Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä imettäminen on niin yliarvostettua!

Vierailija
22.07.2008 |

.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit, tajuaisit, että tutkimustulokset osoittavat korrelaation korkean koulutustason ja pitkän imetyksen välillä. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö yksilötasolla olisi eroja vaan kertoo yksinkertaisesti sen, että KESKIMÄÄRIN korkeammin koulutetut imettävät pidempään. Ei kannata vetää hernettä nenään siis ja tehdä "omia" tulkintoja.

Tosin ei minusta omasta mielestäni ihan voi niin sanoa etten ole lainkaan koulutettu... vaan enemmänkin että en ole korkeasti koulutettu.

Mutta varmasti minusta huomaa että koulutukseni taso ei ole mikään pilviä hipova. En vetänyt aivan hernettä nenään mutta minua hiukan kieltämättä tympii nämä aiheet joissa julistetaan jonkun tutkimuksen pohjalta joku tietty asia esille. Siinä iskee aina halu muistuttaa että hei, muistakaan että meitä erilaisiakin on.

Vierailija
62/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettänyt pidempään kuin 3,5kk esikoistani jos olisin saanut enemmän tukea neuvolasta. Siellä seurattiin vain vauvan painon nousua ja kun ei tarpeeksi viikossa noussut käski antamaan korviketta. Muutenkin esikoinen oli jo syntyessään käyrillä miinuksen puolella kun syntyi etuajassa ja oli 2800g ja 46cm. Vaikka soitin imetystukeen ja sain sieltä vahvistusta itselleni ja imetyksen ei se paljoa auta kun th sanoo ettei paino nouse tarpeeksi. Äitejä on silloin ihan turha lähteä syyllistämään kun imetysaika on lyhyt. Kakkosta imetin 3kk ja kolmosta yllättäen 6kk kun ei pulloa huolinut. Tulevaa vauvaa yritän taas parhaani mukaan imettää niin pitkään kuin voin. Koulutukseltani olen vain parturi-kampaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettänyt pidempään kuin 3,5kk esikoistani jos olisin saanut enemmän tukea neuvolasta. Siellä seurattiin vain vauvan painon nousua ja kun ei tarpeeksi viikossa noussut käski antamaan korviketta. Muutenkin esikoinen oli jo syntyessään käyrillä miinuksen puolella kun syntyi etuajassa ja oli 2800g ja 46cm. Vaikka soitin imetystukeen ja sain sieltä vahvistusta itselleni ja imetyksen ei se paljoa auta kun th sanoo ettei paino nouse tarpeeksi. Äitejä on silloin ihan turha lähteä syyllistämään kun imetysaika on lyhyt. Kakkosta imetin 3kk ja kolmosta yllättäen 6kk kun ei pulloa huolinut. Tulevaa vauvaa yritän taas parhaani mukaan imettää niin pitkään kuin voin. Koulutukseltani olen vain parturi-kampaaja.

Monella tutullani sama tilanne... Se on kurjaa. Itselläni vauvojen paino nousi hyvin täysimetyksellä ja silti 4kk paikkeilla neuvolan täti alkoi jatkuvasti jankuttaa että anna lapselle muutakin maisteltavaa... Neuvolan hoitajat ovat todella ristiriitaisia! Heillä on suositukset mutta he eivät niitä suosittele. Liian usein neuvolan tätien vuoksi imetys tärveltyy :(

Vierailija
64/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin ketjussa moni "varmuudella" julistanut, ettei koulutustasolla ja pitkällä imetyksellä ole mitään tekemistä keskenään. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut pahoittaa kenenkään mieltä.

Olen itse suht pitkään imettänyt lapsiani (ja juu, korkeasti koulutettu), mutten mielestäni imetysfanaatikko laisinkaan.

Itseäni ei vauvana imetetty juuri ollenkaan, ja kohtuullisen normaali minusta silti tuli..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme