Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tämä itku näistä HSL-vyöhykkeistä?

Vierailija
29.04.2019 |

Siis jos se kuukauden seutulippu eli nykyinen abc-vyöhyke maksaa euron enemmän niin kauhea haloo. Siis euron. Kerätkää pulloja jos niin kirpaisee.

Kommentit (263)

Vierailija
261/263 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että pummilla matkustaminen ratikoissa tulee yleistymään tämän uudistuksen myötä. Ja se taas lisää painetta tulevaisuudessa nostaa taas lippujen hintoja.

Pidän julkista liikennettä liian kalliina niille, jotka ostavat vain yksittäislippuja. Ne saisivat olla huomattavasti halvempia, niin satunnaiset matkailijat ja turistitkin voisivat niitä käyttää. Nythän kannattaa esim. perheiden liikkua aina autolla, jos kaikilla ei ole kuukausikorttia.

Juu, toki satunnainen matkailu pitäisi olla halvempaa kuin esim työmatkailu, joka kuormittaa enemmän.

Vierailija
262/263 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä asun juuri ja juuri B- ja C-vyöhykkeiden rajamaastossa, täpärästi C:llä. Olen opiskelija. Ennen maksoin 14 vrk lipusta n. 27e (seutu), nyt yli 40e. Eli 26e/kk! Täysin kohtuuton korotus... Monissa paikoissa maailmalla on käytössä oikeasti matkan pituudelle perustuva hinnoittelu, joka olisi oikeastaan ainoa reilu tapa hinnoitella matkustaminen. Ihan tekosyitä, miksi sitä ei muka olisi saatu Suomeenkin. Eiköhän HSL:llä ole vain laskelmoitu millä saadaan mahdollisimman paljon rahaa kassaan.

Samoin ketuttaa, että opiskelijan kertaliput poistuivat. Kun vielä yhdistää tähän länsimetron takia surkeiksi menneet yhteydet (50 min Helsingin keskustaan vs. vanha alle 25 min) niin auton käyttö on jo lisääntynyt.  Kun nykyinen kausilippu umpeutuu, en usko, että olen joukkoliikennettä enää käyttämässä, vaan menen sitten autolla, kun törkeiden parkkimaksujenkin kanssa se taitaa vain hinta-laatusuhteelta viedä voiton HSL:stä. Ennen olin hurmoksellinen joukkoliikenteen käyttäjä, mutta kyllä sillekin on rajansa, mistä p*skapalvelusta on valmis maksamaan kalliilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/263 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaista itkua täällä väännettäisiin, jos matkalippujen hinnat menisivät todellisten kustannusten mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä