Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt sytyttänyt liiteristä kiukaaseen haetut puut kolme kertaa päältä, joko saa sytyttää alta?

Vierailija
10.01.2025 |

Vai haluaako naapurit vieläkin haistella käryä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kompromissi, sytytä keskeltä.

Vierailija
2/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytä pesä ensin tyhjänä, sitten ladot puut yläpuoli alaspäin sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kompromissi, sytytä keskeltä.

Sitähän se oikeaoppinen saunan pesän sytyttäminen oikeasti on. Joku kaupunkilainen on keksinyt tutkia että miten tulee pienhiukkasia kun ei osata sytyttää mitää, versus sytytetään rutikuivat puut päältä.

Vierailija
5/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puut pitää latoa riittävän tiiviisti, mutta kuitenkin niin, että ilma kulkee. Sytykkeen pitää olla hyvää, esim. koivun tuohta tai vaikka sytytyspaloja. Mä usein heitän kynttilän talia mukaan. Ja puiden on hyvä olla lämpimiä.

Vierailija
6/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ne puut sisälle odottamaan jo edellisenä päivänä. Syttyy helposti päältä.

Vierailija
7/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puut pitää latoa riittävän tiiviisti, mutta kuitenkin niin, että ilma kulkee. Sytykkeen pitää olla hyvää, esim. koivun tuohta tai vaikka sytytyspaloja. Mä usein heitän kynttilän talia mukaan. Ja puiden on hyvä olla lämpimiä.

Juu. Kolme sytytyspalaa on mennyt ja käry vaan kasvaa. Puut ei ole lämpimiä liiteristä haettuna, kuten ne monesti ei ole muutenkaan. Siitä teekkari voi tehdä lisätutkimuksia.

Vierailija
8/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tästä aiotaan tehdä lakisääteistä ?

Vierailija
9/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Kolme sytytyspalaa on mennyt ja käry vaan kasvaa. Puut ei ole lämpimiä liiteristä haettuna, kuten ne monesti ei ole muutenkaan. Siitä teekkari voi tehdä lisätutkimuksia.

Tuosta syystä meillä haetaan puita semmoisella tahdilla, että puut ehtivät lämpiämään sisällä. Ei tarvitse olla teekkari siihen.

Vierailija
10/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Tuhoat maailman. 

Vierailija
11/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä meillä haetaan puita semmoisella tahdilla, että puut ehtivät lämpiämään sisällä. Ei tarvitse olla teekkari siihen.

Utopiassa onnistuu kyllä. Ja eläkeläisiltä.

Vierailija
12/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina maitopurkkiin sahanpurua liiterin lattialta ja lorauksen vanhaa jäteöljyä sekaan. Purkki keskelle kiukaanpesää ja puut ympärille.

Syttyy kohisten kun laittaa pari paperia purkin viereen palaan.

Vierailija
13/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain rutiini. Meillä on sisällä kolme tulisijaa, joista vähintään yhtä lämmitetään talvella päivittäin. En oo koskaan ajatellut, että tämä olisi jotenkin erikoinen juttu. Kyllähän nyt kaikenlaisia muitakin asioita pitää ennakoida. Jos lähdet aamulla autolla töihin, niin laitat sen auton ajastimella lämpiämään illalla, kun on pakkasta. Käyt kaupassa ennen kuin ruoka loppuu. Peset pyykit ennen kuin kaikki alusvaatteet ja sukat on käytetty. Ovatko nämäkin mahdollisia vain utopiassa ja eläkeläisillä?

14/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lämmittäny puilla jo yli 25v ja aina sytyttäny alta. Ja hyvin on syttyny. Siispä sytytän alta jatkossakin...

Vierailija
15/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain rutiini. Meillä on sisällä kolme tulisijaa, joista vähintään yht

Taitaa olla. Laitan auton lämpiämään 10 minuuttia ennen ajoonlähtöä.

Vierailija
16/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ne puut sisälle odottamaan jo edellisenä päivänä. Syttyy helposti päältä.

Polta puut jo edellisenä päivänä niin ei tarvitse tänään sytytellä.

Vierailija
17/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taitaa olla. Laitan auton lämpiämään 10 minuuttia ennen ajoonlähtöä."

En usko, että tuosta on kauheasti hyötyä.

Vierailija
18/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa.

Vierailija
19/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mä oon lämmittäny puilla jo yli 25v ja aina sytyttäny alta. Ja hyvin on syttyny. Siispä sytytän alta jatkossakin...

Tuhoat maailman, jos uskomme virallisia tahoja. Ja miksi emme uskoisi? 

Vierailija
20/22 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taitaa olla. Laitan auton lämpiämään 10 minuuttia ennen ajoonlähtöä."

En usko, että tuosta on kauheasti hyötyä.

Sähköauto lämpiää lähes t-paitalämpöihin tuossa ajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi