Kyllä imettäminen on niin yliarvostettua!
Kommentit (64)
oman lapsen ruokkiminen on yliarvostettua? Pitäiskö se jättää ruokkimatta?
vaan ruokkia vauva parhaalla mahdollisella ravinnolla.
kaverini ei imetä, koska vauva ei muka huolinut rintaa. ei jaksanut vuorokauttakaan yrittää. nyt hymisee tyytyväisyyttään, kun vauva nukkuu 4h pätkiä ja mies hoitaa puolet syötöistä, itse saa nukkua. ei kuulemma ikinä vaihtais tätä autuutta imetysrumbaan, jolloin joutuisi itse hoitamaan vauvan ruokkimisen ja heräilyt.
mua tää äiti lähinnä säälittää, on sen verran itsekkäät ajatukset.
vuosikymmenten kuluttua osataan arvostaa imetystä paremmin, kun on huomattu, millaisia haittoja terveyteen äidinmaidon puute on aiheuttanut. Ja nimenomaan PITKÄÄ imetystä. Nyt sitä ei vielä tajuta.
just kertoi, että on imettänyt vajaankuukauden jokaista lastaan, niinkuin silloin ennenvanhaan tehtiin, koska ei ollut äitiyslomia. Ihan terveitä aikuisia ovat kaikki
vuosikymmenten kuluttua osataan arvostaa imetystä paremmin, kun on huomattu, millaisia haittoja terveyteen äidinmaidon puute on aiheuttanut. Ja nimenomaan PITKÄÄ imetystä. Nyt sitä ei vielä tajuta.
tokitoki
ja joo, olen ehkä sitten itsekäs, mutta oman hyvinvoinninkin takia en sitä jaksa kovin pitkään tehdä, 2-3kk on mielestäni ihan riittävästi vauvalle äidinmaitoa saamaan. Vauva puklaa kaiken äidinmaidon ja äiti on tuskissaan kun sattuu ja stressaa koko ajan, vauvalla vatsanväänteitä... silti imetin hampaat irvessä välillä lisämaitoa antaen n 2kk, olisin lopettanut heti, mutta kyllä kai se äidinmaito, vähäinenkin, on hyväksi lapselle
miljoonien lasten henki, jos niitä ruokittaisiin imettämällä korvikkeen sijaan. eli valitettavan vähän arvostetaan imetystä :-(
onhan se vauva ihossa kiinni kun pullostakin annetaan. Itsellänikin tuo imetys vaan sattui
just kertoi, että on imettänyt vajaankuukauden jokaista lastaan, niinkuin silloin ennenvanhaan tehtiin, koska ei ollut äitiyslomia. Ihan terveitä aikuisia ovat kaikki
Hyvä jos ovat terveitä, mutta tosiasiassa me suomalaiset olemme melkoisen sairasta kansaa. Aikuisiän diabetes ja sydän- ja verisuonitaudit ovat hälyttävän yleisiä. Ja kumpaakin näistä voidaan torjua varhaislapsuuden imetyksellä.
Kun itse pystyin imettämään vain n 3 kk. Mutta onhan se ihan selvä, että äidin maito on vauvalle parasta!
mielestäni lainkaan. Neuvolassakaan siihen ei saa kunnolla tukea ja kannustusta, jos se ei suju. Ystävällenikin oli sanottu, että kyllä ne vauvat korvikkeellakin kasvaa. Ei ole nla-täti tainnut itse imettää..
Eikä kyse ole pelkästä ravinnosta, vaan läheisyyttähän siinä myös tankataan parhaalla ja luonnollisimmalla tavalla.
Monet äidit eivät vain jaksa "olla olemassa vain vauvaa varten" edes sitä suositeltua puolta vuotta, koska pitää päästä omiin menoihinsa. Se on surullista.
terv. kuopustaan 1v7kk imettänyt
"WHO on arvioinut, että vuosittain säästyisi
miljoonien lasten henki, jos niitä ruokittaisiin imettämällä korvikkeen sijaan. eli valitettavan vähän arvostetaan imetystä :-("
perustele???
Monet äidit eivät vain jaksa "olla olemassa vain vauvaa varten" edes sitä suositeltua puolta vuotta, koska pitää päästä omiin menoihinsa. Se on surullista.
Samaa mieltä!
allergioiden yleisyydestä ja mm. naisten rintasyövän kasvusta...imetyshän on paras mahdollinen ehkäisykeino rintasyövän ilmenemiseen vanhempana- samoin, kuin alatiesynnytykset kohtu- ja munasarjasyövän ehkäisemiseksi.
voihan sitä imettää ja antaa joskus pullosta jos on niitä omia menoja, mitähän pahaa siinäkin nyt on?? Mielestäni on tosi jees jos imettää, mutta ei se huonompaa ihimistä tee jos sitä ei syystä tai toisesta tee. Sitä en ymmärrä, ettei edes yritä!
Pari viikkoa ehkä, mutta jos imuote on oikea, ei tunnu pahalta -päinvastoin.
allergioiden yleisyydestä ja mm. naisten rintasyövän kasvusta...imetyshän on paras mahdollinen ehkäisykeino rintasyövän ilmenemiseen vanhempana- samoin, kuin alatiesynnytykset kohtu- ja munasarjasyövän ehkäisemiseksi.
Imettäminen EI ehkäise allergioita!
Kyllähän sen pitäisi rintasyöpää ehkäistä, mutta silti moni lapsensa imettänyt kuolee rintasyöpään, eiköhän se johdu ihan muista tekijöistä
Mutta se ei mahdu ainakaan omaan päähäni, että ensin suurella vouhkeella imetetään, mutta sitten kun lapsi kasvaa, hänet ruokitaan pizzalla, karkilla, limppareilla ja hampurilaisilla. Jos vanhemmat viitisisivät nähdä vaivaa terveen ruokavalion eteen lapsen vauvaiän jälkeenkin, voitaisiin jo nähdä vaikutuksia kyseisiin kansantauteihin sairastumisessa.
Aikuisiän diabetes ja sydän- ja verisuonitaudit ovat hälyttävän yleisiä. Ja kumpaakin näistä voidaan torjua varhaislapsuuden imetyksellä.
niin on se