Arkkipiispa vastaa Päivi Räsäsen avoimeen kirjeeseen: ”Kirkko ei ole täydellinen”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006147819.html
Kun Räsänen huomauttaa että kirkko toimii räikeästi Raamatun vastaisesti on arkkipiispan vastaus "Kirkko ei ole täydellinen".
Onneksi en tue enää tätä mätäpesäkettä.
Kommentit (122)
Hihi, kirkko taitaa olla aikalaisessa pakkoraossa kun pitää kumarrella joka suuntaan - ja samalla tulee tietenkin pyllistäneeksi joka suuntaan.
On varmasti hyvin vaikea luoda "oikeaa" oppia, koska melkein mille vaan Raamaun jakeelle löytyy vastajae, joka kumoaa sen väittämän. Kristinuskokaan ei ole mitään sen kummempaa kuin kokoelma vanhoja homeisia tekstejä ja niistä tehtyjä tulkintoja sekä keinotekoisia puolifilosofisia ajatusrakennelmia. Jonkinlainen hengellinen instituutio on mielestäni tarpeellinen yhteiskunnassa hoitamassa sielunhoidollisia tehtäviä, sekä nimiäisiä, häitä, hautajaisia sekä muita yksilön ja yhteisön elämän merkkipaaluja. Mutta kristinusko oppina on läpeensä huuhaata.
Itse olen arvoliberaali ja rakastan Pridea, mutta silti olen jotenkin oudosti hieman pettynyt, että kirkko lähti näihin bailuihin mukaan (samaa sukupuolta olevien parien vihkimisoikeutta sen sijaan kannatan), ehkä siksi, että nyt yhteiskunnassa vallitsevat taspainot pitää määritellä uudelleen. Ei kaikkien tarvitse olla kaikkea kaikille joka asiassa.