En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.
Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaamisen vaikeus Subwayssa johtuu siitä, että hinnoittelu on erittäin epäselvä ja läpinäkymätön. Mistään ei selviä, miten täytevalinnat vaikuttavat tuotteen hintaan, montako täytettä kuuluu settiin ja mistä tulee maksaa ekstraa ja minkä verran.
Ihan tarpeettoman hankalaa verrattuna salaattibaareihin, joissa vastaava kokoa-itse-haluamasi on selkeästi hinnoiteltu.
Ja kyllä viimeksi käydessäni kysyin myyjältä, montako täytettä siihen siis kuuluu, mutta hän ei tuntunut ymmärtävän kysymystä. Voi ottaa mitä täytteitä haluaa. Ok, ja sitten hinta vaihtelee mutta minkä mukaan...
PS. Tämä on ainoa viestini tässä ketjussa, eli meitä on muitakin kuin ap.
Siis haluaisitko sä ottaa siihen leipään esim kanaa JA kinkkua? Leipään kuuluu yksi päätäyte, valinnaiset juusto, kasvikset, kastikkeet ja mausteet.
Typeriä ja mielivaltaisia rajoituksia, vaikka mukamas väitetään että koko ketjun ideana olisi, että asiakas saa räätälöidä leivän juuri haluamillaan täytteillä. Ei sitten saakaan.
Saahan siihen ottaa useamman täytteen mutta maksaa extraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on päivän subissa koska kyseistä leipää ei saa ostettua. Sekin pitää rakentaa itse.
Jos päivän subi on kalkkunasubi, se on kalkkunasubi. Loput asiat eli leivän, kasvikset ja kastikkeen saat päättää itse. Se idea.
Tähän mennessä olen tyhmänä luullut, että subi on se koko tuote, eli leipä täytteineen päivineen. Mutta subi onkin siis vain se päätäyte?
Tämä varmaan aiheuttaa hankaluuksia tottumattomalle. Jos ihminen luulee että subi on valmis tuote eikä ainoastaan yksi osa siitä, niin tuntuuhan se vähän tyhmältä kun luulet pääseväsi helpolla tilaamalla valmiiksi räätälöidyn tuotteen eikä se onnistukaan.
Onko sinulla yhtä vaikeaa jollain nakkikioskilla tmv? Jos päivän tuotteena on hotdog pippurinakilla niin kun myyjä kysyy tuleeko mausteita ja laitetaanko juustoa mukaan niin menetkö ihan sekaisin? 😆😆😆
Kalkkunasubi on juuri se mikä on eli patonki jonka sisällä on kalkkunaa. Paahtopaistisubissa on patongin sisällä paahtopaistia. Sinä vaan saat päättää mitä mausteita sen patongin sisään lisäksi laitetaan (kasvikset ja kastikkeet) ja bonuksena mitä leipää siinä käytetään.
Ne kasvikset ovat kuin nakkikioskin hodarin ”laitetaanko sipulia ja/tai kurkkua, entä valkosipulia” ja kastikkeet ”otatko sinappia/ketsuppia/majoneesia/muuta saatavilla olevaa kastiketta”.
Tottakai nakkikioskillakin voit vastata kysymyksiin että ”ei kun mä otan vaan ton päivän hodarin”. Sitten varmaan saat sämpylän ja nakin ilman mitään kastikkeita tai lisukkeita. Samoin subwayssa voit ottaa kalkkunasubin ja sanoa kysymyksiin että ”ei kun mä otan vaan ton päivän subin” ja kieltäydyt vastaamasta mihinkään kyselyihin. Saanet randomina patongin jonka sisällä on kalkkunaa eikä mitään muuta. Yhtä mauton kun se hodari ilman lisukkeita.
Älä turhaan yritä selittää. Näille tämän ketjun sankareille on aaaaivan liian hankalaa hahmottaa, että kalkkunasubi todella sisältää kalkkunaa ja sitä ei voi vaihtaa tonnikalan tai kananrintaan, jos tilaa päivän subin. Ja kun kerran vielä MUUT lisukkeet, kuten kasvikset ja kastikkeen saa päättää itse, niin onhan se nyt aivan ennennäkemättömän omituista ja vähemmästäkin menee polla sekaisin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on päivän subissa koska kyseistä leipää ei saa ostettua. Sekin pitää rakentaa itse.
Jos päivän subi on kalkkunasubi, se on kalkkunasubi. Loput asiat eli leivän, kasvikset ja kastikkeen saat päättää itse. Se idea.
Tähän mennessä olen tyhmänä luullut, että subi on se koko tuote, eli leipä täytteineen päivineen. Mutta subi onkin siis vain se päätäyte?
Tämä varmaan aiheuttaa hankaluuksia tottumattomalle. Jos ihminen luulee että subi on valmis tuote eikä ainoastaan yksi osa siitä, niin tuntuuhan se vähän tyhmältä kun luulet pääseväsi helpolla tilaamalla valmiiksi räätälöidyn tuotteen eikä se onnistukaan.
Onko sinulla yhtä vaikeaa jollain nakkikioskilla tmv? Jos päivän tuotteena on hotdog pippurinakilla niin kun myyjä kysyy tuleeko mausteita ja laitetaanko juustoa mukaan niin menetkö ihan sekaisin? 😆😆😆
Kalkkunasubi on juuri se mikä on eli patonki jonka sisällä on kalkkunaa. Paahtopaistisubissa on patongin sisällä paahtopaistia. Sinä vaan saat päättää mitä mausteita sen patongin sisään lisäksi laitetaan (kasvikset ja kastikkeet) ja bonuksena mitä leipää siinä käytetään.
Ne kasvikset ovat kuin nakkikioskin hodarin ”laitetaanko sipulia ja/tai kurkkua, entä valkosipulia” ja kastikkeet ”otatko sinappia/ketsuppia/majoneesia/muuta saatavilla olevaa kastiketta”.
Tottakai nakkikioskillakin voit vastata kysymyksiin että ”ei kun mä otan vaan ton päivän hodarin”. Sitten varmaan saat sämpylän ja nakin ilman mitään kastikkeita tai lisukkeita. Samoin subwayssa voit ottaa kalkkunasubin ja sanoa kysymyksiin että ”ei kun mä otan vaan ton päivän subin” ja kieltäydyt vastaamasta mihinkään kyselyihin. Saanet randomina patongin jonka sisällä on kalkkunaa eikä mitään muuta. Yhtä mauton kun se hodari ilman lisukkeita.
Kylläpä sinä nyt vedit herneen nenään siitä, että luulin subin olevan kokonainen patonki eikä pelkästään sen päätäyte. Yleensä kuitenkin jos mainostetaan päivän salaattia, päivän pihviä, päivän burgeria tai päivän keittoa, saa kyllä ihan kokonaisen annoksen vain pyytämällä että haluan tuon päivän annoksen.
Jos päivän burgeri on juustohampurilainen, saat juustohampurilaisen eikä sinulta kysellä erikseen, että mitä muuta kuin juustoa siihen haluat. Jos päivän pihvi on pippuripihvi, saat lautasellesi mukaan ranskanperunat ja kasvikset jollet erikseen halua valita jotain muuta lisukkeeksi. Tällaiseen käytäntöön tottunut voi aivan varmasti yllättyä, ettei Subwayssa homma toimikaan samalla tavalla. Minusta se on ymmärrettävää, ei harmistumisen tai pilkkaamisen aihe.
Nakkikioskeilla käyn niin harvoin, etten ole tullut kiinnittäneeksi huomiota mihinkään "päivän purilaisiin". Yleensä tosin nakkikioskillakin tilaan hampurilaisen, ja se käy samalla tavalla kuin mäkkärissäkin. "Yks big mac kiitos." Ja saan sen ihan kokonaisen bic mac-hampurilaisen, en ainostaan pihviä sämpylän välissä.
Subwayssa olen käynyt kerran. Onnistuin tilaamisessa ihan kohtuullisesti, vaikkakin hitaasti. Myyjä oli onneksi todella ystävällinen ja avulias. Ei ollenkaan sinun kaltaisesi irvailija. Toivottavasti sinä et ole asiakaspalvelutehtävissä.
Subi muistuttaa vähän sellaista hienoa kahvibaaria, missä on tarjolla lattesitä ja lattetätä, mutta ei vahingossakaan ihan tavallista, perinteistä kahvia. En käy niissäkään nolaamassa itseäni.
Uskomatonta, miten joku voi kokea nolaavansa itsensä jossain Subwayssa. Puhumattakaan, että jännittää sitä tai kokee sen monimutkaiseksi (esimerkiksi ulkomailla ei uskalla käydä). en ole ikinä ennen tätä ketjua uskonut, että tällainen voi olla edes mahdollista! Miten te ihmiset pärjäätte työelämässä esimerkiksi, jos jokin näinkin yksinkertainen ia pikkuruinen asia aiheuttaa näin paljon hämmennystä? Minulla on ainkain ihan normaalissa arjessa jo huomattavasti enemmän epävarmuutta ja monimutkaisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Subi muistuttaa vähän sellaista hienoa kahvibaaria, missä on tarjolla lattesitä ja lattetätä, mutta ei vahingossakaan ihan tavallista, perinteistä kahvia. En käy niissäkään nolaamassa itseäni.
Heh. Mun lapsi ottaa aina hyvin konservatiivisen patongin, jossa on kinkkua, juustoa ja kurkkua. Siellä ihan oikeasti saa just sitä mitä haluaa! Se on se konsepti, eikä mikään hienostelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Mun lapsi ottaa aina hyvin konservatiivisen patongin, jossa on kinkkua, juustoa ja kurkkua. Siellä ihan oikeasti saa just sitä mitä haluaa! Se on se konsepti, eikä mikään hienostelu.
Tuohan Subwayssa onkin niin mukavaa - helppo tilata simppeli patonki jos semmoisesta sattuu pitämään, ja jos taas tykkää tuunailla ruokiaan vaikka miten yksityiskohtaisesti, niin sekin onnistuu vallan mainiosti.
Ite kävin tänään hakemas subin, kun koko viikon lukenut tätä ketjua. 5 minuuttia ja kävelin subin kanssa ulos.
Kokonainen hunajakaura meltillä, tavallinen juusto tuplana ja paahto. Salaattia, kurkkua ja paljon sipulia. Kastikkeeksi bbq ja majoneesi.
Vierailija kirjoitti:
Ite kävin tänään hakemas subin, kun koko viikon lukenut tätä ketjua. 5 minuuttia ja kävelin subin kanssa ulos.
Kokonainen hunajakaura meltillä, tavallinen juusto tuplana ja paahto. Salaattia, kurkkua ja paljon sipulia. Kastikkeeksi bbq ja majoneesi.
En ymmärtänyt tuosta puoliakaan. Kuinka osaisin siis tuollaisen ihan itse kehitellä paineessa ja yllättäen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan Subwayssa onkin niin mukavaa - helppo tilata simppeli patonki jos semmoisesta sattuu pitämään, ja jos taas tykkää tuunailla ruokiaan vaikka miten yksityiskohtaisesti, niin sekin onnistuu vallan mainiosti.
Paitsi että helppoa ei ole tilata mitään, kun ne kaikki 17 kysymystä kysytään kuitenkin ja jos ei ymmärtä kysymystä, tunne vastausvaihtoehtoja taikka tiedä mitä ne tarkoittavat, joka kysymyksestä käydään vielä monipolvinen dialogi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on meltti? Onko tuo hunajakaura se patonki? Paljonko tuollainen maksoi?
Tänään kävelin Subin ohi, kahvilaan jossa sai patongin sanomalla "tonnikalapatonki ja kahvi".
Ei tarvinnut huokailevan , itseään nuoremman myyjän edess' sopertaa " Tota.. patonki tonnikalalla ja tomaatilla" ja saada naamalle lisäkysymysryöppyä "Mikä leipä? Mikä koko? Mikä kastike? "
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua itse päättää mitään täytteitään niin kyllä omaa työpäivää ainakin piristäisi asiakas joka antaa vapaat kädet. Sanot vaan että "Teetkö sun mielestä hyvän leivän, saa maksaa korkeintaan summan x?" Sit meet vaikka kauimmaiseen nurkkaan odottamaan ettei tarvitse kuunnella yhtään lisäkysymystä.
Itse osaisin suorilta n. 4 eri omaa lempiyhdistelmää, kun on tullut muutama subi syötyä. :D
Huom, mainitse jos et jotain makua (esim. chili, tonnikala...) voi sietää, niin ei tarvitse jälkikäteen harmistua liikaa.
Kastikesuosituksiakin kysytään sen verran usein, että jos sitä suositusta ei oo saanut, niin veikkaisin että melko uusi työntekijä asialla.
T. Subin työntekijä
Luuletko että suuri osa työntekijöistä suostuisi ottamaan "vapaat kädet"? Minä tykkäisin yllättyä ja ottaa jotain muuta kuin itse tilaisin.
Tähän mennessä en ole saanut edes sitä kastikesuositusta tai vastausta helppoon kysymykseen.
(Kirjoitin en viestin, jossa kerroin että kun kysyin mitä tumma leipä on, niin myyjä vastasi sen olevan tummaa suklaata leipää. Kastiketta ei osattu suositella, kun ei tiedetty mistä pidän.)
