Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa
Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.
Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.
Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama homma esim matkojen alla. Minä huolehdin kaikki käytönnön asiat, pakkaan omani ja lasten tavarat. Mies omat vaattensa ja sitten vielä kiukuttelee kun en ota niihin kantaa
Sama vaateostoksilla. Mies liukenee aina ostamaan itselleen vaatteita ja yleensä saa vielä myyjän palvelemaan itdeään. Minä ostan sitten lapsille. Ilman myyjää.?Itse kuljen postimyyntivaatteissa...
Nyt siis...oikeasti. Alkaa tulla taas näitä 'mun mies on sellainen ja sellainen ja niin hellyttävän avuton ja mä teen sitten kaiken ja kuljen rääsyissä ' -ulinaa, johon voi vain ja ainoastaan sanoa, että siinähän tee, kun kerran teet, ja siinähän kuljet, kun kerran kuljet, jos olet avuton marttyyri, niin sitten olet.
Sen sijaan ap:n aloituksessa puhuttiin ihan oikeasta asiasta: jotkut miehet taantuvat lasten syntymisen jälkeen itsekin lapsen tasolla. Onko tämä jotain miehistä itsekkyyttä: on poikain ja ehkä iskänkin kanssa puhuttu aina siitä, kuinka meistä ei kyllä mitään akkojen tossun alla olevia kyhnäkkeitä tule - ja tämä ajatus on aina niin päällimmäisenä, ettei siinä oma lapsi edes mene edelle?
Luulisi tosin naisten heti ensimmäiseksi testailevan miehen ajatusmaailmaa tässä mielessä, jos suunnitelmissa on lapsen hankkiminen. Vai onko nämä taas tapauksia 'voi miten ehanan näköinen kundi tossa hei, heti nssimaan, ehkäisy mikä se on, hupsista hei meille tulee kultimussukka nyt lapsi'?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle. Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.
Parin viikon päästä tuli 25 asteen pakkaset ja auto seisoi jäisenä
ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.
Että tämmönen tapaus.
Miten tuo haittasi sinun tai mahdollisten lastesi elämää?
Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi
Nainenhan hoiti asian, eikä siitä kukaan muu joutunut kärsimään. Ei puoliso eikä lapset. Taidatkin itse olla se änkyrä, jos tuollaisesta ongelman teet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, kauankohan ketju, jossa pohdittaisiin ovatko suomalaiset naiset lähes poikkeuksetta kehitysvammaisia, pysyisi palstalla ennen poistamista? Entä olisiko tämäntyyppinen ketju naisvihaa? :)
Kysymys lienee retorinen, mutta vastaan silti, että ketju olisi tietenkin poistunut jo aikoja sitten. Ja kyllä - kyse olisi myös täysin selvästä naisvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle. Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.
ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.
Että tämmönen tapaus.
Tässä vaiheessa olisi jo naisen pitänyt älytä lähteä roudaamaan niitä tavaroitaan ihan eri suuntaan. Kyseinen kirjoittaja ei ota ollenkaan huomioon sitä, että toisella on voinut olla aivan validit esteet tehdä hommaa kuin rahoittajan esittämänä ajankohtana. Toki työttömille luusereille on varaa jäädyttää autonsa talvella. Normaalit töissäkäyvät ihmiset pitävät huolen siitä , että auto lähtee liikkeelle säässä kuin säässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tämmönen tapaus.
Tässä vaiheessa olisi jo naisen pitänyt älytä lähteä roudaamaan niitä tavaroitaan ihan eri suuntaan. Kyseinen kirjoittaja ei ota ollenkaan huomioon sitä, että toisella on voinut olla aivan validit esteet tehdä hommaa kuin rahoittajan esittämänä ajankohtana. Toki työttömille luusereille on varaa jäädyttää autonsa talvella. Normaalit töissäkäyvät ihmiset pitävät huolen siitä , että auto lähtee liikkeelle säässä kuin säässä.
Rahoittaja= kirjoittaja. Auto-correct soi tyypille ansiotonta arvonnousua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tämmönen tapaus.
Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi
Nainenhan hoiti asian, eikä siitä kukaan muu joutunut kärsimään. Ei puoliso eikä lapset. Taidatkin itse olla se änkyrä, jos tuollaisesta ongelman teet.
Siinäpä se, ei hoitanut ilman raivoamista ja huutoa. Ei kelvannut apu silloin kun sitä tarjosin vaan olisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan vastoin luonnonvoimia. Joten sai mennä huutamaan muualle.
Lisää näitä murrosikään jääneitä äijiä... Se mitään tiedä onko tarvetta maidolle tai tommosille., koska vaimo kai pääosin ruokapuolen hoitaa... Ja maitohan kuluu ehkä nopeiten, kokemusta on kun miesystävä on kylässä ja yksi purkki mennyt melkein hetkessä, jos kaksi käyttää samaa. Hyvin lapsellinen mies, selkeästi kehittymätön. Saat itse päättää, jäätkö kestämään tuota, jos oma toiminta asian helpottamiseksi ei auta. Ei selvästi ymmärrä tai ehkä vaivaudu yrittämään tämä mies. Heti tietysti jos puhut eroamisesta tai viittaavasta, silloin äijä alkaa kinuta, kun ei olekaan emäntää hoitamassa lapsia ja ruokaa... Pidä pintasi AP! Jos mies ei suostu muuttumaan kaikesta huolimatta, teit jo sen minkä pystyit. Jotkut ihmiset eivät muutu valitettavasti. Sinä et ansaitse tuollaista mieslasta. Olen kasvanut perheessä, jossa on samankaltainen mies (oma isä) ja voin sanoa, ettei hyvää tee lapselle. Lapsesihan sanoi, ettei pidä miehen tavasta puhua. Hänkin on jo kertonut mielipiteensä, ja kannattaa kuunnella. Asian korjaaminen aikaisin säätää pahemmilta seurauksilta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille voi jäädä traumoja isän käytöksestä. Oma isäni oli aika lailla tuollainen. Inttäminen, komentelu ja kiroilu oli hänelle ominaista. Oli myös aina vihainen/huonolla tuulella eikä halunnut osallistua lasten tai kodin hoitoon. En toivonut mitään niin hartaasti lapsena kuin että vanhempani olisivat eronneet ja ei olisi tarvinnut nähdä isää enää ikinä.
Mulla on ihan samanlainen isä. Lisäksi ilkeä ja arvaamaton, saattaa suuttua ihan yhtäkkiä aivan mitättömästä asiasta. Lapsena pyysin äidiltä monta kertaa, että ottaisi eron, että lähdettäisiin pois. Mutta ei, naimisiin mennään vain kerran... Ei auttanut, vaikka huomautin, ettei hänen mikään pakko ole uutta miestä ottaakaan. En ymmärrä, miksi jotkut naiset ovat niin t y h m i ä, että jäävät surkeaan suhteeseen, vaikka ne omat lapsetkin melkein rukoilevat eroamaan!
Jotkut miehet vain ovat lapsellisia, typeriä ja ilkeitä, mutta hei, siskot, ei sellaista tarvitse sietää. Aloittajallekin vinkki: jätä se sika, ei se siitä miksikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään hommia näin:
Sanon että nurtsi pitäisi leikata. Mies siihen että pensasaitakin pitää. Ja alkaa leikata pensaita (joita ei tarvitsisi leikata).
Tai
Minä alan leikata nurtsia jolloin mies tulew neuvomaan ja ohjeistamaan. ”Säädä noin, siinä ruusu”... ei ole vaan itse istuttamani kuunlilja jonja mies on viidesti leikannut.
Tai
Mies alkaa leikata mutta häipyy viideksi tunnijsi rautakauppaan katselemaan leikkureita.
Tai
Mies slkaa leikata muttei löydä mitään työkaluja. Ja päivä menee ktsellen missä, missä.
Melkein sama kuin meillä, mutta jos mä sanon että mä tarvitsisin uusia rintaliivejä, mies sanoo: Joo, mutta kun mä tarvitsisin uudet verkkarit. Tai mä sanon, että pitää ostaa uudet farkut, mies sanoo, että hän ei ole ostanut farkkuja moneen vuoteen.
Hänellä paljon paremmat tulot kuin mulla, menisi ja ostaisi! Kun mä olen tarpeistani puhunut, se on ollut lähinnä itsekseen puhumista ja ääneen miettimistä kun esim. ripustan pyykkejä. Mies aina tarttuu näihin. Mä kyllä ostan itselleni mitä tarvitsen, mutta silloinkin mies huokailee, että kaikki sukatkin on rikkinäisiä. Olen kyllä sanonut, että mene kauppaan ja osta. Mutta ei mies mene. Ärsyttävä tapa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink, vink!
Älä puhu ja sössötä typeriä ja järjettömyyksiä miehellesi, vaan hoida naisen tehtävät niin vauvan hoidossa kuin kotonakin ja ole aina kuuliainen sekä ystävällinen miehellesi.Problem solved.
Joo, voi tehdä näin, tai sitten, vink vink, vaihtaa miehen normaaliälyiseen.[/
Ahaaa!
Sellainenko on normaaliälyinen mies, joka jaksaa kuunnella naisen lässyttämiä typeryyksiä ja järjettömyyksiä sekä katsella laiskaa ja víttuilevaa āmmāā ? Ja luonnollisesti sponssaa kaiken kyselemättä.
Tämä selvä.
Sellainen, joka ymmärtää, että lapsiperheessä on oltava tietyt rutiinit, ja että pienten lasten perustarpeet menevät hänen omiensa edelle. Tämä ei tuota vaikeuksia aikuisille.
Tottakai jokainen ymmärtää tuon.
Mutta ne on juuri niitä töitä ja tehtäviä jotka kuuluu naisille, mies sitten taas kasvattaa ne lapset jotta niistä tulee täyspäisiä. Yhteispelillä siis.
Siis mitkä työt KUULUU naisille?
Jos sitä täytyy kysyä, niin olet todella hakoteillä. Siivous, ruuanlaitto, pyykkäys, petaaminen, vaatehuolto, noin niinkuin aluksi.
Sinä et varmaan noita mainitsemiasi asioita osaa tehdä. Se on aika säälittävää, jos aikuinen ihminen ei kykene tuohon sukupuolesta riippumatta.
Ei ole säälittävää, vaan toiset on miehiä ja toiset neitejä joilla on pippeli.
Molemmat poikani olen opettanut miehiksi ja kumpikaan ei edes saa meillä osallistua mihinkään naisten töihin.Tiedän kyllä, että vihervasemmistolaiset lehmät haluaisivat tehdä pojista tyttöjä, mutta meillä se ei varmasti onnistu.
Mitään lapsia tai naistakaan sinulla ei tietenkään ole. Se että olet jäänyt yksin sietämättömän luonteesi vuoksi, saa sinut kirjoittelemaan tuollaisia höpöpuheita. Ei se muuten ole kenenkään muun vika, että sinä olet luotaantyöntävä ääliö.
Voi kulta pieni, kun toiset meistä vaan on miehiä ja eivät suostu höpö höpö āmmien kusetettaviksi ja komenneltaviksi, eikä sille tietysti voi että lompakkoloisfemakot kaltaisiani kauhistelee.
Mutta johtuneeko sitten miehisyydestäni, että minulla tuntuu kuitenkin vientiä olevan vaimoni lisäksi vieraidenkin naisten joukossa, no nuo eivät kyllä ole aiemmin mainitsemaani ryhmään kuuluvia naisia vaan kylläkin täyspäisiä.
tuntuu että minulla tuota vientiä
Ja sitten sinä heräsit. Ei sinulla ole mitään vaimoa, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vink, vink!
Älä puhu ja sössötä typeriä ja järjettömyyksiä miehellesi, vaan hoida naisen tehtävät niin vauvan hoidossa kuin kotonakin ja ole aina kuuliainen sekä ystävällinen miehellesi.Problem solved.
Joo, voi tehdä näin, tai sitten, vink vink, vaihtaa miehen normaaliälyiseen.[/
Ahaaa!
Sellainenko on normaaliälyinen mies, joka jaksaa kuunnella naisen lässyttämiä typeryyksiä ja järjettömyyksiä sekä katsella laiskaa ja víttuilevaa āmmāā ? Ja luonnollisesti sponssaa kaiken kyselemättä.
Tämä selvä.
Sellainen, joka ymmärtää, että lapsiperheessä on oltava tietyt rutiinit, ja että pienten lasten perustarpeet menevät hänen omiensa edelle. Tämä ei tuota vaikeuksia aikuisille.
Tottakai jokainen ymmärtää tuon.
Mutta ne on juuri niitä töitä ja tehtäviä jotka kuuluu naisille, mies sitten taas kasvattaa ne lapset jotta niistä tulee täyspäisiä. Yhteispelillä siis.
Siis mitkä työt KUULUU naisille?
Jos sitä täytyy kysyä, niin olet todella hakoteillä. Siivous, ruuanlaitto, pyykkäys, petaaminen, vaatehuolto, noin niinkuin aluksi.
Sinä et varmaan noita mainitsemiasi asioita osaa tehdä. Se on aika säälittävää, jos aikuinen ihminen ei kykene tuohon sukupuolesta riippumatta.
Ei ole säälittävää, vaan toiset on miehiä ja toiset neitejä joilla on pippeli.
Molemmat poikani olen opettanut miehiksi ja kumpikaan ei edes saa meillä osallistua mihinkään naisten töihin.Tiedän kyllä, että vihervasemmistolaiset lehmät haluaisivat tehdä pojista tyttöjä, mutta meillä se ei varmasti onnistu.
Mitään lapsia tai naistakaan sinulla ei tietenkään ole. Se että olet jäänyt yksin sietämättömän luonteesi vuoksi, saa sinut kirjoittelemaan tuollaisia höpöpuheita. Ei se muuten ole kenenkään muun vika, että sinä olet luotaantyöntävä ääliö.
Voi kulta pieni, kun toiset meistä vaan on miehiä ja eivät suostu höpö höpö āmmien kusetettaviksi ja komenneltaviksi, eikä sille tietysti voi että lompakkoloisfemakot kaltaisiani kauhistelee.
Mutta johtuneeko sitten miehisyydestäni, että minulla tuntuu kuitenkin vientiä olevan vaimoni lisäksi vieraidenkin naisten joukossa, no nuo eivät kyllä ole aiemmin mainitsemaani ryhmään kuuluvia naisia vaan kylläkin täyspäisiä.
tuntuu että minulla tuota vientiä
Kaikilla naisilla ei toimi kusipäätutka. Sitten ihmetellään kuinka se viehättävä ja charmikas mies onkin yhtäkkiä vanhoillinen ja yrmeä, seipäänniellyt äijä. En tiedä miten poikiesi käy, ehkä he löytävät jonkun itseään passaamaan. Ajat muuttuvat nyt niin vinhaa vauhtia, että teidänlaiset dinosauriit alkavat kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tämmönen tapaus.
Siinäpä se, ei hoitanut ilman raivoamista ja huutoa. Ei kelvannut apu silloin kun sitä tarjosin vaan olisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan vastoin luonnonvoimia. Joten sai mennä huutamaan muualle.
Missä helvetin Siperiassa te oikein asutte? Eipä ole vielä yksikään asia jäänyt hoitamatta pakkasen takia, vaikka Pohjois-Suomessakin on tullut talvisin asuttua. Vai että oikein luonnonvoimat. :D
Jossain maalla varmaan katsotaan tuollaista perseilyä yhä läpi sormien. Tai uskispiireissä.
Onneksi kenenkään naisen ei enää tarvitse ellei halua, saa mieslapsi ihan keskenään kiukutella. Nykynaisella on oma ammatti ja työpaikka, ei tarvitse sietää ihan kaikkea shaissea.
Tuollainen opettaa lapsille niin sairaan mallin, että avioero on lapselle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, kauankohan ketju, jossa pohdittaisiin ovatko suomalaiset naiset lähes poikkeuksetta kehitysvammaisia, pysyisi palstalla ennen poistamista? Entä olisiko tämäntyyppinen ketju naisvihaa? :)
Ei luonnollisestikaan aaveella moinen ketju menestyisi, mutta mene minne tahansa muualla, uliulilaudalle, suomi24, niin johan koreana kukkivat.
Yksilöiden vikojen ja vammojen yleistäminen koko sukupuoleen (sukupuolesta riippumatta), on tietenkin typerää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään hommia näin:
Sanon että nurtsi pitäisi leikata. Mies siihen että pensasaitakin pitää. Ja alkaa leikata pensaita (joita ei tarvitsisi leikata).
Tai
Minä alan leikata nurtsia jolloin mies tulew neuvomaan ja ohjeistamaan. ”Säädä noin, siinä ruusu”... ei ole vaan itse istuttamani kuunlilja jonja mies on viidesti leikannut.
Tai
Mies alkaa leikata mutta häipyy viideksi tunnijsi rautakauppaan katselemaan leikkureita.
Tai
Mies slkaa leikata muttei löydä mitään työkaluja. Ja päivä menee ktsellen missä, missä.
Kirjoitinko minä tämän vai onko meillä sama mies??
😂 Niin ihan sama kuin meilläkin.
Eipä tässä auta muuta ihmetellä kuin miksi te rakkaat naiset annatte kohdella itseänne noin. Ja tulette vielä samalla opettaneeksi lapsillekin että tuo on ok ja normaalia, eivätkä sitten aikuisena osaa välttää huonoja ihmissuhteita. Oikeasti aikuisia, kypsiä miehiä on olemassa. Tuollaiset vätykset eivät ansaitse teitä.
Näitä tarinoita kuulee niin paljon! Vaikuttaa että se on pikemminkin poikkeus, jos miehestä tulee esiin vastuullinen, kypsä ja oman osuutensa oma-aloitteisesti hoitava vanhempi.
Ymmärrän kyllä että molemmille vanhemmuus voi olla kriisi sekä kasvun paikka ja vaatii opettelua sekä kommunikointia. Mutta tuollainen lapsellinen käytös ja vastuun pakoilu on aivan käsittämätöntä.. erityisesti kun lapsia on jo useampi ja asioista on puhuttu moneen kertaan.
Vaikuttaa vähän, että tuossa ei ole kyse kriiseilystä vaan siitä, että miehen todellinen luonne ja epäkypsyys nyt tulee esiin kun nainen on saatu lopullisesti nalkitettua eikä tarvitse enää yrittää tai esittää mitään.
Tuollainen opettaa lapsille niin sairaan mallin, että avioero on lapselle parasta.
Erossa lapsi jää liian usein äidille ja saa sieltä sen "oikean" mallin. Ja kierre jatkuu.
Miesvauvalle äitinä ollut opettaa käytäytymisellään lapselle miten olla äiti täysi-ikäiselle miehelle.