Hävettääkö teitä "seiskan" todistuksen saaneiden lasten äitejä?
Kun isovanhemmat, sukulaiset ja naapurit kysyvät, millaisen todistuksen lapsenne sai, hävittääkö teitä kertoa, että teillä on "seiskan" lapsi? Sellaisella todistuksella kun ei mitään arvoa ole.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä. Enkä myös häpeä kutosen todistusta joka huomenna ojennetaan lapselleni.
T. Peruskoulun päättävän erityislapsen äiti.Miten näitä erityislapsia on nykyään pilvin pimein? Onkohan normaaleja lapsia enää ollenkaan?
Ihan samaa olen miettinyt. Ikään kuin nykyisin olisi jotenkin hienoa päästä sanomaan, että meillä on erityislapsi.
Olisipa kehumisen aihe, että lapseni on erityislapsi jolla oppimisvaikeuksia, hahmotushäiriötä jne. Pitkä, kivinen ja tuskainen tie on tämä peruskoulu ollut.
T. se erityislapsen äitiOletko ylpeä siitä, kun erityislapsesi häiritsi muita luokan oppilaita ja vei omilla "erityis"tarpeillaan opettajan kaiken huomion niin, että luokan muut 23 lasta kärsi lapsesi "erityisyyden" takia?
T. Äiti, jonka lasten luokilla näitä erityisiä tapauksia riittää
Oletko sinä ylpeä kun "täydellinen" lapsesi kiusaa ja haukkuu erityislasta?
terv. dysfasialapsen äiti, jonka lapsi on joka päivä tullut itkien kotiin kiusaamisen takia
Jos omaa lapsuuttani muistelen niin aina oltiin iloisia, jos lapsi pääsi seuraavalle luokalle. Silloin oli nimittäin suuri riski jäädä luokalle jos ei ollut tarpeeksi hyvät arvosanat eli toisinsanoen ei menestynyt tarpeeksi hyvin. Itsekkin muistan kuulleeni kuinka pari jäi luokalle. Nykyään luokallejääminen on käytännössä mahdotonta oli sitten kuinka huonot arvosanat tahansa.
Itse opiskelin erityiskoulussa. Silloin oli erityislapsille omat koulut ja koululuokat. Enää ei. Joten ei ihme että arvosanat ei oo kovin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä. Enkä myös häpeä kutosen todistusta joka huomenna ojennetaan lapselleni.
T. Peruskoulun päättävän erityislapsen äiti.Miten näitä erityislapsia on nykyään pilvin pimein? Onkohan normaaleja lapsia enää ollenkaan?
Ihan samaa olen miettinyt. Ikään kuin nykyisin olisi jotenkin hienoa päästä sanomaan, että meillä on erityislapsi.
Olisipa kehumisen aihe, että lapseni on erityislapsi jolla oppimisvaikeuksia, hahmotushäiriötä jne. Pitkä, kivinen ja tuskainen tie on tämä peruskoulu ollut.
T. se erityislapsen äitiOletko ylpeä siitä, kun erityislapsesi häiritsi muita luokan oppilaita ja vei omilla "erityis"tarpeillaan opettajan kaiken huomion niin, että luokan muut 23 lasta kärsi lapsesi "erityisyyden" takia?
T. Äiti, jonka lasten luokilla näitä erityisiä tapauksia riittää
Oletko todella niin tyhmä, että kuvittelet äidillä olevan jotain osaa siihen, miten koulu järjestää oppilaat luokille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella outo kommentti. Kuka tahansa erityislapsen vanhempi vaihtaisi lapsensa erityisyyden pois hetkessä, jos voisi. Eikä perusihminen kestäisi päivääkään erityislapsen kanssa. Niin kovaa se on.
Suurin osa oppilaista saa seiskoja. Se on ihan normaalia.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen erkkalasten kanssa koulussa, ja voi herra mun vereni niiden erityislasten erityisvanhempia. Ei kyllä dillempää väkeä voisi olla. Toki joukossa on marginaalisesti ihan taviksen oloisia vanhempiakin, mutta suurin osa erkkalasten vanhemmista on kyllä sieltä geenipoolin käsipohjaosastolta.
Ei kyllä ole sattumaa, että on erkkalapsi maailmaan putkahtanut. Hämmästyttävän usein löytyy perheestä kokonainen sisarusparvi lisää erkkalapsia. Ei tajuta lopettaa, vaan pukataan lisää maailmaan.
Voi luoja miten dilleä väkeä erityiskouluihin palkataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Peruskoulun päättävän erityislapsen äiti.Oletko ylpeä lapsesi erityis -statuksesta, kun se piti vetää keskusteluun mukaan? Kääntyykö ne todistuksen kutoset yseiksi, kun todistukseen isketään erityislapsileima?
Sä taas taidat olla koulukiusaaja. Osuiko oikeaan
Ei hävetä. Enemmän hävettää ne aikuiset, jotka saivat hyviä numeroita koulussa, opiskelivat akateemisen loppututkinnon ja silti valittavat pienistä palkoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on hyvä todistus. Voi sitä kiemurrella ja ympäripyöreyttä, kun otan esiin todistuksen ja numerot huonojen oppilaiden äitien kanssa kevätjuhlan jälkeen ;-).
Sä et ole kuin kapinen katkera trollaaja
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on hyvä todistus. Voi sitä kiemurrella ja ympäripyöreyttä, kun otan esiin todistuksen ja numerot huonojen oppilaiden äitien kanssa kevätjuhlan jälkeen ;-).
Mikä sua kiermurteluttaa?
Onko sulla jokin häpeämania?
Oot huvittava tapaus, jos et sitä tiennyt jo, niin valaisin sinua.
Jokseenkin naurettava oikeastaan...jos näin asian nätisti ilmaisen.
Joku fiksumpi ja nuorison edustaja toteaisi sinusta, että `nolo`.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, mulla oli alle seiskan ka. ja valmistuin inssiksi samaan aikaan kun "ysin tytöt" merkonoomeiksi.
Mikseivät ysin tytöt menneet lukioon?
Ai niin unohdin yo-merkonomihan se piti olla. Se oli tarkkaa ennen.
Ei hävetä. Toinen lapseni on seiskan tyttö, mutta hänen vahvuutensa ovat kädentaidot ja kaikenlainen käytännön työ. Toinen lapsi päättää huomenna peruskoulunsa luultavasti yli yksin keskiarvolla, mutta käytännön hommat ei oikein suju.
Olen ylpeä molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen erkkalasten kanssa koulussa, ja voi herra mun vereni niiden erityislasten erityisvanhempia. Ei kyllä dillempää väkeä voisi olla. Toki joukossa on marginaalisesti ihan taviksen oloisia vanhempiakin, mutta suurin osa erkkalasten vanhemmista on kyllä sieltä geenipoolin käsipohjaosastolta.
Ei kyllä ole sattumaa, että on erkkalapsi maailmaan putkahtanut. Hämmästyttävän usein löytyy perheestä kokonainen sisarusparvi lisää erkkalapsia. Ei tajuta lopettaa, vaan pukataan lisää maailmaan.Voi luoja miten dilleä väkeä erityiskouluihin palkataan.
Nää taitaa olla niitä erityisvanhempia. Valittaa etityislapsista vaikka omista silmistä paistaa takaraivo
Tuota, seiskan todistus on ihan passeli. Itselläni oli kymppi todistuksessa joka aineessa. Vedin itseni ihan piippuun jo kouluaikoina. Sittemmin masennus- ja ahdistusdiagnoosit. Pidän itseäni varoittavana esimerkkinä ja eniten toivon, että lapseni on ihan vaan keskitasoa. Vaikka sitä kovasti halveksimaasi seiskan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella outo kommentti. Kuka tahansa erityislapsen vanhempi vaihtaisi lapsensa erityisyyden pois hetkessä, jos voisi. Eikä perusihminen kestäisi päivääkään erityislapsen kanssa. Niin kovaa se on.
Näiden erityislellikkien vanhempien tulee siis olla oikein yli-ihmisiä pärjätäkseen erityismussukoidensa kanssa. Jännä juttu, että perusihmistä älykkäämmän geeneillä syntyy erityisopetus ja vielä kokonainen katras, kuten erityisopettaja aiemmin kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole sattumaa, että on erkkalapsi maailmaan putkahtanut. Hämmästyttävän usein löytyy perheestä kokonainen sisarusparvi lisää erkkalapsia. Ei tajuta lopettaa, vaan pukataan lisää maailmaan.Mikä sun koulutus on? Avustaja?
Oikeastihan erityislasten vanhemmat ovat useimmiten akateemisia ja menestyneitä elämässään.
Itse olen aina saanut 7 todistuksia. Vielä ammattikorkeakoulustakin valmistuin kolmosen keskiarvolla (asteikko 1-5). Mutta olenpa töitä kuitenkin saanut, oman alan vakkaripaikan jo ennen valmistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden erityislellikkien vanhempien tulee siis olla oikein yli-ihmisiä pärjätäkseen erityismussukoidensa kanssa. Jännä juttu, että perusihmistä älykkäämmän geeneillä syntyy erityisopetus ja vielä kokonainen katras, kuten erityisopettaja aiemmin kirjoitti.
Mitä ihmettä sinä oikein puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsia on erilaisia. Meillä lapsella on dysfasia enkä ole kokenut elämää mitenkään raskaaksi.
Ei hävetä yhtään seiskan todistus!
Lapsellani on hyvät ja huonot puolensa ja osaamisensa.
Hän on aina, elämäni loppuun saakka, rakkain ihminen sydämessäni.