Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa

Vierailija
05.06.2019 |

Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.

Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.

Kommentit (323)

Vierailija
141/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sitä taas näkee kuinka typeriä hameväkeen kuuluvat ihmisluonnon edustajat ovat. Itsepähän sinä miehesi olet valinnut. Ihan oma syys!

Ai se on naisen vika kun mies taantuu ihan lapseksi?

Joo-o, että ihan "taantuu" - ei ole ihan yksi tai kaksikaan tapausta, missä suurin piirtein sika otsallaan seisoen näkee, että pariskunnan äijä on täysin onneton paviaani. Mutta kun ei, pariskunnan naisen mielestä se Urpo-Keijo on maailman ihquin tyyppi ja parasta mitä maa päällään kantaa - ei muuta kuin peba levälleen ja pukkaamaan puolen tusinaa WT-pikkupaviaania maailmaan. 

Sitten vuotta myöhemmin itketään vauva-palstalla, miten äijä on surkea torvelo, eikä tee niinkuin armon WT-prinsessa tahtoo ja "muka yllätyksenä" tulee persoonallisuuden muutos.

Avatkaa silmät ensin, sitten vasta römpsä. Säästyisi moni ihminen murheelta ja yhteiskunta yh-wt-elätettäviltä.

Vierailija
142/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle.  Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.

Parin viikon päästä tuli 25 asteen pakkaset ja auto seisoi jäisenä 

ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.

Että tämmönen tapaus.

Miten tuo haittasi sinun tai mahdollisten lastesi elämää?

Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi

Nainenhan hoiti asian, eikä siitä kukaan muu joutunut kärsimään. Ei puoliso eikä lapset. Taidatkin itse olla se änkyrä, jos tuollaisesta ongelman teet.

Siinäpä se, ei hoitanut ilman raivoamista ja huutoa. Ei kelvannut apu silloin kun sitä tarjosin vaan olisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan vastoin luonnonvoimia.  Joten sai mennä huutamaan muualle. 

Missä helvetin Siperiassa te oikein asutte? Eipä ole vielä yksikään asia jäänyt hoitamatta pakkasen takia, vaikka Pohjois-Suomessakin on tullut talvisin asuttua. Vai että oikein luonnonvoimat. :D

25 kylmää astetta on kohtalaisen yleinen lämpötila laajalti koko Suomessa. Jos olisit asunut missään kehäkolmosen ulkopuolella ja koskaan autoa omistanut, et olisi takertunut itsesi noin typerästi nojaavalla tavalla noihin epäoleellisuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli ihan samanlainen. Muistan kun  jäi kerran lasten kanssa keskenään ja soitteli että nuo vain huutaa ja riehuu, kysyin että kävittekö ulkona,  ei ne nuku päikkäreitä ellei ulkoile ensin ja sitten tuli  uikutusta että no en minä jää enää näiden kanssa, kun en osaa hoitaa ! Ex ei tosiaan tajunnut miten sekaisin yliväsynyt ja nälkäinen lapsi, saati kaksi voi olla. Ja sama meno jatkuu nykyisin,  isäviikolla  valittaa että lapset syö kaikki jugjrtit ja kun kysyn onko tehnyt ruuan vastaus on mykkä mökötys. Lapset saavat siis syödä mitä löytävät ja valvoa niin myöhään kuin tahtovat ja sitten ex ihmettelee miksi leivät ja jugurtit on hetkessä  syöty ja miksi lapset eivät jaksa nousta aamulla...

Vierailija
144/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle.  Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.

ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.

Että tämmönen tapaus.

Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi

Nainenhan hoiti asian, eikä siitä kukaan muu joutunut kärsimään. Ei puoliso eikä lapset. Taidatkin itse olla se änkyrä, jos tuollaisesta ongelman teet.

Siinäpä se, ei hoitanut ilman raivoamista ja huutoa. Ei kelvannut apu silloin kun sitä tarjosin vaan olisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan vastoin luonnonvoimia.  Joten sai mennä huutamaan muualle. 

Kyllä se on silkkaa laiskuutta ja järjen köyhyyttä, jos antaa normaalin talvisään lamauttaa itsensä. Hankalaa olisi elämä noin saamattoman ihmisen kanssa.

Vierailija
145/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Kyllä se on silkkaa laiskuutta ja järjen köyhyyttä, jos antaa normaalin talvisään lamauttaa itsensä. Hankalaa olisi elämä noin saamattoman ihmisen kanssa.

Järjen köyhyyden sijaan kyse voi olla myös oikeasta köyhyydestä. Nuorempana oli vanha romu auto, joka ei pakkasilla käynnistynyt. Kyllähän sen olisi rahalla saanut toimivaksi, mutta jotain webastoja ei persaukinen hanki vaikka työt osaisinkin tehdä itse.

Vierailija
146/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai moni jämähtää siihen suhteeseen vaikka ei ole enää yhtään kivaa ja hyvä olla. Kyllä puolison voi jättää jos ei enää löydy yhteistä linjaa. Moni nainen alkaa elämään kaikille muille kuin itselleen. Parisuhde on ihan eri asia ja huolta voi pitää lapsista muutenkin kuin elämällä huonoa elämää väkisin. Happinaamari ensin itselle, sitten vasta lapselle. Minusta on tyhmää odotella kunnes lapset ovat isompia - siinä menee hei monta vuotta - ja kaikki ne vuodet hukkaan omasta elämästä.

Minä elän itselleni, en miehelleni, lapsilleni tai perheelleni, työlleni tms. ne menee tässä muun ohella mutta he eivät todellakaan ole koko elämäni tai se mitä olen.

Vierailija
147/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Missä helvetin Siperiassa te oikein asutte? Eipä ole vielä yksikään asia jäänyt hoitamatta pakkasen takia, vaikka Pohjois-Suomessakin on tullut talvisin asuttua. Vai että oikein luonnonvoimat. :D

25 kylmää astetta on kohtalaisen yleinen lämpötila laajalti koko Suomessa. Jos olisit asunut missään kehäkolmosen ulkopuolella ja koskaan autoa omistanut, et olisi takertunut itsesi noin typerästi nojaavalla tavalla noihin epäoleellisuuksiin.

Pohjois-Suomessa, missä selkeästi kerroin asuneeni, yli 30 asteen pakkaset ovat tavallisia. Itselläni on auto ja huolehdin siitä niin että aina on käyntiin lähtenyt eikä ole välillekään jättänyt. Eli se niistä "luonnonvoimista". Saamattomuus, laiskuus ja osaamattomuus eivät ole luonnonvoimia.

Vierailija
148/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli ihan samanlainen. Muistan kun  jäi kerran lasten kanssa keskenään ja soitteli että nuo vain huutaa ja riehuu, kysyin että kävittekö ulkona,  ei ne nuku päikkäreitä ellei ulkoile ensin ja sitten tuli  uikutusta että no en minä jää enää näiden kanssa, kun en osaa hoitaa ! Ex ei tosiaan tajunnut miten sekaisin yliväsynyt ja nälkäinen lapsi, saati kaksi voi olla. Ja sama meno jatkuu nykyisin,  isäviikolla  valittaa että lapset syö kaikki jugjrtit ja kun kysyn onko tehnyt ruuan vastaus on mykkä mökötys. Lapset saavat siis syödä mitä löytävät ja valvoa niin myöhään kuin tahtovat ja sitten ex ihmettelee miksi leivät ja jugurtit on hetkessä  syöty ja miksi lapset eivät jaksa nousta aamulla...

Onnittelut vaan valinnastasi lapsen isäksi.

Vierailija
149/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Pohjois-Suomessa, missä selkeästi kerroin asuneeni, yli 30 asteen pakkaset ovat tavallisia. Itselläni on auto ja huolehdin siitä niin että aina on käyntiin lähtenyt eikä ole välillekään jättänyt. Eli se niistä "luonnonvoimista". Saamattomuus, laiskuus ja osaamattomuus eivät ole luonnonvoimia.

Silloin onkin pakko sopeutua, ios kovat pakkaset ovat yleinen ilmiö. Sen sijaan etelämmässä, jossa ne ilmaantuvat ehkä noin viikoksi kerrran vuodessa ja yksityisautoilu ei arkipäivittäin ole välttämätöntä, on suorastaan tyhmää käyttää tuhansia euroja ajoneuvon pitämiseksi jatkuvassa arktisessa valmiudessa. Fiksumpaa on sopeuttaa menojensa aikataulut olosuhteisiin. Köyhällä ei ole edes vaihtoehtoja.

Vierailija
150/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa mietin, että jos päätän hankkia lapsen, niin hankin sen yksin. Miehistä kun ei voi koskaan mennä takuuseen, voivat sanoa ja luvata kuun taivaalta, mutta todellisuus voi sitten olla jotain ihan muuta. Monta kertaa olen lukenut keskusteluja täällä siitä, kuinka mies ei hoida lasta, ei auta kotitöissä, elää periaattessa samaa elämää kuin ennen lasta ja kaikki kasautuu äidin harteille.

Vierailija
151/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri oli asiat. Annoin vaihtoehdot: autan jos se tapahtuu ennen pakkasia ja painotin etten aja pakkasella tuntien tilanteeni. Mutta se ei kelvannut vaan halusi toimia (tai testata minua) kuten halusi.

Eikä se varmaan olisi loppunut tähän, katsoin vain paremmaksi hiihdellä uusia latuja.

Vierailija
152/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vink, vink!

Älä puhu ja sössötä typeriä ja järjettömyyksiä miehellesi, vaan hoida naisen tehtävät niin vauvan hoidossa kuin kotonakin ja ole aina kuuliainen sekä ystävällinen miehellesi.

Problem solved.

Joo, voi tehdä näin, tai sitten, vink vink, vaihtaa miehen normaaliälyiseen.[/

Ahaaa!

Sellainenko on normaaliälyinen mies, joka jaksaa kuunnella naisen lässyttämiä typeryyksiä ja järjettömyyksiä sekä katsella laiskaa ja víttuilevaa āmmāā ? Ja luonnollisesti sponssaa kaiken kyselemättä.

Tämä selvä.

Sellainen, joka ymmärtää, että lapsiperheessä on oltava tietyt rutiinit, ja että pienten lasten perustarpeet menevät hänen omiensa edelle. Tämä ei tuota vaikeuksia aikuisille.

Tottakai jokainen ymmärtää tuon.

Mutta ne on juuri niitä töitä ja tehtäviä jotka kuuluu naisille, mies sitten taas kasvattaa ne lapset jotta niistä tulee täyspäisiä. Yhteispelillä siis.

Siis mitkä työt KUULUU naisille?

Jos sitä täytyy kysyä, niin olet todella hakoteillä. Siivous, ruuanlaitto, pyykkäys, petaaminen, vaatehuolto, noin niinkuin aluksi.

Sinä et varmaan noita mainitsemiasi asioita osaa tehdä. Se on aika säälittävää, jos aikuinen ihminen ei kykene tuohon sukupuolesta riippumatta.

Ei ole säälittävää, vaan toiset on miehiä ja toiset neitejä joilla on pippeli.

Molemmat poikani olen opettanut miehiksi ja kumpikaan ei edes saa meillä osallistua mihinkään naisten töihin.

Tiedän kyllä, että vihervasemmistolaiset lehmät haluaisivat tehdä pojista tyttöjä, mutta meillä se ei varmasti onnistu.

Mitään lapsia tai naistakaan sinulla ei tietenkään ole. Se että olet jäänyt yksin sietämättömän luonteesi vuoksi, saa sinut kirjoittelemaan tuollaisia höpöpuheita. Ei se muuten ole kenenkään muun vika, että sinä olet luotaantyöntävä ääliö.

Voi kulta pieni, kun toiset meistä vaan on miehiä ja eivät suostu höpö höpö āmmien kusetettaviksi ja komenneltaviksi, eikä sille tietysti voi että lompakkoloisfemakot kaltaisiani kauhistelee.

Mutta johtuneeko sitten miehisyydestäni, että minulla tuntuu kuitenkin vientiä olevan vaimoni lisäksi vieraidenkin naisten joukossa, no nuo eivät kyllä ole aiemmin mainitsemaani ryhmään kuuluvia naisia vaan kylläkin täyspäisiä.

tuntuu että minulla tuota vientiä

Ja sitten sinä heräsit. Ei sinulla ole mitään vaimoa, eikä tule.

Kiitos kunnon nauruista!

Vierailija
153/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin raivostuttaa se toistuvasti tapahtuva selän takana hommailu. Miten voi olla niin vaikeaa jutella ENSIN ja sitten TEHDÄ KUTEN ON SOVITTU eikä just päinvastoin. Sitten se on kiukkuinen kun sen täytyy myöntää, että hän on tehnyt jotakin typerää.

Yhdessä paikassa hän keskittyi koko kesän nurmikkoon ja nyppi erikseen jokaikisen voikukanjuuren, saihan siihen tosiaan menemään päiväkaudet, mikään merkittävä ja tarpeellinen häntä ei kiinnostanut kun niitä voikukkia tupsahti esiin vähän väliä ja piti niihin laittaa se kaikki energia

Eli toimia sinun määräyksiesi mukaan. Siis mies ei saa voikukkia nyppiä kysymättä sinulta. En olisi kanssasi tuntia pitempään, sillä en tarvitse pomoa, äitiä, enkä johtajaa.

Vierailija
154/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Silloin onkin pakko sopeutua, ios kovat pakkaset ovat yleinen ilmiö. Sen sijaan etelämmässä, jossa ne ilmaantuvat ehkä noin viikoksi kerrran vuodessa ja yksityisautoilu ei arkipäivittäin ole välttämätöntä, on suorastaan tyhmää käyttää tuhansia euroja ajoneuvon pitämiseksi jatkuvassa arktisessa valmiudessa. Fiksumpaa on sopeuttaa menojensa aikataulut olosuhteisiin. Köyhällä ei ole edes vaihtoehtoja.

Olen Etelä-Suomessakin asunut. Toisinaan on käytössä ollut auto, toisinaan ei. Pointtini tosiaan olikin se, että kertaakaan en ole jättänyt asioita hoitamatta "luonnonvoimien" takia. Köyhyydestä valittaminen taas kertoo alistuneesta, näköalatomasta ja luovuttaneesta elämänasenteesta, mikä ei myöskään lukeudu kumppanin ihanneominaisuuksiin.

Vierailija
155/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ammattimuusikko ja alalleen tyypilliseen tapaan suurpiirteinen "taitelijapersoona". Arkea on vaikea saada sujumaan. Joku kirjoitti tähän ketjuun, kuinka saattoi lapsena herätä viikonloppuna puoli seitsemältä aamulla, kun isä oli saanut inspiraation soittaa pianoa. Meillä tämä on jokapäiväistä.

Työskentelen itse päivätyössä ja jaksaakseni työssä yritän pitää yllä säännöllistä vuorokausirytmiä. Miehellä taas työ on ilta- ja viikonloppupainotteista ja epäsäännöllistä. Näin ollen hänellä ei oikein ole normaalia uni- ja ruokailurytmiä vaan saattaa nukkua puolillepäivin ja sitten, kun ei illalla saa unta, soittaa instrumenttiaan aamuyöhön.

Toivoisin myös, että päivällinen olisi suunnilleen samaan aikaan joka päivä, mutta miehen kokkailuvuoroilla ruoka-aika voi heittää kolmekin tuntia toivotusta. Samoin koska mies on freelancer, pystyy hän vuorottelemaan työ- ja vapaa-aikansa välillä hyvin vapaasti ja suosii spontaaneja lomia ja illanviettoja kavereiden kanssa ym. Minä taas en pysty tuosta noin vain ottamaan ylimääräisiä lomia tai emännöimään pitkäksi venähtäviä illanistujaisia arkena.

Miehen boheemi elämäntyyli voisi jollekin muulle olla mieleen, mutta minulle se ei sovi. Mies toivoisi lapsia, mutta olen sen verran realisti, etten usko meidän löytävän toimivaa tapaa järjestää lapsiperhearkea, kun ei homma ole sujuakseen kahdestaankaan.

Vierailija
156/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä intä, äitis oli.

Vierailija
157/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Olen Etelä-Suomessakin asunut. Toisinaan on käytössä ollut auto, toisinaan ei. Pointtini tosiaan olikin se, että kertaakaan en ole jättänyt asioita hoitamatta "luonnonvoimien" takia. Köyhyydestä valittaminen taas kertoo alistuneesta, näköalatomasta ja luovuttaneesta elämänasenteesta, mikä ei myöskään lukeudu kumppanin ihanneominaisuuksiin.

Sulla taitaa vipata vähän rankemminkin. Pahoittelen jos kommentointini ketjuun aiheutti sulle henkilökohtaisia vaikeuksia ja negatiivisia tunteita. Ei ollut tarkoitus.

Vierailija
158/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämmönen tapaus.

Kaikki olen hoitanut minäkin ottaen huomioon kaluston ja luonnonvoimat. Kuten kerroin annoin vaihtoehdot, ne eivät kelvaneet joten hän valitsi toisin ja raivosi kun ei toiminutkaan niin hyvin.

159/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuollaista vastaanvänkääjää vaivaa varmaan usein tunne siitä, että menettää hallinnan. Pikkulapsiaikana työmäärä kasvaa moninkertaiseksi ja aikataulun sanelevat lasten tarpeet. Minäkin kamppailen sisäisesti lähes päivittäin sen vi****ksen kanssa, että ei ole omaa aikaa niin paljon kuin haluaisi/tarvisi ja oma sisäinen rytmi on hitaampi kuin lapsiperheen rytmi. MUTTA se vitutus on vaan nieltävä ja mentävä niiden lasten tarpeiden mukaan, kun itse ne tänne maailmaan tuli täysin vapaaehtoisesti porsittua. Aikuinen joustaa ja sopeutuu ja ymmärtää senkin, että aika aikaansa kutakin lapseperheissäkin.

Vastaanvänkääjä tosin ei välttämättä hahmota sitä, että puoliso ei "sanele" mitään vaan muistuttaa olosuhteista ja niiden asettamista raameista. Kyse ei ole siitä, että toisen "tapa" olisi huonompi tai parempi, vaan ihan realiteeteista joiden puitteissa on toimittava.

Vänkääjän maailmankuva on myös aika itsekeskeinen ja kyky asettua toisten asemaan heikko. Itsekeskeisyyttä on sekin, että vaikkapa siinä kassajonossa tuskastutaan toisen "hidasteluun" mutta hidastellaan oikein tahallaan sitten itse. Varas epäilee, että toisetkin varastaa. Vänkääjä kuvittelee, että toiset hidastelee tahallaan, koska hän tekee itsekin niin. Kärsivällisempi yrittää parhaansa mukaan tehdä asiat niin reippaasti kuin pystyy ja luottaa siihen, että lähtökohtaisesti toisetkin toimivat niin. Siksi hän ei hermostu jos välillä jono etenee hitaasti tai pitää odottaa omaa vuoroa. Vänkääjä myös kuvittelee että puoliso pomottaa ja kyse on valtataistelusta, koska se on olennainen osa hänen ihmiskuvaansa. Hän ei osaa oikein kuvitella puolisonsa toiminnalle muita motiiveja, koska ei osaa oikein asettua toisen asemaan ja miettiä asioita hänen näkökulmastaan.

Todella hyvää analyysia. Allekirjoitan!

Joistain näistä tarinoista tuli myös mieleen, että miehellä voi olla toiminnanohjauksen vaikeuksia. Esim. aikataulujen kanssa tämäntyyppiset ongelmat tulevat usein esille.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
160/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa mietin, että jos päätän hankkia lapsen, niin hankin sen yksin. Miehistä kun ei voi koskaan mennä takuuseen, voivat sanoa ja luvata kuun taivaalta, mutta todellisuus voi sitten olla jotain ihan muuta. Monta kertaa olen lukenut keskusteluja täällä siitä, kuinka mies ei hoida lasta, ei auta kotitöissä, elää periaattessa samaa elämää kuin ennen lasta ja kaikki kasautuu äidin harteille.

Kun te ette uskos niitä lupauksia, vaan katsoisitte tekoja. Testatkaa sitä parisuhdetta jollain ongelmalla ja seuratkaa toiaen reatioita. Kyllähän sitä voi lupailla mitä vaan, jos ei tarvii mitenkään todistaa sanomisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi