Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö teitä "seiskan" todistuksen saaneiden lasten äitejä?

Vierailija
31.05.2019 |

Kun isovanhemmat, sukulaiset ja naapurit kysyvät, millaisen todistuksen lapsenne sai, hävittääkö teitä kertoa, että teillä on "seiskan" lapsi? Sellaisella todistuksella kun ei mitään arvoa ole.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Enkä myös häpeä kutosen todistusta joka huomenna ojennetaan lapselleni.

T. Peruskoulun päättävän erityislapsen äiti.

Miten näitä erityislapsia on nykyään pilvin pimein? Onkohan normaaleja lapsia enää ollenkaan?

Vierailija
22/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi lapsen todistusta pitäisi hävetä jos hän saa seiskan. Itse sain useamman seiskan ja isovanhemmat sanoivat aina että ensi vuonna vähän enemmän tsemppaat ni numerot nousee.

Eikäs arvosana kerro siitä kuinka hyvä lapsesi oli koulussa. Jos häntä koulukiusataan ni sekin vaikuttaa numeroihin. Jos hän ei opi samalla tavalla kuin muut niin silloinkin hän saa huonomman numeron.

Saisivat sellaiset vanhemmat, isovanhemmat ja sukulaiset hävetä joiden mielestä seiskan arvosana lapsella on huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana "leijua" lapseni todistus tai koenumeroilla. En ymmärrä millainen vanhempi niin tekee? Ilmeisesti heillä elämässä,ei ole sitten sen suurempia saavutuksia,kuin lapsen todistusten numerot. Tosin eihän ne lasten koe/todistusten arvosanat ole heidän saavutuksiaan,vaan lasten. Mitä voimme siis päätellä tuollaisista vanhemmista.

Vierailija
24/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Enkä myös häpeä kutosen todistusta joka huomenna ojennetaan lapselleni.

Miten näitä erityislapsia on nykyään pilvin pimein? Onkohan normaaleja lapsia enää ollenkaan?

Ihan samaa olen miettinyt. Ikään kuin nykyisin olisi jotenkin hienoa päästä sanomaan, että meillä on erityislapsi.

Vierailija
25/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi lapsen todistusta pitäisi hävetä jos hän saa seiskan. Itse sain useamman seiskan ja isovanhemmat sanoivat aina että ensi vuonna vähän enemmän tsemppaat ni numerot nousee.

Eikäs arvosana kerro siitä kuinka hyvä lapsesi oli koulussa. Jos häntä koulukiusataan ni sekin vaikuttaa numeroihin. Jos hän ei opi samalla tavalla kuin muut niin silloinkin hän saa huonomman numeron.

Saisivat sellaiset vanhemmat, isovanhemmat ja sukulaiset hävetä joiden mielestä seiskan arvosana lapsella on huono.

Tulihan se sieltä, aina voi vetää kiusaamiskortin esiin, kun selitellään huonoa todistusta, tai sitten erityislapsikortin ;-).

Vierailija
26/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän lapseni luokalta muutamankin hyvänumeroisen, jonka vanhempi en haluaisi muutoin olla. Elleivät ole vanhempiensa kuvajaisia sitten.

Vierailija
27/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylpeä lapsesi erityis -statuksesta, kun se piti vetää keskusteluun mukaan? Kääntyykö ne todistuksen kutoset yseiksi, kun todistukseen isketään erityislapsileima?

Vierailija
28/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävettäisi? Olen itse ns. seiskan oppilas ja ihan hyvin on elämässä silti mennyt.

Vierailija
29/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa olen miettinyt. Ikään kuin nykyisin olisi jotenkin hienoa päästä sanomaan, että meillä on erityislapsi.

Olisipa kehumisen aihe, että lapseni on erityislapsi jolla oppimisvaikeuksia, hahmotushäiriötä jne. Pitkä, kivinen ja tuskainen tie on tämä peruskoulu ollut.

T. se erityislapsen äiti

Vierailija
30/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä, aina voi vetää kiusaamiskortin esiin, kun selitellään huonoa todistusta, tai sitten erityislapsikortin ;-).

Se VOI olla yksi syy, miksi ei tule hyviä numeroita. On niitä muitakin syitä. OMALLA KOHDALLANI koulukiusaaminen OLI syy miksi en saanut hyviä numeroita.

Vierailija
31/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on hyvä todistus. Voi sitä kiemurrella ja ympäripyöreyttä, kun otan esiin todistuksen ja numerot huonojen oppilaiden äitien kanssa kevätjuhlan jälkeen ;-).

Vierailija
32/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylpeä lapsesi erityis -statuksesta, kun se piti vetää keskusteluun mukaan? Kääntyykö ne todistuksen kutoset yseiksi, kun todistukseen isketään erityislapsileima?

Olen ylpeä lapsestani oli hän erityislapsi tai ei.

Tuolla ”erityislapsi” maininnalla halusin vain tuoda esille sen että tuokin numero voi olla saavutus jollekin, varsinkin erityislapselle.

Vierailija
33/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtäny tollasta et lapsen ois pakko saada joku vähintään 8 todistus, peruskoulun arvosanoilla ei kuitenkaan oo juuri mitään väliä.

Mulla itelläni oli peruskoulussa 7 todistus, ysillä just just kasi, lukiosta kirjotin sit pois E:n papereilla ja opiskelen nyt oikeustieteellisessä. Oon hyvin onnellinen ja kiitollinen siitä, ettei mun vanhemmat ns pakottanu saamaan parhaita arvosanoja, vaan ennemmin kannusti ja kehui myös huonommista arvosanoista. Joillakin kavereilla taas vanhemmat oli selkeesti tyytymättömiä ja joskus vihasia alle kasin arvosanoista ja se vaan aiheutti turhaa stressiä kavereille

Vierailija
34/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kehumisen aihe, että lapseni on erityislapsi jolla oppimisvaikeuksia, hahmotushäiriötä jne. Pitkä, kivinen ja tuskainen tie on tämä peruskoulu ollut.

T. se erityislapsen äiti

Oletko ylpeä siitä, kun erityislapsesi häiritsi muita luokan oppilaita ja vei omilla "erityis"tarpeillaan opettajan kaiken huomion niin, että luokan muut 23 lasta kärsi lapsesi "erityisyyden" takia?

T. Äiti, jonka lasten luokilla näitä erityisiä tapauksia riittää

Vierailija
35/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oppivelvollisuus piteni, joten kaikille järjestyy amis-/ lukiopaikka.

Vierailija
36/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen erkkalasten kanssa koulussa, ja voi herra mun vereni niiden erityislasten erityisvanhempia. Ei kyllä dillempää väkeä voisi olla. Toki joukossa on marginaalisesti ihan taviksen oloisia vanhempiakin, mutta suurin osa erkkalasten vanhemmista on kyllä sieltä geenipoolin käsipohjaosastolta.

Ei kyllä ole sattumaa, että on erkkalapsi maailmaan putkahtanut. Hämmästyttävän usein löytyy perheestä kokonainen sisarusparvi lisää erkkalapsia. Ei tajuta lopettaa, vaan pukataan lisää maailmaan.

Vierailija
37/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun kukaan ei jää luokalle ja kaikille on annettava hyvä numero, ei lainkaan tajuta, että se seiska on itse asiassa arvosteluasteikolla keskellä eli periaatteessa keskiarvo. Seiskasta on hyvä ponnistaa, kun mielenkiinto ja motivaatio löytyy.

Itse sain ala-asteen ajan seiskoja (joukossa pari kasia), yläasteella sitten alkoi motivaatio, ja ysiltä pääsin 9,0 keskiarvolla. Lukiossa keskiarvo sitten olikin päättötodistuksessa lukuaineissa 10. Gradusta tosin sain E:n. Se, että koulutodistuksessa on seiskoja, ei kerro yhtään mitään kyseisen henkilön kapasiteetista tai edes osaamisen tasosta. Monesti syynä on vain mielenkiinnon puute, laiskuus tai kehnot koelukutaidot.

Vierailija
38/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se erityislapsen äiti

Oletko ylpeä siitä, kun erityislapsesi häiritsi muita luokan oppilaita ja vei omilla "erityis"tarpeillaan opettajan kaiken huomion niin, että luokan muut 23 lasta kärsi lapsesi "erityisyyden" takia?

T. Äiti, jonka lasten luokilla näitä erityisiä tapauksia riittää

Millä koulutuksella susta tuli tuollaisen ajatusmaailman ihminen? Kysymys siis vika vastauksen antaneelle,.

Vierailija
39/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen erkkalasten kanssa koulussa, ja voi herra mun vereni niiden erityislasten erityisvanhempia. Ei kyllä dillempää väkeä voisi olla. Toki joukossa on marginaalisesti ihan taviksen oloisia vanhempiakin, mutta suurin osa erkkalasten vanhemmista on kyllä sieltä geenipoolin käsipohjaosastolta.

Ei kyllä ole sattumaa, että on erkkalapsi maailmaan putkahtanut. Hämmästyttävän usein löytyy perheestä kokonainen sisarusparvi lisää erkkalapsia. Ei tajuta lopettaa, vaan pukataan lisää maailmaan.

Mikä sun koulutus on? Avustaja?

Vierailija
40/89 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mulla oli alle seiskan ka. ja valmistuin inssiksi samaan aikaan kun "ysin tytöt" merkonoomeiksi.

"Inssi" ei ole korkeakoulututkintoa suorittanut, vaan käynyt amiksen.

Älä, kerro jotain mitä me ei jo tiedetä.

Vaatii tietysti aivokapasiteettia ymmärtää, että huonommallakin todistuksella pääsee elämässä eteenpäin. Ja lukion hyvä tokari ei takaa korkeakoulupaikkaa.

Noh, minnekäs sinä sillä omalla "tokarillasi" oikein pääsit? Kirjoitustyöksi paljastaa koulutustasosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi