Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
121/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meinattiin viedä kärry, mutta huomasi itse kyllä että hups

Vierailija
122/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun stockan hullut päivät oli hullut katselin ja nostelin alusvaatteita korissa, yksi muija nappasi kalsarit kädestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun stockan hullut päivät oli hullut katselin ja nostelin alusvaatteita korissa, yksi muija nappasi kalsarit kädestäni.

Toivottavasti meni tarpeeseen :D

Vierailija
124/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummi oli näiden varastelijoiden vastakohta. Huvitteli kaupassa sujauttamalla muiden ihmisten kärryyn ylimääräisiä tavaroita. Tyyliin leipäpaketti tai tonnikalapurkki. Joskus meni kassalle tällaisen asiakkaan jälkeen ja hihitteli kun se edellinen ihmetteli mikä ihmeen pullapussi täällä kärryssä on.

Vierailija
125/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi todella hyvä, että kaupat kieltäisivät lapsien kiipeämisen siihen päätyyn ja joka kerta käskettäisiin ottaa lapset alas kun siihen kiipeäisivät. Jos ei uskota, ei myydä tuotteita näille vanhemmille tai menkööt vartijan koppiin miettimään. Ja ihan jokaikinen kauppa, jotta nämä järjen jättiläiset eivät sitten voi julistaa, miten he eivät enää tähän kauppaan tule vaan menevät muualle.

Ja itselläni on lapsia, enkä anna heidän kiipeillä noissa päädyissä, vaikka oma äitini antoi minun kiipeillä niissä. Antoi minun myös olla kengät jalassa ostoskärryissä, mitä en myöskään tee. Joko lapset kävelevät, istuvat kärryjen istuimessa tai otetaan autokärryt. Miten niin monille on niin vaikeaa noudattaa yksinkertaisia kehotuksia, jotka helpottavat kaikkien elämää?

Minä tunnen tällaisen äidin, hän antaa kaikessa periksi lapsille. Ei jaksa kasvattaa näitä, vaan antaa periksi jotta pääsee helpommalla. Sanoo aina että ei vaan jaksa, helpommalla pääsee kun antaa tehdä mitä tahtovat. Ei ajattele lainkaan pidemmällä tähtäimellä, ainoastaan sitä tilannetta ja sen rankkuutta. Minä kasvatan lapsiani pidemmällä tähtäimellä, vaikka nyt on rankkaa ja ei jaksaisi, ajattelen että mieluummin rankkaan pari päivää-pari vuotta riippuen mikä vaihe menossa, kuin rankkaa seuraavat 40 vuotta kasvatuksen puutteen takia.

Sori ohis, mutta en tosiaan ymmärrä näitä "en kiellä/komenna kun en jaksa, pääsen näin helpommalla"- tyyppejä kun tuo ei edes toimi! Se lapsi on ihan koko ajan riskaamassa, vinkumassa ja vaatimassa kun tietää että saa periksi kuitenkin.

Silloin kun on selkeät rajat ja pelisäännöt niin asioista ei tarvitse yleensä vääntää kuin kerta-pari (jos sitäkään) ja elämä on ihan hitokseen paljon helpompaa kuin näillä vinkuvinkukitikiti-perheillä joissa lapset vie vanhempia 6-0.

Niin ja ihan omakin tarina, tää on tosin kirppikseltä. Löysin kahdesta eri pöydästä samaa sarjaa verhoja ja kun olin pitkään katsellut tuota kuosia niin innolla sitten otin kärryyn kaiken löytämäni että saan pikku kotiini kaikkiin ikkunoihin samanlaiset kivat verhot (lapsen ikkunassa toki erilaiset, ei ihan ole sama maku:D) No ei mennyt kuin hetki kun olin yhtä pöytää tutkimassa niin joku nainen oli sen mun kärryni kimpussa ja nosteli niitä verhoja siihen päällimmäiseksi ja kaverilleen näytti kanssa että kato, just näitä mä olen pitkään etsinyt, kiva kun nyt löytyi. Siinä sitten hämmentyneenä totesin kys. rouvalle että anteeksi mutta hän penkoo siinä minun kärryäni että pahoittelut mutta ne verhot on minun löytöni ja tulossa mun kotini ikkunoihin. Rouvahan hermostui ihan kunnolla ja heitti vaan toisen verhosetin omaan kärryynsä että hän ottaa kyllä sen ja mulle pitää riittää kyllä vaan se toinen setti. Nappasin vaan ne verhot takaisin ja lähdin kassalle päin ja jätin naisen mesomaan kaverilleen törkeistä tyypeistä jotka omii kaiken itselleen :)

Vierailija
126/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo yksivajukki on tässä ketjussa :D Siirtyi käyttämään mies nimimerkkiä mesottuaan aikansa tuolla ketjun alkupäässä. Ihan kuin sanomisensa muuttuisivat jotenkin vakuuttavammaksi, hehehe.

Se käy _jokaisessa_ ketjussa vänkäämässä vastaan ja kirjoittelee provomielessä ihan päättömiä kommentteja. 

Vierailija
127/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.

Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.

Mies.

Eniten tässä ihmetyttää se takana oleva joka ei saanut sanottua että hei ne on minun ostoksia..

Hän ei edes huomanut asiaa, koska hän näki edessä minun laittamani kapulan, jonka jälkeen alkoi laittamaan omia ostoksiaan.  Jos hän olisi ollut kassan lähellä niin olisi tullut mieleen, että kuka sen kapulan otti pois välistä, mutta koska hän oli niin kaukana niin ainut kapulan pois ottaja saattoi olla vain kassa itse.

Mies.

Vierailija
128/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.

Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.

Mies.

Eniten tässä ihmetyttää se takana oleva joka ei saanut sanottua että hei ne on minun ostoksia..

Ehkä niissä muissa maailmoissa, kuten ehkä moni muukin näistä viesteissä kerrotuista. 

Itselläni on jonkin kerran tullut vastaan sellaistakin, että se seuraava siirtyy siihen maksupäätteen kohdalle seisomaan, kun kassa vasta piippailee niitä minun ostoksiani, ja olen niitä siinä mennyt pakkailemaan. En ole saanut hämmennykseltäni kuitenkaan heitettyä, että ai jahas, maksatteko rouva minunkin ostokseni. Ehkä olisi pitänyt koettaa livetä siitä pakattuani ja jättää rouva maksamaan ;D

Vierailija
129/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mummi oli näiden varastelijoiden vastakohta. Huvitteli kaupassa sujauttamalla muiden ihmisten kärryyn ylimääräisiä tavaroita. Tyyliin leipäpaketti tai tonnikalapurkki. Joskus meni kassalle tällaisen asiakkaan jälkeen ja hihitteli kun se edellinen ihmetteli mikä ihmeen pullapussi täällä kärryssä on.

Paljon, paljon  hauskempaa on tuoda kotoa joku tavara, esim. vanha yöpaita ja sujauttaa se vaivihkaa se jonkun ostoskärryyn. Tähän käy mikä tahansa hävitettävä juttu, vaikka käytetty teepussi tai aikansa palvellut kattila. Sitten vaan hihittelemään kassajonoon kun ne hullun huvit ei niin kalliiksi tule.

Vierailija
130/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilotin aamusta -30% jauhelihoja muiden tuotteiden alle, ja kun tulin hakemaan ne illalla kun ne olisivat olleet -60%, joku oli käynyt viemässä ne. Törkeää.

HÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄH!!

Vierailija
131/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?

Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai  niin! Kun ne olisivat tiellä!

Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.

Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.

Yläpeukutin viestiäsi ja olen perheellinen. Tuo on ihan älytöntä kun jotkut ihmiset pitävät lapsiaan maailmannapoina :/ Olen heti pienestä pitäen opettanut lapselleni, että muut ihmiset tulee ottaa huomioon. Tänään esimekiksi bussissa leikki vei pojan ihan mennessään ja hänen äänen sävynsä nousi kovaksi (lelufiguurit keskustelivat keskenään :D). Ohjeistin sanan tarkkaan, että "Nyt ääntä hiljemmalle, et ole maailman ainoa ihminen, tässä tilassa on muitakin ihmisiä ja heistä ei varmasti ole mukava kuunnella kun huudat noin kovaa", havahtui leikistään ja leikki jatkui rauhallisemmin. Leikkiä pystyy ilmankin järjetöntä tärykalvot räjäyttävää kiljuntaa, niin se vaan on. Kassan päätyyn ei saa kiipeillä ollenkaan, se ei ole mikään kiipeilyteline ja muita väistetään kohteliaasti kaupassa jos hänellä on pikkukärrynsä käytössä.  Mutta valitettavan paljon näen vanhempia jotka eivät ole samalla asenteella :/ Heillä on joku "lapset on lapsia" asenne. Kyllä, lapset ovat lapsia, ja me aikuiset aikuisia ja meidän aikuisten tehtävä on kasvattaa lapsia. Jos ei tykkää kasvattaa, niin on hyvä ja hankkii viherkasveja hoivaviettiinsä.

Vierailija
132/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua. 

Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä. 

Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?

Ilmeisesti se ettei oikeasti jaksanut. Ei se tee sitä hyväksytyksi. Minulta on mummo pyytänyt maidon. Annoin ja hain itselle uuden. Hän tosiaan oli kumarassa ja talutti vielä huonokuntoisempaa pappaa ja maitohylly oli toisella puolella kauppaa.

Vierailija
133/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.

Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.

Muistaakseni toi oli siihen aikaan kun kaupat meni ysiltä kiinni. Nyt kun on myöhempään auki niin oluset on maksettava ennen ysiä.

Näin on,  klo 21 jälkeen kassakone ei edes hyväksy alkoholiostoksia.

Vierailija
134/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies.

Ehkä niissä muissa maailmoissa, kuten ehkä moni muukin näistä viesteissä kerrotuista. 

Itselläni on jonkin kerran tullut vastaan sellaistakin, että se seuraava siirtyy siihen maksupäätteen kohdalle seisomaan, kun kassa vasta piippailee niitä minun ostoksiani, ja olen niitä siinä mennyt pakkailemaan. En ole saanut hämmennykseltäni kuitenkaan heitettyä, että ai jahas, maksatteko rouva minunkin ostokseni. Ehkä olisi pitänyt koettaa livetä siitä pakattuani ja jättää rouva maksamaan ;D

Mulle on käynyt pariinkin kertaan niin, että olen mennyt jo aloittelemaan pakkailua ennen maksamista, niin seuraava on työntänyt bonus-tai maksukorttinsa koneeseen. Hieman hämmentävä tilanne kaikille :D

Vierailija
135/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo yksivajukki on tässä ketjussa :D Siirtyi käyttämään mies nimimerkkiä mesottuaan aikansa tuolla ketjun alkupäässä. Ihan kuin sanomisensa muuttuisivat jotenkin vakuuttavammaksi, hehehe.

Se käy _jokaisessa_ ketjussa vänkäämässä vastaan ja kirjoittelee provomielessä ihan päättömiä kommentteja. 

Sehän on vähän kuin sinccis.

Vierailija
136/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.

Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?

Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.

Mistä tietää, että tyyppi on ollu jonossa ennen klo 21.00? Eikö jossain ollut kassat, jotka eivät ota vastaan alkoholikoodeja 21.00 jälkeen.

Vierailija
137/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.

En usko että tuossa rikokseen syyllistyy, mutta häiriökäyttäytymiseksi se kyllä voidaan laskea. Ja sillä perusteella henkilön voi poistaa kaupasta, jos henkilökunta sen aiheelliseksi katsoo.

Multa on hävinnyt kärrystä omenapussi. Huomasin vasta kassalla, ettei omenoita enää kärryssä olekaan. En sanonut mitään, koska eivät ne olleet niin tärkeitä. Mutta en keksi muuta selitystä kuin sen, että joku on pussin ottanut kun ei ole jaksanut lähteä kaupan toiseen päähän vihannesosastolle enää...

Vierailija
138/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kotona huomannut tuotteen puuttumisen, mutta olen ajatellut itse unohtanut sen pakkata.

Vierailija
139/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.

Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?

Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.

Mistä tietää, että tyyppi on ollu jonossa ennen klo 21.00? Eikö jossain ollut kassat, jotka eivät ota vastaan alkoholikoodeja 21.00 jälkeen.

Taitaa S-ryhmän kaupoissa olla tämmöiset kassat.

Vierailija
140/439 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi