Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään kaupassa ja ostin vain muutamia tuotteita, joten pakatessani ihmettelin, kun päädystä oli kadonnut kaksi isoa 700g jauhelihapakettia. Muistin kun laitoin ne hihnalle ja niiden jälkeen leipäpussin, pari jogurttia ja kurkun.
Vieressä oli lapsi kiivennyt pakkaustasolle kun hänen äitinsä oli minun jälkeeni jonossa. Heidän puolellaan oli juuri nuo paketit ja kysyin ystävällisesti lapselta, että mahtoikohan hän ottaa vahingossa paketit minun puoleltani. Tämä ei kyllä olisi ollut mahdollista ainakaan vahingossa, koska heillä ei ollut vielä tuotteita omalla puolellaan kun tulin pakkaamaan. Lapsi katsoi minua suu auki eikä vastannut.
Äitinsä tuli siihen ja sanoin vieläkin ystävällisesti, että lapsi taisi vahingossa ottaa nuo paketit minun puoleltani ja äiti alkoi raivota, ettei varmasti ottanut, hae omat pakettisi itse äläkä yritä varastaa muiden tavaroita, kehtaatkin väittää meitä varkaiksi ja kiusata viatonta lasta. Huusi niin, että kauppa raikui ja yritin selvittää asiaa rauhallisesti, mutta se oli aivan mahdotonta. Kassahenkilö sitten sanoi, että kyllä hän muistaa kun minä ostin ne paketit, eikä tämä äiti ollut ostanut niitä ja alkoi tutkia kuitteja.
Tämä äiti nappasi paketit ja loput ostoksensa kainaloon ja yritti livetä paikalta, onneksi toinen myyjä esti tämän. Minun kuitiltani nuo lihat löytyivät, mutta äidiltä ei, joten paketit annettiin minulle tietysti takaisin. Äiti huusi minulle ja myyjille vuorotellen naama punaisena ja lähti menemään ja mennessään tyrkkäsi minut voimalla kumoon. Myyjät kauheasti pahoittelivat ja tarjosivat lihoja veloituksetta, mutta eihän tapahtunut todellakaan heidän vikansa ollut.
Yleensä en kiinnitä huomiota muiden ihmisten ostoksiin enkä ulkonäköön vaikka olisi sateenkaaren väriset hiukset ja pukeutuisi jätesäkkiin, mutta nyt kiinnitin. Äiti osti ainoastaan maitopurkin ja kaksi Koffin 24-packia. Äiti näytti oikein kunnon pubiruusulta ja äänensä oli myös samaa kastia ja lapsi oli kauhean likainen, haisi ja hiukset olivat takussa. Sääliksi kävi, vaikken heidän tilannettaan tiedäkään, saattoihan tuo olla kerran vuosikymmenessä tapahtuva juttu, mutta epäilen kyllä.
Sori mutta nyt taisi mennä vahvasti fiktion puolelle ;)
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
LIdlissä joku nainen koetti napata koristani Harry Potter- legosetin. Kun kysyin että mitä ihmettä, niin vastasi pokkani että "nää oli tuolta loppu".
IHMISET: Vaikka nettikaupassa tiltaessa voitkin ottaa toisen ostokorista ennen maksua, niin sama homma ei toimi livenä.
Minulta lähti koko ostoskärry toisen matkaan. Jonkin aikaa sitä etsin hyllyväleistä ja hain sitten uuden kärryn ja aloitin kaiken alusta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.
Teoreettisesti voisi sanoa että tuote on kaupan omaisuutta, mutta ostajan hallinnassa. Toisaalta roskapussi siellä ulkoroskiksessa on jo jäteyhtiön omaisuutta, kun se on sinne loppusijoitettu.
Joku huonotapainen pikku pas***inen yritti kerran ottaa käsivarrellani olleesta ostoskorista tavaran. Ei uskonut kun sanoin ettei toisten korista voi ottaa, tuli vielä uudelleen. Ilmeisesti äitinsä möllötti vieressä eikä tehnyt tai sanonut mitään! Aivan käsittämätöntä käytöstä. Olisi voinut kieltää penskaansa ja pahoitella. Mikä vanhempia vaivaa kun ei opasteta lapsia käyttäytymään?!
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinoista ja kätevää. Mietin asiaa myös juridilta kannalta, syyllisttykö tuossa edes mihinkään rikokseen? Tavarathan ovat siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuutta.
Tuskin on juridisesti rikos mutta moraaliselta kanbalta kyllä arveluttaa.
Mä kävin eilen Prismassa. Otin kärryt ulkoa ja kävelin sisälle. Heti porttien jälkeen oli tarjolla joululahjapapereita ja olin juuri ottamassa rullaa kärryyn (toinen käsi kärryn kahvalla ja toisessa kädessä paperirulla). Meinasin yhtäkkiä lentää kumoon, kun joku kuusikymppinen nainen vetäisi kärryt kädestäni ja huusi, ettei toisten kärryjä saa ottaa. Nainen lähti kävelemään vauhdikkaasti kärryjen kanssa ja ehti jo kävellä jonkun aikaa. Ärsyynnyin kovasti ja juoksin naisen perään ja jäin roikkumaan kärryihin ja sanoin, että ne on kyllä minun. Nainen huusi ihan hulluna nähneensä kuinka minä varastin ne. Vetelimme siinä vähän aikaa kärryjä kahteen suuntaan, kun paikalle tuli joku vanha pappa ja pyyteli anteeksi kun oli ottanut jonkun tyhjät kärryt, vaikka omissa oli ollut jo ostoksiakin. Tässä vaiheesa nainen irrotti kätensä minun kärryistäni ja häipyi tuhahdellen paikalta. Eipä tullut anteeksipyyntöä. Jälkikäteen nauratti oma teatraalinen käytös, mutta tökeröä käytöstä ei pidä sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 3 vuoden ikäinen harrastaa nakella kärriin kaikkea ylettämäänsä ylimääräistä. Joskus on löytynyt kassalla melkein kymmenen hammasharjaa. Mieheni latoi niitä epäuskoisena hihnalle ihmetellen ääneen, että emme me kyllä näin paljon hammasharjoja valinneet.
Sama juttu meillä, mutta minä olen ratkaissut tämän vähän toisella tavalla. Jos huomaan jo ennen kassaa lasten laittaneen kärryyn luvatta jotain ylimääräistä, en jaksa enää kävellä marketin toiseen päähän niitä palauttelemaan hyllyyn, vaan saatan vaivihkaa sujauttaa ne jonkun toisen kärryyn. Ehkä vähän huonotapaista, mutta saattaahan ne karkit ja keksit yms. olla ihan kiva ylläri jollekin toiselle tai jos ei ole, varmaan hän huomaa ne viimeistään tavaroita hihnalle nostaessaan.
Yleensä jos huomaa jotain mitä ei tarvi, jätetään se kassalle ja sanotaan rohkeasti ettei otakaan kyseistä tavaraa. Tämä on myös kassoille mukavampaa kun ei tartte alkaa poistamaan kuitilta tavaraa, jota jokin toinen asiakas ei ostanut. Se on myös mukavampaa kuin löytää lihapullapaketti vaippaosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju, enpäs tiennytkään että esim. pakkauslaarista katoaa vaivihkaa tuotteita viereisen asiakkaan kassiin. Tämä ilmiö katoaisi, jos meilläkin olisi käytössä pakkaajat (jos ei arkisin niin edes viikonloppuisin pe-la, kun väki tekee suuria ostoksia kerralla).
Saksassa asuessani totuin lappamaan ostokseni heti takaisin kärryyn kassan piipattua ne. Maksettuani siirryin sivummalle pakkaamaan ostokset. Kaupassa käynti oli näin nopeampaa ja sujuvampaa, eikä tarvinnut ikinä hihnan päästä keräillä ostoksia ja pelätä kenenkään niitä sieltä vievän. Ainakin Baijerissa kaikki toimivat näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?
Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.
Mistä tietää, että tyyppi on ollu jonossa ennen klo 21.00? Eikö jossain ollut kassat, jotka eivät ota vastaan alkoholikoodeja 21.00 jälkeen.
Taitaa S-ryhmän kaupoissa olla tämmöiset kassat.
Niissä on ohitusnappi, jolla myynnin saa hoidettua. Riittää kun tuotteen on saanut haltuunsa ennen klo 21.00. Käyn töitten takia kaupassa melkein poikkeuksetta juuri ennen iltayhdeksää ja kertaakaan ei ole saunakaljat jääneet hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju, enpäs tiennytkään että esim. pakkauslaarista katoaa vaivihkaa tuotteita viereisen asiakkaan kassiin. Tämä ilmiö katoaisi, jos meilläkin olisi käytössä pakkaajat (jos ei arkisin niin edes viikonloppuisin pe-la, kun väki tekee suuria ostoksia kerralla).
Saksassa asuessani totuin lappamaan ostokseni heti takaisin kärryyn kassan piipattua ne. Maksettuani siirryin sivummalle pakkaamaan ostokset. Kaupassa käynti oli näin nopeampaa ja sujuvampaa, eikä tarvinnut ikinä hihnan päästä keräillä ostoksia ja pelätä kenenkään niitä sieltä vievän. Ainakin Baijerissa kaikki toimivat näin.
Entä jos on isommat ostokset ja kassa piippaa niitä jo ennenkuin olet saanut kaiken edes vielä hihnalle?
Jouluostoksia tehdessä muutama vuosi sitten jätin kärryni hetkeksi että haen puuttuvat tavarat. Joku oli silläväkin vaihtanut kärrypantin 2€ Citymarketin ilmaispolettiin, olin ostoksilla Prismassa. No tarpeeseen varmaan meni kun oli nähty moista vaivaa. Siinähän tarvii toiset kärrytkin että saa poletin vaihdettua.
Minulta vietiin koko kärry kuten joku muukin kirjoitti. Olin pyörtymäisilläni enkä jaksanut aloittaa kaikkea alusta, suurella vaivalla koottuja. Menin valittamaan myyjälle joka sitten tuli onneksi apuun.
Isommalla porukalla kaupassa käydessä olen joskus vienyt pois kärryistä jotain mitä muksu on sinne sekaan laittanut ja myös joskus erehtynyr kärryistä, luullut että vieraan kärryt ovat meidän. Jos nämä kaksi asiaa yhdistäisi... eri asia jos tosiaan on kori ollut koko ajan kädessä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ärsyttävää, mutta vielä ärsyttävämpää on huomata kassalla, että joku on tukenut koriisi/kärryihisi ylimääräisiä tuotteita.
Sinccis
Kaikkea hauskaa kaupassa tapahtuu.
On! Multa on viety pari kertaa hedelmiä kärrystä. Ihan ihme touhua, meno kuin jossain Neuvostoliitossa.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään kaupassa ja ostin vain muutamia tuotteita, joten pakatessani ihmettelin, kun päädystä oli kadonnut kaksi isoa 700g jauhelihapakettia. Muistin kun laitoin ne hihnalle ja niiden jälkeen leipäpussin, pari jogurttia ja kurkun.
Vieressä oli lapsi kiivennyt pakkaustasolle kun hänen äitinsä oli minun jälkeeni jonossa. Heidän puolellaan oli juuri nuo paketit ja kysyin ystävällisesti lapselta, että mahtoikohan hän ottaa vahingossa paketit minun puoleltani. Tämä ei kyllä olisi ollut mahdollista ainakaan vahingossa, koska heillä ei ollut vielä tuotteita omalla puolellaan kun tulin pakkaamaan. Lapsi katsoi minua suu auki eikä vastannut.
Voi suru. Olisin itse ehkä antanut jauhelihapaketit tuolle äidille ja lapselle ihan hyvää hyvyyttäni 😔
Äitinsä tuli siihen ja sanoin vieläkin ystävällisesti, että lapsi taisi vahingossa ottaa nuo paketit minun puoleltani ja äiti alkoi raivota, ettei varmasti ottanut, hae omat pakettisi itse äläkä yritä varastaa muiden tavaroita, kehtaatkin väittää meitä varkaiksi ja kiusata viatonta lasta. Huusi niin, että kauppa raikui ja yritin selvittää asiaa rauhallisesti, mutta se oli aivan mahdotonta. Kassahenkilö sitten sanoi, että kyllä hän muistaa kun minä ostin ne paketit, eikä tämä äiti ollut ostanut niitä ja alkoi tutkia kuitteja.
Tämä äiti nappasi paketit ja loput ostoksensa kainaloon ja yritti livetä paikalta, onneksi toinen myyjä esti tämän. Minun kuitiltani nuo lihat löytyivät, mutta äidiltä ei, joten paketit annettiin minulle tietysti takaisin. Äiti huusi minulle ja myyjille vuorotellen naama punaisena ja lähti menemään ja mennessään tyrkkäsi minut voimalla kumoon. Myyjät kauheasti pahoittelivat ja tarjosivat lihoja veloituksetta, mutta eihän tapahtunut todellakaan heidän vikansa ollut.
Yleensä en kiinnitä huomiota muiden ihmisten ostoksiin enkä ulkonäköön vaikka olisi sateenkaaren väriset hiukset ja pukeutuisi jätesäkkiin, mutta nyt kiinnitin. Äiti osti ainoastaan maitopurkin ja kaksi Koffin 24-packia. Äiti näytti oikein kunnon pubiruusulta ja äänensä oli myös samaa kastia ja lapsi oli kauhean likainen, haisi ja hiukset olivat takussa. Sääliksi kävi, vaikken heidän tilannettaan tiedäkään, saattoihan tuo olla kerran vuosikymmenessä tapahtuva juttu, mutta epäilen kyllä.
Sori mutta nyt taisi mennä vahvasti fiktion puolelle ;)
En ole ottanut, mutta tänään laitoin vahingossa kolme rasiaa suklaata jonkun kärryyn. En kehdannut ottaa pois juuri siitä syystä, ettei joku luule, että otan jonkun kärrystä jotain. Luulin hetken olevani hullu ja miettineeni, että missä vaiheessa olin laittanut kärryyn kalaa ja jotain yrttejä (en syö ikinä kalaa).
Joten anteeksi sinulle jos kassalla vahingossa jouduit ostamaan ne kolme rasiaa geishaa.
Tapahtui citymarketissa.
Itselle on käynyt kerran niin, että kun olin kirpputorilla sovittamassa kenkiä jalkaan, niin joku nosti siitä vierestä maasta minun kenkäni ja alkoi tutkiskelemaan niitä. Se oli tietenkin ihan puhdas erehdys, mutta vähän huvittava tilanne.
Toisella kertaa myöskin kirpputorilla koristani ilmeisesti vietiin paita, koska en ymmärrä minne se muuten olisi kadonnut. Kävin sovituskopissakin ja tajusin vasta kotona, että missäs muuten se punainen paita on ja tajusin ettei se ollut enää sovittaessakaan ollut mukana. Joku max euron suht normaali t-paita, mitä ihmettä. Kirppari on halpoja rytkyjä pullollaan ja yks pöllii toisen korista.
No ainakin niiden huonokäytöksinen lasten vanhempien kärryihin voisi laittaa. Ihan vaan vihjeeksi...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua