Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nainen olla rannalla yläosattomissa?

Vierailija
06.06.2019 |

Helsingissä ollaan järjestämässä lauantaina tissiflashmob tapahtuma yläosattomuuden puolesta.

Saako nainen olla rannalla yläosattomissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (512)

Vierailija
201/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy yleisillä rannoilla, koska siellä näkee liikaa sianväristä läskiä. Oksettavaa. Tirinä kuuluu kun lihavuoret käristävät itseään ja mustekynällä lihaan hakattuja leimojaan.

Onneksi sinä olet niin paljon Parempi Ihminen ja osaat nauttia kesästä Oikein. :)

Vierailija
202/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla ylävartalo paljaana. Mutta ei tarvitse loukkaantua jos miehet kuolaa ja katsoo. Se on luonto mikä niitä silmiä tisseihin siirtää. Ei ole pervo vaan uros joka käyttäytyy niin kuin luonto äiti vaistoja ohjaa😏

Luontoäiti ei ole kyllä ohjannut miehiä kiinnostumaan naisten hinkeistä. Kyllä se on ennemmin käsi haaruksiin määttäälle ja pakaralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ovat nykyään hirmu konservatiivisia. Minulle keski-ikäiselle naiselle paljaat rinnat rannalla on ollut tavallinen näky nuoruudessa, siksi en osaa paheksua nytkään.

Tämä voisi olla minun kirjoittamani. 90-luvulla lähes kaikki naiset olivat yläosattomissa, EI kukaan näytellyt rintojaan niin kuin joku kirjoitti, vaan otettiin aurinkoa. Niin ulkomailla kuin esimerkiksi Hietsussakin Helsingissä. Jostain pikkukaupungeista en tiedä kun en ole käynyt. Eikä miehet ihmeemmin tuijottaneet, saati että kukaan mitään traumoja uimarannalla olisivat yläosattomista saaneet.

Vierailija
204/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman oikeus on arvokkaampi, A:n pukeutua kuten haluaa vai B:n loukkaantua A:n pukeutumisesta?

Vierailija
205/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän siitä, miten siellä rantsulla oleilee. Jos menee selälleen ottamaan aurinkoa ja siinä nipsaisee bikinin yläosan auki, se on ihan ok. Jos kuljeskelee tissit paljaana pitkin rantaa tai pelaa rantalentistä, se ei ole ok. 

Ihmisillä pitää olla mahdollisuus oleskella julkisilla alueilla ilman vaaraa joutua kohtaamaan toisten alastomia vartaloita (pois lukien uimahallit, joiden suihku- ja saunatiloissa alastomuus on odotettavissa oleva asia). Nudistirannat ovat erikseen.

Edellytäthän yläosaa myös miehille silloin kun he kävelevät rannalla tai pelaavat rantalentistä?

En edellytä, en myöskään pikkulapsille. Heidän rintansa eivät ole seksuaalisia siinä mielessä kuin naisen.

Vierailija
206/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän siitä, miten siellä rantsulla oleilee. Jos menee selälleen ottamaan aurinkoa ja siinä nipsaisee bikinin yläosan auki, se on ihan ok. Jos kuljeskelee tissit paljaana pitkin rantaa tai pelaa rantalentistä, se ei ole ok. 

Ihmisillä pitää olla mahdollisuus oleskella julkisilla alueilla ilman vaaraa joutua kohtaamaan toisten alastomia vartaloita (pois lukien uimahallit, joiden suihku- ja saunatiloissa alastomuus on odotettavissa oleva asia). Nudistirannat ovat erikseen.

Edellytäthän yläosaa myös miehille silloin kun he kävelevät rannalla tai pelaavat rantalentistä?

En edellytä, en myöskään pikkulapsille. Heidän rintansa eivät ole seksuaalisia siinä mielessä kuin naisen.

Mutta miesten rinnat, käsilihakset ja leveä selkä on eroottista naisille. Miksi ei paitaa?

Lisäksi lasten sukuelimet eivät ole eroottisia, miksi edellytät lapsille alaosan?

Vierailija
207/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä unohtaa että naisen rinnat eivät ole mikään neutraali ruumiinosa vaan vahvasti eroottinen viesti. Asia ei tule muuksi muuttumaan missään feministijulistuksissa.

Höpöhöpö. Rinnat ovat toki erogeeninen alue, mutta ne ovat ihan täysin yliseksualisoitu. Don't get me wrong, itsekin pidän paljon rinnoista. Mutta älkäämme unohtako rintojen varsinaista merkitystä, mikä on ravinnontuotto jälkeläiselle.

Joillekin varpaat on hyvin eroottinen alue. Pitäisikö nekin samalla tavalla piilottaa?

No, itse kyllä pidän rintoja seksuaalisina enkä lainkaan minkään yliseksualisoinnin takia. Olen myös imettänyt omillani kaksi lasta.

Aivan varmasti paljaat rinnat aiheuttavat miehissä ja miksei naisissakin viboja. Itse en ainakaan kaipaa enää yhtään lisää huomiota, olen kohtuullisen viehättävä nainen ja saan sitä vaatteet päälläkin, joten ei kyllä mitään halua riisua vaatteita tai pukeutua provosoivasti. Minusta on ihan luonnollista, että ihmiset reagoivat viehättävään henkilöön enkä pidä sitä pahana. Paljaat rinnat kyllä varmasti aiheuttavat lisähuomiointia :)

Kuten sanoin, rinnat ovat erogeeninen alue ja itsekin pidän rinnoista. Mulla on kuitenkin sen verran itsehillintää etten tuijota tissejä silmä kovana tai kommentoi niitä. Pitää olla käytöstapoja ja tilannetajua. Ihminen on kuitenkin älyllinen eläin (vaikka jotkut yksilöt saavat kovasti epäilemään ihmislajin älykkyyttä), joka kykenee itsekuriin.

Kyse ei ole siitä, että rannalla olisi pakko riisua yläosat. Kyse on siitä saako naisetkin olla ilman yläosaa rannalla. Rinnat eivät ole genitaalit, joten en näe miksi joku halutessaan ei saisi riisua yläosaa. Valitettavasti on osattava varautua tuijotukseen ja mahdolliseen kommentointiin. Mielestäni jokaisella on ruumiillinen koskemattomuus, mihin kuuluu myös sanallinen koskemattomuus. Olen itsekin hyvä kroppainen nainen, saan katseita, mitkä eivät minua haittaa, mutta eniten ärsyttää läähätys kommentit.

Mikä luonnonlaki se on, ettei genitaalit saa olla esillä?

Vierailija
208/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuiteni traumojen jälkiseurauksena en voi sietää moraalitonta alastomuutta. Ymmärrättekö te. En voi sietää ja ahdistun kpvasti. Jos tällaista eteeni osuu, niin ilmoitan virkavallalle. Nakuilkaa kotonanne.

Parasta olisi kun sinä pysyisit ihan vaan kotonasi.

Vierailija
209/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä unohtaa että naisen rinnat eivät ole mikään neutraali ruumiinosa vaan vahvasti eroottinen viesti. Asia ei tule muuksi muuttumaan missään feministijulistuksissa.

Näinhän se ikävä kyllä on. Itseäni vähän ainakin häiritsisi näin naisena ajatus siitä, että miehet käyttäisivät jos kulkisin tuolla ilman paitaa. Myös ajatus siitä että oma puoliso kyyläisi muiden naisten rintoja, tuntuu vähän epämukavalta.

Vierailija
210/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hitossa saa! 

MINÄ en hyväksy sitä...!!

Vierailija
211/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naisille, jotka haluavat olla yläosattomissa julkisella paikalla: saako rintojasi sitten katsella, vai pahastutko siitä? Meinaan vaan kun nyt on jo naisia, jotka pahastuvat, jos vilkaisee paidalla peitettyjä rintoja.

Oikeestaan jo vastasitkin kysymykseesi ja tiedät sen varmaan itse, että tuijottaminen on ruma tapa, kohdistuipa se mihin vaan ihmiseen.

Tämä kysymys tuli mun mieleen, kun joku kirjoitti rintojen koristelusta ja rintamaalauksista. Kyllä mä kauniita asujakin ihan katselemalla katselen, miksi ei siis saisi katsella rintoja?

Vierailija
212/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetkisen tilaston mukaan miehistä 89% kannattaa naisten oikeutta oleskella yläosattomissa ja 11% vastustaa.

Naisista 57% kannattaa naisten oikeutta oleskella yläosattomissa ja 43% vastustaa. 

Mielenkiintoista kuinka moni nainen itse haluaa rajoittaa omia oikeuksiaan.

Eivät naiset halua rajoittaa omia oikeuksiaan, vaan toisten naisten oikeuksia. Tämä on se seinä, mihin feminismi aina lopulta törmää, vaikka se pohjautuukin hyviin aikeisiin.

Vierailija
213/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Rinnat ovat toki erogeeninen alue, mutta ne ovat ihan täysin yliseksualisoitu. Don't get me wrong, itsekin pidän paljon rinnoista. Mutta älkäämme unohtako rintojen varsinaista merkitystä, mikä on ravinnontuotto jälkeläiselle.

Joillekin varpaat on hyvin eroottinen alue. Pitäisikö nekin samalla tavalla piilottaa?

No, itse kyllä pidän rintoja seksuaalisina enkä lainkaan minkään yliseksualisoinnin takia. Olen myös imettänyt omillani kaksi lasta.

Aivan varmasti paljaat rinnat aiheuttavat miehissä ja miksei naisissakin viboja. Itse en ainakaan kaipaa enää yhtään lisää huomiota, olen kohtuullisen viehättävä nainen ja saan sitä vaatteet päälläkin, joten ei kyllä mitään halua riisua vaatteita tai pukeutua provosoivasti. Minusta on ihan luonnollista, että ihmiset reagoivat viehättävään henkilöön enkä pidä sitä pahana. Paljaat rinnat kyllä varmasti aiheuttavat lisähuomiointia :)

Kuten sanoin, rinnat ovat erogeeninen alue ja itsekin pidän rinnoista. Mulla on kuitenkin sen verran itsehillintää etten tuijota tissejä silmä kovana tai kommentoi niitä. Pitää olla käytöstapoja ja tilannetajua. Ihminen on kuitenkin älyllinen eläin (vaikka jotkut yksilöt saavat kovasti epäilemään ihmislajin älykkyyttä), joka kykenee itsekuriin.

Kyse ei ole siitä, että rannalla olisi pakko riisua yläosat. Kyse on siitä saako naisetkin olla ilman yläosaa rannalla. Rinnat eivät ole genitaalit, joten en näe miksi joku halutessaan ei saisi riisua yläosaa. Valitettavasti on osattava varautua tuijotukseen ja mahdolliseen kommentointiin. Mielestäni jokaisella on ruumiillinen koskemattomuus, mihin kuuluu myös sanallinen koskemattomuus. Olen itsekin hyvä kroppainen nainen, saan katseita, mitkä eivät minua haittaa, mutta eniten ärsyttää läähätys kommentit.

Mikä luonnonlaki se on, ettei genitaalit saa olla esillä?

Rinnat eivät kuulu genitaaleina tunnettuihin elimiin.

Kumpikaan rinnoista ei siis sinänsä ole 'elin', vaan pelkkä ruumiin,eli kehon osa.

Vierailija
214/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naisille, jotka haluavat olla yläosattomissa julkisella paikalla: saako rintojasi sitten katsella, vai pahastutko siitä? Meinaan vaan kun nyt on jo naisia, jotka pahastuvat, jos vilkaisee paidalla peitettyjä rintoja.

Kuten voi jo omasta viestmuotoilustasikin jo käsittää niin olet ymmärtänyt, että naistyyppejä on erilaisia. Se, joka peittää rintansa ei halua, että hänen rintoihins akiinnitetään huomiota ja se, joka kulkee yläosattomissa ei välitä katsooko joku vai ei. Peittelijä voi myös kannattaa toisten oikeutta päättää paidattomuudesta :)

Nämä tuntemani pahastujanaiset ovat kyllä yleensä itse laittaneet tissit ns. tyrkylle, kaula-aukko navassa asti ja sitten valitetaan, kun kaikki katsoo.

Vierailija
215/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyselyn perusteella:

42% naisista vastustaa yläosattomuutta

10% miehistä vastustaa yläosattomuutta

Tässä pitää tietää se, että suurimmalla osalla palstamiehistä ei ole muuta mahdollisuutta nähdä tissejä livenä kuin nudistirannoilla.

Vierailija
216/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuu jo paljon muiden kulttuurien edustajia, joiden mielestä ns normaali kesäpukeutuminen on jopa loukkaavaa, mutta erityisen kiihottavaa ja provosoivaa. Menee tovi odotella näiden hyvin patriaarisissa kulttuureissa kasvaneiden oppia ymmärtämään että paljaissa tisseissä ei ole mitään eroottista eikä houkuttelevaa, eivätkä naiset tee sitä houkutellakseen miehiä, vaan voimaantuaakseen tasa-arvosta. 

80-luvulla yläosattomuus oli vähän jo muotia, mutta meni sittemmin ohi. Joissain rantakohteissa näkee edelleen vanhempia saksalaisrouvia yläosattomissa. Tyylikkäästi peittäminen on ainakin muualla maailmalla kovassa kurssissa. Nyt en puhu burkineista. 

Tyttärelle opetan mielummin haistelemaan kansainvälisiä tuulia kun lähtemään töttöröt tönössä vapautusliikkeeseen kaikenlaisten vemppaajien tiirailtavaksi. 

Vierailija
217/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain kulttuureissa pitää. Joissain taas ei rintojakaan tarvitse piilottaa.

Vierailija
218/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset syyttävät tasa-arvon ongelmista miehiä. Mielenkiintoista, että kaikki palstan miehet kannattavat naisten oikeutta kulkea yläosattomissa kun taas puolet naisista vastustaa tätä oikeutta.

Tämän viestin aikana oli maks. 10 vaataajaa, joten ei tehdä johtopäätöksiä vielä.

Puolen sataa vastaajaa. Miehistä suurin osa sallii naisten yläosattomuuden, naiset sensijaan VASTUSTAVAT sitä. Naiset, miksi vastustatte naisten oikeutta?

Oikeasti se menee näin. Tästä samasta syystä äärimmäisetki naista alistavat tavat, kuten silpominen, pysyy. Niin monet naiset ei osaa kyseenalaistaa totuttuja tapoja, vaikka niille ei olisi mitään perustetta.

N39

Oikesti miehet eivät tässä ole naisiaa enemmän tasa-arvon asialla vaan miehet haluavat nähdä paljaita tissejä enemmän kuin naiset. Jos jostain syystä tasa-arvoa edesauttaisi yläosat niin naiset kannattaisivat yläosia 100% ja miehet edelleen tissejä.

Vierailija
219/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuu jo paljon muiden kulttuurien edustajia, joiden mielestä ns normaali kesäpukeutuminen on jopa loukkaavaa, mutta erityisen kiihottavaa ja provosoivaa. Menee tovi odotella näiden hyvin patriaarisissa kulttuureissa kasvaneiden oppia ymmärtämään että paljaissa tisseissä ei ole mitään eroottista eikä houkuttelevaa, eivätkä naiset tee sitä houkutellakseen miehiä, vaan voimaantuaakseen tasa-arvosta. 

80-luvulla yläosattomuus oli vähän jo muotia, mutta meni sittemmin ohi. Joissain rantakohteissa näkee edelleen vanhempia saksalaisrouvia yläosattomissa. Tyylikkäästi peittäminen on ainakin muualla maailmalla kovassa kurssissa. Nyt en puhu burkineista. 

Tyttärelle opetan mielummin haistelemaan kansainvälisiä tuulia kun lähtemään töttöröt tönössä vapautusliikkeeseen kaikenlaisten vemppaajien tiirailtavaksi. 

Mitä tarkalleen ovat ne "kansainväliset tuulet" joita tyttärellesi opetat?

Vierailija
220/512 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyselyn perusteella:

42% naisista vastustaa yläosattomuutta

10% miehistä vastustaa yläosattomuutta

Tässä pitää tietää se, että suurimmalla osalla palstamiehistä ei ole muuta mahdollisuutta nähdä tissejä livenä kuin nudistirannoilla.

Hohhoijaa taas.

Saadaanko tälle miesvihapalstalle yhtään pitkää ketjua aikaiseksi jossa te läskipääfemakot ette kääntäisi asioita miesten syyksi tai alkaisi sheimaamaan miehiä?

Itse näen vaimon utareet vaikka joka päivä jos kiinnosta, vaikka tunti kaupalla voi katsella/vellata niitä. Eniten toivon naisille vapautta ottaa aurinkoa ja olla samalla tavalla kuin miehetkin. Ja koen olevani ihan normaali palstamies joka seurailee naisten keskusteluita.

T. Mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi