Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
281/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta kerran minä laitoin vahingossa vieraan miehen koriin leipäpaketin, kun luulin hänen olevan mieheni.

Vierailija
282/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön pieni pyöreä-näkkäriä ja lähikaupassa oli promo, jolla olikohan se kahden tai kolmen paketin ostaja sai ilmaisen, metallisen säilytyspurkin. No otin näkkärit ja vikan purkin. Jossain vaiheessa huomasin jonkun mummon kaivavan purkin kärryistäni ja huusin hänelle että se on minun kärryni. Mummo alkoi räyhäämään ja häipyi purkin kanssa. No en jaksanut tai halunnut tapella eläkeläisen kanssa jostain freebiestä, joten annoin olla. 

Kassalla kuitenkin karma pelasti. Tuo mummo oli minua edellä kassalla, välillämme yksi asiakas. Selvisikin että mummo ei ollut ostanut niitä vaadittuja näkkäreitä ja purkki jäi sadattelun kera kassalle. Kun oli minun vuoroni sanoin kovaan ääneen voivani ottaa sen minun kärryistäni viedyn purkin takaisin koska minulla oli vaadittavat näkkärit. 

Aika pikkumaista, mutta mummon asenne ja käytös oli niin k*sipäistä että teki mieli näpäyttää. Jos olisi käyttäytynyt asiallisesti niin olisin voinut kassan jälkeen purkin jopa antaa hälle. Eivät ole tuollaiset niin tärkeitä minulle.

Aika nolo mummo! Mutta tulipahan mieleen, kun työkseni hoidan muisti ja psyyke asiakkaita, että ei tainnut mummelilla olla enää pää kunnossa. Heitä on paljon meidän terveiden joukossa. Kun siis vielä pystyy jotenkin itsestään huolehtimaan ja kotona asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin ihmetellyt miksi esim postitalon k-marketissa vartijat seisovat kassapäädyn takana vahtimassa, mutta nyt taisi selvitä syy seisoskeluun.

Vierailija
284/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pappa vei kärryni ja rähisi että ne on hänen, ok sitten. En kyllä keksi mitä papparanen teki siteillä, soijamaidolla ja hiuslakalla...

Vierailija
285/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?

Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai  niin! Kun ne olisivat tiellä!

Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.

Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.

Joskus luin jonkun WT-äidin blogia jossa valitti juurikin tästä asiasta, eli lapsesta kiipeilemässä pakkaustasolla ja hipelöimässä muiden ostoksia. Kyseessä ei ollut edes mikään ihan pikkutaapero iältään, n. 4-5-vuotias. Kuulemma "ei oo niin kauheeta" jos lapsi vähän leikkii ja "tajuutko miten moni muukin on niitä siellä kaupassa koskenut". Myöskin se että lapsen perään katsottaisi tai kiellettäisi tekemästä noin oli liikaa pyydetty, koska "ei se kuitenkaan usko jos kiellän enkä mä voi koko aikaa sitä seurata" ja "oisko kiva jos kassajono seisoisi jos mä alkaisin opettamaan mun lasta kesken kaiken". Oli hyvä ikkuna tuollaiseen ajatusmaailmaan. Mitä jos lapsi olisi vaikka heitellyt jo maksettuja jugurttipurkkeja ja hajottanut ne, tai repinyt salaattia ruukustaan? Tai lapsen sormet olisivat jääneet tuotteiden tai liukuhihnan väliin? Sitten olisi varmaan huudettu toiselle pakkaajalle että mikset voinut kieltää sitä.  :D 

Sormet tuotteiden tai liukuhihnan väliin XDDDD ÖÖÖÖ?

Vierailija
286/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Minulta yksi nainen yritti pölliä kahta lehtipihvit+maustevoi-pakettia kassapäädystä. Oli siinä vieressä pakkaamassa ja satuin onneksi huomaamaan ja huutamaan että Hei! tuo on varastamista!.

Siitä tuo suuttui minulle viskasi paketit takaisin minun puolelleni ja sanoi ettei huomannut muka pakkaavansa ostoksia minun puoleltani. Ei varmaan.

Minä huomasin ostoksiani pakatessani, että kassan päädyn roskistasolle kiivennyt pikkutyttö yritti toistuvasti siirtää maustepurkkia minun puoleltani äitinsä ostosten puolelle. Huomautin tytölle ystävällisesti, että siinä ei oikein saa kiipeillä, mutta tyttö irvisti, työnsi naamaansa minua kohti ja sähähti, että kyllä mä saan tässä olla. Oletin, että tytön äiti oli samaa maata, joten pidin pakatessani silmällä sekä tyttöä että äitiä, ja niin näytti pitävän kassahenkilökin.

Sinä olit väärässä. Mikä sinä olet sanomaan että missä kaupassa saa kiivetä? Pidä huoli omista asioistasi.

Mitä ihmeellistä siinä on että pieni lapsi koskee maustepurkkisi ja koittaa omia sitä. Olisit nauranut eikä aina naama norsunvi**lla.

Mua taas vtuttaa nää mammat jotka ei opeta arkipäivän tilanteissa jälkikasvulle käytöstapoja. Tuletko alas siitä, voi sattua eikä muutkaan siellä kiipeile. Tällä/tuolla puolella on meidän ostokset ja kosketaan vain omiin ostoksiin.

Vierailija
287/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni 81 v. vietiin ostoskärreistä kassi ruokatarvikkeita, kun jumittui juttelemaan ulko-oven suuhun samanikäisen tuttavansa kanssa. Kaiketi tukkivat sen kulkuväylän, niinkuin tuon ikäiset tapaavat tehdä, että jos joku vei ne ruokatarpeet koulutusmielessä.

Vierailija
288/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vienyt, laittanut kylläkin luullen omiksi kärryikseen. Kerran meidän ostoskärryyn oli ilmestynyt jostain muikkupaketti. Huomattiin ennen kassaa ja vietiin takaisin kalatiskille. Naureskeltiin, että joku pariskunta oli suunnitellut paistettuja muikkuja lounaaksi ja kotona ihmettelevät mihin paketti katosi ja syyttelevät toisiaan....

Vierailija
289/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siellä ruuhkaisessa etelä-Suomessa voi näin tapahtua, mutta enpä ole täällä meillä ikinä törmännyt moiseen eikä ole koskaan kukaan kertonut tällaista.  Ihmettelin suuresti, että miten tähän kysymykseen voidaan saada aikaan näin pitkä ketju, ja viimein uteliaisuudesta avasin tämän.  Outoo on porukka jos toisten kärryistä viedään tavaraa.  Saahan ne otettua sieltä hyllystäkin ihan yhtä lailla.  

Ja missähän mahtaa sijaita tuo "täällä meillä"?

Vierailija
290/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui vähän ennen joulua kun kaupoissa on kamalat jouluruuhkat. Kaupan parkkipaikalla hain ostoskärryt auton viereen. Käännyin, avasin auton oven nostaakseni lapseni ulos ja laittaakseni hänet kärryjen lastenistuimeen. Samalla hysteerisenoloinen nainen kävi tempaisemassa kärryt itselleen. Sanoin että ne ovat minun, olen juuri laittamassa lasta niihin. Hänen oli täytynyt nähdä että vein kärryt auton luokse. Nainen kirkui kuinka hänellä on kiire eikä ole aikaa hakea kärryjä kauempaa. Tempaisi kärryt takaisin itselleni. Näytti pahalta jouluostoshysterialta. Jäin hölmistyneenä katsomaan naisen perään lapsineni ja kärryineni.

Vierailija
291/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton ’varastaa’. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Lidlissähän aluksi oli näin, mutta vaihdettiin liukuhihnaan, kun ei se homma toiminut.

Totta, se homma ei todellakaan toiminut.

Vierailija
292/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?

Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai  niin! Kun ne olisivat tiellä!

Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.

Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.

Joskus luin jonkun WT-äidin blogia jossa valitti juurikin tästä asiasta, eli lapsesta kiipeilemässä pakkaustasolla ja hipelöimässä muiden ostoksia. Kyseessä ei ollut edes mikään ihan pikkutaapero iältään, n. 4-5-vuotias. Kuulemma "ei oo niin kauheeta" jos lapsi vähän leikkii ja "tajuutko miten moni muukin on niitä siellä kaupassa koskenut". Myöskin se että lapsen perään katsottaisi tai kiellettäisi tekemästä noin oli liikaa pyydetty, koska "ei se kuitenkaan usko jos kiellän enkä mä voi koko aikaa sitä seurata" ja "oisko kiva jos kassajono seisoisi jos mä alkaisin opettamaan mun lasta kesken kaiken". Oli hyvä ikkuna tuollaiseen ajatusmaailmaan. Mitä jos lapsi olisi vaikka heitellyt jo maksettuja jugurttipurkkeja ja hajottanut ne, tai repinyt salaattia ruukustaan? Tai lapsen sormet olisivat jääneet tuotteiden tai liukuhihnan väliin? Sitten olisi varmaan huudettu toiselle pakkaajalle että mikset voinut kieltää sitä.  :D 

Sormet tuotteiden tai liukuhihnan väliin XDDDD ÖÖÖÖ?

No mikä tuossa nyt niin hauskaa on? Luulisi, että utelias lapsi kykenee kyllä helposti jättämään sormensa sinne liukuhihnan tai esim. kahden hihnalla pyörivän puolentoista litran pullon väliin.

Vierailija
293/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siellä ruuhkaisessa etelä-Suomessa voi näin tapahtua, mutta enpä ole täällä meillä ikinä törmännyt moiseen eikä ole koskaan kukaan kertonut tällaista.  Ihmettelin suuresti, että miten tähän kysymykseen voidaan saada aikaan näin pitkä ketju, ja viimein uteliaisuudesta avasin tämän.  Outoo on porukka jos toisten kärryistä viedään tavaraa.  Saahan ne otettua sieltä hyllystäkin ihan yhtä lailla.  

Sama. Ikinä en ole kuullutkaan, että joku tekisi noin ja kun näin aloituksen niin en uskonut siihen montaa vastausta tulevan ja nyt vasta avasin ja ihmettelin.

Vierailija
294/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.

Kyllä mullakin kerran mummo pölli maitopurkkini kassahihnan takaa. En epäröinyt kyseessä olevan muistisairaan henkilön, vaan varkaan. 

Vierailija
295/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa on heti siinä kassalinjojen takana seinustalla pitkät tasot istumakorkeudella. Lapsille matalampi taso. Sinne aina ohjaan lastenlapset odottamaan siksi ajaksi kun maksan ostokseni ja vasta sitten saavat jätskinsä tai mehunsa. Muuten roikkuisivat siinä kassahihnan päässä odottamassa.

Vierailija
296/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kulki kaupassa niin, että yritti irrottaa muiden asiakkaiden laittamia kolikoita kärryistä. Mulla kärri vieressäni ja pokkana tuli kaverilleen jutellen repimään kärriin laittamaani kolikkoa. Ei irronnut, joten jatkoi seuraavalle kärrille.

Vierailija
297/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kulki kaupassa niin, että yritti irrottaa muiden asiakkaiden laittamia kolikoita kärryistä. Mulla kärri vieressäni ja pokkana tuli kaverilleen jutellen repimään kärriin laittamaani kolikkoa. Ei irronnut, joten jatkoi seuraavalle kärrille.

Alapeukku kärristä. Se on kärrY!

Vierailija
298/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton ’varastaa’. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Sama juttu Yhdysvalloissa. Olen kaivannut Suomen systeemiä jossa saa itse pakata ostoksensa kassiin, kun täällä useimmiten kassahenkilöt pakkaavat ne miten sattuu. Mutta ainakaan ei tarvitse olla haukkana vahtimassa että joku toinen asiakas pihistää osan tuotteista. Mutta tiedänpä nyt olla valppaana lomilla Suomessa.

Vierailija
299/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vasta niin että kassajonossa takana oleva oli ilmeisesti siirtänyt omiin ostoksiin yhden elintarvikkeen. Muistan täysin varmasti miten laitoin sen hihnalle, mutta se ei koskaan ollut mennyt kassan läpi eikä mun ostoskasseihin. Ei ollut siis kuitissakaan. Pakkasinkin siinä kauan ja tämä mun jälkeen tullut ei sanonut siinäkään mitään, että hänen ostoksiin olisi eksynyt vahingossa väärä tuote. Sikäli harmitti kun kotona vasta huomasin ja piti lähteä sitten vielä lähikauppaan hakemaan sama tuote, että sai laitettua sen ruoan mitä oli tarkoitus tehdä. No onneksi en sentään ollut maksanut sitä.

Vierailija
300/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vienyt, laittanut kylläkin luullen omiksi kärryikseen. Kerran meidän ostoskärryyn oli ilmestynyt jostain muikkupaketti. Huomattiin ennen kassaa ja vietiin takaisin kalatiskille. Naureskeltiin, että joku pariskunta oli suunnitellut paistettuja muikkuja lounaaksi ja kotona ihmettelevät mihin paketti katosi ja syyttelevät toisiaan....

Jotkut kuulemma harrastaa sitäkin että vie toisten ostoskärryihin jotain kallista kiusallaan. Tai heittää hihnalle toisten ostosten sekaan. Seuraavat kuulemma miten ihmiset reagoi. Kummalliset huvit niillä.