Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
161/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo yksivajukki on tässä ketjussa :D Siirtyi käyttämään mies nimimerkkiä mesottuaan aikansa tuolla ketjun alkupäässä. Ihan kuin sanomisensa muuttuisivat jotenkin vakuuttavammaksi, hehehe.

Se käy _jokaisessa_ ketjussa vänkäämässä vastaan ja kirjoittelee provomielessä ihan päättömiä kommentteja. 

Sehän on vähän kuin sinccis.

Ihan totta!

Olenkin ihmetellyt että mikä tämän sincciksen vika onkaan. Se onkin se että on teitä fiksumpi:)

Mies.

Ärsyttävä vänkääjä lehm ä tuo sinccis.

Vierailija
162/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.

Siis joku muori pakkasi kamoja, ja sitten tuli jo jonkun toisen maitopurkki, ja latasi tämänkin kassiin, niin tästä päädyttiin siihen, että henkilö oli ilmeisesti muistisairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.

Siis joku muori pakkasi kamoja, ja sitten tuli jo jonkun toisen maitopurkki, ja latasi tämänkin kassiin, niin tästä päädyttiin siihen, että henkilö oli ilmeisesti muistisairas?

Maksamani viittaa tarinan kertojaan ja hänen tölkkiinsä. Mitä siellä koulussa opetetaan aidinkielentunneilla?

Vierailija
164/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

offtopic Helsingin Lidlissä nähtyä: kerjäläiset kerjäävät oven edessä josko joku ostaisi heille ruokakassillisen ruokaa, mutta silti käyvät itse ostamassa ruokia huomasin eli rahaa on. Päivystävät usein päivittäin lidlin edessä. Tänään haisi erittäin voimakas p*ska kassalla ja koko ko.liikkeessä, melkein tuli oksennus. Joku juoppo kassalla oli ilmeisesti usean päivän ripulit housuissaan tullut ostoksille tietysti lisää juomia hakemaan. Vartijat ei huomaa mitään. Toivottavasti se p*skan lemu ei pinty kassatiskille, ei ole kiva työ kassoilla. Aika hirveäksi mennyt nämä pk-seudun ruokapuljut, tekee mieli vain juosten ostaa ruuat. 

Vierailija
165/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tapahtunutta: olin lomalla etelä-Euroopassa ja samassa kaupassa oli saksaa puhunut nainen lastensa kanssa. Ostin muutaman pienen ostoksen tyyliin ruokaa ja jälkiruoka. Nainen siinä lappasi ostoksiaan todella paljon siihen minun puolelleni. Sitten tuli maksun aika ja nainen oletti että minä maksan kun hän oli työntänyt ne ostoksensa siihen minun ostosten viereen. Sanoin tietysti heti etteivät ne ole minun ja tympeänä nainen maksoi ostoksensa sanaakaan sanomatta. Uskomaton tapaus hänellä oli kuitenkin varaa tuoda lapsensa lomalle mutta ei muka varaa ruokiin. Toinen tapaus minulta viety kassalla ostamani myslipatukat, joku mies nappasi ne vahingossa mukaansa ostoksia pakatessa. Aika tarkkana saa olla.

Vierailija
166/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamani viittaa tarinan kertojaan ja hänen tölkkiinsä. Mitä siellä koulussa opetetaan aidinkielentunneilla?

Aivan, näin sanottiin.  Mites sun mielestä mun kommentti on ristiriidassa tämän kanssa?

Kiitos kysymästä, mutta nyt meni vähän ohi tämä brassailuyritys. Aika paljonkin, tai ehkä kuitenkin vasta yliopistossa, sillä olen suomen kielen opettaja. Mut pistä sä ne ä:t siihen äidinkieleen noin ensi alkuun.

Vierailija
167/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansamme moraali rappeutuu huimaa vauhtia. Ei ole kunnollista miestä naista lasta enää suomen niemellä.

Joutaa eteläisten siirtolaisten orjiksi koko suomalaislurjusten joukko.

Vierailija
168/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa olin laittanut kärryyny vesimelonin ja banaaneja. Menin seuraavaaks punnitsemaan perunoitani, ja sillä välin joku hullu mies tuli ja otti banaanini, sekä vesimelonini siitä kärrystä. Kysyin tältä mieheltä, että miksi otit hedelmäni, jonka jälkeen hän alkoi heitellä minua niillä minua.Huusin sitten apua. ja pian sen jälkeen vartija tuli sinne ja haki sen pois.  Ihan outo mies. 

Uskon että hänellä ei ole kaikki kunnossa.

Vierailija
169/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.

Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.

Ei pidä paikkaansa.

Kassakone ei salli alkoholin myyntiä klo 21 rajan tultua täyteen

Käypä marketissa katsomassa onko sadat oluet ja siiderit peitetty tai

haltuunotto estetty. No ei ole, ei.

Vierailija
170/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ajatellut, että tuollaisiakin ihmisiä on olemassa... Näin Helsingissä asuessa olen vähän vainoharhainen esim. sitä kohtaan, että joku varastaisi puhelimeni tms., joten olen koko ajan valmiina puolustautumaan. Illalla tietysti yksin kulkiessa olen myös valppaana... Yleensä olen valmis huutamaan: "IRTI!" ja pitääpä tämän keskustelun jälkeen ruveta pohtimaan sen huutamista myös kaupassa, jos esiintyy sitä että joku pöllisi minun koristani tavaraa tai lapset koskisivat kassahihnalla niihin. :D

Vierailija
171/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

offtopic Helsingin Lidlissä nähtyä: kerjäläiset kerjäävät oven edessä josko joku ostaisi heille ruokakassillisen ruokaa, mutta silti käyvät itse ostamassa ruokia huomasin eli rahaa on. Päivystävät usein päivittäin lidlin edessä. Tänään haisi erittäin voimakas p*ska kassalla ja koko ko.liikkeessä, melkein tuli oksennus. Joku juoppo kassalla oli ilmeisesti usean päivän ripulit housuissaan tullut ostoksille tietysti lisää juomia hakemaan. Vartijat ei huomaa mitään. Toivottavasti se p*skan lemu ei pinty kassatiskille, ei ole kiva työ kassoilla. Aika hirveäksi mennyt nämä pk-seudun ruokapuljut, tekee mieli vain juosten ostaa ruuat. 

Niin ja tämä tapahtui siinä Helsingin Lidlissä`Siinä yhdessä ja ainoassa Helsingissä sijaitsevassa Lidlissä kuten teillä siellä takahikiällä on vain se yksi kauppa niin mielikuvituksesi ei riittänyt sen pidemmälle.

Vierailija
172/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, en tiennyt että tälläistä edes tapahtuu.

Vierailija
173/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.

Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?

Mulle kävi kerran niin, että oli ostoksissa bissejä ja tulin jonoon 20.50. Sit tuli joku maksukorttihässäkkä jollain asiakkaalla ja pääsin maksamaan ehkä 21.05. Kassakone piippasi niistä mun bisseistä mut myyjä myi ne, koska oli huomannut mun tulleen jonoon ennen köo 21. Tästä ehkä 5 v aikaa.

Vierailija
174/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kukaan mitään poiminut korista tai muutenkaan.

MUTTA tänään kävi jokseenkin outo juttu.. Oltiin miehen kanssa Cittari koluttu melkein läpi ja kärryt oli ihan kivan täynnä tavaraa. Miehelle tuli joku juttu mieleen ja lähti sitä hakemaan. Mä jäin sitten odottelemaan jonnekin hyllyjen väliin, pois tieltä kuitenkin.

Siinä useaan kertaan pyörähti joku nuori mies. Se ei vilkassutkaan mua, mutta kärryn sisältöä tuijotteli kovinkin innostuneena. Lähti ja hetken päästä palas takaisin tuijottamaan meidän ostoksia. Kolmannella kerralla sitten kysäsin, että voinko mä jotenkin auttaa. Tuo naurahti ja sanoi: "kiitos olet jo auttanut paljon, kun pysyt paikallas." Hän oli unohtanut ostoslistan kotiin, eikä halunnut avovaimoa häiritä. Joten se tuumaili sitten mun kärryistä, että mitä kaikkea puuttuu. Oli muidenkin kärryjä kattellut. Käyhän se noinkin. :D

Vierailija
175/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo yksivajukki on tässä ketjussa :D Siirtyi käyttämään mies nimimerkkiä mesottuaan aikansa tuolla ketjun alkupäässä. Ihan kuin sanomisensa muuttuisivat jotenkin vakuuttavammaksi, hehehe.

Aika sitkeästi yritti. Heh.

Vierailija
176/439 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärryissä olleesta repusta on juhannusruuhkasa viety lompakko.

Aina ihmettelen näitä, jotka jättävät kärryihinsä vartioimatta käsilaukkunsa tai rahapussinsa. Täysin avoimesti näkösälle, ja sitten vielä itse huitelevat jossain monen hyllyrivin päässä.

Vierailija
177/439 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voi käsittää mitä tämmöisten ihmisten päässä oikeasti liikkuu. Uskomatonta. Varsinkin nämä jotka vielä SUUTTUVAT kun heille huomauttaa asiasta.

Toisen korista ennen maksuakin vieminen on tosi törkeää mutta varsinkin nämä ketkä kassalla joko yrittävät saada toista maksamaan ostoksensa tai sitten maksun jälkeen koittavat varastaa toiselta "vahingossa."

Miten kukaan voi ikinä kuvitella että on oikeutettu tekemään näin?

Joo vahinkoja voi sattua mutta kyllä ilmeisesti niitä tahallisiakin. Käsittämätöntä.

Toivon että joku näin tahallan toimiva ihminen tulis tänne ketjuun kertomaan miksi luulee olevansa oikeutettu tähän toimintaan koska mua oikeesti kiinnostaa.

Vierailija
178/439 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavaraa, mutta yksi törkimys vei ostoskärrypoletin! Hän löi käteeni euron ja saman tien ostoskärryjä vietiin jo vauhdilla Prisman ovista sisään. Vasta myöhemmin tajusin, että polettikin meni. Vieläkin harmittaa, kun poletteja ei enää oikein saa mistään.

Vierailija
179/439 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tavaraa, mutta yksi törkimys vei ostoskärrypoletin! Hän löi käteeni euron ja saman tien ostoskärryjä vietiin jo vauhdilla Prisman ovista sisään. Vasta myöhemmin tajusin, että polettikin meni. Vieläkin harmittaa, kun poletteja ei enää oikein saa mistään.

Ainakin omasta paikallisesta Prismasta saa kärrypoletteja infotiskiltä. Viimeksi viikko sitten olen pyytänyt, kun hukkasin sitä edeltäneen poletin.

Vierailija
180/439 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, enpäs tiennytkään että esim. pakkauslaarista katoaa vaivihkaa tuotteita viereisen asiakkaan kassiin. Tämä ilmiö katoaisi, jos meilläkin olisi käytössä pakkaajat (jos ei arkisin niin edes viikonloppuisin pe-la, kun väki tekee suuria ostoksia kerralla).