Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Ei mutta olen lapannut tavaraa toisen kärryyn. Asiakas oli takaapäin aivan samannäköinen kun oma ukko ja samantyylinen takki. Ukko kääntyi minua päin ja katsoi hölmistyneenä. Totesin vaan nolona että väärät kärryt, otin äkkiä omat tavarat ja painuin pois. 😂
Meiltä tytön kanssa varastettiin kerran kärryt Prismassa. Piti hakea uudet.
Niissä oli lisäksi ostoksia, olikohan paketti paristoja ja miesten sukat. Ja joo, ei itse hukattu sitä, oltiin sovittamassa vaatteita ja kärryt siinä vieressä.
Lisäksi joskus kärryssä on ollut ylimääräisiä tavaroita, on vähön kassalla hämmentänyt. (2x)
Pullonpalautuskuitti hävisi korini pohjalta, joka oli työntökärryissäni. Kassalla en sitä enää löytänyt. Muutama euro, mutta harmitti vaivannäkö, pulloja kauppaan rahdattua ja automaattiin syötettyä.
Olen kunnostautunut viemällä ostokseni väärään kärryyn sekä ottamalla väärät kärryt ostoksineen lähtiessäni heviosastolta eteenpäin 🤣
Niin, ne ovat vielä kauppiaan omaisuutta. Hakisin uudet hedelmät.
sama kassalla. Nämä on minun, kun ei ole vielä maksettu? Miten niin on? Omistussuhde vaihtuu vasta sitten, kun raha on saatu vastineeksi tavaroista.
Illalla -60% alessa S-Marketissa joku vei kärrystäni sinne laittamani 3 kilon pakettia jauhelihaa jotka todellakin olisi tullut tarpeeseen itsellä kun huono rahatilanne oli tuolloin ja iso lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Mummo nappasi kärryt ja kahden euron pantin.
Pitikö sitten käyttää suurinta mahdollista panttia?
Vierailija kirjoitti:
Illalla -60% alessa S-Marketissa joku vei kärrystäni sinne laittamani 3 kilon pakettia jauhelihaa jotka todellakin olisi tullut tarpeeseen itsellä kun huono rahatilanne oli tuolloin ja iso lapsiperhe.
No oliko sun pakko ahnehtia ja ottaa niitä paketteja 3???
Vierailija kirjoitti:
Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla.
Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit.
Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti ni
et kuitenkaan olisi antanut mitään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Senkin tossut! Teidän takia tuo käytäntö yleistyy. Minä olisi ruvennut huutamaan kuin palosireeni. VARTIJAT! POLIISI! VARAS! HULLU!
Tyypillistä sekopäisen naisen käytöstä tuollainen järjetön kirkuminen.
Ei mutta joku laittoi kärriini sipsipussin,sanoin vaan kassalla että ei ole mun en osta.
Vierailija kirjoitti:
sama kassalla. Nämä on minun, kun ei ole vielä maksettu? Miten niin on? Omistussuhde vaihtuu vasta sitten, kun raha on saatu vastineeksi tavaroista.
Tarviiko silti olla ku sipää vaikka onkin laillista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään rikos! Jokainen saa ottaa niin monta kuin tarvitsee.
Tämä oli aivan uskomaton tilanne. Olin hevi osastolla ja menin punnitsemaan banaaneja. Joku nainen tuli sitten sanomaan että hänen on aivan pakko saada juuri ne minun banaanini, koska niissä on hänen etsimänsä väri ja koostumus, jota tarvitsee kakkuaan varten. Olin aivan ihmeissäni ja nainen nappasi banaanit, kiitti ja kääntyi pois. No, menin sitten hakemaan uusia banaaneja ja näin tuon naisen juttelevan toiselle tyypille. Jotain kyseli tältä että oliko hänen ottama parsakaali ollut korin päällä vai pohjalla. Ihme tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään rikos! Jokainen saa ottaa niin monta kuin tarvitsee.
Ei niitä miinustuotteita kuitenkaan riitä jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko silti olla ku sipää vaikka onkin laillista?
Ei kun ruvetaan kaikki ottamaan toistemme kärryistä ja koreista tavaraa ja riidellään vielä kassallakin mikä kuuluu kenellekin. Mukavaa kaupankäyntiä.
Mies vei ostoskärrystäni tarjoustakin. Kevyttoppatakki. Tarjouslaarissa kun oli enää vain muutama pienikokoinen takki jäljellä. Käveli sitten muina miehinä nokka pystyssä pois kassalle päin. Vaikutti siltä, että oli ennenkin toiminut niin, sen verran vikkelästi ja viileästi toimi. Vanha pitkä ukko. Olin melko nuori, en sanonut mitään. Olin ällistynyt härskiydestään. Jos nyt kävisi vastaavasti, nappaisin kärrystäni viedyn ostoksen takaisin, ja sanoisin pari valittua ei niin kaunista sanaa.
Nykyään, kun hinnat ovat 6-kertaiset kolmen vuoden takaiseen verrattuna ja nyt vielä sosiaaliturva poistuu kokonaan, niin saa vahtia kassoilla tosi tarkkaan, ettei kukaan lapa hihnalta ostoksiasi omaan kassiin.
Mulla oli sellainen vedettävä ostoskori. Olin valitsemassa hedelmiä ja punnitsemassa ja joku oli ottanut koko korin sisältöineen. Nauratti vaan.
tallinnan laivalla on sattunut että kun olen jättänyt kärryn hetkeksi niin joku on jo siellä penkomassa tai nojailee siihen kun omaansa. tosi ärsyttävää. eivätkä välitä vaikka kiellän , joku alkoi länkyttämään että "onko se sun kärry ai sull on oikein oma kärry täällä". kyllä se on minun kärry niinkauan kuin tavarani ovat siinä!