Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
261/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta joskus on viety ostoskärryt. Joku oli vienyt ostoskärryt selkäni takaa, kun oli ottamassa perunoita. Kärryissä oli siinä vaiheessa vasta ostoskassit (kukikkaasta kankaasta ommeltuja, ei niitä kaupan kestokasseja) ja pari pussillista hedelmiä. Läksin etsimään ja ne ostokassit on oikeasti hyvä tuntomerkki. Löysin sitten jonkun mamman lappamassa kärryihin maitoja. Näitä sattuu, mutta hän kehtasi alkuun vielä tiukkaan väittää, että ne ovat hänen mitäs siihen tulet kyselemään :D

Sitten älysi vilkaista, mitä kärryissä oli ollut ennen maitoja. Hieman huvitti, mutta en nähnyt, löysikö omat kärrynsä jostain. 

Vierailija
262/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin kerran kassajonossa, miten mustahiuksinen vanhempinen nainen  heitteli ostoksiaan edellä olevan nuorenparin ostosten sekaan ja oli hapan kun huomauttivat asiasta, hetkeä myöhemmin jätti pos jonkun kaalin tms eli olisiko ollut rahasta tiukkaa ja koettanut maksattaa muilla. Mutta tarina jatkuu, nimittäin jokin aika myöhemmin sama nainen  oli takanani ja ujutti pokkana ostoksiini suklaalevyn sekä kallista kahvia. Maksoin ja sillä välin kun nainen maksoi loppuja ostoksiaan, pakkasin ripeästi myös sen kahvin sekä suklaan sillä minähän ne olin maksanut ja poistuin kohti ulko-ovea. Kohta kuului  hirveä huuto, kun akka havaitsi minun kadonneen kahveineen :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton ’varastaa’. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Vierailija
264/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua. 

Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä. 

Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?

Oikeistolainen maailmankatsomus saa osan ihmisistä ajattelemaan että heillä on oikeus käyttää hyväksi muita ja rikkoa yhteisiä sääntöjä.

Vierailija
265/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.

Siis joku muori pakkasi kamoja, ja sitten tuli jo jonkun toisen maitopurkki, ja latasi tämänkin kassiin, niin tästä päädyttiin siihen, että henkilö oli ilmeisesti muistisairas?

Maksamani viittaa tarinan kertojaan ja hänen tölkkiinsä. Mitä siellä koulussa opetetaan aidinkielentunneilla?

Aivan, näin sanottiin.  Mites sun mielestä mun kommentti on ristiriidassa tämän kanssa?

Kiitos kysymästä, mutta nyt meni vähän ohi tämä brassailuyritys. Aika paljonkin, tai ehkä kuitenkin vasta yliopistossa, sillä olen suomen kielen opettaja. Mut pistä sä ne ä:t siihen äidinkieleen noin ensi alkuun.

Aika pitkiä lauseita arvon suomen kielen opettaja muodostaa 😂😂😂

Vierailija
266/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on tullut jonkun äidin lapset riekkumaan siihen pakkaustasolle kassahihnan päässä niin etten ole päässyt pakkaamaan omia ostoksia kunnolla. Ei kai niitä pakkaustasoja ole tarkoitettu kestämään kahden ei niin kovin pienen lapsen painoa ja pomppimista? Mun mielestä kassoja voisi ihan hyvin ohjeistaa sanomaan, että sori toi on vaarallista koska se taso saattaa hajota, siirtykää pois siitä. Samalla hoituisi sekin, että muut asiakkaat saa rauhassa pakata. Sori ohis.

Vierailija
267/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennen kassatasojen kohdalla ollut laput ettei niillä saa kiipeillä. Näin ainakin minun lapsuudessani.

Miksiköhän ne poistuivat? Kävivätkö mammat haukkumassa kauppiaita lapsienvihaajiksi?

Vierailija
268/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiitoinsta lukea näitä juttuja. Täällä englannissa ei ole samanlaista liukuhihnasysteemiä kassan jälkeen kuin suomessa, eli toisen tavaroita on mahdoton ’varastaa’. Siinä kassa odottaa tasan niin kauan että viimeinenkin sipuli on kassissa ja sitten alkaa vasta piippaamaan seuraavia tuotteita. Aina olen miettinyt syytä, mutta täällä jos llisi samanlainen hihnasysteemi olisi varmaan puolet ruoista naapurin kassissa, joten nyt ymmärrän systeemin.

Lidlissähän aluksi oli näin, mutta vaihdettiin liukuhihnaan, kun ei se homma toiminut.

Vierailija
269/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?

Tietysti erehtyi.

Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.

Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.

Jäikö sinulta käpykakku auton takapenkille?

Mun miehen autoon oli kerran tullut nainen kauppakasseineen ja heittänyt kassit takapenkille ja käpykakun ja puhunut kuinka kaupassa oli ruhkaa ja valittanut ilmavaivoista ja lopuksi tohkeissaan pierassut, joka on tietysti ihan inhimillistä ja vasta sitten ihmetellyt, miksi auto ei liiku. Ja kun totuus oli selvisi, nainen oli hypännyt autosta ja ottanut kassit, mitään sano.atta, mutta se käpykakku jäi. Syöty on ja hyvää oli.

Miten tällä oli 29 alanuolta? :D

Koska tuo on ikivanha ja väsynyt urbaanilegenda joka on tapahtunut joka toisen ihmisen tutun tutun tutulle. Samoin kuin melkein jokainen on kuullut kaveriltaan kuinka joku lapsi oli kassajonossa kertonut kaikille kuinka äitillä oli isin pippeli suussaan.

Ei tuo aina ole urbaanilegendaa. Itelle on käynyt noin. Mulla oli vanha auto, jonka ovet avattiin avaimella kääntämällä. Kaupasta tullessa menin autolle, istuin kuskin paikalle ja ihmettelin, miksi penkki tuntuu oudon malliselta. Katsoin rattia, ja se oli erilainen kuin omassani. Tajusin olevani väärässä autossa ja säikähdin, nousin pois ja katsoin, että auto olikin hieman eri sävyinen kuin omani. Iltahämärän syyksi osa ja vanhojen samanmallisten autojen lukkojen viaksi pistin. Olihan se ihan huvittavaa, onneksi auton omistaja ei nähnyt. Itse ainakin ihmettelisin, mitä tuntematon tekisi autossani, vaikka en sinne arvotavaraa jätäkään.

Tarkoitankin tuota että joku nainen istuu vieraan miehen viereen autoon ja piereskelee. Kyllä minunkin isäukko kertoi nuorena istuneensa vahingossa väärään autoon kuskin paikalle ja livahtaneensa äkkiä pois ennen kuin kukaan huomaa, ei se sinänsä ole mitenkään ihmeellistä mutta tuo pierevä nainen on kyllä kuulunut niin monta kertaa eri suunnista että jos puoletkaan pitäisi paikkansa niin suomalaiset naiset olisivat melkoisia Pieru-Petroja.

Molemmat sukupuolet ovat. Välillä on oikein huolestuttanut, että mitä tämä kansa oikein keskimäärin syö, kun näitä piereksijöitä on tullut vastaan toimistoilla, kaupassa hyllyjen välissä, rappukäytävissä ja hisseissä kun kuvittelevat ettei kukaan ole paikalla kuulemassa. Liikun aika itse äänettömästi enkä pidä paikalla olemisestani välttämättä niin kovaa mekkalaa kuin useimmat, joten joudun näihin "siinähän sitten haiset" -tilanteisiin säännöllisesti. Tervehdin yleensä haisulia reippaasti. 

Vierailija
270/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut ruokakaupassa mutta huvitti minua suuresti. Tiedätte varmasti ne lapset makuuneissa/marketeissa jotka käyvät vanhempien luvalla kähmimässä ja maistelemassa irtokarkkeja?

No olin eräässä irtotavaraa myyvässä kemppari-kaupassa, kun näin kun joku ekaluokkalaisen ikäinen lapsi työnsi kätensä kylpykuulia sisältävään astiaan, nappasi muutaman ja tunki ne suuhunsa.

Tästä tietysti seurasi itku ja hampaiden kiristys kun lapsi räki itkien vaaleanpunaista vaahtoa kaupan lattialle ja äiti raivosi vuoroin lapselleen ja vuoroin myyjälle. Kun äiti oli raivoamassa lapselleen niin lapsi huusi itkuisena äidilleen " Sä oot ite sanonut että voidaan maistaa jos kukaan ei nää!".

Valehtelet.

Vihapuhetta.

Vierailija
271/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan myyjä nappasi kainalostani kangaspakan, kun jonotin vuoroani leikkauttaakseni pakasta palan kangasta. Tästä on jo pari vuosikymmentä. Myyjä sanoi minulle, että hae sinä toinen kangaspakka. Pakka ei ollut kenenkään varaama, vaan olin ottanut sen normaalisti myytävänä olleiden pakkojen joukosta. Olin niin tyrmistynyt, että luovutin, vaikka olisi pitänyt sanoa myyjälle suorat sanat. Tilannetta seurasi ilmeisesti juuri sitä kangasta haluava naisasiakas, liekö ollut joku myyjän tuttu tai erityinen kanta-asiakas. 

Vierailija
272/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua. 

Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä. 

Oikeistolainen maailmankatsomus saa osan ihmisistä ajattelemaan että heillä on oikeus käyttää hyväksi muita ja rikkoa yhteisiä sääntöjä.

Oikeistolaisesti ajatteleva on se, jolla on hynaa,sekoitat nyt käsitteet kapitalismi ja sosialismi=Kaikki mikä on minun, on minun ja toisten oma tasataan.

Vierailija
273/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa varastettiin kerran litran vanilijajogurttipurkki, edellinen asiakas pakkasi sen mukaansa. Löyty kuitilta, muttei ostosten joukosta. Sain onneksi uuden.

Vierailija
274/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä näitä käytöstapoja.

Kohtelias ja tahdikas käytös on jotain muuta kuin viedä toisen kärryistä.

Vahinko on eriasia kuin tietoisesti toimittu.

Vierailija
275/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisesti ajatteleva on se, jolla on hynaa,sekoitat nyt käsitteet kapitalismi ja sosialismi=Kaikki mikä on minun, on minun ja toisten oma tasataan.

Vasemmistolainen olisi ottanut puolet banaaneista. Oikeistolainen käyttää kaikki keinot saadakseen kaiken itselleen.

Ohis

Vierailija
276/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä joku yrittää, mutta saan pahoinpitelysyytteen joten toivon muiden pysyvän poissa koriltani.

Vierailija
277/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni joku vei jo maksetun suklaan sillä välin kun maksoin ostoksiani, näin sen sivukulmasta ja olin niin tyrmistynyt että jäädyin täysin. No, sain onneks uuden tilalle maksutta. Kiinnostaisi tietää kuinka yleistä tämmönen on, voisi kuvitella että jos teet sen kerran niin teet toistekkin. Ja kun kyse on usein pikkuvarkauksista, et joudu pulaan kun ei ihmisiä niin paljoa kiinnosta. Käykö tällaiset ihmiset useammassa kaupassa reissulla niin että tilaisuuksia on enemmän, vai onko se yleensä vain että ottavat jos sattuu olemaan sopivasti tarjolla?

Vierailija
278/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lapset kassapäädyssä. Miksi?

Minulta on useamman kerran yrittänyt sillä kassihyllyllä keikkunut lapsi viedä tavaroita tai siirtää niitä omalle puolelleen. Sitten kun tästä mainitsee niin saa murhaavia katseita näiden vanhemmilta. Miksi ette koskaan muuten ota sitä mussukkaanne siihen omalle puolellenne kun pakkaatte ostoksianne? Ai  niin! Kun ne olisivat tiellä!

Olen joskus jäänyt tuollaisessa tilanteessa (äiti pakkasi ostoksia toisella puolella, lapsi oli kiivennyt toiselle) jäänyt vain seisomaan ja tuijottamaan näitä. Itse en mahtunut pakkaamaan. Tuo äiti raivostui ja sanoi että voithan sä pakata siitä sivusta.

Totesin vain että niinhän voit sinäkin ja vasta tuossa vaiheessa nosti lapsen pois hyllyltä. Ei vissiin halunnut pakata sivusta.

Joskus luin jonkun WT-äidin blogia jossa valitti juurikin tästä asiasta, eli lapsesta kiipeilemässä pakkaustasolla ja hipelöimässä muiden ostoksia. Kyseessä ei ollut edes mikään ihan pikkutaapero iältään, n. 4-5-vuotias. Kuulemma "ei oo niin kauheeta" jos lapsi vähän leikkii ja "tajuutko miten moni muukin on niitä siellä kaupassa koskenut". Myöskin se että lapsen perään katsottaisi tai kiellettäisi tekemästä noin oli liikaa pyydetty, koska "ei se kuitenkaan usko jos kiellän enkä mä voi koko aikaa sitä seurata" ja "oisko kiva jos kassajono seisoisi jos mä alkaisin opettamaan mun lasta kesken kaiken". Oli hyvä ikkuna tuollaiseen ajatusmaailmaan. Mitä jos lapsi olisi vaikka heitellyt jo maksettuja jugurttipurkkeja ja hajottanut ne, tai repinyt salaattia ruukustaan? Tai lapsen sormet olisivat jääneet tuotteiden tai liukuhihnan väliin? Sitten olisi varmaan huudettu toiselle pakkaajalle että mikset voinut kieltää sitä.  :D 

Vierailija
279/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakas, mutta tavaratalossa joku yli-innokas työntekijä oli tyhjentänyt meidän kärryt jotka oli lyhyeksi hetkeksi jätetty käytävän varrelle :D Myyjä varmasti oli kyllä nähnyt meidät ja kärrytkään ei kauaa ehtinyt yksinään olla että olisi voinut hylätyiksi luulla ja tavaraakin oli jo hyvin ehditty niihin keräämään.

Olipa kiva käydä keräilemässä kaikki tuotteet takaisin :'D

Vierailija
280/439 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä ruuhkaisessa etelä-Suomessa voi näin tapahtua, mutta enpä ole täällä meillä ikinä törmännyt moiseen eikä ole koskaan kukaan kertonut tällaista.  Ihmettelin suuresti, että miten tähän kysymykseen voidaan saada aikaan näin pitkä ketju, ja viimein uteliaisuudesta avasin tämän.  Outoo on porukka jos toisten kärryistä viedään tavaraa.  Saahan ne otettua sieltä hyllystäkin ihan yhtä lailla.