Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!
Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ap:n tarkoittama bonuslapsi, nyt jo aikuinen. En ollut ikinä tervetullut "bonusperheeseeni" ja tämän vuoksi en tunne isääni tänä päivänä. Muista ap, että sinä ja sinun lapsesi voitte myöhemmin olla miehelle taas yksi bonuslapsi ja exä, kuinka toivoisit omaa lastasi kohdeltavan?
Tässä ap:n perheessä on vuoroviikot. Jos siinä ei opi tuntemaan isäänsä,ei sitä viikon lomamatkallakaan opi.
Eiköhän jokainen perhe osaa ilman ulkopuolisia "neuvonantajia" suunnitella matkansa ja matkaseuransa! Ketään ei voi pakottaa maksamaan perheen ulkopuolisten matka/matkat. Tämä tällainen vaikuttaa jo meko härskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla tulee maailmasta aivan vääristynyt kuva. Kommentit kertovat selvästi että keskustelijat ovat epävakaissa uusioperhetilanteissa eläviä. Tiedoksi kaikille keskustelijoille, tunne-elämältään normaalit ihmiset eivät syrji lapsiaan eron sattuessa eivätkä hyväksy uudelta kumppanilta sellaista tai yritystä hävittää alkuperäinen perhe. Tunne-elämältään normaalit ihmiset nauttivat lomistaan ja ajastaan lasten kanssa. Keskustelu ja peukutukset kertovat kummallisesta, lapsille haitallisesta ajattelutavasta. Tutkimustietoa asiasta on vaikka kuinka, kasvattakaa vaan huonosti voivia lapsia, todennäköisesti kärsitte ja kadutte sitä myöhemmin.
Alkuperäinen perhe? Niinkuin jotenkin parempi kuin nykyinen perhe? Omasta mielestäni lapset eivät häviä vanhemman elämästä vaikka vanhempi solmisikin uuden liiton ja perustaisi uuden ydinperheen siinä. Se uusi ydinperhe ei ole millään lailla sekundäärinen kuin ensimmäinenkään on alkuperäinen. Se on perhe, johon kuuluu yhteisiä ja toisen vanhemman etä- tai lähilapsia. Itse ajattelisin niin, että jos lähiperheessä matkustellaan yhdessä oli lapset yhteisiä tai lähilapsia, niin etäperheessä tilanne ei ole sama itsestään selvyytenä.
Sinä vaiheessa kun ihminen eroaa, hän tekee päätöksen perheensä rikkomisesta. Joskus se on pienempi paha, mutta eroavan pitää olla tietoinen, että _todennäköisesti_ hän menettää myös lapsensa jollain tasolla.
Harvoin etäisä (isä kun usein on etä) saa ylläpidettyä sellaista tunneyhteyttä eron jälkeen, että suhde jatkuisi samana kuin ennen eroa.
Harvoin lähivanhempi on tyytyväinen siihen, mitä lapsi kokee isänsä uusperheessä. Eikä siihen voi vaikuttaa.
Jokaisen eroavan pitää olla tietoinen tästä. Big happy family eron jälkeen on tavattoman harvinaista. Siksi lapsille ”alkuperäinen perhe” on aina parempi kuin ”nykyinen perhe”- ellei eroa ennen koko perhe voinut pahoin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus. Isän edellisen liiton lapset eivät voi pahoittaa mieltään matkasta, josta eivät edes tiedä. Mikä intressi on kertoa heille?
Tämä kertomatta jättäminen tuntuu olevan yleisesti hyväksyttävä toimintatapa täällä. En ikinä pystyisi toimimaan lapsieni selkien takana, ihmettelen suuresti. Isälle ne lapset kuitenkin ovat omia lapsia.
Ei lapsella ole samoja oikeuksia eikä velvollisuuksia kuin aikuisella.
Eikä vanhempi ole tilivelvollinen lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ihmiset teette elämästä vaikeaa?
Kaikki olisivat päässeet helpoimmalla, kun kukaan ei olisi kertonut lapsille eikä eksälle, että ovat vauvan kanssa reissussa.
Ai matkoja pitäisi salailla omilta lapsiltaan? Mitenkähän vaikka joku viikon etelänloma pysyisi salassa? Tämä salailu se vasta sairaalta kuulostaa.
Miksi ei pysyisi?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ap:n tarkoittama bonuslapsi, nyt jo aikuinen. En ollut ikinä tervetullut "bonusperheeseeni" ja tämän vuoksi en tunne isääni tänä päivänä. Muista ap, että sinä ja sinun lapsesi voitte myöhemmin olla miehelle taas yksi bonuslapsi ja exä, kuinka toivoisit omaa lastasi kohdeltavan?
Ihan normitilanteen olet lapsena kokenut. Tuollaista se useinmiten on.
Toivottavasti et itse eroa, ettet altista omaa lastasi siihen tilanteeseen, mikä on todennäköistä.
Mä lähtisin miehen kanssa reissuun sitten, kun vauva on vähän vanhempi. Lapselle jäis jo vähän muistoja reissusta.
Hieman huolestuttaa lukea millaisia tyranneja te kasvatatte, jos isän pitää olla tilivelvollinen ja tasata lomansa lasten kanssa, jos hän käy uuden kumppanin ja vauvan kanssa lomalla?
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaiheessa kun ihminen eroaa, hän tekee päätöksen perheensä rikkomisesta. Joskus se on pienempi paha, mutta eroavan pitää olla tietoinen, että _todennäköisesti_ hän menettää myös lapsensa jollain tasolla.
Harvoin etäisä (isä kun usein on etä) saa ylläpidettyä sellaista tunneyhteyttä eron jälkeen, että suhde jatkuisi samana kuin ennen eroa.n,
Mä luulen, että jos eronnut isä pysyy sinkkuna tai ainakaan ei hanki lisää lapsia, niin silloin isän suhde lapsiinsa aikaisemmasta suhteesta tulee olemaan kiinteämpi, kuin jos isä alkaisi hankkia lapsia toisen naisen kanssa.
Mä muistan kun lukiossa mun kaveri oli paljon tekemisissä isänsä kanssa, joka asui eri paikkakunnalla, ja vanhempien erosta oli kulunut vuosikausia, eikä isä ollut hankkinut lisää lapsia.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin etäisä (isä kun usein on etä) saa ylläpidettyä sellaista tunneyhteyttä eron jälkeen, että suhde jatkuisi samana kuin ennen eroa.n,Mä luulen, että jos eronnut isä pysyy sinkkuna tai ainakaan ei hanki lisää lapsia, niin silloin isän suhde lapsiinsa aikaisemmasta suhteesta tulee olemaan kiinteämpi, kuin jos isä alkaisi hankkia lapsia toisen naisen kanssa.
Mä muistan kun lukiossa mun kaveri oli paljon tekemisissä isänsä kanssa, joka asui eri paikkakunnalla, ja vanhempien erosta oli kulunut vuosikausia, eikä isä ollut hankkinut lisää lapsia.
Olet varmaan oikeassa, noin se on mennyt minunkin tuntemillani ihmisillä.
Sana BONUS on positiivinen ja hyvää tarkoittava. Miksi ihmeessä Bonuslapsi sanana olisi siis jotenkin huono? Eihän he ole biologisia lapsia nyxälle (on se sitten mies tai nainen)... Bonuslapsi kertoo asian NÄTISTI.
Olen seurannut tätä keskustelua hämmentyneenä.
Omakohtaista kokemusta uusioperheen arjesta minulla ei ole, joten ehkä en ymmärrä jotain oleellista asiaa.
Omassa perheessäni kuitenkin matkustellaan välillä koko porukalla ja välillä vain osa perheestä lähtee matkalle. Siksi en osaa pitää pahana ap:n toivetta matkustaa vain miehensä ja vauvansa kanssa. Varsinkin kun matka tapahtuu silloin kun isommat lapset ovat äitinsä hoidossa.
Kyllähän vauvan kanssa matkustaminen on erilaista kuin leikki-ikäisten kanssa matkustaminen. Silloin jos matkalla on mukana sekä vauva että isompia lapsia, on kaikkien tarpeiden ja toiveiden huomioiminen haastavaa ja lomasta tulee helposti vain selviytymisleiri.
Itse matkustimme esikoisen vauvavuotena aika paljon ja nautimme niistä matkoista. Sitten kun syntyi lisää lapsia lopetettiin matkustelu kunnes kaikki olivat sen ikäisiä että sama kohde toimii kaikille ilman, että matka kävisi liian raskaaksi vanhemmille.
Siksi minusta kuulostaa siltä, että AP:n miehen ex haluaa vaan pilata ap:n loman ja ottaa itselleen ylimääräisen lapsivapaan viikon. Varmaan siinä on jotain kaunoja taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normitilanteen olet lapsena kokenut. Tuollaista se useinmiten on.
Toivottavasti et itse eroa, ettet altista omaa lastasi siihen tilanteeseen, mikä on todennäköistä.
Hä?? Normitilanne?? Normaalisti ihmiset haluavat että lapsilla on hyvä ja tervetullut olo aina. Normaalit ihmiset eivät hyväksy uuden kumppanin vieroitusyrityksiä toisen omista lapsista. Mutta palstan keskustelijat ovatkin kaukana normaaleista, lapsilleen hyvää haluavista vanhemmista. - eri-
Vierailija kirjoitti:
Hieman huolestuttaa lukea millaisia tyranneja te kasvatatte, jos isän pitää olla tilivelvollinen ja tasata lomansa lasten kanssa, jos hän käy uuden kumppanin ja vauvan kanssa lomalla?
Ei ole kyse tilivelvollisuudesta, vaan lapsen tietoisesta vähättelystä ja syrjinnästä minkä kokeminen vaikuttaa aikuisikään saakka. Näitä sitten kuuntelen terapiassa. Tietenkin aikuiset tekevät päätökset, mutta lapsilla täytyy olla olo että heitä arvostetaan ja kukaan ei ole vähemmän arvokas kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus. Isän edellisen liiton lapset eivät voi pahoittaa mieltään matkasta, josta eivät edes tiedä. Mikä intressi on kertoa heille?
Tämä kertomatta jättäminen tuntuu olevan yleisesti hyväksyttävä toimintatapa täällä. En ikinä pystyisi toimimaan lapsieni selkien takana, ihmettelen suuresti. Isälle ne lapset kuitenkin ovat omia lapsia.
Miksi juuri matkasta pitää kertoa? Kun lapset elävät puolet (tai joissain tapauksissa lähes kokonaan) muualla, ei olla mitenkään tilivelvollisia siitä ajasta, kun he ovat pois.
Äly hoi! Jos vanhemmilla on lapsen yhteishuoltajuus ja lapsi on alle 18v, niin totta ihmeessä on kerrottava, jos lomailee toisella puolella maapalloa viikon tai kaksi, sillä kaikki lasta koskevat päätökset ovat sinä aikana jäässä, eikä toinen vanhempi voi yksin tehdå lasta koskevia päätöksiä. Suurin osa lapsista kun on päiväkodissa tai käy koulua
Missä ihmeen maailmassa te elätte, vaikka maailmaan on pukattu lisää ja lisää lapsia, vaikka ei edes tiedetä vanhempien velvollisuuksia juridisesti.
On taas joku löytänyt kultakimpaleen, miehellä ei ole varaa elättää ja huolehtia entisistäkään lapsista, kun uusi rakkaudenhedelmä on jo pukattu maailmaan, ihan kuin isä olettaa leivän lisääntyvän lapsiluvun myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri matkasta pitää kertoa? Kun lapset elävät puolet (tai joissain tapauksissa lähes kokonaan) muualla, ei olla mitenkään tilivelvollisia siitä ajasta, kun he ovat pois.
Äly hoi! Jos vanhemmilla on lapsen yhteishuoltajuus ja lapsi on alle 18v, niin totta ihmeessä on kerrottava, jos lomailee toisella puolella maapalloa viikon tai kaksi, sillä kaikki lasta koskevat päätökset ovat sinä aikana jäässä, eikä toinen vanhempi voi yksin tehdå lasta koskevia päätöksiä. Suurin osa lapsista kun on päiväkodissa tai käy koulua
Missä ihmeen maailmassa te elätte, vaikka maailmaan on pukattu lisää ja lisää lapsia, vaikka ei edes tiedetä vanhempien velvollisuuksia juridisesti.
Juuri näin!
Paljonko niistä lapsista saa bonuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ne on jäässä? Eikö niitä asioita voi hoitaa puhelimitse?
Eihän vanhemmat lapsetonta aikaa istu vain kotona sohvalla odottamassa lasten saapumista. Jokainen tulee ja menee omien mieltymystensä mukaisesti. Miksi tämä muuttuisi parisuhteen ja mahdollisen uuden jälkikasvun myötä?
Mitään velvoitetta ei ole tasata kaikkea tekemistä.