Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ateistit saavat tarkoituksen elämäänsä?

Vierailija
31.05.2019 |

Mitä järkeä tehdä mitään, kun millään ei ole kuitenkaan väliä. Ei ole suurempaa tarkoitusta.

Tavallaan säälin heitä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun elämällä ei ole tarkoitusta. Mä säälin uskovia, jotka eivät kestä kohdata elämän realiteetteja vaan tarvitsevat jumalaa elämiseen ja kuolemiseen. Heikkoja ja pelkureita ovat.

Vierailija
2/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämällä ole mitään tarkoitusta sinänsä.

Elämä on elämistä varten. Samanlaista kaikilla saman tuloluokan ihmisillä, uskotpa mihin hyvänsä.

Pääasia on elämän mielekkyys, innostuneisuus, uteliaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin ateisti ja elämä tuntui todella tyhjältä ja masentavalta. Löydettyäni Jeesuksen elämäni on muuttunut parempaan suuntaan, vaikka olosuhteet ovat vaikeutuneet, se on jännä juttu.

Vierailija
4/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ap, et sääli ateisteja. Olet nyt vain niin täynnä omaa erinomaisuuttasi, että pitää ihan mammapalstalla päästä rehvastelemaan.

Vierailija
5/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan virtaa elämään nussimisesta ja alkoholista, ystävistä, hyvästä ruoasta. Ja kuntoilusta ja muista harrastuksista. Ei siihen satuolentoja tarvita.

Vierailija
6/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat satsaavat siihen ”seuraavaan” elämään, joten tämä nykyinen jää oikeastaan käyttämättä. Ateistit elävät tämän nykyisen, koska mitään seuraavaa ei ole, eikä tule.

Vierailija
7/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisi uskoa johonkin vain jotta elämällä olisi tarkoitus? Eihän se olisi silloin oikeaa uskoa, pelkkää tarkoituksettomuuden pelkoa

Vierailija
8/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitkö myös agnostikkoja?

Vierailija
9/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä itsessään on tarkoituksellista ja tärkeää minulle yksilönä ja läheisilleni. Elämäni jatkuu jälkeläisteni kautta. Menee pari sukupolvea sitten meitä ei enää muisteta, ei sinuakaan ap. Ei tällä elämällä tarvitse se enempää merkitystä, maailmassa on elänyt miljardeja ihmisiä, me olemme eläinlaji mutta yksilöitä joille kehittyi tietoinen minuus, osa meistä kuvittelee olevansa jotain spessulumihiutaleita jotka joku satukirjan olento pelastaa kuolemalta, siinä ei ole mitään logikkaa.

Vierailija
10/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun elämällä ei ole tarkoitusta. Mä säälin uskovia, jotka eivät kestä kohdata elämän realiteetteja vaan tarvitsevat jumalaa elämiseen ja kuolemiseen. Heikkoja ja pelkureita ovat.

Ei kannata haukkua muita pelkureiksi tai heikoiksi. Jos itse ei ole ollut heikko tai pelokas, niin se hetki kyllä koittaa. On myöskin eri asia elää ja kokea ne ”elämän realiteetit” kuin pelkästään älyllisesti tunnustaa ne. Ja uskovaiset ovat monesti rohkeita uskaltaessaan kohdata elämän synkän puolen vapaaehtoisesti. Suurin osa ihmisistä elää mieluummin turvallisessa tietämättömyydessä.

Vierailija
11/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen tätä "Onko sulla pokkaa" biisiä ja arvon että millon iskeä sormet pistorasiaan.

Vierailija
12/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelu, mietiskely, ystävyys, erotiikka, uuden oppiminen, luonto ja taide olisivat varmaan omien arvojeni kärjessä. Elämä on lyhyt, parempi makustella sitä niin kauan kuin sitä riittää.

Jumalien palvonta, yliluonnolliset uskomukset yms. eivät vain ole koskaan kiinnostaneet. Jumala antoi vissiin minulle ateistin mielen.

Vierailija
13/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetyttänyt se että maailman seitsemästä miljardista ihmisestä pelastuvat vain pohjanmaalla Suomessa elävät vanhoillislestadiolaiset. Kaikki muut Jumala on aina tiennyt heittävänsä ikuiseen tuliseen järveen.

Vierailija
14/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan virtaa elämään nussimisesta ja alkoholista, ystävistä, hyvästä ruoasta. Ja kuntoilusta ja muista harrastuksista. Ei siihen satuolentoja tarvita.

Kuulostat syvälliseltää, älykkäältä ja mielenkiintoiselta tyypiltä. Olet selvästi tutkinut filosofian ja uskonnon historiaa.

Vierailija
15/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämä ei ainakaan pyöri tulisen järven ja kuinka sen voi välttää ympärillä. Sadistisia lasten pelottelijoita sellaiset.

Vierailija
16/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme elämästä tarkoituksen tässä ja nyt.

Ylösnousemista on toitettu jo pari vuosituhatta, maailmanloppua...

Ja mihin ne kaikki ylösnousseet mahtuvat, tuonneko pilven päälle?

Vierailija
17/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata haukkua muita pelkureiksi tai heikoiksi. Jos itse ei ole ollut heikko tai pelokas, niin se hetki kyllä koittaa. On myöskin eri asia elää ja kokea ne ”elämän realiteetit” kuin pelkästään älyllisesti tunnustaa ne. Ja uskovaiset ovat monesti rohkeita uskaltaessaan kohdata elämän synkän puolen vapaaehtoisesti. Suurin osa ihmisistä elää mieluummin turvallisessa tietämättömyydessä.

Turvallinen tietämättömyys? Päinvastoin. Ateistit ei tunne tarvetta tukeutua johonkin kuviteltuun. Me valitaan realismi.

Vierailija
18/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi johtaa itsemurhien yleistymiseen etenkin nuorten keskuudessa. Tästä ateistit eivät ota mitään vastuuta.

Vierailija
19/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista asioista kuin useimmat uskovaisetkin.

Harvan uskovaisen elämä täyttyy pelkästä uskonhurmoksesta, useimmilla tärkeimmät asiat ovat perhe, työ, harrastukset, luonto jne....

Vierailija
20/54 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olen uskovainen, niin olisin heman närkästynyt, jos joku ajattelisi, että elämäntarkoitukseni kumpuiais ainoastaan ja vain uskostani. - Onneksi oma uskoni sallii myös epäilyn ja kyseenalaistamisen. - juuri siksi se antaakin toivoa minulle, Sisimmältäni haluan uskoa ja luottaa, että kaikella on tarkoituksena ja kaikki päättyy vielä hyvin kun taas "pintatasolla" saatan tosinaan kysyä, että miksi voi miksi tuon tai tämän kamaluuden ja julmuuden täytyy (tai täytyi) tapahtua; pelkkä järkeni tai viisuateni sen mitä minulla nyt kumpaakaan on - ovat liian rajalliset, että pystyisin pelkästään niihin tukeutumalla antaa tai löytää edes osaksi tyydyttävän vastauksen.  Saati että osaisin antaa sellaisen muille.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi