Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
481/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siella kuvia eri vaihtoehdoista. Kai tiedat mita haluat syoda, kinkkua vai kalkkunaa? Mita siihen lisaksi? Helppoahan se on , ei mikaan yliopistotutkinto.

Yliopistotutkinto nyt onkin helpompi asia kuin Subwayssa tilaaminen.

Siellä on kuvia vaihtoehdoista joo, mutta niissä ei selitetä mitään. Sanoo vaihtoehdon nimen, niin ei saa sitä vaihtoehtoa, vaan myyjä rupeaa latelemaan kysymyksiä. "mikä leipä", "mitä kasviksia", "mitä kastikkeita", "tuleeks mausteita", ja jos jotakin. Pitäisi olla nämäkin vaihtoehdot jossain nähtävilä ja lisäksi tieto, saako valita vain yhden tai voiko valita useampia. Parasta olisi, jos asia olisi selkeästi kerrottu Subwayn sivuilla ja voisi siellä etukäteen harkita.

Eikö yliopistotutkinnon suorittanut erota yksikköä ja monikkoa? Jos kysytään yksikössä, että mikä leipä, tarkoitetaan, että voit valita yhden leipävaihtoehdon. Jos taas kysytään monikossa, että mitä kasviksia/kastikkeita/mausteita, niin voit valita enemmän kuin yhtä kasvista/kastiketta/maustetta.

Vaihtoehdot ovat kaikki sinun nähtävilläsi myymälässä: leipävaihtoehdot lukevat lasissa (usein siinä kohdassa on myös kyltti, jossa lukee "Aloita tästä"), täytevaihtoehdot hintoineen ovat esillä seinällä kuvineen ja sisältöineen, kasvikset ovat nähtävilläsi linjastolla, kastikevaihtoehdot lukevat lasissa ja mausteet ovat nähtävillä kastikkeiden yläpuolella.

Ja mikä parasta, Subin sivuilla on esiteltynä kaikki tuotteet, kuin myös tännekin linkattu ohje, kuinka patonki tilataan.

Kaikki eivät käytä internettiä. Eivätkä ole mitään nopeasti toimivia zakzkzak-ihmisiä, vaihtoehtojen runsaus laittaa pään pyörälle eikä pysty hahmottamaan mitä on tarjolla.

On heilläkin oikeus syödä subissa, sandwichartistien ja huippuasiakkaiden pitää vain kestää se ja antaa rauha tilata.

Onko joku väittänyt, että kaikilla ei ole oikeus syödä Subwayssa, tai ettei saisi rauhassa tilata? Päinvastoin, näkemykseni mukaan tässä ketjussa on ollut paljonkin avuliaita viestejä, joissa jopa kohta kohdalta neuvotaan tilauksen tekemisessä ja on kerrottu omia suosikkipatonkeja, joita joku epävarma tilaaja voisi kokeilla.

Vierailija
482/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sub ei mainosta "päivän TÄYTE kanateriaki", vaan harhaanjohtavasti "Päivän SUB kanateriaki"? Miksi tätä ei voi sanoa suoraan?

Myönnän olleeni todella ilkeä kerran, kun seisoin jonossa ja katselin sitä silmien pyörittelyä ja patonki kädessä huokaillen seisoskelua parin edellä olevan kohdalla. Kun tuli vuoroni, sanoin vain päivän mikälie. Kun alettiin tiukkaamaan, mikä leipä jne niin katsoin itse takas tonnin setelillä ja kysyin, että etkö SÄ tiedä, mitä siihen tulee? Siinä sitten myyjä takelteli, että ihan mitä asiakas haluaa ja mä sanoin, että ok. Ja pyysin toista päätäytettä. No ei sitä siihen voi tulla. Ai ei siihen tulekaan, mitä asiakas haluaa? Mitä siihen sitten tulee? Siinä kohtaa selitettiin, että se on vain se yksi täyte, jonka voi valita päivän subiksi ja sitten muut pitää valita. Aha. No miksi missään noista kuvista ei sanota niin? Tehtiin yhdessä päätös, että antaa olla.

Lisäksi näissä on väistämättä muutenkin se jono ihan hullu, mistä saa mitäkin, kuten serviettejä jne. Pitäis seistä siinä jonossa kaikki muu kädessä odottamassa, että eteen paiskataan vihdoin tarjotin.

Vau, ootpas sä nokkela ja aika rankka! Eiku ei, taisit vaan nolata itsesi luulemalla että olet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sub ei mainosta "päivän TÄYTE kanateriaki", vaan harhaanjohtavasti "Päivän SUB kanateriaki"? Miksi tätä ei voi sanoa suoraan?

Myönnän olleeni todella ilkeä kerran, kun seisoin jonossa ja katselin sitä silmien pyörittelyä ja patonki kädessä huokaillen seisoskelua parin edellä olevan kohdalla. Kun tuli vuoroni, sanoin vain päivän mikälie. Kun alettiin tiukkaamaan, mikä leipä jne niin katsoin itse takas tonnin setelillä ja kysyin, että etkö SÄ tiedä, mitä siihen tulee? Siinä sitten myyjä takelteli, että ihan mitä asiakas haluaa ja mä sanoin, että ok. Ja pyysin toista päätäytettä. No ei sitä siihen voi tulla. Ai ei siihen tulekaan, mitä asiakas haluaa? Mitä siihen sitten tulee? Siinä kohtaa selitettiin, että se on vain se yksi täyte, jonka voi valita päivän subiksi ja sitten muut pitää valita. Aha. No miksi missään noista kuvista ei sanota niin? Tehtiin yhdessä päätös, että antaa olla.

Lisäksi näissä on väistämättä muutenkin se jono ihan hullu, mistä saa mitäkin, kuten serviettejä jne. Pitäis seistä siinä jonossa kaikki muu kädessä odottamassa, että eteen paiskataan vihdoin tarjotin.

Sääliksi käy myyjiä, kun tällaista lukee.

Vierailija
484/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo nettisivuilla olevat kalorimäärät on laskettu? Mistä tiedän, että minun subissa on tuo määrä kaloreita kun otan ihan väärät valinnat?

Vierailija
485/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo nettisivuilla olevat kalorimäärät on laskettu? Mistä tiedän, että minun subissa on tuo määrä kaloreita kun otan ihan väärät valinnat?

Kysy myyjältä?

Vierailija
486/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla Subiin, kiitos tämän ketjun. :P raportoin sitten kokemuksestani.

Vierailija
487/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota tilaamista ei tehdä samalla tavoin kuin pizza-listoilla? Eli valmiiksi mietittyjä yhdistelmiä pitkällä listalla, jossa kerrotaan kuhunkin sämpylään sisältyvät täytteet. Näin sinne saataisiin omat sämpylät ilman tomaattia, tupla-vuohenjuustolla jne. Ja saisi vielä esittää toiveita tyyliin "ilman kurkkua" tai " voinko vaihtaa ananaksen rusinoihin?" Ja sitten loppuhuipennukseksi: Jos joku yksilöllisyyden tavoittelija ei löydä millään itselleen sopivaa vaihtoehtoa listalta, siellä voisi olla lopuksi "Fantasia", jossa saa ihan itse valita ne täytteet (pieneen lisähintaan, tottakai!) Varmasti ne jonotkin tällä lyhenisi ja palvelu nopeutuisi.

Vierailija
488/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä munkin kävi hieman sääliksi, mutta toisaalta kohtelin häntä vain samalla tavalla kuin hän kohteli asiakkaita mun edellä. Ei se myyjien vika tietenkään ole, että konsepti on sekava. Mutta ovat toisaalta vapaaehtoisesti duunissa siellä, joten voisi muutakin tehdä kuin oikeasti huokailla äänekkäästi patonki toisessa kädessä ja siten ilmaista, miten tympäisee odottaa asiakkaan valintaa.

Muuten samaan aikaan kanssani jonosta poistui pari muutakin.

Vierailija
489/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä munkin kävi hieman sääliksi, mutta toisaalta kohtelin häntä vain samalla tavalla kuin hän kohteli asiakkaita mun edellä. Ei se myyjien vika tietenkään ole, että konsepti on sekava. Mutta ovat toisaalta vapaaehtoisesti duunissa siellä, joten voisi muutakin tehdä kuin oikeasti huokailla äänekkäästi patonki toisessa kädessä ja siten ilmaista, miten tympäisee odottaa asiakkaan valintaa.

Tätä ei tietenkään pitäisi täällä todeta, mutta kyllä niiden jonojen muodostumiseen ja odotteluun vaikuttaa aika paljon sekin että Subin asiakkaista varmaan 90% on naisia!

Vierailija
490/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota tilaamista ei tehdä samalla tavoin kuin pizza-listoilla? Eli valmiiksi mietittyjä yhdistelmiä pitkällä listalla, jossa kerrotaan kuhunkin sämpylään sisältyvät täytteet. Näin sinne saataisiin omat sämpylät ilman tomaattia, tupla-vuohenjuustolla jne. Ja saisi vielä esittää toiveita tyyliin "ilman kurkkua" tai " voinko vaihtaa ananaksen rusinoihin?" Ja sitten loppuhuipennukseksi: Jos joku yksilöllisyyden tavoittelija ei löydä millään itselleen sopivaa vaihtoehtoa listalta, siellä voisi olla lopuksi "Fantasia", jossa saa ihan itse valita ne täytteet (pieneen lisähintaan, tottakai!) Varmasti ne jonotkin tällä lyhenisi ja palvelu nopeutuisi.

Miksi ihmeessä tehtäisiin noin, kun konsepti toimii ja menestyy sellaisena kuin se on?

Vierailija
491/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi olla valmista patonkia? Miksi pitää valita itse? Miksi pitää valita niin monesta? Miksi laitetaan/ei laiteta täytteitä ja miksi juuri sen verran eikä tämän tai tuon verran? Miksi täytteitä on niin paljon? Miksi täytteitä on niin vähän? Miksi pitää olla monta eri leipää? Miksi leivässä pitää olla kastiketta? Miksi miksi miksi. Tämä ketju on ihan sketsi. :D

Vierailija
492/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi olla valmista patonkia? Miksi pitää valita itse? Miksi pitää valita niin monesta? Miksi laitetaan/ei laiteta täytteitä ja miksi juuri sen verran eikä tämän tai tuon verran? Miksi täytteitä on niin paljon? Miksi täytteitä on niin vähän? Miksi pitää olla monta eri leipää? Miksi leivässä pitää olla kastiketta? Miksi miksi miksi. Tämä ketju on ihan sketsi. :D

Ehkä tässä kulminoituu suomalaisuus - kaikki on huonosti kun pitää itse valita, mutta toisaalta valitusvirsi olisi yhtälainen jos valmiiden leipien täytteitä ei saisikaan vaihtaa mieluisiksi.

Vierailija
493/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä kulminoituu suomalaisuus - kaikki on huonosti kun pitää itse valita, mutta toisaalta valitusvirsi olisi yhtälainen jos valmiiden leipien täytteitä ei saisikaan vaihtaa mieluisiksi.

Juuri näin. Niin tai näin, niin aina on asiat huonosti.

Vierailija
494/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on southwest-kastike?

Vierailija
495/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi listalla ei ole muutamaa valmista leipää?

Miksi Picnicissä ei ole oma valinta -vaihtoehtoa, jossa saisi itse valita täytteet?

Nämä lienevät asioita, joihin saa varmimmat vastaukset ketjulta eikä vauvapalstalta.

Koska picnicissä  tuotevalikoima on laaja, ei pelkkiä täytettyjä patonkeja.

Vierailija
496/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka yks tonnikalapatonki, 15cm (myyjä kysyy 15cm vai 30cm) ja hunajakauraan (myyjä kysyy leivän). Pippurijuustolla (myyjä kysyy tav. vai pippurijuusto) ja paahdetaan (myyjä kysyy paahdetaanko). Kaikki kasvikset paitsi oliivi, jalapeno ja suolakurkku (myyjä kysyy mitä vihanneksia) ja valkosipulikastike ja kaikki mausteet (myyjä kysyy mikä kastike ja laitetaanko mausteita). Bon apetit!

Onko tuo sitten oikeasti hyvää, aika paljon kaikkea.

Vierailija
497/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt sitten voittajaolo? Jos olisin ollut jonossa vieressäsi, olisin sanonut sinulle että olet ääliö, ja antanut myyjälle hyvät juomarahat sekä kehut kärsivällisyydestä kanssasi. Niin teen aina, kun tapaan kaktaisiasi ilkiöitä.

Vierailija
498/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt sitten voittajaolo? Jos olisin ollut jonossa vieressäsi, olisin sanonut sinulle että olet ääliö, ja antanut myyjälle hyvät juomarahat sekä kehut kärsivällisyydestä kanssasi. Niin teen aina, kun tapaan kaktaisiasi ilkiöitä.

Ensimmäistä kertaa luen, että joku palkitsee surkean asiakaspalvelun hyvillä juomarahoilla. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä.

Vierailija
499/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen täällä ei oo yhtään ohjetta siitä MITÄ mun pitäisi Subwayssa tilata! 25 sivua menny. Ei muuta ku pelkkää länkytystä. 

Vierailija
500/715 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen täällä ei oo yhtään ohjetta siitä MITÄ mun pitäisi Subwayssa tilata! 25 sivua menny. Ei muuta ku pelkkää länkytystä. 

Älä valehtele. Monta ohjetta jo annettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän