Saako nainen olla rannalla yläosattomissa?
Helsingissä ollaan järjestämässä lauantaina tissiflashmob tapahtuma yläosattomuuden puolesta.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naisille, jotka haluavat olla yläosattomissa julkisella paikalla: saako rintojasi sitten katsella, vai pahastutko siitä? Meinaan vaan kun nyt on jo naisia, jotka pahastuvat, jos vilkaisee paidalla peitettyjä rintoja.
Ihan sama olenko yläosattomissa vai ei, en siltikään haluaisi ketään randomia tuijottamaan itseäni kun yritän rentoutua. Eli pahastun jos katselet, mutta pahastun myös jos seisot katselemassa minua vaatteet päällä. Ei ole kohteliasta tuijottaa muita, etenkään tuntemattomia.
Ei mielellään. Väistämättä biologiset impulssit ajavat miehet tuijottamaan niitä. Pilaa miehille sen alkuperäisen syyn miksi rannalle lähdetään. Olen mies.
Minun puolestani kaikki saavat olla vaikka alasti, eipä haittaisi yhtään. Ihminen on kaunis olento ilman vaatteitakin...
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolielimet erikseen... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä unohtaa että naisen rinnat eivät ole mikään neutraali ruumiinosa vaan vahvasti eroottinen viesti. Asia ei tule muuksi muuttumaan missään feministijulistuksissa.
Höpöhöpö. Rinnat ovat toki erogeeninen alue, mutta ne ovat ihan täysin yliseksualisoitu. Don't get me wrong, itsekin pidän paljon rinnoista. Mutta älkäämme unohtako rintojen varsinaista merkitystä, mikä on ravinnontuotto jälkeläiselle.
Joillekin varpaat on hyvin eroottinen alue. Pitäisikö nekin samalla tavalla piilottaa?
No, itse kyllä pidän rintoja seksuaalisina enkä lainkaan minkään yliseksualisoinnin takia. Olen myös imettänyt omillani kaksi lasta.
Aivan varmasti paljaat rinnat aiheuttavat miehissä ja miksei naisissakin viboja. Itse en ainakaan kaipaa enää yhtään lisää huomiota, olen kohtuullisen viehättävä nainen ja saan sitä vaatteet päälläkin, joten ei kyllä mitään halua riisua vaatteita tai pukeutua provosoivasti. Minusta on ihan luonnollista, että ihmiset reagoivat viehättävään henkilöön enkä pidä sitä pahana. Paljaat rinnat kyllä varmasti aiheuttavat lisähuomiointia :)
Kuten sanoin, rinnat ovat erogeeninen alue ja itsekin pidän rinnoista. Mulla on kuitenkin sen verran itsehillintää etten tuijota tissejä silmä kovana tai kommentoi niitä. Pitää olla käytöstapoja ja tilannetajua. Ihminen on kuitenkin älyllinen eläin (vaikka jotkut yksilöt saavat kovasti epäilemään ihmislajin älykkyyttä), joka kykenee itsekuriin.
Kyse ei ole siitä, että rannalla olisi pakko riisua yläosat. Kyse on siitä saako naisetkin olla ilman yläosaa rannalla. Rinnat eivät ole genitaalit, joten en näe miksi joku halutessaan ei saisi riisua yläosaa. Valitettavasti on osattava varautua tuijotukseen ja mahdolliseen kommentointiin. Mielestäni jokaisella on ruumiillinen koskemattomuus, mihin kuuluu myös sanallinen koskemattomuus. Olen itsekin hyvä kroppainen nainen, saan katseita, mitkä eivät minua haittaa, mutta eniten ärsyttää läähätys kommentit.Mikä luonnonlaki se on, ettei genitaalit saa olla esillä?
Rinnat eivät kuulu genitaaleina tunnettuihin elimiin.
Kumpikaan rinnoista ei siis sinänsä ole 'elin', vaan pelkkä ruumiin,eli kehon osa.
Kehonosa, joka ihmisapinan noustua kävelemään pystyasennossa on kehittynyt nykyisenlaiseksi seksuaaliseksi signaaliksi. Se viestii miehille estrogeenista. Tässä lisääntymiskykyinen naaras. Pane tätä. Muilla nisäkkäillä ei ole tissejä näkyvissä muulloin kun jälkeläisiä imetettäessä.
Ei kehonosa sinänsä ole mikään 'signaali'. Jos sinä tulkitset sen signaaliksi itsellesi, niin sitten ehkä, mutta esim. minä en näe siinä muutakuin kehonosan joka kuuluu anatomiseen rakenteeseemme. Miksi se muuten ei jossain alkuasukaskansojen parissa ole ollut signaali ?
Vai kulkivatko alkuasukaskansojen kansojen naiset , joita jo jossain 1900-luvun alun maantiedonkirjojen ( tai seurakunnan lähetystyönäyttelyjen ) valokuvissa nähtiin ympäriinsä kaikille heimon miehille itseään 'signaloimassa'. Kuvissa heitä näkee kantamassa jotain lastaan , ehkä imettämässä tai sitten esim. pyykkäämässä, hakkaamassa vaikka maniokkia, kantamassa jollain ruukulla tai astaialle vettä. Mies puolestaan saattaa olla vieressä sytyttelemässä nuotiota tai vaikka käsittelemässä päivän metsästyssaalista , hiomassa veitsen terää tai keihäänkärkeä tms. kiinnittämättä lainkaan, minkäänlaista huomiota tuon metrin parin päässä tahollaan omiaan puuhastelevan naisen paljaisiin rintoihin.
Tätä voi nimittää, (antropologisessa mielessä), luonnollisuudeksi.
Sitä alunalkaen miestenlehtien lanseeraamaa 'tissikulttuuria' taas ei voi .
Se näet on kokonaan länsimaista ja täälläkin kehittynyt vasta Yhdysvaltain 1940-luvulla syntyneestä, ns. 'pin-up' kulttuurista.
Sen vanhempaa historiaa tuolla miestenlehtipalvonnan ilmiöllä ei, (...yllätys,yllätys varmaan monelle) olekaan .
Kyseessä voisi siis sanoa olevan (paljoakaan väitteessä liioitteluun syyllistymättä)YHDYSVALTALAISPERÄINEN mediailmiö.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yläosattomuus on vähän mautonta. Monesti näkee naisia makaamassa yläosattomissa vain pienenpieni naru persvaossa, antaa todella halvan ja typerän kuvan heistä. Olen itsekin nainen mutta pidän uima-asun päälläni rannalla.
Minua taas pöyristyttää sellaiset halvan näköiset naiset, jotka pukeutuvat huonosti ja elävät miten sattuu, että esim. rasvaa on liikaa ja muutenkin mauton olemus.
Päällä jotain trikoota, epäaitoja koruja, linttaan astutut kengät, juoksuhousut muualla kuin urheillessa jne.
Todella tyylittömiä ja plösöjä suurinosa nuorista naisista, mutta onneksi voi katsoa muualle ja keskittyä hyviin asioihin!
Minullehan se ei kuulu, mitä toinen pukee päälleen tai on pukematta.;)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan haittaa että miehillä(nne) seisoo, kun tissit vilahtelevat ympärillä?
Miksi minua kiinnostaisi, mitä jonkun miehen jalkovälissä tapahtuu?
Luultavasti en edes huomaisi, ei ole kohteliasta tuijotella toisten haaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheni mielipidettä. Oli minua ehdottimampi tässä, että ylä ja alaosa kuuluu rantaentikettiin naisella, alaosa miehellä, muunsukupuoliset saavat valita vapaasti. Omasta puolestani kaikki halukkaat saavat kulkea vaikka alasti, itse käytän bikinejä. Mieheni ääni jää vain antamatta koska iso osa elämäänsä tyytyväisistä miehistä on ihan jossain muualla kuin palstalla. En kovasti anna arvoa palstagallupeille kyllä.
n26
Sinua luonnollisesti kiinnostaa miehesi mielipide, mutta miksi oletat, että ketään muuta kiinnostaisi jonkun random äijän mietteet?
Keskustelkaa keskenänne, ei täällä olla kiinnostuneita siitä mitä sun mies sanoo.:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yläosattomuus on vähän mautonta. Monesti näkee naisia makaamassa yläosattomissa vain pienenpieni naru persvaossa, antaa todella halvan ja typerän kuvan heistä. Olen itsekin nainen mutta pidän uima-asun päälläni rannalla.
Minua taas pöyristyttää sellaiset halvan näköiset naiset, jotka pukeutuvat huonosti ja elävät miten sattuu, että esim. rasvaa on liikaa ja muutenkin mauton olemus.
Päällä jotain trikoota, epäaitoja koruja, linttaan astutut kengät, juoksuhousut muualla kuin urheillessa jne.Todella tyylittömiä ja plösöjä suurinosa nuorista naisista, mutta onneksi voi katsoa muualle ja keskittyä hyviin asioihin!
Minullehan se ei kuulu, mitä toinen pukee päälleen tai on pukematta.;)
Miksi sulla on niin huono itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naiset ei esittele tissejään julkisesti.
Niinpä, paheksuttaa suuresti naiset jotka menevät bikineissä tai tiukassa uimapuvussa rannalle!
Vain löysä, kaulaan saakka ulottuva yläosa on OK ja jos rinnat ovat kookkaat, on paras teipata ne niin litteiksi kun menee, jottei löysän paidan alta kohoile sexikästä rintakumpua joka sellaisenaan lähettää sexisignaaleja nuorille, parhaassa siittämisiässä oleville miehille.
Jos rintoja ei saa tarpeeksi litteiksi, ei voi poistua kotoa, valitan.Nirunarubikinit ovatkin siveettömiä. Kyllä 50-luvulla oli sopivat uima-asut, niin miehillä kuin naisilla.
Ja olen muuten parikymppinen nainen, enkä mummo.
Miksi luulisin sinua mummoksi?
Kyllähän minä sen tiedän, että ikäisissäni naisissa on yhtälailla epäloogisia yksilöitä kuin ihmispopulassa muutenkin.:D
Nuoret vieläpä usein ehdottomampia, jotain keski-ikäistä tai vanhempaa naista ei enää niin paljoa yleensä kiinnosta, mitä joku muu pukee rannalle.;)
Osa nuorista naisistahan suorastaan elää muiden tarkkailusta, paheksunnasta ja juoruilusta....
Ei saa vaan täytyy olla jos on alle 45 v ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan haittaa että miehillä(nne) seisoo, kun tissit vilahtelevat ympärillä?
Ei kai nyt aikuisilla miehillä seiso missä sattuu. Sitäpaitsi jos ne kiihottuvat perseestä, eikä niillä seiso jo perus uimarannalla nytkin kun alaosat on niin pieniä, oli ne string-mallisia tai ei? Ja ei, ei haittaisi, vaikka pitäisin vähän nolona ettei mies osaa hillitä itseään ja omata sen vertaa tilannetajua. Ei paljaat rinnat rannalla tai alaston vartalo sekasaunassa ole kutsu seksiin. Tilannetaju.
"julkisella paikalla esim. rannalla" - tätä olisi nyt voinut vähän tarkentaa. On aika eri asia hilluuko ilman paitaa rannalla vai esim. kaupungin pääkadun terassilla. Ja tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päällä jotain trikoota, epäaitoja koruja, linttaan astutut kengät, juoksuhousut muualla kuin urheillessa jne.Todella tyylittömiä ja plösöjä suurinosa nuorista naisista, mutta onneksi voi katsoa muualle ja keskittyä hyviin asioihin!
Minullehan se ei kuulu, mitä toinen pukee päälleen tai on pukematta.;)Miksi sulla on niin huono itsetunto?
Ei minulla ole huono itsetunto, päinvastoin.
Miksi sinä sellaista oletat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheni mielipidettä. Oli minua ehdottimampi tässä, että ylä ja alaosa kuuluu rantaentikettiin naisella, alaosa miehellä, muunsukupuoliset saavat valita vapaasti. Omasta puolestani kaikki halukkaat saavat kulkea vaikka alasti, itse käytän bikinejä. Mieheni ääni jää vain antamatta koska iso osa elämäänsä tyytyväisistä miehistä on ihan jossain muualla kuin palstalla. En kovasti anna arvoa palstagallupeille kyllä.
n26Muunsukupuolisen paljaat isot rinnat ovat siis miehellesi ok? Mikä kakkiainen :D
Ilmeisesti muunsukupuolisten rantavaatetus on kysymys, johon hän ei ole perehtynyt riittävästi eikä siis ota kantaa. Samoin hänestä ilmeisesti miesten manboobsit kuuluvat etikettiin vaikka molemmat, minä ja mies, kyllä käännämme katseemme muualle.
Kuten sanoin niin minulle aivan sama, menkää alasti. Itse tilasin juuri about 100 e bikinit, joten aion niitä todellakin käyttää. :D mutta onhan tuo yläosattomuus ainakin ekonomista. Tietenkin riippuu siitä kuinka paljon aurinkorasvaa kuluu kannujen uv-suojaukseen suhteuttuna siihen kuinka pitkä on bikiniyläosien käyttöikä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naiset ei esittele tissejään julkisesti.
Niinpä, paheksuttaa suuresti naiset jotka menevät bikineissä tai tiukassa uimapuvussa rannalle!
Vain löysä, kaulaan saakka ulottuva yläosa on OK ja jos rinnat ovat kookkaat, on paras teipata ne niin litteiksi kun menee, jottei löysän paidan alta kohoile sexikästä rintakumpua joka sellaisenaan lähettää sexisignaaleja nuorille, parhaassa siittämisiässä oleville miehille.
Jos rintoja ei saa tarpeeksi litteiksi, ei voi poistua kotoa, valitan.Nirunarubikinit ovatkin siveettömiä. Kyllä 50-luvulla oli sopivat uima-asut, niin miehillä kuin naisilla.
Ja olen muuten parikymppinen nainen, enkä mummo.
Jos haluat olla siveellinen, et mene rannalle silloin kun siellä on muita.
Tai menet vaatteet päällä, mutta et ui, koska märkänä vaatteet liimautuvat vartaloosi ja taas olet siveettömän näköinen.....
50-luvun ”siveelliset uimapuvut” peittävät yhtä paljon kuin prostituoidun asu strippiklubilla.
Menehän kyselemään burghinin käyttäjiltä, ei tarvitse vastausta ja tulevaisuuttasi ihmetellä.
Tietyt naiset haluaa esitellä itseään alasti, sitähän se vaan on, ihan pelkkää huomionhakua. Muuten eivät jaksaisi meuhkata niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin pukeutuminen.
Länsimaissa naisen rintoja pidetään erogeenisena alueena ja sellaisena tulee varmasti pysymäänkin, ei sitä muuta se, että nämä huomion kerjääjät heiluvat rannoilla ilman yläosaa tai että jossain Afrikan savimajakylässäkin tehdään niin.
Toivotaan että nämä tissien esittelijät saavat nyt sitten tarpeeksi kaipaamaansa miesten huomiota lauantaina. Muutenhan he olisivat menneet rannalle ilman tätä vouhotusta. Nyt sentään moni mies luki uutisen ja lähtee ratsuun perheen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n26Sinua luonnollisesti kiinnostaa miehesi mielipide, mutta miksi oletat, että ketään muuta kiinnostaisi jonkun random äijän mietteet?
Keskustelkaa keskenänne, ei täällä olla kiinnostuneita siitä mitä sun mies sanoo.:D
Ihan vaan siksi ajattelin teitäkin kiinnostavan koska tässä ketjussa kysytään mielipiteitä asiaan ja erilaisista mielipiteistä käydään tässä keskustelua. Siksi ajattelin, että myös mieheni mielipide voisi teitä kiinnostaa, ei-tyyppillisen-palstamiehen miesnäkökulma asiaan, moni ei-palstamies kun voi olla tätäkin mieltä. Kai minäkin saan kasan yläpeukkuja kun olin niin törkeä ja hauska? :D
Mites on, paljastelun kannattajat, jos esim. Yle tulee kuvaamaan rannalle vaikkapa uutista uimavesien lämpenemisestä? Olistteko yhtä vapaasti ja ylpeästi rinnat paljaina iltauutisissa?
Uimarantahan on julkinen paikka jossa kuvaamiseen ei tarvita lupaa.
Mitä se uimapuku tai bikinien yläosa sitten jättää arvailujen varaan?
Ihoa? Wow.
Muodothan siinä on hyvin selkeästi esillä ja jotkut topatut bikiniliivit nostavat rinnat esille vielä oikein paljon huomattavammin, kuin jos ne olisivat paljaana.
Suurinosa ihosta on anyway rannalla paljaana, suurinosa naisten eroottisista ruumiinosista ja alueista on itseasiassa jatkuvasti esillä ihan kaikkialla näin kesäisin.
On paljasta nilkkaa, säärtä, varpaita, ranteet, kaula ja dekoltee, uuman muodot, rintojen muodot tai jopa vako, pepun muoto....
Ja uliset jostain nänneistä, vaikka suurinosa naisista tuolla TIHKUU SEKSIÄ.:D