Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä imettäminen on niin yliarvostettua!

Vierailija
22.07.2008 |

.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sinä sielt ikkunasta näet että nämä lapset ovat imetettyjä?

Tietsyti terveellinen ruokavalio on tärkeeä läpi elämän. Terveellisimmin elämä alkaa sillä äidinmaidolla.

Ei kukaan ole väittänytkään, että imetys torjuisi kaikki vaivat. Mutta riskiä sairastua niihin voi pienentää valitsemalla imetyksen.

Mutta pikaruoka ei ole terveellistä kenellekään, oli sitten täysimetetty tai pulloruokittu. Minua vain huvittaa tämä imetyksen terveysvaikutusten korostaminen, kun samaan aikaan taaperot ja lapset syövät epäterveellistä roskaruokaa, ja lapset ja nuoret ovat lihavampia kuin koskaan. Kyllä ne imetyksen terveysvaikutukset saa hyvin äkkiä kumottua epäterveellisellä ruokavaliolla.

Olisikos tästä aiheesta sitten voinut tehdä vaikka oman ketjun?

Kyllä terveellinen kotiruoka on niin aliarvostettua.

Vierailija
42/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en nuorena äitinä vain siksi, että "pääsisin baanalle"(mummoäitien käsitys nuorten menoista) tai koska oikeasti luulisin että joku korvike on parempaa kuin oma maitoni! Kyllä te imetysvouhkaajat olette kummallisia mielikuvia saaneet aikaan meistä nuorista korvikeäideistä! Minä en imettänyt siksi että maito ei noussut kunnolla ollenkaan ja kun nousi vähän, vauva puklasi kaiken. Lisäksi sairastuin masennukseen (perheessä kuolemantapaus silloin), joten lääkkeet estivät imetyksen. Valitettava ketju, mutta katsoin oman hengissäpysymiseni tärkeämmäksi kuin imetyksen...

Ps. Lapsi on nyt vuoden enkä ole KERTAAKAAN ollut juomassa/bilettämässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikos tästä aiheesta sitten voinut tehdä vaikka oman ketjun?

Kyllä terveellinen kotiruoka on niin aliarvostettua.

se, joka toi aikuisiän diabeteksen sekä sydän- ja verisuonisairauksien estämisen imetyksellä tähän ketjuun, olisi ehkä voinut tehdä uuden aloituksen. Terveellinen kotiruoka tosiaankin on aliarvostettua, suositaan pikaruokaa, snackseja ja eineksiä. Ei ihme, että se täysimetetty lapsi lihoo ja voi huonosti tuollaisella ruokavaliolla.

Vierailija
44/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys ON aliarvostettua, mutta joissain (pienissä) piireissä myös yliarvostettua. oman lapseni täysimetys jatkuu nyt 5. kuukautta ja houkutus olisi väittää sitä ainoaksi oikeaksi mahdollisuudeksi, mutta kun olen itse kasvanut pullomaidolla...

Vierailija
45/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoonien lasten henki, jos niitä ruokittaisiin imettämällä korvikkeen sijaan. eli valitettavan vähän arvostetaan imetystä :-(

on vähän kaukaa haettua... Eihän se vika siinä korvikkeessa ole, vaan siinä vedessä ja tiedon puutteessa. Ehkäpä niillä aliravituilla, puutostiloista kärsivillä kehitysmaiden äideillä on tuo imetys vähän hankalampaa kuin länsimaisilla äideillä.

Kyllä, imetys on tärkeää ja äidinmaito on parasta ravintoa, mutta älkää olko noin mustavalkoisia! Ei se korvikekaan lasta tapa. Imetys on siinä määrin yliarvostettua, että ei sekään autuaaksi tee, ei lasta eikä äitiä. Tärkeintä on se äidinrakkaus, ei äidinmaito.

T: 3kk osittaisimettänyt, vauvalle ei kelvannut rinta, ei edes tuon 3kk:n harjoittelun jälkeen. Suorastaan vihaa imemistä!

Vierailija
46/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa ja 8 viikkoa. Olen suoranaisesti fanaattinen terveellisen kotiruoan puolestapuhuja...

Vierailija
47/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt onnistuu myös imettäminen, kun vauva saanut voimia

Vierailija
48/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005…

"Mitä korkeampi vanhempien koulutustaso ja äidin ikä, sitä pitempään imetys kesti ja sitä myöhemmin lisäruokinta aloitettiin".

Vierailija
49/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että edes yrittää. kuukaudenkin imetys on parempi kuin ei mitään. Meilläkin se imettäminen aiheutti vaan vatsanväänteitä, puklailuja, äidille kamalaa stressiä, vauva oli kiinni rinnassa koko ajan, muut lapset jäi siinä huomiotta. reilun 2kk jäleen luovutin ja nyt on elämä ollut kaikin puolin mukavampaa, meidän perheelle tämä oli oikea ratkaisu ja se toimii! Sentään vauva sai 2kk äidinmaitoa, se on parempi kuin ei mitään. Olisin kyllä voinut luovuttaa jo 2 viikon jälkeen tämän kolmannen lapsen kanssa

Vierailija
50/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi kykenevän edes lukemaan loppuun tekstin, johon vastaa.

Se kirjoittajahan sanoi, että YLEENSÄ lyhyt imetys ja roskaruoan syönti korreloi kouluttamattomuuden ja nuoruuden kanssa, ja totesi vielä, että tietysti poikkeuksia on.

Mä muuten olen myös maisteri, 30-v ja imetän lapsiani pitään. Kuten myös esim. pomoni, joka on melkoisen arvostetussa asemassa yhdessa suomen suurimmista firmoista. Että mä taas työssäni näen työkaverieni puitteissa vain sitä, että koulutetut ihmiset imettävät myös pitkään.

PS. jos sä olet työsi puolesta tekemisissä lähinnä köyhien ja kouluttamattomien kanssa (olet joku sossu), niin missä on sun vertauskohta?

maisteri ja en ole imettänyt kauaa lapsiani.. nyt tais mennä tuo yksi kommentti pieleen. Itse työssäni näen ennemmin niiden köyhien, kouluttamattomien imettävän, koska sehän on ilmaista. Imettäköön jokainen sen minkä pysyy tai hauluaa. Itselläni oli suunnitteilla 6kk mut toisin kävi, oli niin tuskallista hommaa

Vierailija
51/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten olen myös maisteri, 30-v ja imetän lapsiani pitään. Kuten myös esim. pomoni, joka on melkoisen arvostetussa asemassa yhdessa suomen suurimmista firmoista. Että mä taas työssäni näen työkaverieni puitteissa vain sitä, että koulutetut ihmiset imettävät myös pitkään.

PS. jos sä olet työsi puolesta tekemisissä lähinnä köyhien ja kouluttamattomien kanssa (olet joku sossu), niin missä on sun vertauskohta?

Vierailija
52/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oma kaveripiiri, kaikki korkeasti koulutettuja?? Mulla ainakin löytyy niin monenlaista koulutustasoa kaveripiiristä ja tuo imettäminen ei yhtään näyttäis riippuvan siitä koulutuksesta.

Vierailija
53/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsotaan kenen vauvat jäävät eloon kun lehmänmaidon tuotanto joskus lakkautuisi...

Kenellä on riski saada palovammoja maidosta?

Kenellä on riski saada maitoa jossa kelluu tupakan tumppi? tai jota on käsitellyt joku joka on käynyt paskalla pesemättä käsiä?

Kenelle syntyy ongelmia kun kaupat, kuljetukset / valmistukset takkuilevat?

Kenellä on pulmia jos nyky yhteiskunta romahtaa??

Kysyn vaan ihan perus maalaisjärjellä...

Rintamaito on täysin steriiliä, aina sopivan lämmintä, aina tuoretta, aina saatavilla ja oma äiti toimii ruuan välittäjänä.

Täytyy olla helvetin tyhmä jos väittää ettei rintamaito ole lapselle PARAS ravinto.

Onneksi on kuitenkin niitä korvikkeita että myös niiden äitin vauvat saavat asiallista ravintoa joilla imetys menee jollakin tavalla pieleen. Oli se sitten omaa laiskuutta, terveydellinen syy, maidon loppuminen tai yksinkertaisesti äidin inho hommaan...

Vierailija
54/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä imetyksen kanssa. Lähinnä ominpäin tehtyä yleistystä...

Itse olen merkonomi ja imetin lapsiani 1,5v.

Pitkään imettäneissä ystävissäni on niin merkonomeja, sosionomeja, lähihoitajia, artesaania jne...

Vierailija
55/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse yleistää omin päin! Korkeammin koulutetut ja vanhemmat äidit imettävät ihan tutkimusten mukaan pidempään (oli sinun tuttavapiirissäsi miten vain).

Vierailija
56/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä korkeampi vanhempien koulutustaso ja äidin ikä, sitä pitempään imetys kesti ja sitä myöhemmin lisäruokinta aloitettiin"

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005…

Vierailija
57/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse yleistää omin päin! Korkeammin koulutetut ja vanhemmat äidit imettävät ihan tutkimusten mukaan pidempään (oli sinun tuttavapiirissäsi miten vain).

Olkoonkin noin mutta turha sitä on tuon pohjalta julistaa että me perusduunarit emme muka imettäisi pitkään. Kyllä meitäkin on, sanoi tutkimukset mitä tahansa!

Ja sama tuon iän puolesta myös. Itse on saanut esikoisen 20v iässä, keskimmäisen 23v iässä ja kolmannen 25v iässä. Kaikkia olen imettänyt reilusti yli vuoden. Tuttavissani imettävien äitien ikä jakautuu 20v-45v ihan tasaisesti.

Vierailija
58/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei muumit

Vierailija
59/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta aina joka siunatun päivä? Ei teillä kenelläkään ole sitten muita ajatuksia kuin imetyksen puolesta/vastaan?

T:tohtori

Vierailija
60/64 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit, tajuaisit, että tutkimustulokset osoittavat korrelaation korkean koulutustason ja pitkän imetyksen välillä. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö yksilötasolla olisi eroja vaan kertoo yksinkertaisesti sen, että KESKIMÄÄRIN korkeammin koulutetut imettävät pidempään. Ei kannata vetää hernettä nenään siis ja tehdä "omia" tulkintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan