Satu Taiveaho rakastui
Ihanaa tietysti, että rakastaa, mutta en vaan ikinä voi ymmärtää näitä ihmisiä, jotka parin viikon tapailun jälkeen hehkuttavat julkisesti somessa onneaan, kertovat nimen ja ylistävät "rakastavansa". Tai ymmärrän, jos on 14-vuotias, mutta että aikuinen perheellinen ihminen, jonka avioerosta on muutama kuukausi.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/68afb54b-7f06-4c03-91b1-f3b687…
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000006034616.html juttu maaliskuulta
Temosilla on kolme lasta ja yksi sijoitustytär. 10-vuotias Kirppu muutti Temosille vain 10 kuukauden ikäisenä ja palasi biologisille vanhemmilleen kuusivuotiaana. Nykyään hän viettää Temosilla viikonloput.
Niinpä, ei palautunut "muutaman vuoden ikäisenä".
Niin. Virallisesti. Sitä enne sitä palautumista tehtiin pitkään. Ennen kuin se sitten virallisistettiin. Siitähän Temoset Veitolallekin kitisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauniin, mukavan oloisen ja urallaan ihan hyvin menestyneen naisen pitäisi ottaa joku hädin tuskin pari tonnia kuussa ansaitseva duunari? On teillä palstamiehillä kyllä erikoiset odotukset. Ei naiset ole teille mitään velkaa, eikä pariutuminen ole mitään hyväntekeväisyyttä, että pitäisi ottaa joku reppana tai elämäntapatyötön ihan vain sen takia, kun puoluetausta on demarit.
No eipä tuo mikään varakas mies ole.
Tuleehan eroja biologisten lasten vanhemmillakin, on sinun minun ja meidän lapset. Äidit käy myös työssä, osallistuu myös politiikkaan jne. Hyvä malli tulee ettei maata vaan sohvalla ja nostellaan tukeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kodin ovat lapset saaneet, pitävät kuin ominaan , joo on sijoituslapset. Tuskin biologiset vanhemmat enää saavat koska yli 5 v aikaa ja lasten etua tulee katsoa.
Mistäs keksit moisen aikarajan?
Eikä lapset ole olleet yli viittä vaan toinen on ollut vähän yli 4 vuotta ja toinen 3 vuotta.
Sijaisvanhemmuus on aina lähtökohtaisesti väliaikaisratkaisu.
Itse asiassa sijaisvanhemmuus ei suinkaan aina ole väliaikaisratkaisu. Vauvana sijoitetuista alle 2% palaa biologiseen perheeseensä, ja moni sijaisperheeseen tullut kasvaa kuin sijaisperheen omana lapsena. Osa biovanhemmista lopettaa yhteydenpidon kokonaan, vaikka sijaisvanhemmat kuinka yrittäisivät tukea lapsen ja vanhemman suhdetta. Vaikea tukea jotain, mitä ei lopulta ole olemassa. Eli vaikka tietenkin toive ja tavoite sijoituksessa olisi se, että biovanhempi saisi asiansa kuntoon ja lapsi voisi palata, realiteetit ovat ne, että joskus se biovanhempi oikeasti hylkää sen lapsen, mutta ei syystä tai toisesta anna kuitenkaan adoptioon, eikä lapsella näin ole paikkaa, johon ”palata”.
Koska sijaisperheillä on tiukat vaitiolovelvollisuudet ja biosuvun puolelta asiaan voi liittyä häpeää, näistä tilanteista puhutaan hyvin vähän. On oikeastaan surullista, ettei kovin moni siksi pysty ymmärtämään perhemuotoa, jossa lapsi kasvaa teknisesti ottaen sijoitettuna lapsena, mutta on kuitenkin emotionaalisesti ihan aidosti ja oikeasti sen perheen lapsi ja kokee vanhemmat omiksi ilman mitään sijais-etuliitteitä.
lapset puhuu äidistä ja isästä. Tiedän erään perheen josta 4 huostaanotettiin ja ikinä ei päässeet enää vanhemmille kun valvotut tapaamiset. Nyt ovat aikusia ja opiskelleet ammatit.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan eroja biologisten lasten vanhemmillakin, on sinun minun ja meidän lapset. Äidit käy myös työssä, osallistuu myös politiikkaan jne. Hyvä malli tulee ettei maata vaan sohvalla ja nostellaan tukeja.
Sijaosvanhemmuus on eri asia.
Ja kukaan täyspäinen kunnollinen äiti ei raahaa sinne perheeseen uutta isukkia noin pian eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi mies on aivan Antti Kaikkosen näköinen ja oloinen, kuvien perusteella.
Väärin oli antaa Sadulle sijoituslapsia jos noin herkkä on eroilemaan ja juoksemaan uuden miehen perässä.
Taitaa olla hyvin itsekäs nainen.
Kyllä sijoituslapsia ottaessaan olisi pitänyt tietää, että lasten turvaverkko eli avioliitto kestää.
kamalaa että ne lapset joutuu taas hylätyksi ja uusien "bonuslasten" kanssa kilpailemaan
Ei voi tietää etukäteen kestääkö avioliitto. Ei lapsia hylätä. Samat vanhemmathan heillä pysyvät.
Palstan kriitikoilla on ikuinen avioliitto, joka on solmittu taivaassa. - Siitä johtuu, että vain heidän mallinsa ja tapansa elää on ainoa oikea.
Heidän maailmassaan on vain avioliitossa siitettyjä aviolapsia. Sijaislapset ja adoptiolapset ovat mahdottomuus. - Olen tuntenut tällaisen pylväspyhimyksen. Yhteisestä tutusta hän sanoi AINA näin: "Ninnun äiti, tai siis adoptioäiti" alkaessaan puhua tästä kivasta tyypistä. En ollut huonomuistinen, enkä tyhmä, joten en olisi tarvinnut sitä muistutusta, koska olin oppinut asian jo siitä ensi kerran kuullessani, kun "Ninnun äiti" minulle heidän tarinansa kertoi.
Korvaani särähti myös siksi, koska olen itse adoptiolapsi, enkä ymmärrä miten adoptio tai sijaisvanhemmuus tekee lapsesta tai vanhemmasta jotain vähemmän verrattuna biologisiin sidoksiin. Sekä "Ninnun" että minun vanhempani saivat meidät pieninä vauvoina, joten tuskin ovat vanhempammekaan tunteneet olevansa "ei-aivan-oikeita" vanhempia lapsilleen.
Olen seurannut lämmöllä Sadun kamppailua lasten saamiseksi, ja olen ollut tosi iloinen hänen ja hänen lastensa puolesta. Kukaan oikeasti biologisia lapsiaan rakastava ei voi enempää tehdä, eikä hänen onneaan ja iloaan lapsistaan vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että toimari Marko on ollut kuvioissa jo pidempään. Taisi syy viime syksyn yllättävään avioeroon selvitä.
Silloin kun Kaikkosen ja Taiveahon romanssi syttyi, niin molemmat olivat tahoillaan naimisissa. Media kohteli heitä kuitenkin niin kiltisti, että tätä asiaa ei pahemmin tuotu esille.
Kolmas kerta toden sanoo
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen luki varmaan mielissään päivän lehdet tänään. Ruskeasilmäinen herkkupala, olen rakastunut ja Satu iso smaili päällä kuvassa.
Ymmärtääpä sitten Satua, joka varmasti melkoisen mankelin läpi vedettiin silloin kun "pelimiehen" viestittelyjä ruodittiin lehtien palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauniin, mukavan oloisen ja urallaan ihan hyvin menestyneen naisen pitäisi ottaa joku hädin tuskin pari tonnia kuussa ansaitseva duunari? On teillä palstamiehillä kyllä erikoiset odotukset. Ei naiset ole teille mitään velkaa, eikä pariutuminen ole mitään hyväntekeväisyyttä, että pitäisi ottaa joku reppana tai elämäntapatyötön ihan vain sen takia, kun puoluetausta on demarit.
Susanna Kosken ja sinun sekä Satun kaltaisilla on se ero että Susanna Koski ei sentään teeskentele olevansa jotain muuta mitä on.
Muistelkaapa syytä, miksi Satu menetti (adoptio)lapseen mahdollisuuden. Siitä on varmasti ollut vaikea päästä yli, ehkä ei lopulta päästy.
Olin varma että Satu ei kauaa ole sinkku mutten uskonut että näin nopeasti. Ilmeisesti tuntenut jo viime vuoden puolella. Rakkaus on aina ihana asia kun se sattuu kohdalle. Kaikkea hyvää Sadulle, oot sen ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Muistelkaapa syytä, miksi Satu menetti (adoptio)lapseen mahdollisuuden. Siitä on varmasti ollut vaikea päästä yli, ehkä ei lopulta päästy.
todella vaikea pala oli, varmaan siinä on tullut erokin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Olin varma että Satu ei kauaa ole sinkku mutten uskonut että näin nopeasti. Ilmeisesti tuntenut jo viime vuoden puolella. Rakkaus on aina ihana asia kun se sattuu kohdalle. Kaikkea hyvää Sadulle, oot sen ansainnut.
On tuntenut jo ennen eroa. 😂 eiköhän tuossa ollut se eron syykin. Lapsia käy sääli.
Rahamiehiä tuntuu olevan, tulot 37000 palkkoineen, pääomtuloineen jne. Satu on varmaan onnessaan bonuslapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen törkeä ketju jopa av-palstan standardeilla.
Mietin ihan samaa. Todella oksettavaa! Veikkaisin, että täällä näiden ”hyvä äiti asettaa lapsensa kaiken edelle ja hyvän äidin lapsilla on vakaat olot” -juttujen kirjoittajien omat äijät juoksevat vieraissa minkä ehtivät. Näitä on nähty. Hyi hitto että nykyään inhoan ihmisiä, kauheita haaskalintuja ja kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella.
Kaikkea hyvää Sadulle, rakkaus on ihana asia.
Samaa mieltä. Sijaisperheen vanhempien pitäisi siis joidenkin mielestä olla jotain yli-ihmisiä joiden elämässä ei vuosien kuluessa tapahdu mitään muutoksia tai kriisejä. Lisäksi täällä ihmiset kuvittelevat tietävänsä ja tuntenvana kovinkin tarkkaan ihmisten asioista stalkkaamalla pari päivämäärää somesta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Antillakin olisi joku uusi rakas ❤️
Kyllä se olis hyvä olla, jos meinaa sitä kepun puheenjohtajuutta kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kodin ovat lapset saaneet, pitävät kuin ominaan , joo on sijoituslapset. Tuskin biologiset vanhemmat enää saavat koska yli 5 v aikaa ja lasten etua tulee katsoa.
Mistäs keksit moisen aikarajan?
Eikä lapset ole olleet yli viittä vaan toinen on ollut vähän yli 4 vuotta ja toinen 3 vuotta.
Sijaisvanhemmuus on aina lähtökohtaisesti väliaikaisratkaisu.
Itse asiassa sijaisvanhemmuus ei suinkaan aina ole väliaikaisratkaisu. Vauvana sijoitetuista alle 2% palaa biologiseen perheeseensä, ja moni sijaisperheeseen tullut kasvaa kuin sijaisperheen omana lapsena. Osa biovanhemmista lopettaa yhteydenpidon kokonaan, vaikka sijaisvanhemmat kuinka yrittäisivät tukea lapsen ja vanhemman suhdetta. Vaikea tukea jotain, mitä ei lopulta ole olemassa. Eli vaikka tietenkin toive ja tavoite sijoituksessa olisi se, että biovanhempi saisi asiansa kuntoon ja lapsi voisi palata, realiteetit ovat ne, että joskus se biovanhempi oikeasti hylkää sen lapsen, mutta ei syystä tai toisesta anna kuitenkaan adoptioon, eikä lapsella näin ole paikkaa, johon ”palata”.
Koska sijaisperheillä on tiukat vaitiolovelvollisuudet ja biosuvun puolelta asiaan voi liittyä häpeää, näistä tilanteista puhutaan hyvin vähän. On oikeastaan surullista, ettei kovin moni siksi pysty ymmärtämään perhemuotoa, jossa lapsi kasvaa teknisesti ottaen sijoitettuna lapsena, mutta on kuitenkin emotionaalisesti ihan aidosti ja oikeasti sen perheen lapsi ja kokee vanhemmat omiksi ilman mitään sijais-etuliitteitä.
Se on aina lähtökohtaisesti väliaikaista vanhemmuutta. Sijaistamista. Tää on se lähtökohta, eikä edes sossu joka on sosiaalijohtajan tytär ja jolla on suhteita voi asennoitua siihen toisin.
Mihinkähän nuokin lapset nyt tuossa kaaoksessa sitten kiintyy?
Ne on kiintyneet Satuun ja Anttiin ja pitävät äitinä ja isänä. En tiedä mikä osuus on biologisilla vanhemmilla. Tuskin mies on vielä muuttanut sinne ja ja jos onkin niin ei lapset hänestä häiriinny.
Niinpä, ei palautunut "muutaman vuoden ikäisenä".