Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!
Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!
Kommentit (613)
Eräs nainen kertoi, että hänellä on työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehensä kanssa kaksi lasta ja lisäksi miehellä on ex-vaimon kanssa kaksi lähes teini-ikäistä lasta. Viime kesänä hän lähti miehensä ja heidän yhteisten lasten kanssa viikonloppureissulle Tampereelle ja Särkänniemeen, ja tämä nainen oli siis ahkerasti säästänyt tätä matkaa varten. Mies oli sanonut omien lastensa äidille, että vanhemmat lapset voivat myös tulla mukaan, jos äiti maksaa edes puolet lasten matkakuluista eli rannekkeista, ruuista jne., mutta lasten äiti ei tähän suostunut, joten vanhemmat lapset eivät päässeet mukaan. Mun mielestä olisikin ollut kohtuutonta, että tämä bonusäiti olisi omista vähistä rahoistaan maksanut miehensä lasten matkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on velvollinen hoitamaan omat lapsensa. Hoitakaa lomamatkanne niillä lapsivapaa viikoilla!
No juuri niin he ovatkin aikeissa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole varaa maksaa kolmelle lapselle ulkomaanmatkaa.. ap
Sit olis reilumpaa että ne alkuperäiset lapset pääsee reissuun, bonusnaikkonen ja vauva voi jäädä kotiin.
Ymmärrät tämän kyllä sitten kun teille tulee ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 2 vuotias vauva ei maksa mitään. Sen isommat lapset maksaa.
So what? Minkälainen isä ei ota ja maksa kaikkia lapsiaan lomamatkalle? Kuulostaa hyvältä vältä ajatukselta, että sinut ja vauvasi jätetään kotiin ja lapset pääsee isänsä kanssa matkalle. Kustannus on tällöin suunnilleen sama.
Minä tunnen monia jotka surutta työntävät lapset isovanhemmille ja lähtevät lomalle. Miksi olisi sen paheksuttavaa että lapset ovat toisen vanhempansa kanssa? Vauva on tietysti liian pieni jätettäväksi hoitoon niin pitkäksi aikaa, ja siksi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltäni tämän ketjun innoittamana miten hänestä tulisi toimia. Ei kuulemma tulisi ottaa ketään lasta mukaan. Sanoin hänelle, että taitaa jäädä meiltä lapsi hankkimatta, jos vauva koetaan hänen puolelta sellaiseksi, jolle muut saattavat olla kateellisia.
Muutenkin ollut vaikea keskustella monesta asiasta. Aina voi olla YH... Mies se osapuoli joka meille on enemmän lasta halunnut kuin minä.
Huoh. Varmasti parempi että jätätte bonuslapset hankkimatta.
Mitä ihmeen bonuslapsia he ovat, jos ovat jomman kumman lapsia?
Onko bonuslapset jotain sijaisperhelapsia, joista saa bonuksia?
Minulla ei ole erokokemuksia, joten minulle on vieraita nämä bonus-termit.
Sotkuiselta kuulostaa.
Tuttavaperhe matkusti lapsineen ulkomaille kunnes tuli ero. Lapset jäävät kotiin ja aikuiset matkustavat uusien kumppaneiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menette parisuhdematkalle, kukaan lapsista (edes vauva) ei lähde mukaan. Jos menette perhematkalle kaikki lapset lähtevät. Ja ei, ne ei ole bonuslapsia vaan miehen omia lapsia jotka ovat osa miehen perhettä. Nyt on ap aika lopettaa ydinperheen leikkiminen. Sinulla ei ole eikä tule koskaan olemaan ydinperhettä.
Ap ja miehensä tekevät kuten itse tahtovat, muiden on ihan turha vinkua mistään ydinperheestä. Toki voi itkeä jos itkettää mutta ei vaikuta asiaan.
Miehen on myös turha itkeä ja vinkua sitten kun omat rakkaat lapset ymmärtävät ettäbisä laittoi jonkun naikkosen heidän edelleen. Ap:n myös turha itkeä ja vinkua sitten kun mies katkeroituu koska lapset eivät halua enää olla yhteydessä.
Yllättävän monet miehet kykenevät elämään täysin tyytyväisinä uuden perheen ja siinä syntyneiden lastensa kanssa. Monet eivät vaivaudu edes tapaamaan edellisen suhteen lapsiaan, vaikka tapaamissopimus sen mahdollistaisikin. Pystyvät siis jättämään entisen elämänsä taakseen ja aloittamaan alusta.
Silloin kyllä isä on jäänyt etäiseksi lapsilleen. Ei ole ollut mitään sidettä alkujaankaan.
Poislukien isät, joiden exä erkauttaa lapset isästään. Heitäkin valitettavasti on.
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole matkustaneet ollenkaan perheen kanssa koska miehellä on lapsi edellisestä suhteesta. Hän on the sitä mieltä että lasten lentoliput maksetaan puoliksi. Minä olen sanonut hänelle että hän maksaa oman lapsensa lipun ja tietysti yhteisten lasten liput puoliksi. En maksa muiden lasten kuluja. No sehän ei ole hänelle käynyt joten olen matkustanut yhteisten lasten kanssa kolmistaan. Hän on silloin tehnyt valinnan ettei silloin vietä ollenkaan aikaa oman lapsen kanssa.
En tajua mitä kukaan nainen näkee tuollaisessa miehessä... Ja miten se ei voi häiritä että mies on tuollainen omaa lastaan kohtaan?
Kysyin mieheltäni tämän ketjun innoittamana miten hänestä tulisi toimia. Ei kuulemma tulisi ottaa ketään lasta mukaan. Sanoin hänelle, että taitaa jäädä meiltä lapsi hankkimatta, jos vauva koetaan hänen puolelta sellaiseksi, jolle muut saattavat olla kateellisia.
Muutenkin ollut vaikea keskustella monesta asiasta. Aina voi olla YH... Mies se osapuoli joka meille on enemmän lasta halunnut kuin minä.