Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa

Vierailija
05.06.2019 |

Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.

Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.

Kommentit (323)

Vierailija
101/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuota koko mieslinjan  jälkeenjääneisyyttä, onhan olemassa miehiä joiden itsetunto on  jo valmiiksi hakattu alas ja tottelevaisuus on parempi kuin perheen spanielilla. Että kyllä on vielä joissakin miehissä ainesta avioonkin.

Vierailija
102/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehda niinkuin haluan = Ollaan vaarassa

Ei kun: ei tehdä lapsen ruoka/leporytmin mukaan = saadaan aikaan nälkä/väsykiukku.

Ja eipä siinä sinänsä mitään siinä nälkä/väsykiukussa, mutta ainakin itsestäni tiedän että se suoran huudon ja kiukuttelemisen sietäminen syö jaksamistani niin että illalla en enää ole sellainen lempeä äiti joka haluaisin olla.

Ja sit viimeistään harmittaa kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle.  Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.

Parin viikon päästä tuli 25 asteen pakkaset ja auto seisoi jäisenä 

ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.

Että tämmönen tapaus.

Miten tuo haittasi sinun tai mahdollisten lastesi elämää?

Vierailija
104/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota koko mieslinjan  jälkeenjääneisyyttä, onhan olemassa miehiä joiden itsetunto on  jo valmiiksi hakattu alas ja tottelevaisuus on parempi kuin perheen spanielilla. Että kyllä on vielä joissakin miehissä ainesta avioonkin.

Olen kieltämättä itsekin kuullut niistä muutamista menestystarinoista, joissa miehestä on onnistuttu pitkäjänteisellä koulutuksella muokkaamaan tottelevainen ja uskollinen apuri. Omaani yritin kouluttaa vuosikausia ennen kuin väsymys voitti ja luovutin.

Kaipa jotkut miehet ovat vain yksinkertaisesti liian kovapäisiä, jotta heidät saisi käyttäytymään ja toimimaan haluamallaan tavalla. On kuitenkin hyvin vaikea yrittää ennakkoon päätellä mikä yksilö on muokattavissa ja mikä ei.

Vierailija
105/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna laittaisin erohakemyksen vetämään samantien ja alkaisin katsella asuntoa sinulle ja lapsille.

Vierailija
106/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kolme vuotias on tuollainen :,D pyydän olemaan hiljenpaa, huutaa. Pyydän kävelemään nopeammin, hidastaa. Pyydän että nostaa lelun, heittää lisää leluja lattialle. Onnea.

Meillä 8-vuotias, jolla on ADHD, käyttäytyy samalla tavalla miinus tuo viimeinen tahallaan sotkeminen. Tuo loputon vastaan inttäminen, vitkastelu kun on kiire, toiminnanohjauksen ongelmat (keskittyminen tilanteen kannalta epäolennaisuuksiin), möykkääminen kun pitäisi olla hiljaa (kolistelee ja huutaa  - ja sitten kun PITÄISI puhua kuuluvasti, mutisee ja kuiskuttaa,  jos puhuu mitään) jne. on niin tuttua. Tämä pahenee, kun on kiire tm. pakkosauma. Raukalla ("raukka" siksi kun on niin pieni) on vaan niin kova kaaos ja häly päässä, että taistelee hallinnantunteesta. Tässä vaiheessa meidän aikuisten tehtävä on auttaa taltuttamaan sitä kaaosta. Kolmivuotiaalla on tietty se vaihe, että oman tahdon ilmaiseminen voi näkyä jääräpäisyytenä, kun sen ikäiseltä ei oikein hirveästi voi vaatia kykyä asettua aikuisen asemaan.

Onneksi lapsen kanssa roolijako on sillä tapaa armollisempi, että aikuinen on pomo, joka vetää rajat. Parisuhteessa kun on kaksi tasa-arvoista aikuista joiden pitää löytää tasapaino yhdessä. Ja sitten jos vähintään toinen käyttäytyy epäaikuismaisesti... Mitäpä teet, jos ei keskustelu auta?

Vierailija
107/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tuollainen mies mutta ei lapsia. Olen ajatellut jopa aivovaurion mahdollisuutta koska olen tavannut sairaalloisia vastaanjankuttajia aivovammaisissa potilaissa. Myös asioiden vääntäminen vitseiksi ja päinvastaisiksi esim. kuumalla ilmalla "huh kun palelee" tai täyttä jääkaappia katsellessa "ei mitään syötävää lähetäänkö kauppaan" -jutut sata kertaa päivässä ihmetyttää ja väsyttää. Outoa ja rasittavaa.

Aivan hyvin voi ollakin, todennäköisesti kuitenkin jotain lievempää neurologista poikkeamaa. Monen miehellä kuulostaa ainakin ketjun kuvailujen perusteella olevan selkeitä ongelmia toiminnanohjauksessa. Se ei ole asia, jonka voisi tuosta vaan etenkään aikuisena korjata. Aikuisillekin on toki toimintaterapiaa tarjolla.

Voisiko olla mahdollista, että suurin osa suomalaismiehistä on jollain tavoin ainakin lievästi kehitysvammaisia? Se selittäisi hyvin paljon.

Tai sitten naiset jotka kuvittelevat yhteisössään että asiat täytyy tehdä heidän sanomallaan tavalla tai taivas putoaa just nyt.  Onko hysteriaan olemassa lääkitystä??

Hysteriaahan se tosiaan on että vauva nukkuu

Vierailija
108/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vink, vink!

Älä puhu ja sössötä typeriä ja järjettömyyksiä miehellesi, vaan hoida naisen tehtävät niin vauvan hoidossa kuin kotonakin ja ole aina kuuliainen sekä ystävällinen miehellesi.

Problem solved.

Joo, voi tehdä näin, tai sitten, vink vink, vaihtaa miehen normaaliälyiseen.[/

Ahaaa!

Sellainenko on normaaliälyinen mies, joka jaksaa kuunnella naisen lässyttämiä typeryyksiä ja järjettömyyksiä sekä katsella laiskaa ja víttuilevaa āmmāā ? Ja luonnollisesti sponssaa kaiken kyselemättä.

Tämä selvä.

Sellainen, joka ymmärtää, että lapsiperheessä on oltava tietyt rutiinit, ja että pienten lasten perustarpeet menevät hänen omiensa edelle. Tämä ei tuota vaikeuksia aikuisille.

Tottakai jokainen ymmärtää tuon.

Mutta ne on juuri niitä töitä ja tehtäviä jotka kuuluu naisille, mies sitten taas kasvattaa ne lapset jotta niistä tulee täyspäisiä. Yhteispelillä siis.

Sekä lasten hoito että kasvatus kuuluu tasapuolisesti molemmille vanhemmille. Yhteispelillä.

Lasten hoito ei ole miesten hommia eikä siis kuulu miehille, kun taas lasten kasvatus on miesten hommia joka ei kuulu naisille, siitä meillä on jo nähtävissä pari moraalitonta, epärehellistä ja täysin edesvastuutonta sukupolvea.

Et ilmeisesti ymmärrä?

t. Naiseton ja lapseton (enkä ihmettele)

Vierailija
109/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kieltämättä itsekin kuullut niistä muutamista menestystarinoista, joissa miehestä on onnistuttu pitkäjänteisellä koulutuksella muokkaamaan tottelevainen ja uskollinen apuri. Omaani yritin kouluttaa vuosikausia ennen kuin väsymys voitti ja luovutin.

Kaipa jotkut miehet ovat vain yksinkertaisesti liian kovapäisiä, jotta heidät saisi käyttäytymään ja toimimaan haluamallaan tavalla. On kuitenkin hyvin vaikea yrittää ennakkoon päätellä mikä yksilö on muokattavissa ja mikä ei.

Ymmärrän täysin ongelmasi. Toisen ihmisen lukeminen on erittäin vaativaa. Oma vaimoehdokkaani muuttui yhdessä yössä ihanasta, sexykkäästä, läheisyyttä kaipaavasta nuoresta naisesta  kylmäksi etäiseksi "kaveriksi" kun kantoi tavaransa minun asuntooni. Muutaman vuoden koitin ja ihmettelin ja nielin pettymykseni kerta toisen jälkeen ja otin töistä vapaata ja sanoin että kun tulen takaisin asuntoni on tyhjä. Ei voi koskaan tietää mitä konvehdin sisällä on, voi olla ihan silkkaa skeidaa.

Vierailija
110/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. ONNEKSI ei ole lapsia. Kukaan mies ei saa mua ansaan.

Vierailija
111/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jälkiviisaan neuvot teille jotka vielä seurustelette, ettekä ole erehtyneet lapsia laittamaan tai menneet avioon.

Ennen yhteenmuuttamista ja avioitumista tehkää seuraavat kumppanin kanssa ja kirjallisena:

- miten jaetaan talouskulut yhteiselämässä

- miten jaetaan lapsenhoitoon liittyvät velvoitteet/ kulut

- miten kumpikin saa omaa aikaa yhteiselämässä ja sen kohtuullinen määrä

- miten tulemme järjestämään yhteistä aikaa meille vanhemmille esimmhotelliviikomloppuja tms kun on lapsi/a

Vierailija
112/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jälkiviisaan neuvot teille jotka vielä seurustelette, ettekä ole erehtyneet lapsia laittamaan tai menneet avioon.

Ennen yhteenmuuttamista ja avioitumista tehkää seuraavat kumppanin kanssa ja kirjallisena:

- miten tulemme järjestämään yhteistä aikaa meille vanhemmille esimmhotelliviikomloppuja tms kun on lapsi/a

Sinänsä hyvä vinkki, mutta entä jos toinen ei pidäkään kiinni sovitusta? Pitääkö hänen maksaa joku 50 000 € uhkasakko? 

Me puhuttiin nuo kaikki selväksi ennen lasten saamista (ei tosin laitettu paperille) ja mites kävi, mies ei pidäkään niistä sovituista mistään kiinni (vaikka muista sopimuksista on aina pitänyt kiinni). 

Vierailija
113/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vink, vink!

Älä puhu ja sössötä typeriä ja järjettömyyksiä miehellesi, vaan hoida naisen tehtävät niin vauvan hoidossa kuin kotonakin ja ole aina kuuliainen sekä ystävällinen miehellesi.

Problem solved.

Ahaaa!

Sellainenko on normaaliälyinen mies, joka jaksaa kuunnella naisen lässyttämiä typeryyksiä ja järjettömyyksiä sekä katsella laiskaa ja víttuilevaa āmmāā ? Ja luonnollisesti sponssaa kaiken kyselemättä.

Tämä selvä.

Sellainen, joka ymmärtää, että lapsiperheessä on oltava tietyt rutiinit, ja että pienten lasten perustarpeet menevät hänen omiensa edelle. Tämä ei tuota vaikeuksia aikuisille.

Mutta ne on juuri niitä töitä ja tehtäviä jotka kuuluu naisille, mies sitten taas kasvattaa ne lapset jotta niistä tulee täyspäisiä. Yhteispelillä siis.

Sekä lasten hoito että kasvatus kuuluu tasapuolisesti molemmille vanhemmille. Yhteispelillä.

Lasten hoito ei ole miesten hommia eikä siis kuulu miehille, kun taas lasten kasvatus on miesten hommia joka ei kuulu naisille, siitä meillä on jo nähtävissä pari moraalitonta, epärehellistä ja täysin edesvastuutonta sukupolvea.

Et ilmeisesti ymmärrä?

En minä ainakaan halua, että ap:n miehen kaltainen miesvauva kasvattaisi lastani mihinkään suuntaan. Moraaliton, epärehellisyys, edesvastuuttomuus kuvaa kyllä aika hyvin miesmäistä ajattelutapaa, jos oikein tarkkoja ollaan.

Vierailija
114/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vink, vink!

Problem solved.

Ahaaa!

Tämä selvä.

Siis mitkä työt KUULUU naisille?

Jos sitä täytyy kysyä, niin olet todella hakoteillä. Siivous, ruuanlaitto, pyykkäys, petaaminen, vaatehuolto, noin niinkuin aluksi.

Sinä et varmaan noita mainitsemiasi asioita osaa tehdä. Se on aika säälittävää, jos aikuinen ihminen ei kykene tuohon sukupuolesta riippumatta.

Ei ole säälittävää, vaan toiset on miehiä ja toiset neitejä joilla on pippeli.

Molemmat poikani olen opettanut miehiksi ja kumpikaan ei edes saa meillä osallistua mihinkään naisten töihin.

Tiedän kyllä, että vihervasemmistolaiset lehmät haluaisivat tehdä pojista tyttöjä, mutta meillä se ei varmasti onnistu.

Mitään lapsia tai naistakaan sinulla ei tietenkään ole. Se että olet jäänyt yksin sietämättömän luonteesi vuoksi, saa sinut kirjoittelemaan tuollaisia höpöpuheita. Ei se muuten ole kenenkään muun vika, että sinä olet luotaantyöntävä ääliö.

Vierailija
115/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haastaa riitaa, on tavannut uuden naisen, mutta ei ole kylliksi kanttia pistää vanhaa suhdetta poikki. Klassikko, tuohon auttaa vain miehen siirtäminen ulkoruokintaan.

Vierailija
116/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä hyvä vinkki, mutta entä jos toinen ei pidäkään kiinni sovitusta? Pitääkö hänen maksaa joku 50 000 € uhkasakko? 

Me puhuttiin nuo kaikki selväksi ennen lasten saamista (ei tosin laitettu paperille) ja mites kävi, mies ei pidäkään niistä sovituista mistään kiinni (vaikka muista sopimuksista on aina pitänyt kiinni). 

Tietysti kirjaatte paperille myös sanktiot mitä seuraa jos ei noudateta puolin eikä toisin. Mikä se on sen voi kukin päättää tai pariskunta päättää. Avioero voi olla monelle riittävän kova rangaistus. Kun on todettu että yleensä avioero tulee miehelle yllätyksenä ja mies ei huomaa mikä liitossa on vialla.

Vierailija
117/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tuollainen mies mutta ei lapsia. Olen ajatellut jopa aivovaurion mahdollisuutta koska olen tavannut sairaalloisia vastaanjankuttajia aivovammaisissa potilaissa. Myös asioiden vääntäminen vitseiksi ja päinvastaisiksi esim. kuumalla ilmalla "huh kun palelee" tai täyttä jääkaappia katsellessa "ei mitään syötävää lähetäänkö kauppaan" -jutut sata kertaa päivässä ihmetyttää ja väsyttää. Outoa ja rasittavaa.

Aivan hyvin voi ollakin, todennäköisesti kuitenkin jotain lievempää neurologista poikkeamaa. Monen miehellä kuulostaa ainakin ketjun kuvailujen perusteella olevan selkeitä ongelmia toiminnanohjauksessa. Se ei ole asia, jonka voisi tuosta vaan etenkään aikuisena korjata. Aikuisillekin on toki toimintaterapiaa tarjolla.

Voisiko olla mahdollista, että suurin osa suomalaismiehistä on jollain tavoin ainakin lievästi kehitysvammaisia? Se selittäisi hyvin paljon.

Tai sitten naiset jotka kuvittelevat yhteisössään että asiat täytyy tehdä heidän sanomallaan tavalla tai taivas putoaa just nyt.  Onko hysteriaan olemassa lääkitystä??

Eiköhän jonkun grillin hinkkaaminen asuntonäyttöä varten miellumminkin viittaa hsteeriseen käytökseen? Se, että haluaa arjestaan mahdollisimman sujuvaa perheelleen, on puolestaan vain maalaisjärjen käyttöä, ei hysteriaa.

Vierailija
118/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen haksahtanut yksilöön, joka kieltää asian olemassa olon vaikka se olis suoraan silmien edessä. En pysty ymmärtämään. Hirvee riita tulee siitä, kun kerron vaikka pahoittaneeni mieleni jostain asiasta. Mies väittää kivenkovaan ettei koko juttua ole tapahtunut. Ei ole. Tyyliin, mua sattui kun jätit mut yksin siinä tilanteessa. Ei ole tapahtunut. Olen kuulemma harhainen? No, miehellä muutenkin paljon narsistisia piirteitä joten ei yllätä, mutta aina jaksaa hämmästyttää.

Vierailija
119/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle.  Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.

Parin viikon päästä tuli 25 asteen pakkaset ja auto seisoi jäisenä 

ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.

Että tämmönen tapaus.

Miten tuo haittasi sinun tai mahdollisten lastesi elämää?

Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi

Vierailija
120/323 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa tuollainen ukko, ihan sama mikä on syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi