Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
1/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä. Enkä kyllä uskokaan kun kärryt ovat käytännössä kädessäni koko ajan ja väistelen ihmisiä, että noin voisikaan käydä. Mutta onhan sitä kaikkia ihan muissa maailmoissa olevia häiriintyneitä olemassa, ja niitä kai olen itsekin, mutta vähän eri tavalla vaan.

Kerran kyllä mietin kun joku vanhempi nainen rempseästi vaan ilmoitti että annatko ne sun kärryt, kun olin palauttamassa niitä. Ajattelikohan se saavansa pantin noin itselleen, kun ei ollut edes vielä ehtinyt siihen kärrypaikalle näkemään olivatko kaikki lukossa, vai mikä siihenkin oli syynä.

Meillä siis osa on lukossa ja osa ei, itselläni tuolloin oli pantittomat joten lupasin että siitä vain.

Vierailija
2/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.

Ärsyttävä juttu, miksihän ne on lähes aina vanhempia naisia huonolla käytöksellä toimivia. Kerran eräs tämmöinen vei tuotteen mun kädestä, kun olin juuri sen hyllystä ottanut. Kyseessä viimeinen sellainen tuote, kun tämä tapahtui siis

Vierailija
4/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä. Enkä kyllä uskokaan kun kärryt ovat käytännössä kädessäni koko ajan ja väistelen ihmisiä, että noin voisikaan käydä. Mutta onhan sitä kaikkia ihan muissa maailmoissa olevia häiriintyneitä olemassa, ja niitä kai olen itsekin, mutta vähän eri tavalla vaan.

Kerran kyllä mietin kun joku vanhempi nainen rempseästi vaan ilmoitti että annatko ne sun kärryt, kun olin palauttamassa niitä. Ajattelikohan se saavansa pantin noin itselleen, kun ei ollut edes vielä ehtinyt siihen kärrypaikalle näkemään olivatko kaikki lukossa, vai mikä siihenkin oli syynä.

Meillä siis osa on lukossa ja osa ei, itselläni tuolloin oli pantittomat joten lupasin että siitä vain.

"Annatko ne sun kärryt"? Ja annoit? Jos ihmisellä ei tuon vertaa ole käytöstapoja, hänelle ei todellakaan pitäisi osoittaa kohteliaisuutta vaan ignoreerata. "Voisinko mahdollisesti saada kärrynne" olisi normaali tapa pyytää.

Vierailija
5/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.

Vierailija
6/439 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää, mutta vielä ärsyttävämpää on huomata kassalla, että joku on tukenut koriisi/kärryihisi ylimääräisiä tuotteita.

Sinccis

Vierailija
7/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua. 

Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä. 

Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?

Vierailija
8/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää

Vierailija
9/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.

Vierailija
10/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ottanut kokonaisen kärryn joltain, yhtäkkiä vain huomasin että eivät nämä ole kyllä minun ostoksia.

Vierailija
11/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin tossut! Teidän takia tuo käytäntö yleistyy. Minä olisi ruvennut huutamaan kuin palosireeni. VARTIJAT! POLIISI! VARAS! HULLU!

Vierailija
12/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.

Eihän se varastanut, eikä varsinkaan lapselta. Olisit mennyt hankkimaan aiemmin levisi muualta, jos oma lapsenlapsesi jäi ilman, kyllä syy on ihan itsessäsi. Varkaudestakaan ei ollut kyse, kun et ollut tuotetta vielä lunastanut. Meni luultavasti lahjaksi jollekin vastaavalle lapselle.

Vierailija
13/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryissä olleesta repusta on juhannusruuhkasa viety lompakko.

Vierailija
14/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.

Ei syyllisty :(

Vierailija
15/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Annatko ne sun kärryt"? Ja annoit? Jos ihmisellä ei tuon vertaa ole käytöstapoja, hänelle ei todellakaan pitäisi osoittaa kohteliaisuutta vaan ignoreerata. "Voisinko mahdollisesti saada kärrynne" olisi normaali tapa pyytää.

Ihan oli normaalisti pyydetty. Arvattavasti oli kurkkinut onko panttia ja pyysi kärryt ohi mennessään. Itsekin teen samaa usein.

Vierailija
16/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oli normaalisti pyydetty. Arvattavasti oli kurkkinut onko panttia ja pyysi kärryt ohi mennessään. Itsekin teen samaa usein.

Mulle kyllä kelpaisi, ettei tarvitsisi itse kiikuttaa niitä kärryjä pihan perälle. Toki toimii vain ilman panttia olevien kärryjen kohdalla.

Vierailija
17/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta touhua!

Kyllähän itseäkin on joskus harmittanut kassahihnalla, jos joku on saanut tarjoustuotteen, mitä ei enää itse saanut. Tai joku muistanut ostaa juuri sen, minkä itse unohtanut. 

Mutta en itse silti toiselta sitä ottaisi. Kyllä se on moraaliton ratkaisu, vaikkei teknisesti ottaen rikos olisikaan.

Vierailija
18/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä toimintasääntöjä vähänkään ajattelevien ihmisten kesken on paljon muutakin kuin lakikirjassa lukevat.

Vierailija
19/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo nappasi kärryt ja kahden euron pantin.

Vierailija
20/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua. 

Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä. 

Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?

Vanhuus ja heikkous, oletan. Olin syöpähoitojen aikana järjettömän väsynyt ja liikuin hitaasti, mutta en vienyt kenenkään kärryistä tai koreista mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän