Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!
Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!
Kommentit (613)
Veikkaan, että noin neljän vuoden päästä tää mies on taas uuden vaimon ja lasten kanssa lähdössä reissuun, ja sä yrität laittaa tätä teidän pian-bonuslasta mukaan :) ei tuollaista kukaan kattele kauaa
Mä en ymmärrä, miksi täällä niin moni sanoo että ex-puolison pitäisi maksaa puolet lasten matkasta. Meillä on uusperhe, jossa on minun, miehen sekä yhteisiä lapsia enkä ikinä vaatisi kummankaan eksän maksavan MEIDÄN matkoista mitään. Nauraisin myös vain, jos ex-mieheni alkaisi vaatia että minä maksaisin heidän reissuistaan. Ne ovat kuitenkin perheen matkoja jotka se reissun tekevä perhe maksaa, en mä ainakaan ala omaa matkabudjettiani syytämään eksän matkoihin vaan teen niillä rahoilla itse reissut. Reissuilla myös käydään eri komboilla, ei kaikkien aina tarvitse olla mukana niinkuin ei ydinperheessäkään.
Tee ap. pieni ajatusleikki.
Miten sinä itse haluaisit miehesi suhtautuvan lomasuunnitelmiin, jos teillä olisi yhteinen taaperoikäinen ja sinulla edellisestä suhteesta pieniä lapsia.
Haluaisitko sinä kaikki lapsesi mukaan ja viettää yhteistä lomaa?
Vai kylmän viileesti lykkäisit vanhemmat lapset isälleen hoitoon, kun sattuu olemaan hänen lapsiviikko?
Ja millaisia tuntemuksia se herättäisi miehestä, joka kieltäisi ehdottomasti ottamasta lomalle sinun mukaan edell.liiton lapsiasi.
Itse voit olla vastaavassa tilanteessa, kun n.50% avioliitossa päättyy eroon ja uusperheissä vielä useammin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi täällä niin moni sanoo että ex-puolison pitäisi maksaa puolet lasten matkasta. Meillä on uusperhe, jossa on minun, miehen sekä yhteisiä lapsia enkä ikinä vaatisi kummankaan eksän maksavan MEIDÄN matkoista mitään. Nauraisin myös vain, jos ex-mieheni alkaisi vaatia että minä maksaisin heidän reissuistaan. Ne ovat kuitenkin perheen matkoja jotka se reissun tekevä perhe maksaa, en mä ainakaan ala omaa matkabudjettiani syytämään eksän matkoihin vaan teen niillä rahoilla itse reissut. Reissuilla myös käydään eri komboilla, ei kaikkien aina tarvitse olla mukana niinkuin ei ydinperheessäkään.
Tässä tapauksessa ex on se, joka haluaa omat lapsensa ap:n perheen mukaan. Sen vuoksi olisi kohtuullista, että ex myös osallistuu kuluihin.
Älkää rakkaat exät nyt näyttäkö kuinka katkeria ja yksisilmäisiä olette. Yrittäkää edes näyttää fiksulta, tai fiksummilta kuin olette.
Onhan se itsestään selvää, että kukaan ulkopuolinen ei voi mennä yksin mäåräilemään toisen perheeseen millä kokoonpanolla reissuun lähdetään.
Vaikka on lasten äiti tai isä, niin on ulkopuolinen siinä exän uudessa perheessä. Lapsia koskevat päätökset tehdään yhdessä.
Kumpikin perhe saa tehdä omat päätökset itsenäisesti. Lasten asiat ja matkat sovitaan etukäteen.
Matka kerrallaan, ei könttikauppana ikuisesti.
No kannattaako niitä lapsia jokaisen kanssa vääntää ja sitten voi taas erota muutaman vuoden päästä.
Ottakaa mukaan jos mies maksaa. Sen lapsiahan ne on.
Exän ei tietenkään tarvitse maksaa miehensä ja uuden perheen matkaa.
Mutta jos hän on vaatimassa hänen ja miehen yhteisiä lapsia uuden perheen reissuun (mistä ei oltu sovittu), niin silloin pitää osallistua omien lasten kuluihin.
Vai pitääkö miehen ja uuden puolison maksaa koko poppoon matka ja exän ei mitään?
Ja miksi ei?
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vai "bonuslapset".
Ap:lle ne on bonuslapsia.
Ei teidän tarvi ottaa heitä mukaan. Lähtekää vaan. Käykää miehen lasten kans joku reissu kun on isän vuoroviikko.
Sivusta vain totean, että on toisaalta exältä jonkinmoinen luottamuksen osoitus, kun toivoo lastensa lähtevän sinun ja miehesi kanssa ulkomaanmatkalle. Mutta minä, minä, minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ex on se, joka haluaa omat lapsensa ap:n perheen mukaan. Sen vuoksi olisi kohtuullista, että ex myös osallistuu kuluihin.
Ehkä ex haluaa pitää lapsen puolta. Tai kuka muu sen tekisi ellei vanhemmat.
Meillä on uusperhe ja kun lomailaan, niin ei tulisi kuuloonkaan, että pyydettäisiin exsiltä rahaa, onhan kysymys MEidän perhelomasta ja tietenkin siihen kuuluu kaikki lapset.
Milloin muulloin työssäkäyvät vanhemman saisivat viettäå pitemmän ja kiireettömän jakson lasten kanssa, ellei lomalla?
Vierailija kirjoitti:
On tästä vierestä tullut seurattua montaa uusperheen kuviota. Järjestään nämä uudet rouvat tiikeriemon lailla pyrkivät pitämään kodistaan ulkona entiset pennut. Milloin se naamioidaan ilkeilyksi pelkästään exän lapsille salaa ja milloin hyvin suorasukaisesti ilmoitetaan, että exän lapset eivät ole tervetulleita mihinkään. Aniharvassa ovat ne kypsät ja vastuuntuntoiset nyxät, jotka ovat ymmärtäneet, mihin ovat lähteneet mukaan. Suurin osa tuntuu olevan lapsellisia ja itsekkäitä omissa uuskuvioissaan.
Olen nähnyt kuinka nyxä on tehnyt kaikkensa, ettei isä pitäisi mitään yhteyttä edellisen perheensä lapsiin. Ja aika usein tuntuu nimenomaan raha tässä hermoja kiristävän, mustasukkaisesti vahditaan, ettei vain isä maksa mitään elatusavun lisäksi lapsilleen. Monesti kyllä on niin, että näiden nyxien oma rahatilanne on niin huono, että se saa ahneeksi.
Meillä päinvastoin. H*orittelu alkoi jo ennen tapaamista.
Lasten äiti on näitä joita kiinnostaa somen perusteella vain oma naama... Minä bonusextraihmisenä ja isän uutena kumppanina koitan tehdä kaikkeni, että lasten isä muistaa hoitaa isän roolin kunnialla. Se tarkoittaa sitä, että pidän huolen, että isä näkee lapsiaan ensisijaisesti, eikä minua, jos hänellä on kiirettä töissä.
Lapsettomana ei voi kuin ihmetellä tätä lapsellisten naisten rivien välistä tihkuvaa myrkkyä ja katkeruutta. Olisko syytä jo päästää irti ja katsella tulevaisuuteen. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole varaa maksaa kolmelle lapselle ulkomaanmatkaa.. ap
Miksi hän on tehnyt lisää lapsia, jos ei edellisiäkään ole varaa elättää??? Ai niin, pitäähän se ankkurilapsi tehdä, ettei mies palaa takaisin ykkösvaimonsa luo.
Ankkurilapsi?
En minä ainakaan lapsettomana naisena ole puhunut miehelle vielä lapsista, vaikka pari vuotta ollaan yhtä pidetty. Mies mainitsi sen jo suhteen alkutaipaleella ja hän olisi valmis hankkimaan meille lapsen. Minä olen se jarru.
Tässä vaiheessa ei haittaisi, jos mies menisi takaisin lastensa äidin kanssa. Mutta mies ei kerta kaikkiaan halua...
Eikä se eksä ottaisi miestä mistään hinnasta. Tämä aina unohtuu katkerilta nyksiltä: yleensä ex-vaimo on ollut se jättäjä, eikä todellakaan haluaisi miestään takaisin, hyvä että pakolliset sietää silmissään katsoa.
En tajua. Miksi kaiken pitäisi olla reilua ja tasapuolista? Ei maailma vain ole sellainen. Se on niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän tarvi ottaa heitä mukaan. Lähtekää vaan. Käykää miehen lasten kans joku reissu kun on isän vuoroviikko.
Entä jos ap. olisi mies. Voisi ääni muuttua kellossa ja mies saisi kuulla kunniansa, kun naisensa lapsia sanoo bonuslapseksi ja kieltää äidin ottamasta vanhempia lapsiaa/sisaruksia lomamstkalle. Ja tottakait, silloin perheen lomamatka olisi yhteinen ja sen kustannukset.
Kyllä perheen tasa-arvossa on vielä paljon työtä, ei ihme jos on paljon eronneita ja karanneita, jos asenteet ja arvot ovat nuo ja lapset voivat huonosti ja jo muutaman vuoden ikäiset tarvitsevat psyatristahoitoa, kun aikuiset kiusaavat lapsia ja kohtelevat jopa perheessä eriarvoisesti.
Mieti ap mmillaisen kultakimpaleen olet löytänyt. Ihana mies, joka ei halua ottaa omia lapsiaan lomalle mukaan.
Hieno elämä teillä tulossa 👍
WT-perhe Porvoosta matkustaa ulkomaille Kouvolaan.