Raivo repesi Lidlin uusista hintalapuista yhtiö vaikenee
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/878b772c-8e0b-4d1b-8aa1-ea211d845275
Lukekaa juttu ja laittakaa palautetta ja valituksia tuonne LIDL lafkaan ja kuluttajavirastolle, niin ehkä tehdään jotain asialle.
Ei se nyt niin vaikea ole määritellä vaikka jotain tiettyä fonttia / fonttikokoa kylteille.
Yritetään yhdessä vaikuttaa kun kerran täällä ollaan!
Kommentit (83)
En ole koskaan ymmärtänyt isoa osaa Lidlin hintalapuista. Varmaan sekin on ollut tietoista harhauttamista.
Olen jättänyt ostamatta, jos en ole ymmärtänyt.
Lidl voisi myydä suurennuslaseja hyllyjen vieressä, menisivät varmaan hyvin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt isoa osaa Lidlin hintalapuista. Varmaan sekin on ollut tietoista harhauttamista.
Olen jättänyt ostamatta, jos en ole ymmärtänyt.
Siis en ole ymmärtänyt monista eri numeroista että mikä niistä on se kilohinta.
Asia voi nyt jopa parantua. Se kilohinta olisi se kaikkein pienin numerosarja.
Jäi varmaan monelta lukijalta, kuten aloituspostaajaltakin huomaamatta, että kuvissa oli vanhan hintalapun verrokkina digitaalinen hintalappu, jolla tekniikan vuoksi on joitain rajoitteitakin ihan printattuun lappuun verrattuna. Fontit oli kieltämättä pienet ja ehkä kilohintaakin yritettiin hävittää näkyvistä, mutta digitaalisuuden vuoksi tuo on varmaan hyvin nopeasti päivitettävissä.
Tästä tulee mieleen Lidl Plus -ohjelman ilmaistuotteet, joita valitessa pitää olla tarkkana, ettei ota väärää. Joskus tuote on alimmalla hyllyllä ja kaikki hintalaput melkein maan tasalla.
Mikä pakko se on juuri Lidlissä käydä, ei se ole mikään Kela, vaihtoehtoja on.
Lidli tekee tämän sen takia, koska asiakkaat on tulleet hintatietoisimmiksi ja tällöin ovat alkaneet tutkimaan kilohintoja, ja Lidli ei tässä pärjää läheskään kaikkien tuotteiden osalta.
Tainnut myynti pienetä.
Ärsyttää kun vähän väliä saa kaivaa lukulasit esiin.
Ennen kuin haukutaan nyt vain LIDL, niin kannattaa muistaa etää K ja S eivät olet mitenkään parempia.
K/S jäi kiinni kartelli-hommista ja lisäksi yrittivät vaikuttaa viranomaisiin että LIDL ei saisi noita ALKOja läheisyyteen jne... Eli: Koko ala täynnä rottia - kova busines kun tekee ihmisistä pakosta kuuusipäitä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko se on juuri Lidlissä käydä, ei se ole mikään Kela, vaihtoehtoja on.
Enemmänkin voisi pohtia miksi ne näin tekivät?
Onko S- ja K-kauppojen hintalapuissa isompi fontti?
Viimeksi käydessä harmittelin jotta jäi lukulasit kotiin. Tuon jutun kuvat nähtyäni vasta tajusin jotta vika olikin lidlin muutoksessa kun muistin vanhan lapun kirjasinmallin. Ei hyvä ja tulen taatusti mainitsemaan sekä liikkeessä että palautelomakkeella 💩
Ihankäteväkuitenkin kirjoitti:
Jäi varmaan monelta lukijalta, kuten aloituspostaajaltakin huomaamatta, että kuvissa oli vanhan hintalapun verrokkina digitaalinen hintalappu, jolla tekniikan vuoksi on joitain rajoitteitakin ihan printattuun lappuun verrattuna. Fontit oli kieltämättä pienet ja ehkä kilohintaakin yritettiin hävittää näkyvistä, mutta digitaalisuuden vuoksi tuo on varmaan hyvin nopeasti päivitettävissä.
ei jäänyt huomaamatta. Luin kyllä koko jutun. Ja v väliä sillä on onko digitaalinen tai paperi. Ihan tietoisesti tuo on suunniteltu noin pieneksi. Kyllä näitä on kokeiltu ja nyt yritetään piilottaa tietoa, ilman että rikotan lakia.
ap
Selityksenä ehkä taas mikäli tuosta asiasta valittaa että valittajilla on mt- ongelmia. Niin se taisi mennä ilmoitettuje tarjousten tuotteitten loppumisten suhteen valittamisessakin.
Joten asiasta kannattaa kysellä kuluttajaviraston suunnilta. Toki tuo on yksikköhintakin on mainittu mutta jotenkin epäselvä tehdä siitä juurikin kuluttajan ostopäätökseen mikäli hinnalla on väliä, vaikuttavasta asiasta noin pienikokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Lidli tekee tämän sen takia, koska asiakkaat on tulleet hintatietoisimmiksi ja tällöin ovat alkaneet tutkimaan kilohintoja, ja Lidli ei tässä pärjää läheskään kaikkien tuotteiden osalta.
Tainnut myynti pienetä.
No ei tuo kovin toimivalta strategialta kuulosta. Jos tuotteiden kilohintaa on vaikea nähdä ja se haittaa asiointia, niin kauppahan siinä vaihtuu.
tuo on ihan pääsiäiskampanja. Te pässit ette vain ymmärrä! LIDL pitää tämän hauskana: Nyt ei etsitä munia - etsimme kilohintoja - rai rai...
Jokainen normaali/järkevä ihminen näkee hinnasta ja grammamäärästä sen kilohinnan, ilman, että sitä on mihinkään erikseen kirjoitettu.
Eipä tuo haittaa, kun en sakukaupassa käy.
Kohta pitä jokaisessa tuotteessa lukea jotain: tämä on leipä, tämä on banaani....muutoin ei huippuosaajat osaa ostaa
Saksalaisen kapitalismin perimmäinen piirre on aina ollut kusta asiakasta silmään.