Mikä on tämä itku näistä HSL-vyöhykkeistä?
Siis jos se kuukauden seutulippu eli nykyinen abc-vyöhyke maksaa euron enemmän niin kauhea haloo. Siis euron. Kerätkää pulloja jos niin kirpaisee.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta itä-Vantaalla asuvana opiskelijana tämä muutos on todella huono! Enää opiskelijoille ei ole omaa kertalippua, vaan opiskelijat maksavat saman kuin muut eli 4,60 per suunta. Koululla käynti siis maksaa 9,20e. Myös kausilipun hinta nousi kuuteenkymppiin /kk. Suututtaa tämä hinnan nostatus, kun samaan aikaan yhteyksiä on jatkuvasti heikennetty ja linjat kiertävät helvetin pitkiä ja kiemuraisia reittejä.
No hanki se opiskelijan kausilippu alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun A:lla ja käyn töissä A:lla, joten toivoin saavani aikaisempaa edullisemman kausilipun. Näin ei käynyt vaan kausilippu kattaa nyt AB-vyöhykkeen ja tulee vuodessa yli 40 euroa kalliimmaksi. Entinenkin hinta oli mielestäni liian kallis vähävaraisille, joilla vaihtoehtoja on vähän.
Jos on niin vähävarainen, niin sitten voi miettiä, miksi pitää asua siellä Helsingin ytimessä.
A-vyöhyke muuten ulottuu lähiöihin myös. ei se ole vaan Eira.
Ja moni vähävarainen ei voi valita omaa asuinpaikkaansa, koska kun haet asuntoa, joudut ottamaan sen minkä saat ja mistä saat. Itse asun A-vyöhykkeellä tästä syystä, otin asunnottomana vammaisena ensimmäisen asunnon mitä tarjottiin, koska en halunnut joutua asumaan kadulle. Typerää edes syyllistää minua siitä.
En ihmettele enää asuntopulaa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta itä-Vantaalla asuvana opiskelijana tämä muutos on todella huono! Enää opiskelijoille ei ole omaa kertalippua, vaan opiskelijat maksavat saman kuin muut eli 4,60 per suunta. Koululla käynti siis maksaa 9,20e. Myös kausilipun hinta nousi kuuteenkymppiin /kk. Suututtaa tämä hinnan nostatus, kun samaan aikaan yhteyksiä on jatkuvasti heikennetty ja linjat kiertävät helvetin pitkiä ja kiemuraisia reittejä.
Se ei poista sitä tosiasiaa, että julkisilla liikkumisen hinta nousi pienituloisella opiskelijalla. Rahaa ei ennestäänkään ollut mitenkään liikaa.
Hesarissa joku kirjoitti ratikkalipusta hyvin. Miksi Munkkiniemi-Katajanokka väli pitäisi saada matkustaa halvemmalla (25min raitiovaunulla) kuin Myllypuro-Itäkeskus väli (2min metrolla). Ratikkalippu oli aivan ihmeellinen alennus jolla ei ollut mitään järjellistä syytä.
Oletusarvoisesti myllypurolaisella matkustajalla on pienempi tulotaso joka tapauksessa kuin munkkiniemeläisellä.
Toivoisin että A-alueella asuvat osaisivat ajatella että saivat vain 5e lisähinnalla kaupan päälle ison osan entistä seutualuetta. Kertaseutulippu oli aivan törkeän kallis aikaisemmin (4,20e arvolla, 5,50e kuljettajalta otettuna). Jos nyt edes muutaman kerran vuodessa menee meno-paluu Espooseen/Vantaalle niin tuo 5e/kk lisähinta on jo melkein kuitattu sillä.
Lisäksi lippuhintoja ei nostettu laisinkaan vuoden 2019 alussa kun tiedettiin että lippu-uudistus uusine hintoineen on tulossa joten normaalisti lippujen hintoja olisi joka tapauksessa korotettu vuoden vaihteessa noin 2 eurolla/kk (jos katsoo miten lippujen hinnat ovat historiallisesti nousseet vuosittain). Joten tuo 5e lisähinta onkin oikeasti vain 3e kun siitä vähennetään normaali 2e vuosikorotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun A:lla ja käyn töissä A:lla, joten toivoin saavani aikaisempaa edullisemman kausilipun. Näin ei käynyt vaan kausilippu kattaa nyt AB-vyöhykkeen ja tulee vuodessa yli 40 euroa kalliimmaksi. Entinenkin hinta oli mielestäni liian kallis vähävaraisille, joilla vaihtoehtoja on vähän.
Jos on niin vähävarainen, niin sitten voi miettiä, miksi pitää asua siellä Helsingin ytimessä.
Ja moni vähävarainen ei voi valita omaa asuinpaikkaansa, koska kun haet asuntoa, joudut ottamaan sen minkä saat ja mistä saat. Itse asun A-vyöhykkeellä tästä syystä, otin asunnottomana vammaisena ensimmäisen asunnon mitä tarjottiin, koska en halunnut joutua asumaan kadulle. Typerää edes syyllistää minua siitä.
Sinccis
Ei kai ole minun syyni ettei helsinkiläisille vammaisille rakenneta asuntoja sinne Korson taivaaseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei poista sitä tosiasiaa, että julkisilla liikkumisen hinta nousi pienituloisella opiskelijalla. Rahaa ei ennestäänkään ollut mitenkään liikaa.
Joillain hinta nousi vähän ja joillain laski todella paljon
- pienituloinen opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette käyttäneet vaan ratikkaa niin laajentakaa reviiriä ja käykää Vantaan perukoilla, pääsee osaan Espoota ja Kauniaisiin. Hyvä uudistus.
Kyllä käynkin. Ainakin kerran viikossa Jumboon, mutta omalla autolla. Ratikkaa olen tosiaan käyttänyt, kun niin edullinen. Jatkossa vaan omalla autolla.
Satunnaisen sukuloijan kysymys: mitä maksaa nyt Malmilta Tikkurilaan? Ennen oli typerää kun tarvitsi seutulipun vaikka matka lyhyempi kuin keskustaan. Onko tähän tullut vyöhykkeistä parannus?
Mulla ei oo mitään asiaa Espooseen tai Vantaalle. Ratikka keskustassa ja muuten oma auto tai juna pidemmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Ei kai ole minun syyni ettei helsinkiläisille vammaisille rakenneta asuntoja sinne Korson taivaaseen :D
Parempi vaan meille kun pysytte siellä Helsingissä. Sovit paremmin joukkoonkin.
Sinccis
Malmi tikkurila on vissin silti abc
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään asiaa Espooseen tai Vantaalle. Ratikka keskustassa ja muuten oma auto tai juna pidemmälle
Sulle ja sulle.
Sinccis
Kannattaa mieluummin alkaa kulkemaan pummilla. Vaikka jäisikin joskus kiinni niin olis silti taloudellisesti voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisen sukuloijan kysymys: mitä maksaa nyt Malmilta Tikkurilaan? Ennen oli typerää kun tarvitsi seutulipun vaikka matka lyhyempi kuin keskustaan. Onko tähän tullut vyöhykkeistä parannus?
BC-lippu eli halpeni entisestä.
Vierailija kirjoitti:
On tullut. Nyt lippu on BC vyöhykkeen kertalippu joka maksaa 2,80e. Aikaisemmin maksoi 4,50e matkakortin arvolla ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Malmi tikkurila on vissin silti abc
Huokaus. No ei ole. Malmi on B alueella ja Tikkurila C alueella eli lippu on BC. Joka on vain 2,80e verrattuna entiseen 4,50e:hen.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako kaltaisesi palikka koskaan, että mitään tasapuolista vaihtoehtoa ei tule koskaan olemaan.
Sellaista ei ole olemassakaan. On vain yritettävä etsiä vaihtoehtoja mitkä kirpaisevat kokonaisuuden kannalta mahdollisimman vähän, ja hyödyttävät enimpiä.
Kun mullakaan ei ole mitään asiaa hiekkalaatikolle, eikä kouluun, eikä mihinkään muuallekaan.
Lisäksi kokonaisuuden laskeminen olisi äärimmäisen vaikeata. Pitäisi laskea linja kerrallaan paljonko siinä on matkustajia, paljonko mistä, paljonko ne maksavat jne. . jne ..
Sinccis
Paljon parempi, että on isompi alue liikkua, kuin, että jos aivan tarkkaan haluttaisiin selvittää, niin voisit ostaa vain sen yhden linjan lipun sille omalle työmatkallesi.
Siinä ei sitten tarvi kysyä, että kävisinkö kahvilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ratikkalippu oli aiemmin niin halpa vaikka sai ajaa pitkiä matkoja ? Minä maksoin Mäkkylä - Pitäjänmäki välistä ennen seutulipun hinnan ja junat aina täynnä. Ratikat harvoin täynnä joten hyvä vaan että siipeily loppui
"Ratikat harvoin täynnä" ??
Et ole arkipäivisin tainnut paljon ratikassa matkustaa?
Aina löytyy niitä ihmisiä, joille muutos on saatanasta. Kuukauden päästä kukaan ei enää muista, miksi kiukutteli.
Miksi te ette kulje fillarilla? Ei terve ihminen kaupungissa mitään bussikyytejä tarvitse. Itse asun maalla ja kuljen fillarilla läpi vuoden. Kunto on hyvä, eikä tarvi kaloreita laskeskella, kun voi surutta syödä mitä huvittaa, kun kilokaloreja palaa polkien yli 10 000 viikossa.