Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
401/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näp

Mä olisin varmaan vetäissyt vaistomaisesti oikean koukun. Ihan vaan refleksinä. Itsepuolustukseksi. Eikö noi vanhat mummot yhtään ajattele, että tuolla kaupassa voi olla vaikka minkälaista tallaajaa liikkeellä???

Vierailija
402/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus laittanut vieraiden ihmisten ostoskärryihin kondomipaketteja. En ole kuitenkaan seurannut heidän ilmeitään kassalla.

No ainakin niiden huonokäytöksinen lasten vanhempien kärryihin voisi laittaa. Ihan vaan vihjeeksi...

:DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähein Lidl jossa käy on yleensä rauhallinen  kauppa jossa on asiakkaina tavallisia ihmisiä. Mutta välillä sekaan sattuu joku, jolla on ongelmia...Eräs minua hiukan vanhempi, ehkä 50v? nainen tuli repimään minulta perässä vedettävää ostoskoria ja kirkui, että se on hänen. Koska huomio nolotti minua ja pelkäsin että täti seuraavaksi kaivaa esiin puukon, luovuin ostokorista ja hain uuden. Myöhemmin olimme yhtä aikaa vierekkäisillä kassoilla ja nainen huusi kurkku suorana " Tämä ei ole minun! Eikä tuo! Kuka nämä tänne  laittoi?" Olin ehtinyt kerätä koriin proteiinipatukoita, riisikakkuja ja vauvan puhdistuspyyhkeitä mitkä ilmeisesti aiheuttivat hämmennystä. En vieläkään tiedä, oliko kyseessä varhainen muistisairaus vai mt-ongelmat.

Noille vanhoille ihmisille pitää sanoa tarpeeksi napakasti faktat, miten asiat oikeasti on. Kyllä se sitten tottelee. Alkava dementia tekee tota.

Vierailija
404/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidilissä olen ostanut sitä quattro formaggi pizzaa. Yhden kerran kuvittelin olleeni huolimaton ja ottaneeni väärän pizzalaatikon. Seuraavalla kerralla katsoin tarkasti, että otin oikea laatikon. Huomasin taustalla pari nuorta neitiä, jotka olivat kiinnostuneita ostoskorini sisällöstä. Vasta kotona huomasin, että ostosten joukossa oli pizzapaketti, jota en ollut taatusti ottanut ja quattro formaggi pizza oli kadonnut.

Nuoret neidit olisi voineet pyytää quattro formaggi pizzan itselleen, mutta nuo ryökäleet pistivät minun maksamaan tuotteesta, jota en olisi ostanut. Edellinen myös selitykseksi niille, jotka ihettelevät kun mummo katsoo tarkasti kassan ohi menevät tuotteet viimeiseen pakkaukseen saakka ja sitten vasta menee pakkaamaan ostoksiaan.

Vierailija
405/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oli normaalisti pyydetty. Arvattavasti oli kurkkinut onko panttia ja pyysi kärryt ohi mennessään. Itsekin teen samaa usein.

No ei ollut. Missä maailmassa tuollainen on muka kohteliasta? Minäkin olen kärryjä pyytänyt, mutta lähinnä tähän tyyliin "Hei anteeks, mulla ei oo kolikoita ja ei näy vapaita kärryjä, sun kärryssä ei näy panttia, voisinko saada?". Hymy päälle ja kiitos. 

Vierailija
406/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Anteeksi, minkä tyyppisen reaktion?

Suomalaisia sanontoja: tuijottaa kuin lehmä uutta porttia/veräjää/navettaa ja kuin sonni uutta lankkuaitaa.

Tältäkö se näyttää?

Ei. Tonnin seteli -ilme on yliampuvan epäkiinnostunut. Toljottava lehmä -ilme on tyhmä, en tajua -ilme. 

Vierailija
407/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran neljän lapsen kanssa kaupassa. Kolme niistä oli omia ja yksi siskon. Aloin normaalisti laittamaan omaan kärryyn tavaraa, kun lapset alkoivat riehumaan. Menin paniikkiin ja halusin sieltä kaupasta pois. Niinpä otin jonkun toisen kärryn joka näytti olevan täynnä juuri niitä juttuja joita tarvitsin ja vaihdoin oman kärryni tilalle. Pahaltahan se tuntui, mutta en ollut parhaimmillani tuolloin. Lapset vain saivat minut hulluksi.

Vierailija
408/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein roskia roskikseen ja sitten menin kauppaan. Huomasin sitten että kassiini oli jäänyt pilalle mennyt jugurttipullo. En halunnut sitä ällöttävää pulloa mukanani kantaa, joten heitin sen salavihkaa jonkun koriin. Ajattelin päässeeni pinteestä, mutta eikös tuo kyseisen korin omistaja tullut samalle kassalle! Hammasta purren yritin olla repeämättä, kun se tyyppi alkoi myyjän kanssa ihmettelemään sitä pulloa. Kaupasta pois päästyäni tuli vähän hihiteltyä tilanteelle.

Vierailija
409/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.

Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.

Ei pidä paikkaansa.

Kassakone ei salli alkoholin myyntiä klo 21 rajan tultua täyteen

Käypä marketissa katsomassa onko sadat oluet ja siiderit peitetty tai

haltuunotto estetty. No ei ole, ei.

" Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen kello 21:tä, voi maksaa kassaan kello 21:n jälkeen, kerrotaan alkoholielinkeinoa valvovan Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran verkkosivuilla."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tiesitko-tassa-tapauksessa-alkoholi…

Kassakone kyllä sallii myynnin. Miksi ihmiset tulevat tuollaista soopaa tänne puhumaan asiasta jonka voi tarkistaa noin 20 sekunnissa?

Vierailija
410/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3 vuoden ikäinen harrastaa nakella kärriin kaikkea ylettämäänsä ylimääräistä. Joskus on löytynyt kassalla melkein kymmenen hammasharjaa. Mieheni latoi niitä epäuskoisena hihnalle ihmetellen ääneen, että emme me kyllä näin paljon hammasharjoja valinneet. 

Sama juttu meillä, mutta minä olen ratkaissut tämän vähän toisella tavalla. Jos huomaan jo ennen kassaa lasten laittaneen kärryyn luvatta jotain ylimääräistä, en jaksa enää kävellä marketin toiseen päähän niitä palauttelemaan hyllyyn, vaan saatan vaivihkaa sujauttaa ne jonkun toisen kärryyn. Ehkä vähän huonotapaista, mutta saattaahan ne karkit ja keksit yms. olla ihan kiva ylläri jollekin toiselle tai jos ei ole, varmaan hän huomaa ne viimeistään tavaroita hihnalle nostaessaan.

Sä voi jättää karkit ja keksit mieluummin johonkin hyllyyn kuin toisen kärriin.

Vierailija
411/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton varastaa. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Lidlissähän aluksi oli näin, mutta vaihdettiin liukuhihnaan, kun ei se homma toiminut.

Totta, se homma ei todellakaan toiminut.

Lidlissä kassa ei odottanut että asiakas ehtii pakata ostoksensa, vaan ostokset olisi pitänyt pudottaa kärriin ja pakata sieltä myöhemmin hankalasti.Ostoksia ei olisi saanut pakata kassalla.

Vierailija
412/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton varastaa. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Lidlissähän aluksi oli näin, mutta vaihdettiin liukuhihnaan, kun ei se homma toiminut.

Totta, se homma ei todellakaan toiminut.

Se on ihan hyvä systeemi mutta vaatii että kaikki osaavat sitä käyttää. Ihan puhdas kulttuuriero.

Siitä olisi pitänyt olla joku opetusvideo varmaan että eri käytäntöön tottuneet olisivat osanneet käyttää! 😀

Vierailija
413/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä murteessa sanotaan kärri? :D

Kuulostaa samanlaiselta lasten sanalta kuin poppa.

Se on se "carry", eli lainasana muista kielistä koko hitsin kärry/kärri.

Mistä kielestä kärry/carry (tarkoittaen kärryjä) on lainattu? Joka tapauksessa kärry on vakiintunut suomen kieleen.

Se tulee ruotsin kielen sanasta "kärra", ei englannin "carry" -sanasta. 

Vierailija
414/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju, enpäs tiennytkään että esim. pakkauslaarista katoaa vaivihkaa tuotteita viereisen asiakkaan kassiin. Tämä ilmiö katoaisi, jos meilläkin olisi käytössä pakkaajat (jos ei arkisin niin edes viikonloppuisin pe-la, kun väki tekee suuria ostoksia kerralla).

Saksassa asuessani totuin lappamaan ostokseni heti takaisin kärryyn kassan piipattua ne. Maksettuani siirryin sivummalle pakkaamaan ostokset. Kaupassa käynti oli näin nopeampaa ja sujuvampaa, eikä tarvinnut ikinä hihnan päästä keräillä ostoksia ja pelätä kenenkään niitä sieltä vievän. Ainakin Baijerissa kaikki toimivat näin.

Briteissä on sama systeemi. On nopeampi kunhan sitä vain kaikki osaavat käyttää. Suomen systeemi on hieman turhauttava, ihmiset jopa laittavat ne muovikassinsa viimeiseksi hihnalle jotta mahdollisimman myöhään pääsee pakkaamaan. 

Täällä ne kassit ovat siellä pakkausalueella, voi heti alkaa pakkaamaan vaikka unohtuisikin se pussi hihnalle nostaa. Eikä ole pakko arpoa pussien määrääkään etukäteen. 

Vierailija
415/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla -60% alessa S-Marketissa joku vei kärrystäni sinne laittamani 3 kilon pakettia jauhelihaa jotka todellakin olisi tullut tarpeeseen itsellä kun huono rahatilanne oli tuolloin ja iso lapsiperhe.

No oliko sun pakko ahnehtia ja ottaa niitä paketteja 3???

Niitä saa ottaa niin monta kuin haluaa. Ale-tuotteiden tarkoitus ei ole olla köyhöinapua vaan ne ovat alennuksessa jotta hävikki vähenisi. 

Vierailija
416/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla -60% alessa S-Marketissa joku vei kärrystäni sinne laittamani 3 kilon pakettia jauhelihaa jotka todellakin olisi tullut tarpeeseen itsellä kun huono rahatilanne oli tuolloin ja iso lapsiperhe.

No oliko sun pakko ahnehtia ja ottaa niitä paketteja 3???

Ei se ole mikään rikos! Jokainen saa ottaa niin monta kuin tarvitsee.

Ei niitä miinustuotteita kuitenkaan riitä jokaiselle.

Ei niitä kuulukaan riittää kaikille. Ne ovat alennuksessa siksi että ne loppuisivat mahdollisimman nopeasti. 

Vierailija
417/439 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vietiin ostoskärry, jossa oli ostoskassi. Onneksi kassi oli tyhjä. Varas varmaan toivoi saavansa lompakkoni.

Vierailija
418/439 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran otin vahingossa toisen korin. Tämän omistaja tuli sitten vaatimaan sitä vihaisena takaisin. Kauhea haloo tommosesta. Olihan siinä korissa hänen laukkunsa jota en tajunnut, mutta tarviiko sitä varkaaksi alkaa huudella. Hulluna huusi ja nolasi minut.

Vierailija
419/439 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevan Prismassa vietiin kerran koko kärryt tavaroineen!

Duossa kassajonossa edellä ollut mummo alkoi tyynesti lapata mun tavaroita kassiinsa. Lopulta kassa purki kassan ja katsoi kuittien perusteella mikä kuului kellekin.

Vierailija
420/439 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta jos joku viisaampi selittäisi. 

ymmärrän hyvin ettei pöydässä voi syödä mitään missä on gluteiinia jos on keliakia, samoin laktoosi-intolerantikko ei voi juoda tai syödä mitään missä on laktoosia tai jotkut vähän. 

Entä kun syynä kasvisruokaan on aate? 

Eikö silloin voi häissä tai juhlapyhinä kylässä syödä edes vähän lihaa tai kalaa? Onko pakko olla niiiiin tiukkaa, ettei voi syödä palaa pullaa tai kakkua, minkä taikinassa on muna tai maitoa?

Vahingoittaako nuo itseltään kieltämänsä aineet jotenkin niitten syöjää? Siis jos satunnaisesti. Ja kuten sanoin jo, niin en tarkoita ketään, kellä on joku terveydellinen syy olla syömättä tai juomatta jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän