Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nainen olla rannalla yläosattomissa?

Vierailija
06.06.2019 |

Helsingissä ollaan järjestämässä lauantaina tissiflashmob tapahtuma yläosattomuuden puolesta.

Saako nainen olla rannalla yläosattomissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (512)

Vierailija
281/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheni mielipidettä. Oli minua ehdottimampi tässä, että ylä ja alaosa kuuluu rantaentikettiin naisella, alaosa miehellä, muunsukupuoliset saavat valita vapaasti. Omasta puolestani kaikki halukkaat saavat kulkea vaikka alasti, itse käytän bikinejä. Mieheni ääni jää vain antamatta koska iso osa elämäänsä tyytyväisistä miehistä on ihan jossain muualla kuin palstalla. En kovasti anna arvoa palstagallupeille kyllä.

n26

Sinua luonnollisesti kiinnostaa miehesi mielipide, mutta miksi oletat, että ketään muuta kiinnostaisi jonkun random äijän mietteet?

Keskustelkaa keskenänne, ei täällä olla kiinnostuneita siitä mitä sun mies sanoo.:D

Ihan vaan siksi ajattelin teitäkin kiinnostavan koska tässä ketjussa kysytään mielipiteitä asiaan ja erilaisista mielipiteistä käydään tässä keskustelua. Siksi ajattelin, että myös mieheni mielipide voisi teitä kiinnostaa, ei-tyyppillisen-palstamiehen miesnäkökulma asiaan, moni ei-palstamies kun voi olla tätäkin mieltä. Kai minäkin saan kasan yläpeukkuja kun olin niin törkeä ja hauska? :D

No ainakaan mulla ei lähtökohtaisesti kiinnosta miesnäkökulma omaa kehoani koskeviin asioihin, ei etenkään kenenkään tuntemattoman miehen.

Suorastaan absurdi ajatus, että kiinnostaisi.

Vierailija
282/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "riippuu" jokaisen naisen omasta harkinnasta. Ovatko rintani sellaiset, että ne miellyttävät esteettisesti kanssaihmisiä?

Sinä voi aivan hyvin miettiä tuollaista, mutta muiden ei tarvitse. Ilman yläosaa voi rannalla olla 8-kymppiset naiset ja heidän 60-vuotiaat tyttäret. Yläosattomuus on sitten sallittu kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheni mielipidettä. Oli minua ehdottimampi tässä, että ylä ja alaosa kuuluu rantaentikettiin naisella, alaosa miehellä, muunsukupuoliset saavat valita vapaasti. Omasta puolestani kaikki halukkaat saavat kulkea vaikka alasti, itse käytän bikinejä. Mieheni ääni jää vain antamatta koska iso osa elämäänsä tyytyväisistä miehistä on ihan jossain muualla kuin palstalla. En kovasti anna arvoa palstagallupeille kyllä.

n26

Luuletko että miehesi kertoi totuuden ?

Vierailija
284/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M_38 kirjoitti:

Mites on, paljastelun kannattajat, jos esim. Yle tulee kuvaamaan rannalle vaikkapa uutista uimavesien lämpenemisestä? Olistteko yhtä vapaasti ja ylpeästi rinnat paljaina iltauutisissa?

Uimarantahan on julkinen paikka jossa kuvaamiseen ei tarvita lupaa.

En näkisi asiassa ongelmaa, tosin YLE taitaisi blurrata rintani jos lähempää kuvaisivat?

Tai kuvaisivat vain rintojen yläpuolelta.

Heillä on kai omat strandardinsa, mitä televisiossa voi näyttää joten oletettavasti toimisivat sen mukaan.

Itse en omista telkkaria enkä katsele sitä missään, niin en tiedä näytetäänkö siellä paljaita rintoja.

Vierailija
285/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n26

Sinua luonnollisesti kiinnostaa miehesi mielipide, mutta miksi oletat, että ketään muuta kiinnostaisi jonkun random äijän mietteet?

Keskustelkaa keskenänne, ei täällä olla kiinnostuneita siitä mitä sun mies sanoo.:D

Ihan vaan siksi ajattelin teitäkin kiinnostavan koska tässä ketjussa kysytään mielipiteitä asiaan ja erilaisista mielipiteistä käydään tässä keskustelua. Siksi ajattelin, että myös mieheni mielipide voisi teitä kiinnostaa, ei-tyyppillisen-palstamiehen miesnäkökulma asiaan, moni ei-palstamies kun voi olla tätäkin mieltä. Kai minäkin saan kasan yläpeukkuja kun olin niin törkeä ja hauska? :D

No ainakaan mulla ei lähtökohtaisesti kiinnosta miesnäkökulma omaa kehoani koskeviin asioihin, ei etenkään kenenkään tuntemattoman miehen.

Suorastaan absurdi ajatus, että kiinnostaisi.

Ai? Kuitenkin sinua kiinnostaa avata gallup-ketju koskien muiden täysin tuntemattomien mielipiteitä. Mistä tiedät, ettei vaikka kaikki oltaisi miehiä tällä anonyymipalstalla? Muiden mielipiteet nyt ilmesesti sen verran liikuttaa, että niitä mielelläsi luet ja tulkitset. Mutta ei vaan mun miehen mielipide kiinnosta? Hyvä on, kommenttini ei ollut suunnattu yksin sinulle. Jotakuta voi kiinnostaakin tässä mielipiteitä kästtelevässä ketjussa.

Johdonmukaisuutta ja paljon alapeukkuja kiitos! :)

n26

Vierailija
286/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa näin paikallisia naisia yläosattomissa rannalla. Nuoria ja vanhoja. Heille se näytti olevan aika normaalia.

Sit suomalaiset hokee olevansa niin sinut alastomuuden kanssa koska saunakulttuuri.

Suomalaiset ovat sinut alastomuuden kanssa nimenomaan siellä saunassa. Ei muualla.

Vierailija
287/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n26

Luuletko että miehesi kertoi totuuden ?

Luulen sillä itselleni asialla ei ole merkitystä. Mieheni ei myöskään yritä kieltää minua sekasaunomasta, joten ilmeisesti hän on vain tyytyväinen vallitsevaan kulttuuriin, jossa rannalla käytetään uima-asuja (nudistirannat erikseen) ja saunassa saunotaan, peseytyessä peseydytään. Tulin vain toteamaan hänen kantansa koska tällainen miesnökökulma uhkasi jäädä kuulematta. Mielipiteitä kun haluttiin. Minä en edelleenkään halua estää ketään nakuilemasta.

n26

Vierailija
288/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa näin paikallisia naisia yläosattomissa rannalla. Nuoria ja vanhoja. Heille se näytti olevan aika normaalia.

Sit suomalaiset hokee olevansa niin sinut alastomuuden kanssa koska saunakulttuuri.

Suomalaiset ovat sinut alastomuuden kanssa nimenomaan siellä saunassa. Ei muualla.

Jep, ja suomalaiset ovat (muka) siveellisiä rannalla, mutta muuten yhteiskunta onkin moraalisesti täysin rappiolla ja esim. julkinen kännäys, irtoseksi, avioerot ja sarjamonogamismi ym. on normi, mutta sitten nännit rannalla on SIVEETÖNTÄ.:D

Vierailija
289/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän siitä, miten siellä rantsulla oleilee. Jos menee selälleen ottamaan aurinkoa ja siinä nipsaisee bikinin yläosan auki, se on ihan ok. Jos kuljeskelee tissit paljaana pitkin rantaa tai pelaa rantalentistä, se ei ole ok. 

Ihmisillä pitää olla mahdollisuus oleskella julkisilla alueilla ilman vaaraa joutua kohtaamaan toisten alastomia vartaloita (pois lukien uimahallit, joiden suihku- ja saunatiloissa alastomuus on odotettavissa oleva asia). Nudistirannat ovat erikseen.

Edellytäthän yläosaa myös miehille silloin kun he kävelevät rannalla tai pelaavat rantalentistä?

En edellytä, en myöskään pikkulapsille. Heidän rintansa eivät ole seksuaalisia siinä mielessä kuin naisen.

Mutta miesten rinnat, käsilihakset ja leveä selkä on eroottista naisille. Miksi ei paitaa?

Lisäksi lasten sukuelimet eivät ole eroottisia, miksi edellytät lapsille alaosan?

Lapsille edellytetään nykyisin vaatetusta p_ ed. ofiilien takia.

-eri

Niin mutta tämä nainen jonka kanssa tässä on keskusteltu, ei edellytä. Hänestä lapset ja miehet saavat olla paljaita pedareiden ja muiden naisten/miesten katseille, vain aikuisten naisten tulee peittää rintansa, koska vain ne ovat hänestä seksuaaliset.

Ja kaiken lisäksi aikuisen naisenkin rinnat ovat seksuaaliset vain silloin kun nainen liikkuu. Kun nainen makaa, rinnoissa ei silloin hänen mielestään ole seksuaalisuutta.

Kun nainen makaa, hän ei ole silloin kaikkien nähtävissä vaan siellä maassa. Pitää mennä viereen seisomaan, jos haluaa katsella niitä tissejä. Eri asia, jos hän istuskelee tai nousee seisomaan.

Pienen lapsen rinnat eivät ole seksuaaliset. Jos ne sinusta ovat, kehottaisin menemään terapiaan.

Kenenkään selkä ei ole mielestäni seksuaalinen. Rinta on seksuaalisempi, mutta enemmän tähän on latautunut erotiikkaa naisilla kuin miehillä. Todella harvan miehen rinta on kiihottava. Kaikkien jalkoväli on myös sen verran intiimi alue, että se sopii peittää julkisella paikalla aina, oli ikä mikä tahansa.

Toki tähän liittyy myös se asia, että miehen kiihottuminen on selkeästi näkyvä asia toisin kuin naisen.

No niin, eli sinun pitäisi saada määrätä kaikkien naisten uimarantapukeutumista sen perusteella, mitä juuri SINÄ pidät seksuaalisena ja kiihottavana. Edes pienten lasten vaatetusta ja katseilta suojaamista et pidä niin tärkeänä kuin aikuisten naisten, koska sinusta lasten rinta ei ole seksuaalinen. Et näemmä uhraa ajatustakaan sille, että rannalla voi olla ihan oikeita pedareita! Kaikki pyörii vain ja ainoastaan SINUN käsitystesi ympärillä. Nyt kun vielä perustelisit, miksi juuri sinun mielipiteesi ovat mielestäsi niin paljon tärkeämpiä kuin muiden mielipiteet, että kaikkien tulisi pukeutua nimenomaan sinun määräämälläsi tavalla?

Vierailija
290/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M_38 kirjoitti:

Mites on, paljastelun kannattajat, jos esim. Yle tulee kuvaamaan rannalle vaikkapa uutista uimavesien lämpenemisestä? Olistteko yhtä vapaasti ja ylpeästi rinnat paljaina iltauutisissa?

Eikä tarvitse olla edes YLE. Joka tyypillä on kännykässä kamera ja jokainen voi kuvata sinua omiin tarkoituksiinsa niin paljon kuin sielu sietää. Tuleeko siitä voimaantunut olo?

Vierailija
291/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannekatsaus helsinkiläisestä puistosta 6.6.2019 klo 18:

Oleskelen yläosattomissa palstaa selaten ja lehtiä lukien, vasemmalla puolella noin kymmenen metrin päässä hengaa teiniporukka (kaksi poikaa ja tyttö), jotka mesoavat keskenään jotain mitä joku ikävä tyyppi oli yhdelle heistä tehnyt, oikealla takana istuskelee pari teinipoikaa yläosattomissa ja juttelevat keskittyneenä jotain keskenään, edessä kauempana vanhempi (noin 60v) mies taluttaa koiraansa ja polttaa röökiä, katselee lähinnä maahan ja näyttäisi olevan omissa maailmoissaan.

Olen ”harrastanut” tätä yläosattomissa olemista vuosia mm. tässä ja muissa puistoissa sekä rannalla, ja tämä on tosi tavanomainen tilanne muiden ihmisten suhteen, eli ketään ei kiinnosta enkä herätä ainakaan silminnähtävää huomiota.

En oikeastaan edes ymmärrä, miksi koko tissiflashmob pitää järjestää, kun käytännössä -nettikansan mielipiteistä huolimatta- Suomessa saa olla yläosattomissa ihan vapaasti ja rauhassa, on saanut aina sen mitä minä olen tätä harrastanut.

Lauantaina menen luultavasti nudistirannalle, tissiflashmob on varmasti ihan hauska mutten näe tässä asiassa tarvetta erityiselle liikehdinnälle.

Sinne vaan puistoon ja rannalle yläosattomissa ketkä haluatte, ei ole niin iso juttu ja luultavasti huomaatte vaan, ettei mitään ihmeellistä tapahtunut vaikka otitte sen bikiniyläosan pois.

Olen vihkinyt jo useamman ystäväni tälle tielle, ja jokainen hämmästelleet samaa; ulkopuolisia ei kiinnosta, ja oma olo on vapaa.

Itse en käytä yleensä rintaliivejäkään, ja bikiniyläosa on vähintään yhtä ärsyttävä päällä.

Vierailija
292/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M_38 kirjoitti:

Eikä tarvitse olla edes YLE. Joka tyypillä on kännykässä kamera ja jokainen voi kuvata sinua omiin tarkoituksiinsa niin paljon kuin sielu sietää. Tuleeko siitä voimaantunut olo?

Mikä ihmeen voimaantunut olo?

Miksi siitä pitäisi tulla minkäänlainen olo?

En minä ainakaan pelkää kuvatuksi tulemista, sillä en tee julkisilla paikoilla mitään mitä voisin edes hypoteettisesti hävetä.

Se, että vain OLEN jossain yläosattomissa ja joku kuvaisi ja vaikkapa masturboisi niille kuville tai levittäisi jonnekin jonnelaudalle, ei aiheuta minussa tunteita.

En minä siinä mitään noloa tai pahaa tee, joten ei aihetta panikointiin.

Ei oikeastaan kiinnosta koko asia.

Vierailija
293/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi, vaikka olen biseksuaali nainen ja rinnoista noin muuten tykkään. Minusta on seksikkäämpääkin kun jättää jotain arvailujen varaan. Ei tarvitse kuitenkaan julkisilla paikoilla paljastella. 

Tämä onkin äärimmäisen koomista, että joidenkin mielestä ne bikiniyläosat olisivat jotenkin peittävät ja jättäisivät mitään arvailujen varaan :D

Tuossa ei vain ole mitään logiikkaa, miksi jotkut nännit pitäisi peittää.

No itse en peitäkään eikä ainakaan Helsingissä kukaan edes noteeraa, vaikka menee ihmisiä, lapsiperheitä ym. ohi kun oleskelen rinnat paljaana puistossa tai rannalla.

Jaa että uimapuku on ihan sama kuin ei olisi mitään päällä. Ok. Ja harvan bikiniyläosatkaan ovat vaan nännien muotoiset.

Mitä se uimapuku tai bikinien yläosa sitten jättää arvailujen varaan?

Ihoa? Wow.

Muodothan siinä on hyvin selkeästi esillä ja jotkut topatut bikiniliivit nostavat rinnat esille vielä oikein paljon huomattavammin, kuin jos ne olisivat paljaana.

Suurinosa ihosta on anyway rannalla paljaana, suurinosa naisten eroottisista ruumiinosista ja alueista on itseasiassa jatkuvasti esillä ihan kaikkialla näin kesäisin.

On paljasta nilkkaa, säärtä, varpaita, ranteet, kaula ja dekoltee, uuman muodot, rintojen muodot tai jopa vako, pepun muoto....

Ja uliset jostain nänneistä, vaikka suurinosa naisista tuolla TIHKUU SEKSIÄ.:D

Pitäisiköhän sinun edes hetki yrittää olla ajettelematta jotain muuta kuin seksiä jos näät sitä joka suunnalla koko ajan... Ei minulle vaan tule seksi mieleen jos nään jonkun nilkan tai pepun muodon housujen läpi.

Vierailija
294/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi, vaikka olen biseksuaali nainen ja rinnoista noin muuten tykkään. Minusta on seksikkäämpääkin kun jättää jotain arvailujen varaan. Ei tarvitse kuitenkaan julkisilla paikoilla paljastella. 

Tämä onkin äärimmäisen koomista, että joidenkin mielestä ne bikiniyläosat olisivat jotenkin peittävät ja jättäisivät mitään arvailujen varaan :D

No itse en peitäkään eikä ainakaan Helsingissä kukaan edes noteeraa, vaikka menee ihmisiä, lapsiperheitä ym. ohi kun oleskelen rinnat paljaana puistossa tai rannalla.

Jaa että uimapuku on ihan sama kuin ei olisi mitään päällä. Ok. Ja harvan bikiniyläosatkaan ovat vaan nännien muotoiset.

Ihoa? Wow.

Muodothan siinä on hyvin selkeästi esillä ja jotkut topatut bikiniliivit nostavat rinnat esille vielä oikein paljon huomattavammin, kuin jos ne olisivat paljaana.

Suurinosa ihosta on anyway rannalla paljaana, suurinosa naisten eroottisista ruumiinosista ja alueista on itseasiassa jatkuvasti esillä ihan kaikkialla näin kesäisin.

On paljasta nilkkaa, säärtä, varpaita, ranteet, kaula ja dekoltee, uuman muodot, rintojen muodot tai jopa vako, pepun muoto....

Mikäs pervo sinä olet jos suurin osa naisista koko ajan tihkuu seksiä?! Minä olen juuri lähdössä viemään roskia, luuleekohan naapuri, että tihkun seksiä hänen silmiensä edessä!

Vierailija
295/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihoa? Wow.

Pitäisiköhän sinun edes hetki yrittää olla ajettelematta jotain muuta kuin seksiä jos näät sitä joka suunnalla koko ajan... Ei minulle vaan tule seksi mieleen jos nään jonkun nilkan tai pepun muodon housujen läpi.

Sinulle ei tule, mutta monille muille tulee.;)

Haluatko kulkea tuolla aiheuttamassa erektioita....

Vierailija
296/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta privaattialueet on soveliasta peittää yleisillä paikoilla.

Vierailija
297/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihoa? Wow.

Mikäs pervo sinä olet jos suurin osa naisista koko ajan tihkuu seksiä?! Minä olen juuri lähdössä viemään roskia, luuleekohan naapuri, että tihkun seksiä hänen silmiensä edessä!

Yritä vain olla ajattelematta asiaa, ajattelu ei selvästikään sovi sulle.

298/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla tuo oli ihan tavallista. Ihmeellisesti menee tiukkapipoisempaan suuntaan.

Aivan. Muistan kun tykkasin rusketusrajoista jotka oli vaan ala-osassa. Aivan normi juttu silloin. Taytyy sanoa, etta rinnat oli edustuskelpoisemmat kuin nyt 30+ vuotta myohemmin!!

Vierailija
299/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin välitä nähdä naisia yläosattomissa rannalla, mutta en kyllä keksi mitään hyvää syytä, miksi se naisilta pitäisi kieltääkään. Kukin tehköön kuten parhaaksi näkevät. Lasten soisin käyttävän sekä ylä- että alaosia rannalla leikkiessä. P*dofiileja älykännyköineen voi liikkua missä vain.

Vierailija
300/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M_38 kirjoitti:

Toivotaan, että YLE:llä on sen verran koulutettua henkilöstöä, että tulevat kuvaamaan meidän tissejä ja tekemään juttua meidän AIHEESTA eli sukupuolten tasa-arvoisesta kohtelusta rannalla. Se olisi niinkuin YLE:n olemassaolon tarkoitus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi