Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
301/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Prismassa kävi niin että kun omat ostokseni etenivät liukuhihnalla sinne perälle mistä ne sitten pakataan kassiin, ja olin odottamassa loppusummaa kassan kohdalla maksaakseni ostokseni niin se minua edeltävä asiakas (joku nainen) yritti vaivihkaa napata minun ostoksistani itselleen erään tuotteen.

Huomasin kuitenkin sen ja huudahdin niin se jätti ostoksen rauhaan ja livahti äkisti ihmisvilinän sekaan.

Vierailija
302/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaksi kestokassia. Mies oli varma ettå ne jäi kuitenkin autoon mutta ei jäänyt eikä olleet kotonakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.

Tämä! :D Kärpänen katossa varmaan kuoli nauruun.

Vierailija
304/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on oikeasti ihan pimeitä tarinoita. Olen 42-vuotias enkä ole tähän päivään mennessä törmännyt vastaaviin tilanteisiin. 

Ihan uskomattomia tarinoita.

Vierailija
305/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 vuoden ikäinen harrastaa nakella kärriin kaikkea ylettämäänsä ylimääräistä. Joskus on löytynyt kassalla melkein kymmenen hammasharjaa. Mieheni latoi niitä epäuskoisena hihnalle ihmetellen ääneen, että emme me kyllä näin paljon hammasharjoja valinneet. 

Vierailija
306/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3 vuoden ikäinen harrastaa nakella kärriin kaikkea ylettämäänsä ylimääräistä. Joskus on löytynyt kassalla melkein kymmenen hammasharjaa. Mieheni latoi niitä epäuskoisena hihnalle ihmetellen ääneen, että emme me kyllä näin paljon hammasharjoja valinneet. 

KÄRRYYN!!! Ei "kärriin" AAAARGH!

Vierailija
307/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä murteessa sanotaan kärri? :D

Kuulostaa samanlaiselta lasten sanalta kuin poppa.

Vierailija
308/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että joku olisi ottanut mitään, mutta joskus olen vahingossa laittanut jonkun toisen kärryyn tarvaraa. Siis tilanne, jossa on ollut ruhkaa kaupassa ja olen ihan ajatuksissani laittanut hyllystä ottaman tuotteen jonkun ventovierana kärryyn. 

Vierailija
309/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, siis onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? En ymmärrä miten joku kehtaa! :D

Vierailija
310/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani eilen tätä ketjua pitkän aikaa, tuli tänään sitten tilanne eteen. Olin maksamassa, kun takana olevan lapsi kiipesi pakkaustason päälle ja alkoi hypistelemään minun ostoksiani. Taisin mulkaista lasieni takaa vähän pelottavasti, kun lopetti siihen paikkaan. JOka kerta kun katsoin poikaa uudelleen, poika tuntui oikein nauttivan siitä tilanteesta, että luulin hänen vievän jotain minun ostoksistani. Ennen tätä ketjua en ole ikinä siis ikinä vartioinut ostoksiani. Tilanne huvitti enemmänkin siinä sitten pakatessani ostoskassiani.  Ja ei tietääkseni ole kukaan aikuinen ikinä vienyt minulta mitään. Kerran oltuani todella tiukilla ruokaostoksillani, ostin lohikeiton ja jotain muuta siihen. Edessä olleelta naiselta jäi liukuhihnan päätyyn mehevä lämminsavulohipala. Ja myyjä ei huomannut mitään, siirsi minun ostoksiani siihen seuraavaksi lohen viereen. Pala kuumotti siinä hetken ajan mielessäni, mutta sanoin sitten myyjälle että edellinen unohti tämän tänne. Olin siis silloin todella nälissäni ja köyhänä. JOku toinen olisi muitta mutkitta ottanut sen lohen mukaansa, minä en voinut.

Vierailija
311/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettuani eilen tätä ketjua pitkän aikaa, tuli tänään sitten tilanne eteen. Olin maksamassa, kun takana olevan lapsi kiipesi pakkaustason päälle ja alkoi hypistelemään minun ostoksiani. Taisin mulkaista lasieni takaa vähän pelottavasti, kun lopetti siihen paikkaan. JOka kerta kun katsoin poikaa uudelleen, poika tuntui oikein nauttivan siitä tilanteesta, että luulin hänen vievän jotain minun ostoksistani. Ennen tätä ketjua en ole ikinä siis ikinä vartioinut ostoksiani. Tilanne huvitti enemmänkin siinä sitten pakatessani ostoskassiani.  Ja ei tietääkseni ole kukaan aikuinen ikinä vienyt minulta mitään. Kerran oltuani todella tiukilla ruokaostoksillani, ostin lohikeiton ja jotain muuta siihen. Edessä olleelta naiselta jäi liukuhihnan päätyyn mehevä lämminsavulohipala. Ja myyjä ei huomannut mitään, siirsi minun ostoksiani siihen seuraavaksi lohen viereen. Pala kuumotti siinä hetken ajan mielessäni, mutta sanoin sitten myyjälle että edellinen unohti tämän tänne. Olin siis silloin todella nälissäni ja köyhänä. JOku toinen olisi muitta mutkitta ottanut sen lohen mukaansa, minä en voinut.

Lohi oli kuitenkin testi siltä asiakkaalta, seurasi sivusta otatko sen ja olisi heti hyökännyt niskaan huutamaan varasta ja vartijaa 😂

Vierailija
312/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakkois-Suomen vaalipiirissä.

Vierailija
313/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on oikeasti ihan pimeitä tarinoita. Olen 42-vuotias enkä ole tähän päivään mennessä törmännyt vastaaviin tilanteisiin. 

Ihan uskomattomia tarinoita.

Meillä mies käy yleensä kaupassa ja kyllä se kertoo aika erikoisia ja hassuja juttuja kauppamummoista :D. Ei ole pelkkää legendaa, käyn sentään itsekin joskus kaupassa. Mutta me asutaan melkein Helsingin keskustassa, sitä porukkaa riittää täällä joka lähtöön. 

Vierailija
314/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakkois-Suomen vaalipiirissä.

Mun mies on Kaakkois-Suomesta kotoisin ja sanoo kärry, samoin hänen sieltä olevat ystävät ja äiti ja tytär. Kaikki sanoo kärrY. 

Vierailija
315/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.

Tämä! :D Kärpänen katossa varmaan kuoli nauruun.

Tämä on minunkin suosikki koko ketjussa :D. 

Vierailija
316/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohinainen oli jo poistunut kaupasta siinä vaiheessa, kun huomasin unohtuneen siellä päädyssä. Et silleen....

Vierailija
317/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.

Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?

Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.

Ei tarvi olla edes jonossa. Ne alkoholihyllyt pistetään ritilöillä kiinni kello 21, eli jos on se alkoholi kärryssä vaikka kello 21:30 nii se myydään, koska se on sieltä hyllystä otettu ennen kello 21.

Tässäkin ketjussa on monesti sanottu, että joka kaupassa ne alkoholit eivät ole minkään esteiden takana. Itse tulin kerran reissusta kotiin ja menin sitä ennen kauppaan että saisin aamupalaa ja samalla ostelin ruokia ja pari siideriä. Kassalla vasta huomasin, että paljokohan se kello on! Juuri kohdallani kello löi 9 ja sain siiderit. Keskustasta tullessa ja jatkobussia odotellessa päätimme mieheni kanssa käydä toisessa kaupassa, kun jotkut tuotteet olivat kotona lopussa ja aikaa 15 min. Olimme kassoilla klo 21.15 kun huomautin miehelle, että eihän hän saa olutta ostaa, kun kello on jo niin paljon. Oluet otettiin koriin jo reilusti klo 21 jälkeen, eikä siellä mitään esteitä ollut. Näin Helsingissä, kahdessa eri ketjun liikkeissä.

Mä olen ymmärtänyt, että nykyään kaupoissa on sellainen kassajärjestelmä, että se kone ei lue alkoholihuomien koodeja 21 jälkeen, joten niitä ei voi myydä. Mutta kassalla työskentelevät voisivat valaista tässä asiassa?

Vierailija
318/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mulla on selkä leikattu niin monta kertaa epäonnistuneesti, että olen jo vuosia ollut invaliidi ja sen takia kovissa tuskissa.

Eli siksi olen kovin kiitollinen, jos joltain saan tyhjät kärryt pyydettyä ettei tarvitse raahautua puolta kilsaa marketin perukoille niitä hakemaan.

Eihän ne kärryt missään marketin perällä ole, vaan ihan siinä sisääntullessa. 

Vierailija
319/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mulla on selkä leikattu niin monta kertaa epäonnistuneesti, että olen jo vuosia ollut invaliidi ja sen takia kovissa tuskissa.

Eli siksi olen kovin kiitollinen, jos joltain saan tyhjät kärryt pyydettyä ettei tarvitse raahautua puolta kilsaa marketin perukoille niitä hakemaan.

Eihän ne kärryt missään marketin perällä ole, vaan ihan siinä sisääntullessa. 

Kaikki marketit eivät ole samanlaisia. Monessa isommassa marketissa on myös useampi sisäänkäynti ja kärryt siellä yhdessä päässä, joten joko pitää kävellä marketin läpi toiselle puolen tai sitten ulkona kiertää koko marketti ja mennä sisään sieltä missä ne kärryt on. Toki monissa niitä kärryjä on molemmissa päissä, muttei kaikissa.

Vierailija
320/439 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kassalla edeltävä asiakas oli ilmeisesti unohtanut ostaa muovipussin ja päätti varastaa minun pussini. Olin itse siis siinä maksamassa ja ostokset ja muovipussi oli jo menneet sinne pakkauspäätyyn. Kassaneiti oli tämän jotenkin rekisteröinyt, koska antoi minulle uuden pussin veloituksetta ja sanoi, että edeltävä asiakas kai oli omani napannut..