Oikeasti taidan kokeilla sitä yllätyksen pyytämistä.
Tästä ketjusta myös opin, että kastikkeita voi ottaa useamman ja avokado maksaa. Kannatti siis lukea. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen hunajakaura meltillä, tavallinen juusto tuplana ja paahto. Salaattia, kurkkua ja paljon sipulia. Kastikkeeksi bbq ja majoneesi.Mikä on meltti? Onko tuo hunajakaura se patonki? Paljonko tuollainen maksoi?
Melt on yksi täytevaihtoedoista, joka lukee subin seinällä. Sisältää kalkkunaa, kinkkua ja pekonia.
Hunajakaura on patonkivaihtoehto, jotka myös lukevat siinä tiskin päässä, jossa aloitat tilaamisen.
Tais olla siinä 8e päälle, jos oikein muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen hunajakaura meltillä, tavallinen juusto tuplana ja paahto. Salaattia, kurkkua ja paljon sipulia. Kastikkeeksi bbq ja majoneesi.En ymmärtänyt tuosta puoliakaan. Kuinka osaisin siis tuollaisen ihan itse kehitellä paineessa ja yllättäen?
Mitä kehittelemistä siinä on, kun ottaa niitä tuotteita mistä itse tykkää?
Subin asiakkaat ovat tämän ketjun perusteella ylimielisiä ihmisiä, jotka halveksivat niitä, jotka eivät osaa heti täydellisesti tilata siellä. Aloittelijana kannattanee siis mennä vain silloin kun ei ole ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua itse päättää mitään täytteitään niin kyllä omaa työpäivää ainakin piristäisi asiakas joka antaa vapaat kädet. Sanot vaan että "Teetkö sun mielestä hyvän leivän, saa maksaa korkeintaan summan x?" Sit meet vaikka kauimmaiseen nurkkaan odottamaan ettei tarvitse kuunnella yhtään lisäkysymystä.
Itse osaisin suorilta n. 4 eri omaa lempiyhdistelmää, kun on tullut muutama subi syötyä. :D
Huom, mainitse jos et jotain makua (esim. chili, tonnikala...) voi sietää, niin ei tarvitse jälkikäteen harmistua liikaa.
Kastikesuosituksiakin kysytään sen verran usein, että jos sitä suositusta ei oo saanut, niin veikkaisin että melko uusi työntekijä asialla.
T. Subin työntekijä
Luuletko että suuri osa työntekijöistä suostuisi ottamaan "vapaat kädet"? Minä tykkäisin yllättyä ja ottaa jotain muuta kuin itse tilaisin.
Tähän mennessä en ole saanut edes sitä kastikesuositusta tai vastausta helppoon kysymykseen.
(Kirjoitin en viestin, jossa kerroin että kun kysyin mitä tumma leipä on, niin myyjä vastasi sen olevan tummaa suklaata leipää. Kastiketta ei osattu suositella, kun ei tiedetty mistä pidän.)Oikeasti taidan kokeilla sitä yllätyksen pyytämistä.
Tästä ketjusta myös opin, että kastikkeita voi ottaa useamman ja avokado maksaa. Kannatti siis lukea. :)
Mistä ihmeestä puhelin lisäsi automaattisesti" suklaata"? Ei siis tummaa suklaata, vaan tummaa leipää.
T. Se tuon suklaaviestin kirjoittanut
Jännä juttu muuten, että kukaan Subin työntekijä ei ole kai missään vaiheessa tullut kommentoimaan tähän ketjuun sitä, miten työnantaja on ohjeistanut tai rajoittanut täytteiden ja kastikkeiden valintaa. Eli saako niitä oikeasti ilmaisia täytteitä pyytää niin monia ja "reilusti" kuin haluaa ja jos ei, missä se raja menee?
Aloittajan pitäisi vain rohkeasti marssia Subwaylle ja kertoa sille myyjälle, että ei ole ennen tilannut, miten tässä toimitaan. Ihmeellistä, jos ei tuollaista uskalla kysyä. Ei ole hävettävää, jos ei osaa kaikkea heti. Kyllä jopa subin tilaamisen voi oppia, jos vain on vastaanottavainen ja valmis ottamaan ohjeita vastaan.
Typeriä ja mielivaltaisia rajoituksia, vaikka mukamas väitetään että koko ketjun ideana olisi, että asiakas saa räätälöidä leivän juuri haluamillaan täytteillä. Ei sitten saakaan.