Tästä curly girl-hiusvillityksestä
https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuituliina on polyesteriä, miksi ihmeessä hiukset pitäisi kietoa keinokuituun
Polyesteriä tai polyamidia.
Voisko joku kiltti laittaa sen geelin tai niiden geelien nimet tähän, kun en ole facebookissa. Haluan kokeilla omaan EHKÄ salakiharaiseen tukkaani tuota metodia.
P.S. Saako cg:ssä värjätä hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuituliina on polyesteriä, miksi ihmeessä hiukset pitäisi kietoa keinokuituun ja puuvillainen frotee on pannassa? Kuka sitäpaitsi hinkkaa hiuksiaan pyyhkeeseen muutenkaan? Itse kiedon hiukseni pesun jälkeen froteeturbaaniin, mitä pahaa siis froteen takia voi siis "tapahtua"? Keinokuitu taas sähköistää.
Minulla on pitkään ollut mikrokuituinen hiusturbaani syystä että olen saanut sen mainoslahjana. Jos olisin itse ostanut sellaisen, frotee olisi ollut ykkösvalintani. En noudata metodia, mutta luonnonkiharasta tulee jostain syystä vähemmän pörröinen, kunfroteeei kosketa märkiä hiuksiani. Varmasti puuvillainen t-paita toimisi myös, en ole testannut. Uskon, että syy on materiaalin sileydessä ja siinä, että hiusturbaania käyttämällä hiusten latvat pysyvät kosteina pidempään ja hiukseen suihkutettu jätettävä hoitoaine pääsee vaikuttamaan tehokkaammin hiukseen? Minulla on ainakin nopeasti ilmakuivuvat hiukset niiden paksuuteen nähden.
Minulla on luonnollisesti afro (3c/4a) jonka vuoksi minua kiusattiin koko peruskoulun ja lukion ajan, löysin natural hair method:in kaksi vuotta sitten ja aloin rakastamaan hiuksistani ensimmäistä kertaa elämässäni. Hiuksia kosteutukseen menee tietenkin paljon aikaa ja ainetta koska hiukseni ovat luonnollisesti todella kuivat, en tosin ymmärrä miksi supisuomalaiset naiset käyttävät pullon hoitoainetta joka viikko? Omalla äidilläni on ihan normaalit suomalaiset hiukset eikä ole ikinä tarvinnut niin paljon hiustenhoitoaineita kuin ryhmän naiset. Eihän se myöskään ole luonnollisesti kihara jos geelillä niitä kiharrutetaan :Dd
Minun hiukseni menevät kiharalle, sellaiselle korkkiruuville, kun en pese hiuksiani muulla kuin oliiviöljysaippualla. Myös pelkkä vesipesu tekee saman. En ole käyttänyt shampoita enkä hoitoaineita vuosikausiin.
Hah nyt siellä itketään tästä keskustelusta
Vierailija kirjoitti:
Minun hiukseni menevät kiharalle, sellaiselle korkkiruuville, kun en pese hiuksiani muulla kuin oliiviöljysaippualla. Myös pelkkä vesipesu tekee saman. En ole käyttänyt shampoita enkä hoitoaineita vuosikausiin.
Tästä tulikin mieleen se taannoinen tukkahurahdus, oliiviöljysaippua ja erityisesti vihreä Oliva, joka aina mainittiin saippuapesun yhteydessä, mistä lie sekin lähtöisin. Sekin on vain saippuaa, joten ihan yhtälailla tukkansa voi pestä myös kookos-, palmu- tai rapsiöljyyn tehdyllä saippualla, toki kokeillen, mikä sopii. Saa vaihtelua, siis jos saippuapesu yleensä sopii. Ja hapanhuuhtelunkin voi tehdä sitruunahapolla (E330), säilöntä- tai maustehyllystä), jos ei pidä omenaviinietikan hajusta.
Meille tukkaihmisille on foorumikin, harrastuksensa kullakin :-p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä valittamista tässäkin asiassa on? Hiukset näyttävät hyviltä ja mukavaa vaihtelua suoriin hiuksiin! Eikä tarvita lämpökäsittelyjä, loistavaa.
Voihan sitä laittaa vaikka paplarit, ei siinäkään tarvitse lämpökäsittelyä ja kiharaa tulee.
Miksi pitäisi laittaa paplarit, jos kiharat haluaa tehdä näin? Keneltä se on pois?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Kannattaa tutustua metodiin ennen kun alkaa netissä kateellisena länkyttää.
Toiseksi, mitään ei ole pakko käyttää tai tehdä, ei edes sitä geeliä, jonka avulla niitä kiharia ei tehdä, vaan saadaan niille pitoa, jotta olisivat seuraavana päivänäkin päässä. Geeli vähentää myös pörröisyyttä, jos sitä haluaa vähentää. Kun pörrötön hius ei olekaan enää suorahiuksisten oikeus, tehdään tällaisia kateuslankoja.
Kolmanneksi ihan oikeasti ryhmässä valtaosalla on taipuisat tai kiharat hiukset. On täysi myytti että suomalaisilla olisi vain suoria hiuksia. Oon myös eri mieltä siitä etteikö tää sopis ohuelle hiukselle, kun on kuitenkin tärkee löytää omalle hiukselle hyvät hoito- ja laittotavat niitä kuivattamatta. Ohut hius ottaa kyllä enemmän vaurioita kuivattavasta hoidosta kuin paksu. Suorallekin hiukselle metodia voi käyttää, mutta se ei tee suorasta hiuksesta kiharaa.
Neljänneksi on aika törkeää haukkua muiden ulkonäköä, mutta luulen että se tulee tasan siitä ettet itse saa itsellesi niin upeita hiuksia.
Mitä tulee siihen et monet sanoo ryhmän olevan kultti, niin kummallista et jonkun mielestä siellä on ikävä ilmapiiri :/ olisi mukavaa jos tulisit kertomaan miksi sinulle on tullut ryhmässä sellainen olo. tokikin paljon on tullut samoja kysymyksiä, kun ryhmän koko on parissa kuukaudessa räjähtänyt käsiin. En itsekään osaa sanoa miksi porukka on tästä villiintynyt tällaisella ryntäyksellä, mutta ilmeisesti usean mielestä tällä saa kauniit hiukset. Mutta en kyllä ymmärrä miksi muiden tapa hoitaa hiuksia on tällaisen länkytyksen ja haukkumisen aihe.
”Kateellisena” 😁
Nää on taas näitä villityksiä jotka tulee, saa paljon seuraajia jotka julistaa että on parasta ikinä ja ikinä en luovu, kunnes elämä taas palautuu muutaman kuukauden-parin vuoden sisään uomiinsa ja ilmiön ihmettelijät ei edes muista koko asiaa ja sen kannattajat ei siitä hirveästi puhu muuta kuin ”joo mäkin noudatin vähän aikaa mutta en mä sitten jaksanut” tms. Sama kuin karppaus, konmari, nopoo yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä valittamista tässäkin asiassa on? Hiukset näyttävät hyviltä ja mukavaa vaihtelua suoriin hiuksiin! Eikä tarvita lämpökäsittelyjä, loistavaa.
Voihan sitä laittaa vaikka paplarit, ei siinäkään tarvitse lämpökäsittelyä ja kiharaa tulee.
Miksi pitäisi laittaa paplarit, jos kiharat haluaa tehdä näin? Keneltä se on pois?
Hyvänen aika, ei keneltäkään :D kunhan mainitsin tämän ikivanhan metodin jolla suorahiuksiset ovat saaneet kiharaa aikaiseksi ilman lämpökäsittelyjä jos sitä vierastaa. Onpa tämä nyt herkkä aihe, nämä kiharat.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Kannattaa tutustua metodiin ennen kun alkaa netissä kateellisena länkyttää.
Toiseksi, mitään ei ole pakko käyttää tai tehdä, ei edes sitä geeliä, jonka avulla niitä kiharia ei tehdä, vaan saadaan niille pitoa, jotta olisivat seuraavana päivänäkin päässä. Geeli vähentää myös pörröisyyttä, jos sitä haluaa vähentää. Kun pörrötön hius ei olekaan enää suorahiuksisten oikeus, tehdään tällaisia kateuslankoja.
Kolmanneksi ihan oikeasti ryhmässä valtaosalla on taipuisat tai kiharat hiukset. On täysi myytti että suomalaisilla olisi vain suoria hiuksia. Oon myös eri mieltä siitä etteikö tää sopis ohuelle hiukselle, kun on kuitenkin tärkee löytää omalle hiukselle hyvät hoito- ja laittotavat niitä kuivattamatta. Ohut hius ottaa kyllä enemmän vaurioita kuivattavasta hoidosta kuin paksu. Suorallekin hiukselle metodia voi käyttää, mutta se ei tee suorasta hiuksesta kiharaa.
Neljänneksi on aika törkeää haukkua muiden ulkonäköä, mutta luulen että se tulee tasan siitä ettet itse saa itsellesi niin upeita hiuksia.
Mitä tulee siihen et monet sanoo ryhmän olevan kultti, niin kummallista et jonkun mielestä siellä on ikävä ilmapiiri :/ olisi mukavaa jos tulisit kertomaan miksi sinulle on tullut ryhmässä sellainen olo. tokikin paljon on tullut samoja kysymyksiä, kun ryhmän koko on parissa kuukaudessa räjähtänyt käsiin. En itsekään osaa sanoa miksi porukka on tästä villiintynyt tällaisella ryntäyksellä, mutta ilmeisesti usean mielestä tällä saa kauniit hiukset. Mutta en kyllä ymmärrä miksi muiden tapa hoitaa hiuksia on tällaisen länkytyksen ja haukkumisen aihe.
En tiedä miten ohutta tukkaa tarkoitat kun sanot, että mielestäsi sopii myös ohuelle tukalle. Mutta esim. oma ohut tukkani näyttää aivan järkyttävältä, jos en lainkaan käytä hiustenkuivaajaa, sillä mulla on kaksi voimakasta pyörrettä takaraivolla ja lisäksi jos annan kuivua luonnollisesti niin tukka menee ihan päätä myöden. Jos tätä tukkaa alkaisi kuivata mytyssä jonkun t-paidan sisällä niin en kehtaisi lähteä ovesta ulos. Lisäksi hoitoainepesu ja ohut tukka ei sovi yhteen, tulos on taas lehmännuolema. Itse saan hiukseni pysymään ihan kohtuuhyvässä kunnossa hellävaraisella shampoolla, hoitoaineella ja kuivaamalla hiukset mahdollisimman viileällä ilmalla. Silloin tällöin kyllä suoristankin.
https://campadre.fi/tipsa/1098570?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&u…
Löytyi edullisia hiustenhoitotuotteita ja muutakin! Kannattaa liittyä!
Kirjoittaja jonka teksti alkaa näin; miksi tästäkin pitää tapella on oikeassa. Pienet ovat ihmisen ilot kun täytyy mennä johonkin ryhmään nauramaan. Kannattaisi hankkia oma elämä eikä haukkua
Kiharapilvi voi olla oikeen seksikäs 👍
M32
Vierailija kirjoitti:
hapanhuuhtelunkin voi tehdä sitruunahapolla (E330), säilöntä- tai maustehyllystä), jos ei pidä omenaviinietikan hajusta
Entä oikealla sitruunamehulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä rutistellulla geelikoppuralla hiuksella ja luonnollisuudella on toistensa kanssa. Hyväkuntoinen hius kyllä kihartuu ilman geelejä ja muita vippaskonsteja mikäli se on tosiaan luonnostaan kihara..
Luonnonkiharan hiuksen saa kihartumaan ihan vaan sumuttamalla siihen vettä ja antamalla kuivua. Tuo geelimenetelmä kuulostaa älyttömältä :D
Tämä!!!
Ei luonnonkiharalle tukalle mitään tarvitse tehdä, että se kihartuu - se kihartuu, teki tukalle mitä tahansa! Mua niin naurattaa näiden cg intoilijoiden "ei saa frotee-pyyhettä käyttää", pitää olla sitä tätä ja tota ainetta, yömyssyt ja muut...
Naura toki ihan vapaasti, mutta eikö täällä on ole jo moneen kertaan kerrottu, että metodin tarkoitus on saada kihara hius näyttämään mahdollisimman hyvältä. Kyllä froteepyyhettä saa käyttää, mutta t-paitaan kuivaaminen tekee usein kiharasta vähemmän pörröisen. Samaten yömyssyt, geelit jne. edesauttavat kiharaa pysymään nätisti paikoillaan, myös yön yli, ettei tarvitse aamuneljältä herätä laittamaan hiuksia.
Mikä tässä nimenomaan kiharan hiuksen hoitomenetelmässä niin erityisen paljon hiertää ihmisiä? Naurattaako myös ne, jotka käyttävät suoristusrautaa ja suoristusvoiteita, fööniä jne.? Kyllä muutkin kuin kiharahiuksiset hoitavat hiuksiaan erilaisilla tököteillä ja välineillä, jotta hiukset näyttäisivät hyvältä ja olisi huoliteltu ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hapanhuuhtelunkin voi tehdä sitruunahapolla (E330), säilöntä- tai maustehyllystä), jos ei pidä omenaviinietikan hajusta
Entä oikealla sitruunamehulla?
Miksei? Hapanta sekin on, ideahan on estää saippuan kerrostumista. Sitruunan mainitaan vaalentavan, sillä varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä rutistellulla geelikoppuralla hiuksella ja luonnollisuudella on toistensa kanssa. Hyväkuntoinen hius kyllä kihartuu ilman geelejä ja muita vippaskonsteja mikäli se on tosiaan luonnostaan kihara..
Luonnonkiharan hiuksen saa kihartumaan ihan vaan sumuttamalla siihen vettä ja antamalla kuivua. Tuo geelimenetelmä kuulostaa älyttömältä :D
Tämä!!!
Ei luonnonkiharalle tukalle mitään tarvitse tehdä, että se kihartuu - se kihartuu, teki tukalle mitä tahansa! Mua niin naurattaa näiden cg intoilijoiden "ei saa frotee-pyyhettä käyttää", pitää olla sitä tätä ja tota ainetta, yömyssyt ja muut...
Naura toki ihan vapaasti, mutta eikö täällä on ole jo moneen kertaan kerrottu, että metodin tarkoitus on saada kihara hius näyttämään mahdollisimman hyvältä. Kyllä froteepyyhettä saa käyttää, mutta t-paitaan kuivaaminen tekee usein kiharasta vähemmän pörröisen. Samaten yömyssyt, geelit jne. edesauttavat kiharaa pysymään nätisti paikoillaan, myös yön yli, ettei tarvitse aamuneljältä herätä laittamaan hiuksia.
Mikä tässä nimenomaan kiharan hiuksen hoitomenetelmässä niin erityisen paljon hiertää ihmisiä? Naurattaako myös ne, jotka käyttävät suoristusrautaa ja suoristusvoiteita, fööniä jne.? Kyllä muutkin kuin kiharahiuksiset hoitavat hiuksiaan erilaisilla tököteillä ja välineillä, jotta hiukset näyttäisivät hyvältä ja olisi huoliteltu ulkonäkö.
Tätä minäkin ihmettelen, että miksi on niin naurettavaa, jos joku haluaa käyttää aikaa luonnonkiharoidensa laittamiseen? Ei täällä parjata ihmisiä, jotka joutuvat joka aamu pesemään ja föönaamaan suorat hiuksensa, koska muuten ne sojottaisivat mihin sattuu. Tai niitä, jotka käyttävät aikaa ja muotoilutuotteita siihen, että saavat suorat hiuksensa kiharalle, tai kiharat hiuksensa suoraksi. Joku ihan tosissaan kysyy, että miksi pitää muotoilla luonnonkiharaa hiusta geelillä ja t-paitaan käärimällä (aikaa menee muutama minuutti), kun kiharat voisi tehdä papiljoteilla, patukoilla, tai erilaisilla leteillä (aikaa laittamiseen ja purkamiseen menee jopa kymmeniä minuutteja).
Joku linkkasi oikein videonkin, jossa esiteltiin "helppoja yön yli -kampauksia", joilla saa kiharat ja siinä väännettiin hiuksiin jos jonkun näköisiä patukoita ja sukkapuikkoja, kuka sellaiset päässä pystyy edes nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, ei keneltäkään :D kunhan mainitsin tämän ikivanhan metodin jolla suorahiuksiset ovat saaneet kiharaa aikaiseksi ilman lämpökäsittelyjä jos sitä vierastaa. Onpa tämä nyt herkkä aihe, nämä kiharat.
paplarit on liian helppo. Mietippä nyt, saisitko peukutuksia ja sydänhymiöitä, jos panisit faveen kuvan, missä on tavalliset kiharat ja tekstin "paplarit päässä, ihanat kiharat"
Enemmän saat hysteerikkojen peukutuksia, kun samat kiharat päässä kirjoitat"pää alaspäin, tukka t-paidassa, pellavansiemenöljyt keitelty. Pikisuora tukkani muuttui luonnonkiharaksi aivan itsestään tänä aamuna, mikä ihme ja yhtään en oo korkkiruuveja kihartimella laittanut"
Mikrokuituliina on polyesteriä, miksi ihmeessä hiukset pitäisi kietoa keinokuituun ja puuvillainen frotee on pannassa? Kuka sitäpaitsi hinkkaa hiuksiaan pyyhkeeseen muutenkaan? Itse kiedon hiukseni pesun jälkeen froteeturbaaniin, mitä pahaa siis froteen takia voi siis "tapahtua"? Keinokuitu taas sähköistää.