Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.
Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.
Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.
Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.
Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.
Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.
Eiköhän ne omat ostokset ole omia asioita. Ja niissä päädyissä ei saa kiipeillä yhtään missään kaupassa. Käsittämätöntä että vieraiden on pakko ojentaa muiden mukuloita, kun vanhemmista ei ole siihen.
[/quote]
Koska tuo on ikivanha ja väsynyt urbaanilegenda joka on tapahtunut joka toisen ihmisen tutun tutun tutulle. Samoin kuin melkein jokainen on kuullut kaveriltaan kuinka joku lapsi oli kassajonossa kertonut kaikille kuinka äitillä oli isin pippeli suussaan.[/quote]
Ei tuo aina ole urbaanilegendaa. Itelle on käynyt noin. Mulla oli vanha auto, jonka ovet avattiin avaimella kääntämällä. Kaupasta tullessa menin autolle, istuin kuskin paikalle ja ihmettelin, miksi penkki tuntuu oudon malliselta. Katsoin rattia, ja se oli erilainen kuin omassani. Tajusin olevani väärässä autossa ja säikähdin, nousin pois ja katsoin, että auto olikin hieman eri sävyinen kuin omani. Iltahämärän syyksi osa ja vanhojen samanmallisten autojen lukkojen viaksi pistin. Olihan se ihan huvittavaa, onneksi auton omistaja ei nähnyt. Itse ainakin ihmettelisin, mitä tuntematon tekisi autossani, vaikka en sinne arvotavaraa jätäkään.[/quote]
Mutta pierasitko? Se tekee tästä urbaanilegendan, jos joka toinen suomalainen istuu ventovieraiden autoon pierimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla.
Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit.
Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.
Mitenniin pikkumaista? helpolla sitä tuon kusipäämummon päästit. Minä olisin huutanut sille heti sen kärryjen kähmimisen jälkeen ja riuhtaissut koko purkin siltä pois. Minä en anna vanhojen muumioiden luulla että omistaisivat koko maailman.
Siinähän teitä olisi ollut kaksi samanlaista tappelijaa. Yhtä törkeitä molemmat. Edellinen kommentoija saa respektit asiallisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Tietysti erehtyi.
Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.
Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.
Jäikö sinulta käpykakku auton takapenkille?
Mun miehen autoon oli kerran tullut nainen kauppakasseineen ja heittänyt kassit takapenkille ja käpykakun ja puhunut kuinka kaupassa oli ruhkaa ja valittanut ilmavaivoista ja lopuksi tohkeissaan pierassut, joka on tietysti ihan inhimillistä ja vasta sitten ihmetellyt, miksi auto ei liiku. Ja kun totuus oli selvisi, nainen oli hypännyt autosta ja ottanut kassit, mitään sano.atta, mutta se käpykakku jäi. Syöty on ja hyvää oli.
Miten tällä oli 29 alanuolta? :D
Koska tuo on ikivanha ja väsynyt urbaanilegenda joka on tapahtunut joka toisen ihmisen tutun tutun tutulle. Samoin kuin melkein jokainen on kuullut kaveriltaan kuinka joku lapsi oli kassajonossa kertonut kaikille kuinka äitillä oli isin pippeli suussaan.
Ei tuo aina ole urbaanilegendaa. Itelle on käynyt noin. Mulla oli vanha auto, jonka ovet avattiin avaimella kääntämällä. Kaupasta tullessa menin autolle, istuin kuskin paikalle ja ihmettelin, miksi penkki tuntuu oudon malliselta. Katsoin rattia, ja se oli erilainen kuin omassani. Tajusin olevani väärässä autossa ja säikähdin, nousin pois ja katsoin, että auto olikin hieman eri sävyinen kuin omani. Iltahämärän syyksi osa ja vanhojen samanmallisten autojen lukkojen viaksi pistin. Olihan se ihan huvittavaa, onneksi auton omistaja ei nähnyt. Itse ainakin ihmettelisin, mitä tuntematon tekisi autossani, vaikka en sinne arvotavaraa jätäkään.
Tarkoitankin tuota että joku nainen istuu vieraan miehen viereen autoon ja piereskelee. Kyllä minunkin isäukko kertoi nuorena istuneensa vahingossa väärään autoon kuskin paikalle ja livahtaneensa äkkiä pois ennen kuin kukaan huomaa, ei se sinänsä ole mitenkään ihmeellistä mutta tuo pierevä nainen on kyllä kuulunut niin monta kertaa eri suunnista että jos puoletkaan pitäisi paikkansa niin suomalaiset naiset olisivat melkoisia Pieru-Petroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Tietysti erehtyi.
Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.
Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.
Jäikö sinulta käpykakku auton takapenkille?
Mun miehen autoon oli kerran tullut nainen kauppakasseineen ja heittänyt kassit takapenkille ja käpykakun ja puhunut kuinka kaupassa oli ruhkaa ja valittanut ilmavaivoista ja lopuksi tohkeissaan pierassut, joka on tietysti ihan inhimillistä ja vasta sitten ihmetellyt, miksi auto ei liiku. Ja kun totuus oli selvisi, nainen oli hypännyt autosta ja ottanut kassit, mitään sano.atta, mutta se käpykakku jäi. Syöty on ja hyvää oli.
Miten tällä oli 29 alanuolta? :D
Koska tuo on ikivanha ja väsynyt urbaanilegenda joka on tapahtunut joka toisen ihmisen tutun tutun tutulle. Samoin kuin melkein jokainen on kuullut kaveriltaan kuinka joku lapsi oli kassajonossa kertonut kaikille kuinka äitillä oli isin pippeli suussaan.
Ei tuo aina ole urbaanilegendaa. Itelle on käynyt noin. Mulla oli vanha auto, jonka ovet avattiin avaimella kääntämällä. Kaupasta tullessa menin autolle, istuin kuskin paikalle ja ihmettelin, miksi penkki tuntuu oudon malliselta. Katsoin rattia, ja se oli erilainen kuin omassani. Tajusin olevani väärässä autossa ja säikähdin, nousin pois ja katsoin, että auto olikin hieman eri sävyinen kuin omani. Iltahämärän syyksi osa ja vanhojen samanmallisten autojen lukkojen viaksi pistin. Olihan se ihan huvittavaa, onneksi auton omistaja ei nähnyt. Itse ainakin ihmettelisin, mitä tuntematon tekisi autossani, vaikka en sinne arvotavaraa jätäkään.
Tarkoitankin tuota että joku nainen istuu vieraan miehen viereen autoon ja piereskelee. Kyllä minunkin isäukko kertoi nuorena istuneensa vahingossa väärään autoon kuskin paikalle ja livahtaneensa äkkiä pois ennen kuin kukaan huomaa, ei se sinänsä ole mitenkään ihmeellistä mutta tuo pierevä nainen on kyllä kuulunut niin monta kertaa eri suunnista että jos puoletkaan pitäisi paikkansa niin suomalaiset naiset olisivat melkoisia Pieru-Petroja.
Kyllä minäkin uskon että sitä tapahtuu, ja voisi vielä piereminenkin mennä läpi, mutta se käpykakku. Miten sekin aina just...
Olin kaupassa isojen ostosten kanssa ja aloin latoa ostoksia hihnalle.
Eteeni kiilasi n.13 vuotias poika ja lätkäisi karkkipussin ja ”seuraava asiakas” kapulan ostoksieni eteen.
Tuijotin vaan suu auki enkä ehtinyt sanoa mitään, kun jämäkkä myyjä komensi pojan jonon hännille. Poika totteli ja meni.
Kerran Ikeassa itsepalvelukassoilla jonottajien eteen kiilasi aikuinen mies ihan pokkana.
Onneksi tässäkin myyjä käski menemään jonon hännille. Mies alkoi huutaa, että aina täällä on kamala jono ja hänellä on kamala kiire lentokentälle.
Kuka lähtee ennen lentoa Ikeaan? 😅
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kukaan mitään poiminut korista tai muutenkaan.
MUTTA tänään kävi jokseenkin outo juttu.. Oltiin miehen kanssa Cittari koluttu melkein läpi ja kärryt oli ihan kivan täynnä tavaraa. Miehelle tuli joku juttu mieleen ja lähti sitä hakemaan. Mä jäin sitten odottelemaan jonnekin hyllyjen väliin, pois tieltä kuitenkin.
Siinä useaan kertaan pyörähti joku nuori mies. Se ei vilkassutkaan mua, mutta kärryn sisältöä tuijotteli kovinkin innostuneena. Lähti ja hetken päästä palas takaisin tuijottamaan meidän ostoksia. Kolmannella kerralla sitten kysäsin, että voinko mä jotenkin auttaa. Tuo naurahti ja sanoi: "kiitos olet jo auttanut paljon, kun pysyt paikallas." Hän oli unohtanut ostoslistan kotiin, eikä halunnut avovaimoa häiritä. Joten se tuumaili sitten mun kärryistä, että mitä kaikkea puuttuu. Oli muidenkin kärryjä kattellut. Käyhän se noinkin. :D
Haha, söpöä.
Ahaa. En pieraissut. Eikä autossa ollut ketään. T. 214
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kotona huomannut tuotteen puuttumisen, mutta olen ajatellut itse unohtanut sen pakkata.
Sama. Nyt alkaa hieman epäilyttää, miten oikeasti on käynyt. Joskus varsinkin suklaapatukat ovat mystisesti kadonneet kotiin mennessä, vaikka muistaakseni otin koriin (ja maksoin).
Jatkossa minäkin koitan tarkkailla ostoksiani paremmin. Mietin myös, että itsepalvelukassalla varmaan olisi helpompi vahtia ostoksia, koska ne eivät pääse valumaan niin kauas jonkun kakaran tai rosvon näprättäväksi.
Laiton ostoskärryihin pantiksi euron. Latasin kärryihin WC-paperipakkauksen ja siirryin punnitsemaan HeVi-osastolle mm. tomaatteja ja banaaneja. Perunoita hakiessani kärrit olivat kadonneet. Bongasin irtokarkkilaarien läheisyydestä tyhjät kärrit. Mietin, että jospa joku on jotenkin laiskuuttaan vienyt kärrini, kun niissä oli se WC-paperipakkaus "valmiina", koska se piti erikseen hakea hiukan syrjemmältä. Otin tyhjät kärrit ja aloitin kauppareissun alusta, hakemalla sitä vessapaperia. Suoritin kauppareissun loppuun ja palautin kärrit katokseen. Ottaessani pantin takaisin huomasin saavani euroni eri valuuttana. Käteen jäi rupla.
Vierailija kirjoitti:
Laiton ostoskärryihin pantiksi euron. Latasin kärryihin WC-paperipakkauksen ja siirryin punnitsemaan HeVi-osastolle mm. tomaatteja ja banaaneja. Perunoita hakiessani kärrit olivat kadonneet. Bongasin irtokarkkilaarien läheisyydestä tyhjät kärrit. Mietin, että jospa joku on jotenkin laiskuuttaan vienyt kärrini, kun niissä oli se WC-paperipakkaus "valmiina", koska se piti erikseen hakea hiukan syrjemmältä. Otin tyhjät kärrit ja aloitin kauppareissun alusta, hakemalla sitä vessapaperia. Suoritin kauppareissun loppuun ja palautin kärrit katokseen. Ottaessani pantin takaisin huomasin saavani euroni eri valuuttana. Käteen jäi rupla.
"Kärrit", aaargh...
KÄRRYT!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Mietipä, kun olisi ollut alkoholitonta ja olisi huomannut vasta kotona =D Niissähän lukee älyttömän pienellä se alkoholiton.
Tästä sainkin idean: Laitan alkoholitonta juomaa ostoskoriin ja haahuilen kassan lähistöllä vähän vaille 21. Mutta ei se varmaan toimi jos sitä tahallaan yrittää, perhana.
Eihän se toisen punnitsemia banaaneita nappaava rikokseen syyllisty, mutta kannattaa kertoa kaupun vartijoille ja henkilökunnalle, ja kehoittaa ottaa "varas" puhutteluun takahuoneeseen. Naapurit sitten kivasti luulevat, että myymälävarkaudesta kyse. Saa "varas" opetuksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotin aamusta -30% jauhelihoja muiden tuotteiden alle, ja kun tulin hakemaan ne illalla kun ne olisivat olleet -60%, joku oli käynyt viemässä ne. Törkeää.
Käyn kaivelemassa 20 vaille just nuo jemmat läpi. Ei tartte itte mennä piilottelee kun aina joku muu on jo tehny sen
Mä luulin että jengi käy kaupassa vaan ostoksilla mutta ei, siellä toiset tekee alennustuote-stäässhejä ja toiset raidaa niitä =D
En ole lapsivihaaja. Mutta en kyllä haluaisi että ostoksiani hiplaillaan. Tai jos olen ostanut hihnan täyteen, ja sitten en voisi pakata siinä. Koska silloin olisin viereisen kassan tiellä. Ja haluan kaikki ostamani tavarat mukaani.
Ja aikuisiakin on hankalia, ei se jono kulje nopeammin vaikka kärryillä tökkisi nilkkoihin. Tai että en pääsisi enää maksamaan korttipäätteelle ostoksiani.
Ja pakko se on myöntää ettei kaikkia lapsia ole kasvatettu. Ja vika löytyy vanhemmista joita ei vain kiinnosta. Ja kärryistä tai kopasta ei mitään ole viety, mutta tyhjät kärryt hävisi kun hetkeksi käänsin pään toisaalle.
Ja ehkä eniten häiritsee aikuiset ihmiset jotka jäävät tukkeeksi juoruamaan, ja pakko sitten kiertää puolen myymälää. Tai jos menee itsepalvelukassalle, niin jonot eivät väistä, kun pelkäävät että joku etuilee. Ja ihmiset jotka menevät itsepalvelukassoille, ja huutelevat sitten normikassoille et miten tätä käytetään.
Kyllä se kaupassakäyminen on joskus sydämentykyttävä kokemus. Siksi käyn heti aamuisin kun kauppa aukeaa, en ruuhka-aikoihin tai juhlapyhien aikaan.
Eilen ABC:n liikennemyymälässä takanani jonotti isä kahden lapsensa kanssa. Vanhempi lapsista kiehnäsi jotain takanani, en ensin välittänyt kun tiedän joidenkin lasten olevan vähän levottomia ja onhan jonottaminen tylsää. Myyjä piippasi pienet ostokseni, ja maksaessani ostoksia huomaan sivusilmällä, kuinka lapsi oli tullut vierelleni ja ottanut käteensä ostoksieni joukosta energiajuomatölkin. Tokaisin kovaan ääneen, että älä ota minun tölkkiäni! Lapsi tipautti saman tien tölkin takaisin hihnalle ja luikahti isänsä viereen. Isä ei torunut lasta tai mitään, laski vain katseensa kun vilkaisin hänen suuntaansa. Ehkä koki minun puuttumiseni asiaan riittäväksi?
Peräänkuulutan kuitenkin sen verran vastuuta vanhemmilta, että kasvattaisivat lapsiaan ja opettaisivat, ettei toisten ostoksiin tai omaisuuteen muutenkaan kosketa. Eikä vallata kassahihnan päädyssä olevaa pakkaustasoa. Itse olen kyllä sen verran napakka, että ystävällisesti mutta jämäkästi huomautan sellaiselle lapselle, että väistäpä hieman niin minäkin pääsen pakkaamaan. Yhdeksänä kertana kymmenestä lapsi tosiaan antaa tilaa ja silloin asiaan kuuluvasti sanon hänelle kiitos ja hymyilen perään. Yksi kymmenestä menee tosin lukkoon kun vieras aikuinen ottaa yllättäen kontaktia, jolloin vanhempi joutuu toistamaan lapselle pyyntöni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotin aamusta -30% jauhelihoja muiden tuotteiden alle, ja kun tulin hakemaan ne illalla kun ne olisivat olleet -60%, joku oli käynyt viemässä ne. Törkeää.
Käyn kaivelemassa 20 vaille just nuo jemmat läpi. Ei tartte itte mennä piilottelee kun aina joku muu on jo tehny sen
Mä luulin että jengi käy kaupassa vaan ostoksilla mutta ei, siellä toiset tekee alennustuote-stäässhejä ja toiset raidaa niitä =D
Mikä helvetin ''stäässhi''? Sille on sana ihan suomeksikin. Tai jos on pakko tunkea sitä englantia niin käytä sitten sitä äläkä vääntele jotain naurettavia finglish-hirviöitä.
oldisthebest kirjoitti:
Heh, toissapäivänä olin paikallisella kirppiksellä ja näin kivan marimekkokukkaron eräällä myyntipöydällä. Otin sen käteeni katsoakseni hintaa ja jo ryntäsi paikalle joku nainen sanoen että se on hänen rahakukkaronsa :) Aika höhlää jättää rahapussia tuollaiseen paikkaan.
Niin, tai sitten hänellä ei ollut laukkua tai taskuja, ja joutui kuljettamaan kukkaroa käsissään, ja unohti sen myyntipöydälle tarkastellessaan tuotteita...