Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Ostin kauniin puseron joka oli puoleen hintaan. Se oli ainoa pusero, jota katseli toinenkin asiakas. Laitoin sen ostoskärryyn, niin auta armias eukko sieppasi sen kärryistä ja tiuskaisi: Tämä väri on hänen tuommoiselle haaskalle käy vain musta ( pusero oli punainen). Ettäs kehtasi sellainen noitaeukko. Ei silti aikoinaan yrittivät mieheni viedä ihan ostosreissulla.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?
Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai niin! Kun ne olisivat tiellä!
Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.
Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.
Joo ja käsillä pidetään kiinni laidasta niin ettei kassa voi käyttää erotinta ettei Perttiinan sormet jää väliin, siinä laidassa kun on puomi missä erotin on kiinni. Mutta lopulta Perttiinapa päättää leikkiä liu'uttamalla sormiaan kassahihnaa pitkin ja sitten itketään kun tulee pipi.
Eräs keski-ikäinen hiprakassa edelläni jonottanut äijä katsoi koriini ja huomasi sidepaketin. Sanoi että perkele nuo unohtui ottaa, äm mä käyttää samaa merkkiä. Otti pokkana paketin ja löi hihnalle ennen kuin ehdin edes tajuta :D Annoin olla koska minulla oli vielä kotona varalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.
Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.
Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.
Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.
Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.
Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.
Kysymyksessä oli noin kuusivuotias tyttö, joka yritti toistuvasti siirtää minun maksamaani ostosta äitinsä ostosten sekaan. Se, että huomautin kerran ja sitten tyydyin vain pitämään tytön ja hänen äitinsä näppejä silmällä, oli minulta oikein ystävällisesti tehty. Olisin nimittäin voinut vaikka sanoa kantavalla äänellä jotakin koulutuksessa olevista myymälävarkaista. Eleistään päätellen tuo tyttö ei ollut ensimmäistä kertaa siirtelemässä tavaroita oman väen puolelle.
Minulla on tapana opettaa vieraille aikuisille törkeästi puhuvia lapsia kuiskaamalla heidän korvaansa: "Sinä olet harvinaisen ruma lapsi." Tehoaa sekä tyttöihin että poikiin. Ja hiljentää jokaisen lapsen joksikin aikaa. Kun mölinä lopulta alkaa, minä olen jo parkkihallissa. Noin käyttäytyvät lapset on jo pilattu kotioloissa, joten ei siinä mikään enää huonommaksi mene.
En ole koskaan tavannut kaupassa huonosti käyttäytyviä lapsia.
Sinulle kuiskaan korvaasi että hankkisit oman elämän. Keksi jotain mielekästä tekemistä lasten mollaamisen tilalle.
Et tietenkään, koska omien lastesi käyttäytyminen on sinulle standardi. Muiden silmissä ehkä huonoa käytöstä huonon kasvatuksen seurauksena, mutta sinulle ihan normaalia. Vai mitä?
Et ole empaattinen ihminen.
Silmä silmästä hammas hampaasta on laki jota toteutat.
Miksi pitäisi osoittaa empatiaa huonosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan? Pitäisikö varkaan antaa varastaa, jottei vain vaikuttaisi epäempaattiselta?
Lapsi vasta opettelee käytöstapoja. Sinut itsensä kannssa oleva aikuinen ymmärtää tämän.
Eihän huonosti käyttäytyvää lasta opeteta sillä että aletaan itse käyttäytyä huonosti myöskin:)
Mies.
Lapsi ei opi sillä, että hänen annetaan käyttäytyä ihan miten vain. Jos lapsi ei pidä näppejään erossa muiden tavaroista tai sättii tuntemattomia, hänelle pitää huomauttaa asiasta. Jollei lapsen kanssa oleva aikuinen sitä tee, kasvattakoon lasta sitten koko kylä.
Eläimiä voi kouluttaa sillä, että huono käytös jätetään huomiotta ja hyvä palkitaan. Jostain syystä kaikki ihmislapset eivät opi näin, vaan käyttäytyvät edelleen huonosti ja vaativat silti palkkion (ja saavatkin usein). Silloin tehoaa vain joko fyysisesti tai kuvaannollisesti se, että lapsi hiljennetään nostamalla hänet korvasta ylös ja kerrotaan säännöt ilman mitään kaunistelua.
Kirjoitat hyvästä käytöksestä mutta kuitenkin maalailet ohessa väkivaltaista mallia. Miten tämä on yhteen sovitettavissa. Et edes Suomen lakia kunnioita?
Mies.
Tummennapa tuosta lainaiksesta myös sanat "fyysisesti tai kuvaannollisesti", niin saat käsityksen. Tai et tietenkään saa, koska olet jo periaatteessa eri mieltä.
Joihinkin ei puhe (ja laki) tehoa. Sen näkee kaupoissa, tarhoissa, koulussa ja vankiloissa. Kannattaa ottaa kovapäisimpiä korvasta kiinni ja räpsäyttää risulla kintuille jo pieninä, niin heille syntyy edes jonkinlainen käsitys siitä, mitä sana "rangaistus" tarkoittaa.
Ihan oikeasti? Olet poistattanut minun vastaukseni. Olet poistattanut monta viestiä missä olen arvostellut sitä että ihannoit väkivaltaa kasvatuksessa vaikka se on Suomen lainkin mukaan kiellettyä?
Kun aikuinen ei osaa kasvattaa, ja on puutteellinen empatiakyky niin silloin ihmiselle tulee mieleen että ei kykene kasvattamaan ilman väkivaltaa. Myös jos on ei terve itsetunto, niin helposti ajaa kasvatuskiistat arvovaltakiistoiksi, ja arvaa mitä, tämä ilmenee muuten tässä viestien poistattamisessakin että ei oikein ole edellytyksiä ottaa kritiikkiä vastaan, ei myöskään lapsen kritiikkiä ja sitten ajautuu lapsen kanssa vastakkainasetteluun ja haluaa nujertaa lapsen ja räpsäyttää risulla kintuille jo pienenä. Eihän tämmöinen mitään kasvatusta ole.
Mies.
Terv mies
mies
sinccis
-Et ole terve etkä ole mies, jos olet Sinccis se ja sama, lopeta toi provoilu
ja painu vaikka äänestyslenkille.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju, enpäs tiennytkään että esim. pakkauslaarista katoaa vaivihkaa tuotteita viereisen asiakkaan kassiin. Tämä ilmiö katoaisi, jos meilläkin olisi käytössä pakkaajat (jos ei arkisin niin edes viikonloppuisin pe-la, kun väki tekee suuria ostoksia kerralla).
Sekin auttaisi paljon jos se levy siinä laarien välissä olisi korkempi.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla.
Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit.
Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.
Mitenniin pikkumaista? helpolla sitä tuon kusipäämummon päästit. Minä olisin huutanut sille heti sen kärryjen kähmimisen jälkeen ja riuhtaissut koko purkin siltä pois. Minä en anna vanhojen muumioiden luulla että omistaisivat koko maailman.
Ei korista, mutta mann e vei kerran kärryt kun olin selin pakkaamassa. Olihan niissä euro kiinni 🙄
Heh, toissapäivänä olin paikallisella kirppiksellä ja näin kivan marimekkokukkaron eräällä myyntipöydällä. Otin sen käteeni katsoakseni hintaa ja jo ryntäsi paikalle joku nainen sanoen että se on hänen rahakukkaronsa :) Aika höhlää jättää rahapussia tuollaiseen paikkaan.
Olin eräänä iltapäivänä palauttamassa pulloja Alepassa, kun kuittipaininetta painettuani joku katujen sankari nappasi kuittini itselleen ohi kävellessään.
Tapani mukaan olin lappanut kärryni täyteen -30% tuotteita ja kärry oli tasan kolme sekuntia orpona ja eiköhän ollut naikkonen kahmimassa tavaraa. Ehti kipittää matkoihinsa ennen kuin älysin nostaa leukani lattiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Tietysti erehtyi.
Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.
Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.
Jäikö sinulta käpykakku auton takapenkille?
Mun miehen autoon oli kerran tullut nainen kauppakasseineen ja heittänyt kassit takapenkille ja käpykakun ja puhunut kuinka kaupassa oli ruhkaa ja valittanut ilmavaivoista ja lopuksi tohkeissaan pierassut, joka on tietysti ihan inhimillistä ja vasta sitten ihmetellyt, miksi auto ei liiku. Ja kun totuus oli selvisi, nainen oli hypännyt autosta ja ottanut kassit, mitään sano.atta, mutta se käpykakku jäi. Syöty on ja hyvää oli.
Miten tällä oli 29 alanuolta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?
Tietysti erehtyi.
Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.
Mun miehen autoon oli kerran tullut nainen kauppakasseineen ja heittänyt kassit takapenkille ja käpykakun ja puhunut kuinka kaupassa oli ruhkaa ja valittanut ilmavaivoista ja lopuksi tohkeissaan pierassut, joka on tietysti ihan inhimillistä ja vasta sitten ihmetellyt, miksi auto ei liiku. Ja kun totuus oli selvisi, nainen oli hypännyt autosta ja ottanut kassit, mitään sano.atta, mutta se käpykakku jäi. Syöty on ja hyvää oli.
Googlaapa huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.
Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.
Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.
Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.
Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.
Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.
Kysymyksessä oli noin kuusivuotias tyttö, joka yritti toistuvasti siirtää minun maksamaani ostosta äitinsä ostosten sekaan. Se, että huomautin kerran ja sitten tyydyin vain pitämään tytön ja hänen äitinsä näppejä silmällä, oli minulta oikein ystävällisesti tehty. Olisin nimittäin voinut vaikka sanoa kantavalla äänellä jotakin koulutuksessa olevista myymälävarkaista. Eleistään päätellen tuo tyttö ei ollut ensimmäistä kertaa siirtelemässä tavaroita oman väen puolelle.
Minulla on tapana opettaa vieraille aikuisille törkeästi puhuvia lapsia kuiskaamalla heidän korvaansa: "Sinä olet harvinaisen ruma lapsi." Tehoaa sekä tyttöihin että poikiin. Ja hiljentää jokaisen lapsen joksikin aikaa. Kun mölinä lopulta alkaa, minä olen jo parkkihallissa. Noin käyttäytyvät lapset on jo pilattu kotioloissa, joten ei siinä mikään enää huonommaksi mene.
En ole koskaan tavannut kaupassa huonosti käyttäytyviä lapsia.
Sinulle kuiskaan korvaasi että hankkisit oman elämän. Keksi jotain mielekästä tekemistä lasten mollaamisen tilalle.
Et tietenkään, koska omien lastesi käyttäytyminen on sinulle standardi. Muiden silmissä ehkä huonoa käytöstä huonon kasvatuksen seurauksena, mutta sinulle ihan normaalia. Vai mitä?
Et ole empaattinen ihminen.
Silmä silmästä hammas hampaasta on laki jota toteutat.
Miksi pitäisi osoittaa empatiaa huonosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan? Pitäisikö varkaan antaa varastaa, jottei vain vaikuttaisi epäempaattiselta?
Lapsi vasta opettelee käytöstapoja. Sinut itsensä kannssa oleva aikuinen ymmärtää tämän.
Eihän huonosti käyttäytyvää lasta opeteta sillä että aletaan itse käyttäytyä huonosti myöskin:)
Mies.
Lapsi ei opi sillä, että hänen annetaan käyttäytyä ihan miten vain. Jos lapsi ei pidä näppejään erossa muiden tavaroista tai sättii tuntemattomia, hänelle pitää huomauttaa asiasta. Jollei lapsen kanssa oleva aikuinen sitä tee, kasvattakoon lasta sitten koko kylä.
Eläimiä voi kouluttaa sillä, että huono käytös jätetään huomiotta ja hyvä palkitaan. Jostain syystä kaikki ihmislapset eivät opi näin, vaan käyttäytyvät edelleen huonosti ja vaativat silti palkkion (ja saavatkin usein). Silloin tehoaa vain joko fyysisesti tai kuvaannollisesti se, että lapsi hiljennetään nostamalla hänet korvasta ylös ja kerrotaan säännöt ilman mitään kaunistelua.
Kirjoitat hyvästä käytöksestä mutta kuitenkin maalailet ohessa väkivaltaista mallia. Miten tämä on yhteen sovitettavissa. Et edes Suomen lakia kunnioita?
Mies.
Tummennapa tuosta lainaiksesta myös sanat "fyysisesti tai kuvaannollisesti", niin saat käsityksen. Tai et tietenkään saa, koska olet jo periaatteessa eri mieltä.
Joihinkin ei puhe (ja laki) tehoa. Sen näkee kaupoissa, tarhoissa, koulussa ja vankiloissa. Kannattaa ottaa kovapäisimpiä korvasta kiinni ja räpsäyttää risulla kintuille jo pieninä, niin heille syntyy edes jonkinlainen käsitys siitä, mitä sana "rangaistus" tarkoittaa.
Ihan oikeasti? Olet poistattanut minun vastaukseni. Olet poistattanut monta viestiä missä olen arvostellut sitä että ihannoit väkivaltaa kasvatuksessa vaikka se on Suomen lainkin mukaan kiellettyä?
Kun aikuinen ei osaa kasvattaa, ja on puutteellinen empatiakyky niin silloin ihmiselle tulee mieleen että ei kykene kasvattamaan ilman väkivaltaa. Myös jos on ei terve itsetunto, niin helposti ajaa kasvatuskiistat arvovaltakiistoiksi, ja arvaa mitä, tämä ilmenee muuten tässä viestien poistattamisessakin että ei oikein ole edellytyksiä ottaa kritiikkiä vastaan, ei myöskään lapsen kritiikkiä ja sitten ajautuu lapsen kanssa vastakkainasetteluun ja haluaa nujertaa lapsen ja räpsäyttää risulla kintuille jo pienenä. Eihän tämmöinen mitään kasvatusta ole.
Mies.
Minä olen se joka on ilmiantanut viestejäsi, ja tämä on ensimmäinen viesti jonka kirjoitan tähän ketjuun. En ole edes lukenut suurinta osaa viesteistäsi, koska ne eivät liity aiheeseen mitenkään eivätkä kiinnosta minua, joten en ole "kritiikistäsi" yhtään mitään mieltä. Tee oma aloitus haluamastasi aiheesta ja jätä tämä mielenkiintoinen ketju rauhaan. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti erehtyi.
Koska tuo on ikivanha ja väsynyt urbaanilegenda joka on tapahtunut joka toisen ihmisen tutun tutun tutulle. Samoin kuin melkein jokainen on kuullut kaveriltaan kuinka joku lapsi oli kassajonossa kertonut kaikille kuinka äitillä oli isin pippeli suussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?
Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai niin! Kun ne olisivat tiellä!
Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.
Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.
Joo ja käsillä pidetään kiinni laidasta niin ettei kassa voi käyttää erotinta ettei Perttiinan sormet jää väliin, siinä laidassa kun on puomi missä erotin on kiinni. Mutta lopulta Perttiinapa päättää leikkiä liu'uttamalla sormiaan kassahihnaa pitkin ja sitten itketään kun tulee pipi.
Itse tuossa tilanteessa tekisin vain työtäni ja liikuttelisin erotinta, oli siellä välissä kenen sormet tahansa. Suurin osa oppii kerrasta, niin kuin kuuman levynkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Terv mies
mies
sinccis
Älä sano noin, pianhan joku näistä sankareista menee ja käy äänestämässä!
Kerran edellä mennyt pappa vetäisi etukorttinsa lukijasta juuri kun minun ostokseni tulivat, ja katosi paikalta.
Ajatteli kai saavansa vähän enemmän plussaa... Ei vaan tällä kertaa onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv mies
mies
sinccis
Älä sano noin, pianhan joku näistä sankareista menee ja käy äänestämässä!
Ei haittaa ainakaan sincciksen kohdalla, se on niin huomionkipeä paska, että kirjoittaa lippuun oman nimensä.
No ostoskärryistä ei ole viety mitään mutta itse ostoskärryt on. Tästä on jo vuosia aikaa ja oltiin kaverin kanssa shoppailureissulla Ikeassa... meillä oli yhteinen kärry, se sellainen laidaton malli johon saa isoja tavaroita kyytiin. Ei se ollut hirveän täynnä, mutta muutama iso tavara kuitenkin. Oltiin jätetty kärry johonkin käytävän varteen ja pyörittiin kaverin kanssa noutovarastossa.... tultiin sieltä takaisin kärryjen luo ja kas, niitä ei ollutkaan enää. Tavarat oli nostettu pois kyydistä ja kärryt viety. Tuijotettiin ihan epäuskoisena sitä meidän pakettikasaa... kymmenen metrin päässä oli nainen sellaisten isojen kärryjen kanssa lappaamassa tavaraa kyytiinsä ja muuten noutovarasto oli lähinnä autio. Koska ei oltu nähty mitään ei oikein voitu mennä huutamaan tälle naiselle vaikka mieli teki. Kumpikin jätettiin tavarat siihen varaston lattialle ja painuttiin kaupasta pihalle. Oli kyllä röyhkeää...