Tästä curly girl-hiusvillityksestä
https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.
Kommentit (438)
Ryhmä alkaa leviämään käsiin. Siellä on paljon uusia, jotka ei jostain syystä lue ylläpitäjien ohjeita metodista ja aineista ja yms. Ei ihan vaikeinta kemiaa kuitenkaan pitäisi olla jos pitää osata verrata ainesosat purkin kyljistä ohjeisiin. Seinä täyttyy samoista kyselyistä ja neuvotaan väärin. Ja sitten nämä luonnonmukaiset kosmetiikan puolustajat eivät ole vielä tajunneet, että mistään luonnonmukaisesta metodista ei kuitenkaan kyse. Välillä hierotaan päähän savea ja välillä vadelmaa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä alkaa leviämään käsiin. Siellä on paljon uusia, jotka ei jostain syystä lue ylläpitäjien ohjeita metodista ja aineista ja yms. Ei ihan vaikeinta kemiaa kuitenkaan pitäisi olla jos pitää osata verrata ainesosat purkin kyljistä ohjeisiin. Seinä täyttyy samoista kyselyistä ja neuvotaan väärin. Ja sitten nämä luonnonmukaiset kosmetiikan puolustajat eivät ole vielä tajunneet, että mistään luonnonmukaisesta metodista ei kuitenkaan kyse. Välillä hierotaan päähän savea ja välillä vadelmaa. Huoh.
En ole ollut ryhmässä kovin kauaa, mutta minusta näyttää siltä, että joka päivä tulee lisää yhä hurahtaneempia kirjoituksia. Luulen, että hiuksillekin olisi parempi, jos mansikat, vadelmat, hunajan, banaanin, jogurtin ja koivunmahlan nauttisi sisäisesti eikä hieroisi niitä päähänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin muutama muukin kirjoittaja: metodi on alun perin tarkoitettu todella kiharien hiusten hoitoon ja nätiksi saattamiseen. Kai sen nyt jokainen tietää, että jos kiharan harjaa kuivana auki, pörröpallohan siitä tulee. Tämä nyt vain on lävähtänyt käsistä ja hentotukkaisetkin luulevat, että geelillä runtattu läjä on vallatonta kiharaa. Kyllähän sen noista kuvistakin näkee. Ei ne rasvasoirot mitään kiharaa ole. Jos tukka ei normaalin pesun jälkeen ole kihara, niin se nyt vaan ei ole. Mitä tuohon vanhaan t-paitaan tulee, veikkaan, että joku geelillä läträävä on alun perin kyllästynyt siihen, että pyyhkeet on aina ihan tahmassa ja päättänyt vanhan t-paidan joutavan tuhrattavaksi. Tästä onkin sitten periytynyt "uskonto": vanhan t-paidan sen olla pitämän!
Metodi on tarkoitettu _kaikenlaisten_ luonnonkiharien hiusten hoitoon, toimii kaikissa luonnonkiharissa/taipuisissa hiuksissa soveltaen vaikka kuinka alkuperäinen on ollut ns. afrohiuksille. Tuskinpa kukaan luulee saavansa suorista hiuksista mitään afrokikkaroita, haloo nyt.
Mulla itselläni on todella kihara hius suihkussa ja jos en ole harjannut suihkun jälkeen siitä on tullut laine. On kuitenkin olleet todella kuivat kun en oo käyttänyt metodin mukaisia tuotteita, jolloin kihara ei oo päässyt siihen potentiaaliin mistä siihen on. No, 5-6kk nyt metodin jälkeen mulla on korkkiruuvikiharat. En käytä mitään geelejä tai t-paitoja, joskus laitan kiharavoidetta mikä auttaa kiharan tulemista esiin paremmin. Mutta mitä väliä jos käyttää geelejä tai t-paitoja? Itse jouduin laittamaan silloin aiemmin miljoona eri tuotetta hiuksiin että sain ne suoriksi. Nyt käytän pelkästään hoitoainetta ja kiharavoidetta. Eiköhän tätäkin voi noudattaa joko ostaen kaiken maailman tuotteet tai sitten ne pari mitä tarvitsee, ihan omasta haluista/tarpeista riippuen. Ei kukaan sano ettei suorat hiukset haluava sais käyttää suoristinta, muotoilutuotteita jne.
Eli ensin on vuosikausia haluttu luonnonkiharoita hiuksia suoriksi suoristamalla niitä mönjillä ja suoristusraudoilla. Nyt hups, uusia mönjiä hiuksiin ja keksitään, että hei, mää en oo tiennytkään, että mulla on luonnonkiharat hiukset :D
Juu ja en ole mustasukkainen kenenkään kiharoista tms. Itselläni sattuu olemaan paksut, mutta liukas hiuslaatu ja olen ollut niitä aina laiska hoitamaan, joten olen vain pessyt ja joskus käyttänyt hoitoainetta. En ole käyttänyt geelejä, enkä muitakaan, koska yleensä olen pitkät hiukseni vain harjannut joskus ja aika paljon pitänyt työstä johtuen kiinni. Hyväkuntoiset ovat olleet aina ja pituutta on tällä hetkellä alaselkään asti.
Hiustenkuivattelun teepaidan sisällä olen omaksunut ja tuntuu että se auttaa, hiukset on kuivuttuaan ei niin pörröiset ja kuivat. Voi olla mun omaa kuvitelmaa mutta aijon jatkaa 🙂
Mulla on aina toiminut pese ja kuivaa pyyhkeessä nopeasti malli. Kosteisiin muotoilutuotetta hyvin vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin muutama muukin kirjoittaja: metodi on alun perin tarkoitettu todella kiharien hiusten hoitoon ja nätiksi saattamiseen. Kai sen nyt jokainen tietää, että jos kiharan harjaa kuivana auki, pörröpallohan siitä tulee. Tämä nyt vain on lävähtänyt käsistä ja hentotukkaisetkin luulevat, että geelillä runtattu läjä on vallatonta kiharaa. Kyllähän sen noista kuvistakin näkee. Ei ne rasvasoirot mitään kiharaa ole. Jos tukka ei normaalin pesun jälkeen ole kihara, niin se nyt vaan ei ole. Mitä tuohon vanhaan t-paitaan tulee, veikkaan, että joku geelillä läträävä on alun perin kyllästynyt siihen, että pyyhkeet on aina ihan tahmassa ja päättänyt vanhan t-paidan joutavan tuhrattavaksi. Tästä onkin sitten periytynyt "uskonto": vanhan t-paidan sen olla pitämän!
Metodi on tarkoitettu _kaikenlaisten_ luonnonkiharien hiusten hoitoon, toimii kaikissa luonnonkiharissa/taipuisissa hiuksissa soveltaen vaikka kuinka alkuperäinen on ollut ns. afrohiuksille. Tuskinpa kukaan luulee saavansa suorista hiuksista mitään afrokikkaroita, haloo nyt.
Mulla itselläni on todella kihara hius suihkussa ja jos en ole harjannut suihkun jälkeen siitä on tullut laine. On kuitenkin olleet todella kuivat kun en oo käyttänyt metodin mukaisia tuotteita, jolloin kihara ei oo päässyt siihen potentiaaliin mistä siihen on. No, 5-6kk nyt metodin jälkeen mulla on korkkiruuvikiharat. En käytä mitään geelejä tai t-paitoja, joskus laitan kiharavoidetta mikä auttaa kiharan tulemista esiin paremmin. Mutta mitä väliä jos käyttää geelejä tai t-paitoja? Itse jouduin laittamaan silloin aiemmin miljoona eri tuotetta hiuksiin että sain ne suoriksi. Nyt käytän pelkästään hoitoainetta ja kiharavoidetta. Eiköhän tätäkin voi noudattaa joko ostaen kaiken maailman tuotteet tai sitten ne pari mitä tarvitsee, ihan omasta haluista/tarpeista riippuen. Ei kukaan sano ettei suorat hiukset haluava sais käyttää suoristinta, muotoilutuotteita jne.
Eli ensin on vuosikausia haluttu luonnonkiharoita hiuksia suoriksi suoristamalla niitä mönjillä ja suoristusraudoilla. Nyt hups, uusia mönjiä hiuksiin ja keksitään, että hei, mää en oo tiennytkään, että mulla on luonnonkiharat hiukset :D
Juu ja en ole mustasukkainen kenenkään kiharoista tms. Itselläni sattuu olemaan paksut, mutta liukas hiuslaatu ja olen ollut niitä aina laiska hoitamaan, joten olen vain pessyt ja joskus käyttänyt hoitoainetta. En ole käyttänyt geelejä, enkä muitakaan, koska yleensä olen pitkät hiukseni vain harjannut joskus ja aika paljon pitänyt työstä johtuen kiinni. Hyväkuntoiset ovat olleet aina ja pituutta on tällä hetkellä alaselkään asti.
Ei. Vaan hiukset on ollut laineikas takkupesä jos en ole harjannu, joten olen joutunut harjaamaan > tulee vielä pahempi pörrö > pakko laittaa tuotteita jotta saan sen edes jotenkin suoraksi ja järkevännäköiseksi. Oon lukenut aika paljon luonnonkiharoista hiuksista sen jälkeen kun tajusin että mulla sellaiset on, ja aika paljon kyllä tuntu pitävän paikkaansa kun vertasin ominaisuuksia omiin hiuksiin. Tuossahan mä sanon etten käytä mitään ylimääräisiä mönjiä, joskus tuota kiharavoidetta eikä kyllä paljon vie aikaa. En ihan tajunnut sun pointtia nyt tässä?
Mua tää ilmiö jotenkin riemastuttaa, kun kuvittelen oman pään lopputulosta. Omassa päässä on niin kiharaisia käkkärähiuksia, paksuja jouhihiuksia kuin peruslasitukkaa. Veikkaan, että saan aikaan epämääräisesti sojottavan klöntin, ja tää jotenkin huvittaa jo valmiiksi! "Sul on...jotain hiuksissa..." "Joo mä oon kurli köörl!" "Ah, luulin sen olevan kuollut orava."
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa hiuksista tuolla ryhmässä on aivan kamalia. Ketään ei pue korkkiruuvikiharat.
Ennen-jälkeen -albumi on hmmm mielenkiintoista katsottavaa. Pahimmillaan ihan kuohkeat ja nätit hiukset on muuttuneet muutamaksi mutkittelevaksi rasvaisen näköiseksi klimpiksi, joiden välistä päänahka pilkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa hiuksista tuolla ryhmässä on aivan kamalia. Ketään ei pue korkkiruuvikiharat.
Ennen-jälkeen -albumi on hmmm mielenkiintoista katsottavaa. Pahimmillaan ihan kuohkeat ja nätit hiukset on muuttuneet muutamaksi mutkittelevaksi rasvaisen näköiseksi klimpiksi, joiden välistä päänahka pilkottaa.
Katotaanko me samoja kuvia? Ainakin kun itse katon ihan vaan noita pelkkiä ryhmän kuvia, on siellä tosi nättiä kiharaa? Eri asia ne kuvat, joissa näkyy hiuksia jossa on vielä cast rikkomatta/märät hiukset/final washin jälkeen..?
Minulla oli vielä teini-iässä aivan ihanat hiukset; vahvat, paksut ja kauniin kiharat (silloin tietysti vihasin niitä asiaankuuluvasti 😁 )
En tiedä, mitä niille on tapahtunut elämän varrella, mutta ne ovat aivan karseat. Kuivat, ohuet ja kiharoista muistona vainbepätasainen taipuilu vääriin suuntiin.
Elintavat pysyneet ennallaan, kaksi lasta on tullut. En tiedä, onko hormonaaliset muutokset kaiken takana.
Toivottavasti ei. Olen nyt ajatellut kokeilla lähinnä näitä tämän metodin tuotteita. Ehkä nuorena tuli pestyä hiukset harvemmin ja käytettyä enemmän hoitoainetta. Jospa nämä vielä joskus kukoistaisivat 😊
Vierailija kirjoitti:
Haluan kysyä ilman sarvia ja hampaita miltä ne hoitoaineessa ja geelissä uitetut hiukset tuntuu? Eikö ne ällötä itseä, vai tottuuko siihen klähmäisyyteen? Eikö ikinä tule tunnetta, että haluais pestä kaiken mönjän päästä pois?
Mun hiukset on pehmeämmät kuin koskaan. Nyt kun silikoonittomat tuotteet ovat tiessään, mun hiukset saa oikeesti kosteutta eikä päähän läträtyt kaiken maailman hoitoöljyt ym. silikonipommit vaan hämää. Ei ällötä, pesen sulfaatittomalla shampoolla joka kerta koska wavy hius, geeliä kun käyttää sopivan määrän niin castin eli kuoren saa rikottua näppärästi ja hiukset on superpehmeät. Tuu hiplailee bussipysäkillä ni katellaan ;)
Voisin periaatteessa kokeilla. Minulla on laineikkaat, pörröiset ja karkeat ja paksut hiukset, jotka hyötyisivät kosteutuksesta. Silikonittomuus, mikrokuituinen hiusturbaani ja hiuksiin jätettävä cg-metodiinkin sopiva hoitoaine ja naamio kerran viikossa ovat olleet rutiinejani muutaman vuoden. Osaan hoitaa paremmin hiuksiani. Föönillä hiuksista on tullut aina kammottava räjähtänyt pehko ja vain kampaajat ovat pilanneet hiuksiani kuumilla raudoilla.
CG:ssä arveluttaa sulfaatiton shampoo. Haluan, että päänahka on puhdas, vaikka hiusten kuivumisen kustannuksella. Olen kokeillut co-washia ja no poo -metodia silloin kun ne olivat ilmiöitä. Päänahka meni huonoon kuntoon. Geeli tuntuu inhottavalta ajatukselta ja vähän sotkuinenkin laineikas hius miellyttää enemmän kuin korkkiruuvikiharat. Tangle teezer kerran päivässä kuiviin hiuksiin jäisi käyttöön, vaikka kokeilisinkin uutta shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä rutistellulla geelikoppuralla hiuksella ja luonnollisuudella on toistensa kanssa. Hyväkuntoinen hius kyllä kihartuu ilman geelejä ja muita vippaskonsteja mikäli se on tosiaan luonnostaan kihara..
Luonnonkiharan hiuksen saa kihartumaan ihan vaan sumuttamalla siihen vettä ja antamalla kuivua. Tuo geelimenetelmä kuulostaa älyttömältä :D
Tämä!!!
Ei luonnonkiharalle tukalle mitään tarvitse tehdä, että se kihartuu - se kihartuu, teki tukalle mitä tahansa! Mua niin naurattaa näiden cg intoilijoiden "ei saa frotee-pyyhettä käyttää", pitää olla sitä tätä ja tota ainetta, yömyssyt ja muut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä rutistellulla geelikoppuralla hiuksella ja luonnollisuudella on toistensa kanssa. Hyväkuntoinen hius kyllä kihartuu ilman geelejä ja muita vippaskonsteja mikäli se on tosiaan luonnostaan kihara..
Luonnonkiharan hiuksen saa kihartumaan ihan vaan sumuttamalla siihen vettä ja antamalla kuivua. Tuo geelimenetelmä kuulostaa älyttömältä :D
Tämä!!!
Ei luonnonkiharalle tukalle mitään tarvitse tehdä, että se kihartuu - se kihartuu, teki tukalle mitä tahansa! Mua niin naurattaa näiden cg intoilijoiden "ei saa frotee-pyyhettä käyttää", pitää olla sitä tätä ja tota ainetta, yömyssyt ja muut...
En ole CG:tä kokeillut, mutta pörröisen ja taipuisan hiuksen kanssa pahinta mitä voi tehdä on hinkata päätä frotee-pyyhkeeseen ja föönata kuivaksi. Tuloksena on järkyttävä takkukasa, jota pitäisikin alkaa seuraavaksi suoristamaan raudoilla. Tämän käsittämiseen en ole tarvinnut mitään metodeja vaan maalaisjärkeä ja kokemusta omista hiuksista. En usko, että suorahiuksisetkaan hankaavat hiuksia pyyhkeellä.
Sitä en tiedä, miksi pitäisi kuivata juuri t-paitaan, minulla on ollut hiusturbaani noin 10 vuotta. Noita keinoja ja aineita ei siis nähdäkseni käytetä siksi, että hius alkaisi kihartua vaan että kiharat eivät räjähdä täysin. Jos ei-kiharahiuksinen kihartaa hiuksensa, tapahtuu yleensä jompi kumpi näistä: raskas ja lasimainen hiuslaatu vain suoristuu ja lätsähtää ajan kanssa. Me, joilla on on laineikas ja karhea hiustyyppi, keinotekoisestikin tehty kihara muuttuu 80-luvun hevibändin jäsenelle sopivaksi kampaukseksi. Näin käy myös niille, joilla on väärinhoidettu luonnonkihara. En itsekään pidä CG-metodin geelikorkkiruuveista, mutta antaa jokaisen tehdä hiuksillaan mitä haluaa. Harvalla on täydellisen kauniit hiukset.
No mitä valittamista tässäkin asiassa on? Hiukset näyttävät hyviltä ja mukavaa vaihtelua suoriin hiuksiin! Eikä tarvita lämpökäsittelyjä, loistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!!
Mua niin naurattaa tämä ihmisten tyhmyys. Ymmärrätkö, että kiharaa on eri asteista? Myös laineikas tukka on luonnonkihara.
Ymmärrätkö, että jonkun tukka voi olla laineilla jos esim.harjaa hiukset suihkussa mutta jos harjaa kuivana, ne suoristuvat ja pörrööntyvät. Jonkun tukka voi olla laineilla jos käyttää tiettyä hoitoainetta, mutta suoristua jos käyttää muita aineita. Se hius ei ole niin voimakkaasti kihartuva, että jaksaisi kihartua kaikesta huolimatta. Onko tämä liian monimutkaista ymmärrettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
No mitä valittamista tässäkin asiassa on? Hiukset näyttävät hyviltä ja mukavaa vaihtelua suoriin hiuksiin! Eikä tarvita lämpökäsittelyjä, loistavaa.
Voihan sitä laittaa vaikka paplarit, ei siinäkään tarvitse lämpökäsittelyä ja kiharaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!!
Mua niin naurattaa tämä ihmisten tyhmyys. Ymmärrätkö, että kiharaa on eri asteista? Myös laineikas tukka on luonnonkihara.
Ymmärrätkö, että jonkun tukka voi olla laineilla jos esim.harjaa hiukset suihkussa mutta jos harjaa kuivana, ne suoristuvat ja pörrööntyvät. Jonkun tukka voi olla laineilla jos käyttää tiettyä hoitoainetta, mutta suoristua jos käyttää muita aineita. Se hius ei ole niin voimakkaasti kihartuva, että jaksaisi kihartua kaikesta huolimatta. Onko tämä liian monimutkaista ymmärrettäväksi?
Jos jengi lopettaa sen vouhotuksen ja lopettaa hiustensa harjaamisen ja aloittaa hoitamaan hiuksiaan, lopputulos kiharalle (tai laineikkaalle) tukalle on ihan sama! Ei siihen tarvita läjöittäin tuotteita tai t-paitaa.
Ensinnäkin. Kannattaa tutustua metodiin ennen kun alkaa netissä kateellisena länkyttää.
Toiseksi, mitään ei ole pakko käyttää tai tehdä, ei edes sitä geeliä, jonka avulla niitä kiharia ei tehdä, vaan saadaan niille pitoa, jotta olisivat seuraavana päivänäkin päässä. Geeli vähentää myös pörröisyyttä, jos sitä haluaa vähentää. Kun pörrötön hius ei olekaan enää suorahiuksisten oikeus, tehdään tällaisia kateuslankoja.
Kolmanneksi ihan oikeasti ryhmässä valtaosalla on taipuisat tai kiharat hiukset. On täysi myytti että suomalaisilla olisi vain suoria hiuksia. Oon myös eri mieltä siitä etteikö tää sopis ohuelle hiukselle, kun on kuitenkin tärkee löytää omalle hiukselle hyvät hoito- ja laittotavat niitä kuivattamatta. Ohut hius ottaa kyllä enemmän vaurioita kuivattavasta hoidosta kuin paksu. Suorallekin hiukselle metodia voi käyttää, mutta se ei tee suorasta hiuksesta kiharaa.
Neljänneksi on aika törkeää haukkua muiden ulkonäköä, mutta luulen että se tulee tasan siitä ettet itse saa itsellesi niin upeita hiuksia.
Mitä tulee siihen et monet sanoo ryhmän olevan kultti, niin kummallista et jonkun mielestä siellä on ikävä ilmapiiri :/ olisi mukavaa jos tulisit kertomaan miksi sinulle on tullut ryhmässä sellainen olo. tokikin paljon on tullut samoja kysymyksiä, kun ryhmän koko on parissa kuukaudessa räjähtänyt käsiin. En itsekään osaa sanoa miksi porukka on tästä villiintynyt tällaisella ryntäyksellä, mutta ilmeisesti usean mielestä tällä saa kauniit hiukset. Mutta en kyllä ymmärrä miksi muiden tapa hoitaa hiuksia on tällaisen länkytyksen ja haukkumisen aihe.
Huvittavaa kyllä kun jonkun maailma oli murtunut ja joutui palaamaan takaisin lähtöruutuun, kun oli käyttånyt jotain luomuhaudetta, jossa oli hiven mehiläisvahaa.
Mikään kihara ei ole tuommosen vaivan arvoinen.
Ja miksi p*llukarvat muuten pysyy käkkärinä vaikka laitan niihin puoli pulloa hiuslakkaa joka alapesun jälkeen?