Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
341/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus laittanut vieraiden ihmisten ostoskärryihin kondomipaketteja. En ole kuitenkaan seurannut heidän ilmeitään kassalla.

Vierailija
342/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen huomasin että uusin villitys eläkeläisille on muovipussien varastaminen itsepalvelukassoilta. Eli aluksi otetaan kaikki ostokset ja yritetään saada ne pysymään siinä pöydällä, maksetaan ja sitten vasta pakataan.

Jännä kuinka mä en ole nähnyt kuin muutaman kerran jonkun nuoremman aiheuttavan häiriötä, mutta näitä eläkeläisiä näkee joka kerta tekemässä jotain kiellettyä..

Näinhän monilla itsepalvelukassoilla nimenomaan ohjeistetaan tekemään ja itsekin olen kuuliaisuuttani tuota sääntöä noudattanut... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus laittanut vieraiden ihmisten ostoskärryihin kondomipaketteja. En ole kuitenkaan seurannut heidän ilmeitään kassalla.

Pitääkin alkaa tehdä tätä niille vanhemmille, joiden lapset lähmivät irtokarkkeja ja kiipeilevät pakkaustasolla toisten tiellä...

Vierailija
344/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen huomasin että uusin villitys eläkeläisille on muovipussien varastaminen itsepalvelukassoilta. Eli aluksi otetaan kaikki ostokset ja yritetään saada ne pysymään siinä pöydällä, maksetaan ja sitten vasta pakataan.

Jännä kuinka mä en ole nähnyt kuin muutaman kerran jonkun nuoremman aiheuttavan häiriötä, mutta näitä eläkeläisiä näkee joka kerta tekemässä jotain kiellettyä..

Näinhän monilla itsepalvelukassoilla nimenomaan ohjeistetaan tekemään ja itsekin olen kuuliaisuuttani tuota sääntöä noudattanut... 

Mä en tajua sitä, miksi ne muovikassit on sijoitettu niin, että ne on kassojen jälkeen. Loogista olisi, että ne olisivat itsepalvelupisteen myymälän puolella. Moni eläkeläinen voi siis vahingossa maksaa ensin ja sitten vasta huomata, että tuolla "kaukanahan" eli maksamisen jälkeen on muovipusseja, no otetaas siitä sitten, kun varmaan saa ottaa. Selkeästi siitä ensimmäisenä tulee nimittäin mieleen, että ne ovat ilmaisia, koska ne eivät ole kaupan puolella tai ennen maksupistettä tavallisen kassalinjan tapaan. Voi vain kysyä, miksi näin.

Btw S-ketjulla on surkeat itsepalvelukassat sikäli, että masiina ei ymmärrä sitä, jos korissa on pitänyt esim. kassia, rahapussia tmv. Vaan kuvittelee, että hei nyt toi tyyppi yrittää varastaa jotakin. Taitaa mennä sekaisin siitäkin, jos tavarat lataa suoraan kassiin. Kuten myös siitä, jos ostoskassin heittää ostosten päälle, jolloin täytyy heittää se sitten vaikkapa lattialle. K-ryhmissä toimii paremmin. 

Vierailija
345/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppa menee klo 21 kiinni, ne saa ostaa vaikka pääsisit kassalle vasta pari minuuttia yli (toki kassaa ärsyttää jäädä ylitöihin vain koska sinua huvitti kierrellä kaupassa sulkemisen jälkeen).

Jos kauppa menee kiinni klo 21 jälkeen, tilanne on joku seuraavista

a) alkoholikaapit lukitaan, ja sieltä ei enää saa mitään klo 21 jälkeen, joten saat ostaa juomasi, vaikka tulisit kassalle pari minuuttia yli

b) alkoholikaapit peitetään/ei piiloteta mitenkään, eli juomaa saa haettua ysin jälkeenkin. Juomien täytyy olla kassalla ennen klo 21, muuten niitä ei myydä. Kassakohtainen harkinta esim tilanteissa, joissa jono seisoo ja olet tullut jonoon ennen 21.

Kerran yksi mies uhkaili, että soittaa poliisit kun hän oli tullut jonoon minuuttia vaille 21, mutta käynyt vielä hakemassa sitä sun tätä ja sitten alkanut valittaa hinnoista yms. 21.15 tuli maksun aika ja alkoi huutaa että hänen oikeutensa on saada ne alkoholit ja tosiaan uhkaili poliisilla. Yksi kesätyöntekijä siinä oli tätä tilannetta hoitamassa ja meni aika tolaltaan kun aikuinen mies alkaa huutamaan. Olivat ostaneet vielä n. 300€ edestä ruokaa, ja niitä kaljakeissejäkin oli useampi. No nämähän alkoivat sitten pakkaamaan niitä kaljakeissejäkin kasseihinsa! Ne oli jo kuitilta mitätöity ja ei ollut osto-oikeutta. Herra halusi tavata kaupan omistajan (klo 21.15 lauantaina), joten soitimme jonkun infosta käymään paikan päällä toteamassa, että juu pistä takaisin ne kaljat :D päästiin lopulta siitä eroon ja toivottavasti saatiin kaikki alkoholit takaisin.

En ymmärtänyt. Koska tosiaan tuotteet saa ostaa, jos jonossa on ollut ysiltä tai minuuttia ennen, niin miksi tämä mies ei silti saanut ostaa? Nimenomaan hänen tarinaansako ei uskottu?

Vierailija
346/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3 vuoden ikäinen harrastaa nakella kärriin kaikkea ylettämäänsä ylimääräistä. Joskus on löytynyt kassalla melkein kymmenen hammasharjaa. Mieheni latoi niitä epäuskoisena hihnalle ihmetellen ääneen, että emme me kyllä näin paljon hammasharjoja valinneet. 

Sama juttu meillä, mutta minä olen ratkaissut tämän vähän toisella tavalla. Jos huomaan jo ennen kassaa lasten laittaneen kärryyn luvatta jotain ylimääräistä, en jaksa enää kävellä marketin toiseen päähän niitä palauttelemaan hyllyyn, vaan saatan vaivihkaa sujauttaa ne jonkun toisen kärryyn. Ehkä vähän huonotapaista, mutta saattaahan ne karkit ja keksit yms. olla ihan kiva ylläri jollekin toiselle tai jos ei ole, varmaan hän huomaa ne viimeistään tavaroita hihnalle nostaessaan.

Tuolla ketjun alkupäässähän arvuuteltiin, onko toisen kärrystä ottaminen lain mukaan varastamista, mitä se ei ole. Sen sijaan ainakin pilaantuvien tavaroiden jättäminen niille kuulumattomiin paikkoihin, kuten toisten kärryihin tai hyllyihin, voi olla lain mukaan vanhingonteko, jos tavara teon seurauksena pilaantuu.

On se varastamista kuten ketjun alkupuolella todistetaan.  

Höpö höpö. Asiahan on siellä jo käsitelty, ja se kärrystä ottaminen ei ole mikään rikos.

Vierailija
347/439 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta alkoholohommasta vielä. Kassa kyllä huomauttaa siitä että alkoholia ei saa myydä kello yhdeksän jälkeen, mutta ei se estä myymästä alkoholia. Jos asiakas on ollut ennen yhdeksää jonossa, mutta pääsee maksamaan vasta yhdeksän jälkeen, hänelle myydään alkot kyllä. Yleensä pienissä kaupoissa alkot menee lukkojen taa yhdeksältä, isoissa taas ei.

Vierailija
348/439 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin itsepalvelukassassa on kohta josta voi painaa muovikassin tai paperikassin hinnan. Sen voi painaa missä.vaiheesaa vain. Aika erikoista, jos joku seuraa niin tarkkaan, että näkee kaiken mitä mummot kassalla tekee.

Vierailija
349/439 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähein Lidl jossa käy on yleensä rauhallinen  kauppa jossa on asiakkaina tavallisia ihmisiä. Mutta välillä sekaan sattuu joku, jolla on ongelmia...Eräs minua hiukan vanhempi, ehkä 50v? nainen tuli repimään minulta perässä vedettävää ostoskoria ja kirkui, että se on hänen. Koska huomio nolotti minua ja pelkäsin että täti seuraavaksi kaivaa esiin puukon, luovuin ostokorista ja hain uuden. Myöhemmin olimme yhtä aikaa vierekkäisillä kassoilla ja nainen huusi kurkku suorana " Tämä ei ole minun! Eikä tuo! Kuka nämä tänne  laittoi?" Olin ehtinyt kerätä koriin proteiinipatukoita, riisikakkuja ja vauvan puhdistuspyyhkeitä mitkä ilmeisesti aiheuttivat hämmennystä. En vieläkään tiedä, oliko kyseessä varhainen muistisairaus vai mt-ongelmat.

Vierailija
350/439 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän poika oli yksi niin Mä työntelin ostoskärryjä poikaa eestaas kun oli kärsimätön. Odotin miestä ja tää tuli työntäen kärryjä. Kysyin että mitkä noi on? Kärryissä oli pinkki naisten sateenvarjo ja takki. Äkkiä kävi viemässä takaisin.

Teidän pojan äidillä on tainnut jäädä peruskoulu kesken.

Vierailija
351/439 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä murteessa sanotaan kärri? :D

Kuulostaa samanlaiselta lasten sanalta kuin poppa.

Se on se "carry", eli lainasana muista kielistä koko hitsin kärry/kärri.

Vierailija
352/439 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa ja ostin vain muutamia tuotteita, joten pakatessani ihmettelin, kun päädystä oli kadonnut kaksi isoa 700g jauhelihapakettia. Muistin kun laitoin ne hihnalle ja niiden jälkeen leipäpussin, pari jogurttia ja kurkun.

Vieressä oli lapsi kiivennyt pakkaustasolle kun hänen äitinsä oli minun jälkeeni jonossa. Heidän puolellaan oli juuri nuo paketit ja kysyin ystävällisesti lapselta, että mahtoikohan hän ottaa vahingossa paketit minun puoleltani. Tämä ei kyllä olisi ollut mahdollista ainakaan vahingossa, koska heillä ei ollut vielä tuotteita omalla puolellaan kun tulin pakkaamaan. Lapsi katsoi minua suu auki eikä vastannut.

Äitinsä tuli siihen ja sanoin vieläkin ystävällisesti, että lapsi taisi vahingossa ottaa nuo paketit minun puoleltani ja äiti alkoi raivota, ettei varmasti ottanut, hae omat pakettisi itse äläkä yritä varastaa muiden tavaroita, kehtaatkin väittää meitä varkaiksi ja kiusata viatonta lasta. Huusi niin, että kauppa raikui ja yritin selvittää asiaa rauhallisesti, mutta se oli aivan mahdotonta. Kassahenkilö sitten sanoi, että kyllä hän muistaa kun minä ostin ne paketit, eikä tämä äiti ollut ostanut niitä ja alkoi tutkia kuitteja.

Tämä äiti nappasi paketit ja loput ostoksensa kainaloon ja yritti livetä paikalta, onneksi toinen myyjä esti tämän. Minun kuitiltani nuo lihat löytyivät, mutta äidiltä ei, joten paketit annettiin minulle tietysti takaisin. Äiti huusi minulle ja myyjille vuorotellen naama punaisena ja lähti menemään ja mennessään tyrkkäsi minut voimalla kumoon. Myyjät kauheasti pahoittelivat ja tarjosivat lihoja veloituksetta, mutta eihän tapahtunut todellakaan heidän vikansa ollut.

Yleensä en kiinnitä huomiota muiden ihmisten ostoksiin enkä ulkonäköön vaikka olisi sateenkaaren väriset hiukset ja pukeutuisi jätesäkkiin, mutta nyt kiinnitin. Äiti osti ainoastaan maitopurkin ja kaksi Koffin 24-packia. Äiti näytti oikein kunnon pubiruusulta ja äänensä oli myös samaa kastia ja lapsi oli kauhean likainen, haisi ja hiukset olivat takussa. Sääliksi kävi, vaikken heidän tilannettaan tiedäkään, saattoihan tuo olla kerran vuosikymmenessä tapahtuva juttu, mutta epäilen kyllä.

Vierailija
353/439 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välillä tosi hajamielinen haahuilija marketissa. Saatan napata väärät kärryt ja lähteä niitä työntämään ja usein kassalla huomaan että jotain mitä varmasti laitoin kärryyn, puuttuu ostosten joukosta. Eli varmaan olen tipauttanut naapurin kärryyn.

Vilpittömät pahoittelut kaikille uhreille, terveisin yksi keski-ikäinen ADHD-äiti ilman lääkitystä. :D

Vierailija
354/439 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä murteessa sanotaan kärri? :D

Kuulostaa samanlaiselta lasten sanalta kuin poppa.

Se on se "carry", eli lainasana muista kielistä koko hitsin kärry/kärri.

Mistä kielestä kärry/carry (tarkoittaen kärryjä) on lainattu? Joka tapauksessa kärry on vakiintunut suomen kieleen.

Vierailija
355/439 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran (ilmeisesti muistisairas) mummo vei mun kärryt kokonaan. Seurasin häntä Cittarissa. Lopulta

jätti kärryt ja jatkoi matkaansa.

Vierailija
356/439 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Prismassa viety kestokassini kun olin laittanut sen hihnan pakkauspäähän ostoksia maksaessa.Edellinen asiakas nappasi kassini.Kovasti kiroili kun kysyin takaisin.Ei sitten raaskinut ostaa euron kassia itse.

Tarkkana saa olla kaupassa.Kannattaa huomauttautaa aina jos huomaa jotain.Eipä yritä sitten uudelleen kokemaan samaa.Samat luuserit on mitkä tollasta tekee.Lapsen voi komentaa pois tieltä pakatessa ellei oma vanhempi viitsi sitä tehdä.

Vierailija
357/439 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kaupassa ja ostin vain muutamia tuotteita, joten pakatessani ihmettelin, kun päädystä oli kadonnut kaksi isoa 700g jauhelihapakettia. Muistin kun laitoin ne hihnalle ja niiden jälkeen leipäpussin, pari jogurttia ja kurkun.

Vieressä oli lapsi kiivennyt pakkaustasolle kun hänen äitinsä oli minun jälkeeni jonossa. Heidän puolellaan oli juuri nuo paketit ja kysyin ystävällisesti lapselta, että mahtoikohan hän ottaa vahingossa paketit minun puoleltani. Tämä ei kyllä olisi ollut mahdollista ainakaan vahingossa, koska heillä ei ollut vielä tuotteita omalla puolellaan kun tulin pakkaamaan. Lapsi katsoi minua suu auki eikä vastannut.

Äitinsä tuli siihen ja sanoin vieläkin ystävällisesti, että lapsi taisi vahingossa ottaa nuo paketit minun puoleltani ja äiti alkoi raivota, ettei varmasti ottanut, hae omat pakettisi itse äläkä yritä varastaa muiden tavaroita, kehtaatkin väittää meitä varkaiksi ja kiusata viatonta lasta. Huusi niin, että kauppa raikui ja yritin selvittää asiaa rauhallisesti, mutta se oli aivan mahdotonta. Kassahenkilö sitten sanoi, että kyllä hän muistaa kun minä ostin ne paketit, eikä tämä äiti ollut ostanut niitä ja alkoi tutkia kuitteja.

Tämä äiti nappasi paketit ja loput ostoksensa kainaloon ja yritti livetä paikalta, onneksi toinen myyjä esti tämän. Minun kuitiltani nuo lihat löytyivät, mutta äidiltä ei, joten paketit annettiin minulle tietysti takaisin. Äiti huusi minulle ja myyjille vuorotellen naama punaisena ja lähti menemään ja mennessään tyrkkäsi minut voimalla kumoon. Myyjät kauheasti pahoittelivat ja tarjosivat lihoja veloituksetta, mutta eihän tapahtunut todellakaan heidän vikansa ollut.

Yleensä en kiinnitä huomiota muiden ihmisten ostoksiin enkä ulkonäköön vaikka olisi sateenkaaren väriset hiukset ja pukeutuisi jätesäkkiin, mutta nyt kiinnitin. Äiti osti ainoastaan maitopurkin ja kaksi Koffin 24-packia. Äiti näytti oikein kunnon pubiruusulta ja äänensä oli myös samaa kastia ja lapsi oli kauhean likainen, haisi ja hiukset olivat takussa. Sääliksi kävi, vaikken heidän tilannettaan tiedäkään, saattoihan tuo olla kerran vuosikymmenessä tapahtuva juttu, mutta epäilen kyllä.

Siinä meillä on taas hyvää vauhtia kasvamassa syrjäytynyt ja ihmispelkoinen nuori. Tuollaista se oli juuri minunkin lapsuudessani ja ei tässä juuri kehenkään uskalla luottaa, kun kotonakin oli h*lvetti irti harva se päivä.

Vierailija
358/439 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ollut urpoja kaupassa liikkeellä?

359/439 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon, paljon  hauskempaa on tuoda kotoa joku tavara, esim. vanha yöpaita ja sujauttaa se vaivihkaa se jonkun ostoskärryyn. Tähän käy mikä tahansa hävitettävä juttu, vaikka käytetty teepussi tai aikansa palvellut kattila. Sitten vaan hihittelemään kassajonoon kun ne hullun huvit ei niin kalliiksi tule.

Tavallaan pöhköllä tavalla huvittava idea.

Teemaa voi myös varioida: viedään kauppaan tavaraa, joka ei kuulu sinne.

Mulle kävi kerran niin, että ostin Stokkalta vessapaperia pakkauksen, joka oli ainoana laatuaan wc-paperihyllykössä. Ihmettelin, kun se oli ihan jotain outoa merkkiä, en ollut nähnyt sellaista myytävän missään aiemmin.

Kassalla myyjä oli ihan hölmistynyt. ”Ei ole meidän tuote”. Mitään viivakoodeja tai hintalappua ei ollut.

Muutkin myyjät tulivat siihen ihmettelemään, että mistä tämä vessapaperi on heidän hyllyynsä tiensä löytänyt. Mysteeriksi jäi. En saanut vessapaperia siis ostettua, eikä sitä mulle sitten ilmaiseksikaan annettu. Outo tilanne.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
360/439 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Minulta vietiin lapsenlapsen joululahja Legopaketti. Sitä lapsen toivomaa sarjaa oli vain yksi kappale jäljellä hyllyssä. Käänsin ostoskärrylle hetkeksi selkäni katsoessani vaatteita, ketään ei ollut näkyvillä siinä isossa kulmauksessa. Joten nopeasti kävi, ehkä oli seurannut minua. Yleensä pidän toista kättäni kärryn kädensijalla ja käsivarsi laukkuni kädensijan läpi työnnettynä. Nyt tarvitsin vaatteen koon arviointiin molempia käsiäni, ja silloin se tapahtui. Hävytön ihminen varastaa lapselta.

Eihän se varastanut, eikä varsinkaan lapselta. Olisit mennyt hankkimaan aiemmin levisi muualta, jos oma lapsenlapsesi jäi ilman, kyllä syy on ihan itsessäsi. Varkaudestakaan ei ollut kyse, kun et ollut tuotetta vielä lunastanut. Meni luultavasti lahjaksi jollekin vastaavalle lapselle.

Mikä levisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä