Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui ja miettii eroa, koska heitin edesmenneen vaimon tavaroita vahingossa roskiin

Vierailija
09.04.2019 |

Olen siis tapaillut miestä, joka on jäänyt leskeksi. Hänellä on kaksi lasta ja olemme puhuneet yhteen muuotsta. Minä haluaisin muuttaa uuteen asuntoon, mutta mies ei halua muuttaa omakotitalostaan pois, kun on sen itse rakentanut ja se on lasten lapsuudenkoti. Sovimme, että minä muutan sinne, mutta tuon myös mukana omia tavaroita ja ostamme uusia. Kävin sitten vintillä tekemässä tilaa laatikoilleni ja heitin roskiin pari laatikollista selvästikkin vanhoja vaatteita ja roinaa. Mies suuttui minulle, koska olivat edesmenneen vaimon tavaroita ja mies on nyt vihainen ja miettii jatkoa minun kanssa. Miten saan hänet antamaan anteeksi. Hän on täydellinen mies, juuri se unelmien mies ja haluan olla vain hänen kanssaan ja perustaa perhe, mennä naimisiin ja olla onnellisia. Olen pyytänyt anteeksi, mutta en ihan ymmärrä näin isoa suuttumusta, kun edellinen vaimo on kuitenki jo menehtynyt monta vuotta sitten ja minä olen nyt, joten minullekkin täytyy olla tilaa. 

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei oo oikeesti asiaa sen elämään. On vielä kiinni kuolleessa eksässään. Vähän itsekunnioitusta, siispä eroa.

On sanonut ettei ole. Minä olen hänen nykyinen puolisonsa ja tuleva vaimonsa, joten olet väärässä, minulla on asiaa hänen elämäänsä. Minä olen nyt. Haluan vain sopia riidan.

Ap

Puoliso ja tuleva vaimo?

Vierailija
62/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla oli lupa tehdä vintille tilaa ei heittää mitään pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oikeastaan, onko tämä totta vai eikö ole. Vähän vastaavanlainen tilanne voisi olla esim. vanhaan sukutaloon muuttavalla, niihin kun tupataan tuomaan kaikenlaista tavaraa "kun on tilaa".

Itsekin siis tällaiseen olen muuttanut kumppanin perässä. Lisäksemme talossa ei asunut muita, mutta hirveästi sellaista tavaraa täällä oli, joka ei ollut kumppanini vaan peräisin hänen sukulaisiltaan.

Kumppani oli ostanut talon irtaimistoineen, mutta tyhjentäessämme mm. erästä suunnilleen kattoon asti täynnä olevaa vinttikomeroa käytiin kyllä tavarat läpi ja mietittiin, mitä niille tehdään. Paljon jouti pois, mutta esim. kumppanin sukulaisen hevostarvikkeet (hyväkuntoinen satula, paljon loimia ym.) pyydettiin häntä hakemaan.

Kerrottiin myös kumppanin sukulaisille, että raivataan nyt vinttikomeroa/ullakkoa/Mitä milloinkin raivattiin, ja että jos tietää siellä olevan jotain itselleen tosi tärkeää, niin saa ilman muuta tulla hakemaan pois. Tuollakin oli esim. kumppanin isoisovanhemmilta jääneitä vaatteita, vanhoja lasipurkkeja, ties mitä sellaista mitä me ei tarvittu. No, kukaan ei tullut hakemaan mitään, kumppanin isovanhemmat kysyivät jostain tavarasta että saisko sen ja totta kai se heille vietiin.

Myöhemmin tuli sitten näitä että "Mun hääpuku on siellä teillä, saanko hakea sen?" No tervetuloa, vaikka yhtään hääpukuja ei kyllä tavaroista löydetty... siis oikeasti ei oltu löydetty, vaikka kaikki vaatteet käytiin läpi. Mitään valkoista mekkoa ei vain löytynyt, liekö sen joku sitten hakenut aiemmin tai mitä olikaan tapahtunut. Tästäkös sitten syytettiin.

Joskus tehtiin sekin virhe että otettiin pyynnöstä säilöön sukulaisten tavaroita. Puhe oli, että jos tarvitaan itse se tila, he ilman muuta hakevat tavaransa pois. Eihän se ihan niin mennyt, vaikka annettiin aikaa lähes puoli vuotta... :D

Nykyään emme ota tänne säilöön keneltäkään mitään :D Siitä tavarasta kun on niin vaikea päästä eroon, kun vaikka sanot tarvitsevasi tilaa, kierrellään ja kaarrellaan eikä haluta hakea tavaroita pois.

Vierailija
64/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja siis toki ap olisit voinut kysyä, että mitäs näille tehdään? Kohtuutonta minusta jostain vaatteista suuttua ellei kyseessä ollut esim. joku hääpuku jonka mies oli halunnut näyttää lapsilleen. En tiedä, mitä tavaroita teillä on siellä ollut ja ikävää on, jos jotain tärkeää olet hävittänyt, mutta eroaminenko tuohon sitten auttaa...

T. Tuo edellinen, sukutalosta kirjoittanut

Vierailija
65/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot entisen vaimon tavaroita tai ei, et voi heittää mitään KYSYMÄTTÄ pois. Ne eivät ole sinun tavaroita, etkä tiedä niiden arvoa. Vaikka on lupa tehdä tilaa ullakolle, niin se ei tarkoita että edelleen KYSYMÄTTÄ heität tavaraa roskiin. Osalla tavaroita voi olla suuri tunnearvo esim. lapsille. Onko vaikea ymmärtää? Teit virheen, myönnä se. Onko vaikea kerätä mielestäsi pois heitettävät tavarat yhteen kasaan ja pyytää miestä ja lapsia katsomaan, onko niissä heidän mielestä mitään säilytettävää? Sä itse varmaan arvostaisit kovasti, jos ko. lapset poissa ollessasi heittäisi jotain sun heidän mielestään vanhoja nuhruisia rättejä roskiin, koska tila?

Vierailija
66/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heittänyt niitä omia tavaroitasi, jos ei ole tilaa. Tai vuokrannut varaston.

Vierailija
67/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutama vanha rätti aiheuttaa tuollaisen reaktion, niin onko hänen elämässään (ja kotonaan) oikeasti tilaa sinulle?

Mä tekisin tuossa tilanteessa niin, että käskisin miehen tehdä tilaa mun tavaroille. Jos ei onnistu, niin sitten en muuttaisi. Itse älä enää heitä sieltä mitään pois, eivät ole sinun tavaroitasi.

Tätä olen miettinyt. tiedän että tein väärin, kun heitin vahingossa lupaa kysymättä tavaroita pois, mutta jos minä muutan sinne, niin minullekkin on oltava tilaa. Eks vaimo kuitenkin menehtyi jo 5 vuotta sitten. Yritän keskustella miehen kanssa.

AP

Miksi haluat muuttaa nimenomaan miehen talon vintille parin pahvilaatikon tilalle? Eikö olisi järkevämpää asua miehen kanssa alakerrassa?

Vierailija
68/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja siis toki ap olisit voinut kysyä, että mitäs näille tehdään? Kohtuutonta minusta jostain vaatteista suuttua ellei kyseessä ollut esim. joku hääpuku jonka mies oli halunnut näyttää lapsilleen. En tiedä, mitä tavaroita teillä on siellä ollut ja ikävää on, jos jotain tärkeää olet hävittänyt, mutta eroaminenko tuohon sitten auttaa...

T. Tuo edellinen, sukutalosta kirjoittanut

Miksi ap:lla olisi ollut mitään oikeutta heittää yhtään mitään kenenkään toisen omistamaan pois? Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että ap:n mies voi heittää ap:n tavaroita pois vain siksi, että ne vievät tilaa?

Vierailija
69/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin heitin puolison exvaimon valokuvia pois kun muutimme yhteen..jos olisi tästä aloittanut länkyttämään niin olisi expuoliso..mitä järkeä elää entisessä elämässä..ei ne vaatteet tuo vainajaa takaisin

Vierailija
70/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä tunkkaisia skenarioita jaksaa laatia, ja ketkä näihin jaksaa vastailla?

Vierailija
71/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
72/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuollut vaimo ole ex-vaimo. Se olisi nykyinen vaimo jos ei olisi kuollut.

Kunnioita sitä asiaa. Mieti omalle kohdalle, että olet onnellisesti naimisissa, oma talo

rakennettu, omia lapsia. Sitten miehesi kuolee.

Kuoleminen on eri asia kuin eroaminen.

Vierailija
73/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäkin heitin puolison exvaimon valokuvia pois kun muutimme yhteen..jos olisi tästä aloittanut länkyttämään niin olisi expuoliso..mitä järkeä elää entisessä elämässä..ei ne vaatteet tuo vainajaa takaisin

Ihan järkkyä. Toisen elämä rakentuu eri vaiheista ja kaarista etkä sinä ole kenenkään elämän napa. 

Vierailija
74/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mieheltäkin aika outoa säilöä vanhaa roinaa, ei ne mitään pyhäinjäännöksiä ole. Olisi miehelle ihan paikallaan laittaa menneisyydelle piste ja jatkaa elämäänsä.

Toki tämä tavaran poisheittäminen olisi sen miehen homma, mutta ei maailma muutaman laatkollisen hävittämiseen saa kaatua. Pitäisi pystyä antamaan anteeksi.

Siellä se kuolleen vaimon kummitus leijailee talon katossa loppu elämänne....

Sitä mieltä minäkin olen. Kuitenkin tilaa pitää tehdä, sitten kun vauvakin tulee ja tilaa ei ole rajattomasti, joten niitä tavaroita voisi viedä vaikka konttiin tai eks vaimon vanhemmille. Kuitenkin minullakin on tavaraa ja vinttiin pitää tehdä tilaa miehenkin vanhoille tavaroille, kun ostamme uusia

Ap

Miksi ostatte uusia, jos miehellä on jo nuo tavarat ennestään? Tai jos ovat huonoja/rikki, miksi ne pitää säästää?

Vierailija
75/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusi vauva tarvitsee vinttitilaa? Mitä hän sinne säilöö? 

Vierailija
76/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustaa perhe? Miehellä ON JO perhe? Vai siis sinä haluat perustaa miehen kanssa UUDEN perheen?

Niin miehellä on jo kaksi lasta, kuten mainitsinkin jo. Minulla ei kuitenkaan ole, joten olemme puhuneet, että menemme naimisiin ja teemme lapsia, eli perustamme perheen. En kuitenkaan vähättele miehen entisiä lapsia, mutta olisihan heillekkin varmaan kiva uusi vauva.

Ap

Ei tosiaan olisi kiva. Sinä olet jo siellä liikaa heittelemässä heidän äitinsä tavaroita roskiin ja huushollaamassa.

Vierailija
77/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luottaisi miehenä ap:hen enää. Ap on teknisesti pyytänyt anteeksi, mutta ei kadu vaan väittää olleensa oikeassa. Koskaan et voi tietää, mikä raja seuraavaksi on rikottu "vahingossa". 

Vierailija
78/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustaa perhe? Miehellä ON JO perhe? Vai siis sinä haluat perustaa miehen kanssa UUDEN perheen?

Niin miehellä on jo kaksi lasta, kuten mainitsinkin jo. Minulla ei kuitenkaan ole, joten olemme puhuneet, että menemme naimisiin ja teemme lapsia, eli perustamme perheen. En kuitenkaan vähättele miehen entisiä lapsia, mutta olisihan heillekkin varmaan kiva uusi vauva.

Ap

Ei se uusi vauva olisi heille yhtään kiva, vaan aiheuttaisi ahdistusta. Saattaisivat jopa vihata sitä.

Mutta provohan tämä on.

Vierailija
79/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava provo on jo ollut täällä. Mielikuvitusta kehiin, kiitos.

Vierailija
80/121 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oerkasimme miehen isän kuolinpesää. Oli leski, jolla oli ollut myöhemmin nainen kanssaan asumassa.

Miehen äidin valokuvat löytyivät kylmän, aaltopellistä tehdyn, autotallin perältä.