Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Miten tuollaisesta asiasta on tehty noin vaikeaa. On sitä joskus minunkin kärriä näpelöity. Sanoin että hei se on minun kärryni. Ei tehonnut, niin täytyi napata kädestä että jätähän se tavara siihen menikö perille. Ihme tilanne oli ja vähän sen oloinen että meneekö tilanne väkivaltaiseksi. Olen tosin sen verran iso että kaveri ymmärsi sen olevan karkea virhe. Tietty jos on vaikka pieni kokoinen nainen kyseessä, niin tilanne on vähän eri.
Pikku Blondi söpöliini Riikkuli kumppaneineen vei kaiken , jätti vain yhden mädän omenan.Potkasi selkään vielä ja sanoi häivy köyhä..
Taitaa olla oma kakarasi yhtä huonosti kasvatettu kun noin tunteisiin meni. :D
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla oma kakarasi yhtä huonosti kasvatettu kun noin tunteisiin meni. :D
Tää lainaustoiminto toimii kyllä ihan päin peetä välillä. Piti lainata kommentoijaa jonka mielestä on ihan ookoo että tuntematon lapsi yrittää omia toisen asiakkaan ostoksia itselleen, kiipeilee missä huvittaa ja irvistelee ja sähisee kun huomautetaan ystävällisesti huonosta käytöksestä. On kuulemma "naaman norsunvitulla" olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vein roskia roskikseen ja sitten menin kauppaan. Huomasin sitten että kassiini oli jäänyt pilalle mennyt jugurttipullo. En halunnut sitä ällöttävää pulloa mukanani kantaa, joten heitin sen salavihkaa jonkun koriin. Ajattelin päässeeni pinteestä, mutta eikös tuo kyseisen korin omistaja tullut samalle kassalle! Hammasta purren yritin olla repeämättä, kun se tyyppi alkoi myyjän kanssa ihmettelemään sitä pulloa. Kaupasta pois päästyäni tuli vähän hihiteltyä tilanteelle.
Juuri näin se alkava dementia käyttäytyy. Olisin varuillani jos olisin sinä.
Vaikuttaa siltä että varsinkin suuremmissa kaupungeissa on ihan tavallista käyttäytyä tökerösti kaupassa ja viedä toisten tavaroita, jopa varastaa. Itse en ole tällaiseen ilmiöön törmännyt mutta asun kaupungissa jossa ihmisillä on vielä käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Todistin kerran kassajonossa, miten mustahiuksinen vanhempinen nainen heitteli ostoksiaan edellä olevan nuorenparin ostosten sekaan ja oli hapan kun huomauttivat asiasta, hetkeä myöhemmin jätti pos jonkun kaalin tms eli olisiko ollut rahasta tiukkaa ja koettanut maksattaa muilla. Mutta tarina jatkuu, nimittäin jokin aika myöhemmin sama nainen oli takanani ja ujutti pokkana ostoksiini suklaalevyn sekä kallista kahvia. Maksoin ja sillä välin kun nainen maksoi loppuja ostoksiaan, pakkasin ripeästi myös sen kahvin sekä suklaan sillä minähän ne olin maksanut ja poistuin kohti ulko-ovea. Kohta kuului hirveä huuto, kun akka havaitsi minun kadonneen kahveineen :D
Minä olin joskus hirvittävässä juhannusruuhkassa kaupassa. Kassajonot jatkui pitkälle hyllyväleihin. Takanani jonotti 3 parikymppistä tyttöä. Nostellessani ostoksia hihnalle siihen ilmestyi siideripulloja. Nostin ne takana olevalle tytölle ja totesin minulla olevan vielä tavaraa kärryssä. Kohta siideripullot oli taas ostosten joukossa ja palautin ne takanani olevalle. Kun pullot tuli kolmannen kerran ajattelin että antaa olla ja maksoin ne ostosten joukossa. Pakatessani pulloja alkoikin suuri meteli kuinka siiderit ovat heidän. Noup, minä olen ne juuri maksanut kuten kuitista näkyy. Ei paljon tyttöjä naurattanut kun lähtivät uudelleen hakemaan juomia ja jonottamaan
1.Minulta vei tyylikäs pukumies liukuhihnalta jo maksamani suklaapatukan. 2.Nainen, 40 v. varasti kärrystämme savulohen ja piilotti takkinsa alle, kun katsoimme miesten kenkiä. Ihmettelin, miksi hän tulee siihen ilman miestä. Kassalla huomasimme kalan hävinneen. Kassa kertoi ihmisten varastavan noin.
3.Lounasravintolassa jätin takin ja sen päälle ison huivin ja hain ruokaa. Huivini oli varastanut viereisessä pöydässä ollut nainen, 35 v.ja häipyi. Mieheni oli syönyt kaikessa rauhassa vieressä sen ajan.
Kaikki tapahtumat oli viikon aikana. Juuri olimme palanneet ulkomailta ja hyvitelty, ettei siellä viety mitään!
Miten et nähnyt että ne omenasi ostoskoristasi otettiin?
Minun kärrystä on viety kerran. Tästä on jo useampi kymmenen vuotta aikaa, enkä muista mistä ostoksesta oli kyse. Mutta pistin jotain kärryyn, ja selkäni takaa tuli nainen joka tiukasti sanoi, että mitä tuommoisen otit, tuohan on kallis eikä meillä ole varaa. Ja pisti ostoksen takaisin hyllyyn ja hävisi sinne suuntaan mistä tulikin.
Hetken päästä näin saman naisen seurassaan mies, jolla oli samanlainen takki kuin minulla ja hiukset oli suunnilleen saman väriset ja samalla tavalla leikatut. Katsoi vähän nolona, muttei sanonut mitään. Oli varmaan sättinyt väärää miestä
On. Paikallisessa marketissa onnistuin ottamaan hyllystä viimeisen laskiaispullalaatikon erään keski-ikäisen naisen nenän edestä. Kun päästiin kassalle, huomasin, ettei pullalaatikkoa enää ollut kärryissä. Viereisellä kassalla tämä nainen latoi ostoksiaan hihnalle ja siellähän ne pullatkin olivat
Mikä villitys meneillään nyt hei. Pari viikkoa sitten mun korista oli joku ottanut leipäpussin ja nyt jätin kärryt hetkeksi vartioimatta, niin mun mehu ja maito oli viety. Etsin niitä kotona ja tarkistin kuitin. Ja just kun maito oli se tärkein ja paljon ostoksia, niin jäi huomioimatta kaupassa. Argh!
Aattona oli joulusuklaat -50% aamu kahdeksasta ja menivät kuin kuumille kiville. Geishat oli loppu mutta itse kerkesin saada muutaman paketin niin eikös perkele kun kärryn jätin hetkeksi vartioimatta cittarin ruuhkassa niin joku oli vienyt ne kaikki! Sanoin myyjälle mutta myyjä vaan sanoi että on mahdoton löytää tekijää ja kameroista ei voi katsoa kun rikos oli niin pieni. Että suoraan sanon vitutti. Miten pystyi olemaan niin pienisieluinen ihminen että varasti mun ruokakärrystä 6 pakettia geisha rasioita?! Meni hitto varmaan tarpeeseen. Vieläkin ottaa pannuun vaikka tästä on aikaa jo vuosia.
Olisikohan syynä liian suuret marketit, kun varsinkin vanhoja ihmisiä syytetään. Kenties he eivät jaksa tai löydä. Itse ainakin tunnen välillä prismakierroksen jälkeen olevani täysin poikki, enkä halua enää minnekään muualle. Pääsääntöisesti käytän pientä lähikauppaa. Itseltäni ei ole varsinaisesti kärrystä otettu mitään, mutta kerran joulunalusruuhkassa katoso koko lärryt täynnä tavaraa Tuurissa ja kerran Virolaiset ammattivarkaat veivät kärryssä olevasta käsiöaukusta lompakon. Toinen kyseli neuvoa ja toinen vei lompsan.
Ei kaupassa mutta ostoskassista on viety karkkipussi. Niitä oli useampi lidlin tarjouksessa ja huolellisesti pakkasin kaikki mukaan. Joku ilmeisesti bussissa ryönäsi yhden. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Missä murteessa sanotaan kärri? :D
Kuulostaa samanlaiselta lasten sanalta kuin poppa.
Ainakin Savossa sanotaan.
No ei, mutta joku on lapannu ostoksiaan meidän kärryyn.
Pahoittelut tue edellinen piti tulla sinne pääsiäisruokakeskusteluun.