Onko outoa rampata hautausmaalla monta kertaa viikossa?
Ruopimassa ja möyhimässä kukkapenkkiä. Monessa tötterössä kukkapuska.
Kommentit (11)
Ei se varmaan alkuun ainakaan ole ihmeellistä, jos haudattu rakas ihminen joka kuollut äkillisesti. Pikku hiljaa ne käynnit vähenee.Kokemusta on.
Millä tavalla tämä häiritsee sinun elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan alkuun ainakaan ole ihmeellistä, jos haudattu rakas ihminen joka kuollut äkillisesti. Pikku hiljaa ne käynnit vähenee.Kokemusta on.
Näin.
Outoa on puuttua toisten tekemisiin. Häpeä jos osaat.
Se on tapa surra. Ja toisaalta se on hyvä tapa. Joku voi masentua läheisen kuolemasta niin, että ei pääse ylös sängystä. Hautausmaakäynti voi pitää ihmisen elämässä kiinni surusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt lapseni haudalla joka päivä melkein kahdeksan vuotta ja aion käydä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Se on tapa surra. Ja toisaalta se on hyvä tapa. Joku voi masentua läheisen kuolemasta niin, että ei pääse ylös sängystä. Hautausmaakäynti voi pitää ihmisen elämässä kiinni surusta huolimatta.
Suru pitää ihmisen elämässä kiinni.
Siinä ei ole mitään outoa. Anna ihmisten olla rauhassa.
Ei tuo ole yhtään sen oudompaa kuin se, että joku juo suruunsa monta kertaa viikossa. Ihmisillä on erilaisia tapoja käsitellä suruaan.
Kuvasit selvästi minua.
Lauantaina kävin hautausmaalla poistamassa omaisten haudoilta vanhat kanervat ja keräsin kynttilöiden jäänteet. Äitienpäivänä vein jo kimpun orvokkeja oman mummoni ja anopin haudoille. Tiistaina istutun kukkia edellisten hautojen lisäksi isäni, appiukkoni sekä pappani haudalle.
Keväällä on paljon ruopsuttamista, mutta sitten helpottaa.
on