanut siellä mitään, kun hän ei kuulemma tiennyt miten tilataan ruoka-annos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi