Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!

Vierailija
20.05.2019 |

Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!

Kommentit (613)

Vierailija
281/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi täällä niin moni sanoo että ex-puolison pitäisi maksaa puolet lasten matkasta. Meillä on uusperhe, jossa on minun, miehen sekä yhteisiä lapsia enkä ikinä vaatisi kummankaan eksän maksavan MEIDÄN matkoista mitään. Nauraisin myös vain, jos ex-mieheni alkaisi vaatia että minä maksaisin heidän reissuistaan. Ne ovat kuitenkin perheen matkoja jotka se reissun tekevä perhe maksaa, en mä ainakaan ala omaa matkabudjettiani syytämään eksän matkoihin vaan teen niillä rahoilla itse reissut. Reissuilla myös käydään eri komboilla, ei kaikkien aina tarvitse olla mukana niinkuin ei ydinperheessäkään.

Tässä tapauksessa ex on se, joka haluaa omat lapsensa ap:n perheen mukaan. Sen vuoksi olisi kohtuullista, että ex myös osallistuu kuluihin. 

Ehkä ex haluaa pitää lapsen puolta. Tai kuka muu sen tekisi ellei vanhemmat.

Meillä on uusperhe ja kun lomailaan, niin ei tulisi kuuloonkaan, että pyydettäisiin exsiltä rahaa, onhan kysymys MEidän perhelomasta ja tietenkin siihen kuuluu kaikki lapset.

Milloin muulloin työssäkäyvät vanhemman saisivat viettäå pitemmän ja kiireettömän jakson lasten kanssa, ellei lomalla?

Voi hyvää päivää taas! Jos ap ja hänen miehensä pyytävät vanhempia lapsiakin mukaan, tietenkin he maksavat eikä exän tarvitse maksaa. Mutta jos exä taas vaatii, että myös hänen lapsensa on otettava mukaan, silloin exä myös osallistuu kustannuksiin. 

Eronneen on hyvä muistaa, että hän saa elatusvelvolliselta elatusmaksut ja lisäksi on sovittu, miten lapset tapaavat etävanhempaansa. Lähivanhempi ei voi vaatia etävanhemmalta yhtään mitään enempää. Hän ei voi määrätä, mitä etävanhempi tekee lastensa kanssa, kun lapset ovat etävanhemmalla. Ei voi velvoittaa etävanhempaa viemään lapsia ulkomaille, huvipuistoihin, ravintolaan syömään eikä mitään muutakaan. Ainoa asia, mitä lähivanhempi voi ja saa vaatia on, ettei etävahemman luona lapsen henki tai terveys ole vaarassa. Etävanhempi voi vaikka viedä lapset mummolaan ja painella itse festareille, kunhan mummola on lapsille turvallinen paikka. 

Kun on eronnut, on hyvä opetella päästämään irti exästään. Exä elää nyt elämää, johon sinä et enää kuulu. Hän saa ihan itse päättää, mitä hän lastensa kanssa tekee ja mitä ei. Hän luo lapsiinsa sellaisen suhteen, millaisen itse haluaa eikä sellaista, millaisen sinä mahdollisesti haluaisit. 

Olen itsekin eronnut ja mulle on herttaisen yhdentekevää, mitä isä ja poika tekevät silloin, kun poika on isällään. Se on heidän välisensä asia, ei minun. Mä teen sitten poikani kanssa niitä asioita, joita haluan tehdä eikä pojan isä voi määrätä, mitä minä poikani kanssa teen. Kunhan ne tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät vaaranna pojan henkeä tai terveyttä. 

Vierailija
282/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt sanomattakin selvää, että uusperheissä tehdään lomat erilaisilla kokoonpanoilla. Niin tehdään ydinperheissäkin. Kaverilla on 5 lasta ja heillä reissaa ydinperheessä äiti ja isämatkoilla kaikki lapset erikseen tai korkeintaan niin, että on 2 mukana. Mökillä ja risteilyillä kaikki käyvät samaan aikaan. Ehkä sitten kun ovat isompia kaikki, on taas helpompi mennä yhdessä.

Tällä logiikalla mitä ap miehen ex viljelee, tulisi ap lapsi ottaa ap miehen exän lomille mukaan myös. Onko siinä logiikkaa? Ei.

Älykkyys on kaukana näiden ihmisten ajatusmaailmasta, jotka kitisevät jostakin vauvan ottamisesta reissuun mukaan. Voi pyhä yksinkertaisuus. Puhukaa niille lapsillenne miksi vauva pääsee ja muut ei. Kertokaa kuinka muut pääsee toinen kerta, eikä vauva ole silloin häiritsemässä kaikkien yöunia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tästä vierestä tullut seurattua montaa uusperheen kuviota. Järjestään nämä uudet rouvat tiikeriemon lailla pyrkivät pitämään kodistaan ulkona entiset pennut. Milloin se naamioidaan ilkeilyksi pelkästään exän lapsille salaa ja milloin hyvin suorasukaisesti ilmoitetaan, että exän lapset eivät ole tervetulleita mihinkään. Aniharvassa ovat ne kypsät ja vastuuntuntoiset nyxät, jotka ovat ymmärtäneet, mihin ovat lähteneet mukaan. Suurin osa tuntuu olevan lapsellisia ja itsekkäitä omissa uuskuvioissaan.

Olen nähnyt kuinka nyxä on tehnyt kaikkensa, ettei isä pitäisi mitään yhteyttä edellisen perheensä lapsiin. Ja aika usein tuntuu nimenomaan raha tässä hermoja kiristävän, mustasukkaisesti vahditaan, ettei vain isä maksa mitään elatusavun lisäksi lapsilleen. Monesti kyllä on niin, että näiden nyxien oma rahatilanne on niin huono, että se saa ahneeksi.

Meillä päinvastoin. H*orittelu alkoi jo ennen tapaamista. 

Lasten äiti on näitä joita kiinnostaa somen perusteella vain oma naama... Minä bonusextraihmisenä ja isän uutena kumppanina koitan tehdä kaikkeni, että lasten isä muistaa hoitaa isän roolin kunnialla. Se tarkoittaa sitä, että pidän huolen, että isä näkee lapsiaan ensisijaisesti, eikä minua, jos hänellä on kiirettä töissä.

Somen perusteella? Miksi stalkkaat miehesi eksää?

Vierailija
284/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Bonuslapsi" -termistä kitiseville: eiväthän miehen ensimmäisen liiton lapset ole aloittajan lapsia. Aloittajalle he ovat lisä, eli bonus. Toki on eri asia jos mieskin puhuu omista lapsistaan bonuslapsina, se kertoo miehen ajatusmaailmasta kaiken, mutta oletan tämän olevan vain aloittajan käyttämä termi.

Bonuslapsi on yhtä loukkaava kun uusperheen puolisoa kutsutaan "hoidoksi".

Kuinkahan moni nainen tykkää nimityksestä, jos lähipiiri kutsuisi "hoidoksi".

Bonuslapsi-nimitys on kehitetty myönteisemmäksi versioksi lapsipuolesta.

Entisen elämän jätökset on sitten se ”hoidon” vastine

Vierailija
285/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain haukut mieheni eksältä kun lapseni isovanhemmat eivät ottaneet hänen lapsiaan mukaan ulkomaille, vaan vain biologisen lapsenlapsensa. Vanhempani ovat tavanneet lapsipuoliani muutamia kertoja. 

Samaan tyyliin olen saanut haukkuja siitä kuinka vanhempani maksavat tytön harrastuksia, vaatteita ja tavaroita.

Jokaisella lapsella on kuitenkin kahdet isovanhemmat, en koe että minun vanhempieni pitäisi alkaa omistaan maksamaan biologisten muukalaisten kuluja. Toki lapsia pitää kohdella hyvin.

Vierailija
286/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tästä vierestä tullut seurattua montaa uusperheen kuviota. Järjestään nämä uudet rouvat tiikeriemon lailla pyrkivät pitämään kodistaan ulkona entiset pennut. Milloin se naamioidaan ilkeilyksi pelkästään exän lapsille salaa ja milloin hyvin suorasukaisesti ilmoitetaan, että exän lapset eivät ole tervetulleita mihinkään. Aniharvassa ovat ne kypsät ja vastuuntuntoiset nyxät, jotka ovat ymmärtäneet, mihin ovat lähteneet mukaan. Suurin osa tuntuu olevan lapsellisia ja itsekkäitä omissa uuskuvioissaan.

Olen nähnyt kuinka nyxä on tehnyt kaikkensa, ettei isä pitäisi mitään yhteyttä edellisen perheensä lapsiin. Ja aika usein tuntuu nimenomaan raha tässä hermoja kiristävän, mustasukkaisesti vahditaan, ettei vain isä maksa mitään elatusavun lisäksi lapsilleen. Monesti kyllä on niin, että näiden nyxien oma rahatilanne on niin huono, että se saa ahneeksi.

Meillä päinvastoin. H*orittelu alkoi jo ennen tapaamista. 

Lasten äiti on näitä joita kiinnostaa somen perusteella vain oma naama... Minä bonusextraihmisenä ja isän uutena kumppanina koitan tehdä kaikkeni, että lasten isä muistaa hoitaa isän roolin kunnialla. Se tarkoittaa sitä, että pidän huolen, että isä näkee lapsiaan ensisijaisesti, eikä minua, jos hänellä on kiirettä töissä.

Somen perusteella? Miksi stalkkaat miehesi eksää?

Katsoa kerran sinua rumaksi h-roksi haukkuneen somea, on jotakin muuta kuin stalkkaamista. Kyllä minua kiinnosti millainen "kaunotar älykkö" tällaisia latelee tuntemattomasta ihmisestä ja tekee sen vielä niin, että lapsensa haukkuu sinua myös tavatessanne... Yksi vilkaisu naisen profiiliin riitti. Toivottavasti nainen saa pian asiansa kuntoon ja järkeä päähänsä.

Vierailija
287/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoraalia parhaimmillaan.

Tosiaan, jos ap. olisi mies ja kirjoittaisi vaimostaan ja hänen lapsistaan samalla tavalla kuin ap. niin miehenä hänet olisi jo julkisesti mestattu.

Vierailija
288/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap mmillaisen kultakimpaleen olet löytänyt. Ihana mies, joka ei halua ottaa omia lapsiaan lomalle mukaan.

Hieno elämä teillä tulossa 👍

Ja mitä se kertoo miehen arvomaailmasta ja luottamuksesta.

Ja ap.voi olla itse samassa tilassa jo hetken päästä.

Eikä ole oma lehmä ojassa, kun meillä on uusperhe. Tosin, mies ei ikipäivänä suostuisi elämään kanssani, jos toimisin kun ap.

Lapset ovat aina etusijalla elämässä ja valinnoissa.

Vierailija
289/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte eksälle että toisen kerran bonuslapset pääsee reissuun (tai siis mies sanoo, hänen lapsiaan kun ovat). Ymmärrän tilanteen, itsekin olen omat biologiset jättänyt äidin luokse (äidin hoitoviikko) eikä traumoja ole jäänyt kelleen. Oon tehnyt sitten ihan oman matkan/matkoja omieni kanssa, ilman nyksää. Meillä tosin nyksän kanssa ei ole yhteisiä lapsia, mutta sitä paremmalla syyllä bonukset jää kotiin, siinä pienessä on riittävästi vahtimista reissun päällä. Jos eksä on niin persaukinen ettei voi itse osallistua lapsiensa matkakustannuksiin niin suuta soukemmalle. Mukavaa lomamatkaa! Itse tulin just nyksän kanssa (vain me) pitkältä viikonlopulta Roomasta kotiin. Kesällä teen sitten omien jannujen kanssa reissun Saksaan. M45

Vierailija
290/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt luettavissa täällä, että kun eroat ja perustat uusperheen niin silloin ei ole exien mielestä "lupa" koskaan mennä matkoille muussa kokoonpanossa kuin kaikkien lasten mukana ollessa?

Oli niitä lapsia sitten yksi tai kymmenen?

Ihan järjetöntä.

Eihän ydinperheessäkään näin aina voi toimia. Eikä tarvitse.

Ydinperheen vanhemmat jättävät lapset, osan lapsia isovanhemmille tms. Ja lähtevät ihan keskenäänkin reissuun. Tai eri kokoonpanoilla.

Miksi se on kiellettyä eron jälkeen?

Eron jälkeenkin olet vanhempi niille omille lapsillesi eikä ne muutu sinulle vieraiksi ihmisiksi. Varsinkin kun uusioperheessä on sinun, minun ja meidän lapsia täytyy tiedostaa se, että kaikkia huomioidaan tasaveroisesti.

Huvittavaa kyllä kun toisissa ketjuissa äijät mankuu miten ex tahallaan vieraannuttaa lapset isästä. Tässä tapauksessa iskä taas vähät välittää entisen suhteensa lapsi saa ja äiti yrittää " ylihuomehtivaisena" tätä isä-lapsisuhdetta vaalia ihan lasten hyväksi . Niin tai näin mies on aina se avuton uhri, eikä vastuullinen vanhempi.

Vierailija
291/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää se oma napa vähemmälle ja menkää sen lapsen ja miehen asemaan, eroperheissä kun muutenkin vietetään yhteistä aikaa puolta vähemmän, kuin ydinperheissä yleensä. Ja se loma on mitä mainioin tapa vahvistaa lapsi-vanhempisuhde.

Ja se hetki ihmiselämässä on lyhyt, kun lapset tarvitsevat vanhempiaan. Jo teininä lapsella on omat menot ja tekemiset. Näin ainakin meillä.

Vierailija
292/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla miehen exän yritys sotkea myös lomamatkaanne, jolle alunperin oli tarkoitus lähteä siis sinä, miehesi ja vauva.

Lomamatkoja tulee ja menee, nyt menette ilman bonuslapsia ja sitten seuraava matka voisi olla bonuslasten kanssa, jolloin asiasta sovitaan jo matkaa suunniteltaessa.

Vierailija
293/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shangrilaa kirjoitti:

Lapsettomana ei voi kuin ihmetellä tätä lapsellisten naisten rivien välistä tihkuvaa myrkkyä ja katkeruutta. Olisko syytä jo päästää irti ja katsella tulevaisuuteen. Huh!

Mitenkäs päästät irti kun sinulla on ne lapset? Kyseessä on lastenkin tulevaisuus ja oikeus isäänsä.

Vierailija
294/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole bonuslapsia....ellet ota naapurin lapsia mukaan. Ne ovat miehesi omia lapsia. Ihan niin kuin vauvakin  (oletettavasti).

Vierailija
295/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole bonuslapsia....ellet ota naapurin lapsia mukaan. Ne ovat miehesi omia lapsia. Ihan niin kuin vauvakin  (oletettavasti).

Ap:lle ne ovat bonuslapsia (ennen käytettiin termiä lapsipuoli) ja hänen miehelleen omia lapsia. 

Vierailija
296/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän ei tietenkään tarvitse maksaa miehensä ja uuden perheen matkaa.

Mutta jos hän on vaatimassa hänen ja miehen yhteisiä lapsia uuden perheen reissuun (mistä ei oltu sovittu), niin silloin pitää osallistua omien lasten kuluihin.

Vai pitääkö miehen ja uuden puolison maksaa koko poppoon matka ja exän ei mitään?

Ja miksi ei?

Tämähän riippuu ihan sen isän ja tämän exän elatuskyvystä, miten maksut menee. 50-50 ei ole reilu pienempituloiselle. Perhe nyt ei vaan lähde matkoille jos rahat ei riitä kaikkien perheenjäsenten mukaanotolle.

Vierailija
297/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi exä edes tietää lomaviikostanne? Se tapahtuu, kun lapset eivät ole teidän luona. Ymmärrettävää, että lastenkin tekee mieli lomalle, jos siitä saavat tietää. Reilua on järjestää lomareissu myös lapsiviikolla. Eli kaksi reissua.

Vierailija
298/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shangrilaa kirjoitti:

Lapsettomana ei voi kuin ihmetellä tätä lapsellisten naisten rivien välistä tihkuvaa myrkkyä ja katkeruutta. Olisko syytä jo päästää irti ja katsella tulevaisuuteen. Huh!

Mitenkäs päästät irti kun sinulla on ne lapset? Kyseessä on lastenkin tulevaisuus ja oikeus isäänsä.

Siten päästetään irti, että annetaan isän muodostaa lapsiiinsa sellainen suhde kuin hän haluaa. Millainen tämä suhde on, ei kuulu tippaakaan exälle. 

Vierailija
299/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän ei tietenkään tarvitse maksaa miehensä ja uuden perheen matkaa.

Mutta jos hän on vaatimassa hänen ja miehen yhteisiä lapsia uuden perheen reissuun (mistä ei oltu sovittu), niin silloin pitää osallistua omien lasten kuluihin.

Vai pitääkö miehen ja uuden puolison maksaa koko poppoon matka ja exän ei mitään?

Ja miksi ei?

Tämähän riippuu ihan sen isän ja tämän exän elatuskyvystä, miten maksut menee. 50-50 ei ole reilu pienempituloiselle. Perhe nyt ei vaan lähde matkoille jos rahat ei riitä kaikkien perheenjäsenten mukaanotolle.

Ohis...jos lomamatkoja ei ole kirjattu elatussopimukseen, ei etävanhemman tarvitse kustantaa yhtäkään lomamatkaa.

Vierailija
300/613 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää se oma napa vähemmälle ja menkää sen lapsen ja miehen asemaan, eroperheissä kun muutenkin vietetään yhteistä aikaa puolta vähemmän, kuin ydinperheissä yleensä. Ja se loma on mitä mainioin tapa vahvistaa lapsi-vanhempisuhde.

Ja se hetki ihmiselämässä on lyhyt, kun lapset tarvitsevat vanhempiaan. Jo teininä lapsella on omat menot ja tekemiset. Näin ainakin meillä.

Tässä ei nyt kuitenkaan vähene lasten ja isän välinen aika, siitähän se äiti myös repisi herneen nenään jos lapsia vaadittaisiin reissuun mukaan äitiviikolla...

Lasten loma isän kanssa on varmasti tapaamissopparissa, silloin tehdään jotain isän ja lasten kesken 24/7?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi